Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Prrrrrrrrrrrrrrrrt ? :lol:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Haha,

Nou we waren eerst burger's zoo geweest en erna in de stad een flesje of 2 rose soldaat gemaakt, later bij een viergangendiner nog 2 flessen en toen weer de trein in, nu dacht ik, van nou ik kan nog wel eens dorst krijgen, neem een fristi, nou die viel me toch verkeerd, moest overgeven in de trein zodat we de laatste aansluiting in Deventer misten, in Zwolle maar een taxi naar Enschede genomen, 165 euro............
It's Ok love
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Dus geen Prrrrrrrrrrrrrrrrt maar bhuuuuuuuuuuuu. :D
Moet er toch ergens uit. Maar zo snel ??
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Ach ja, die wissels he met teveel alcohol en dan fristi... ging niet zo goed, het eten was wel super, zo'n restaurant waar je kan zeggen wat je echt niet lust en dan een verrassingsmenu krijgen!
It's Ok love
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Winus »

Daarom zeg ik altijd: géén Fristi drinken, komt alleen maar narigheid van.
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Robert »

Winus schreef:Daarom zeg ik altijd: géén Fristi drinken, komt alleen maar narigheid van.

http://www.google.nl/search?q=snor+fris ... =firefox-a

:rock:
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Vorige week nog een heerlijk 5-gangen chefs menu gegeten met zijn vieren bij Mangu. Een erg prettige ambiance met goed eten.
De bijpassende wijnen uit het wijnarrangement waren prima. Aan de bar vooraf een glas prosecco met een heerlijke amuse van rauwe tartaar van ossenhaas.
Als voorgerecht lauwwarme zalm, erna een rodemul of erbij. Daarna nog eendeborst met eenbitterbal van geconfijte eendenbout. Als hoofdgerecht had ik een halve kreeft en na een proeverij van chocolade. Alles bij elkaar een prima avond gehad van een uurtje of acht tot half 2, kosten zo'n 400 euro met zijn vieren. Gezien het culinaire niveau best redelijk, aanrader dus!
It's Ok love
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Morgen een stukje kabeljouwfile en een zoute (met ui) bij de viskraam 7 euro en mijn Pasen is weer goed.
Ik kan niet voor 100 euro opeten, daarbij zijn liflafjes met zo'n prijskaartje weggegooid geld.
Vorig jaar zomer in een Oostduitse plaats op het terras midden op de mark, duurste hoofdmenu 13 euro das pas lekker. :P
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Nou, wij eten meestal ook niet zo duur maar af en toe echt een meergangenmenu met bijpassend wijnarrangement is toch wel genieten, kan je nog maanden plezier van hebben bij wijze van spreken, een hoofdgerecht van 13 euro kan ik ook maken, het gaat mij juist om de liflafjes :-)
It's Ok love
Femmefatale

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Femmefatale »

Heerlijk om af en toe liflafjes te eten en er echt een avond uit te zijn. lekker eten, prima wijn erbij. Kan ik echt van genieten en als het goed is is het geen weggegooid geld. Het is pas weggegooid geld als het eten niet lekker is, de sfeer slecht en je een kapitaal moet afrekenen.

Maar er is niets mis met 'normaal' uit eten. En met goedkoop uit eten (13 euro max voor een hoofdschotel) is ook niets mis, mits het dan wel lekker is, anders is het sowieso zonde van je geld.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Alle opties zijn leuk zoals je zegt, soms ga je ook meer voor de gezelligheid dan voor het eten, wat ik dan soms wel jammer vind is als de prijs kwailtieit niet goed is, bv bij het atrium weleens salade met franse kaas als voraf besteld, nou voor ruim 7 euro mag ik dan wel iets meer verwachten dan een paar groene blaadjes sla, een cherrytomaatje en een plak brie, dan haal ik nog liever een salade van de AH.
It's Ok love
Ostar
Member
Member
Berichten: 141
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:23 am
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Ostar »

Iemand hier al ervaringen met de keuken van Villa van Heek?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door enschedeinansichten »

Ostar schreef:Iemand hier al ervaringen met de keuken van Villa van Heek?
forum/viewtopic.php?f=8&t=103
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Arie »

Luchtjes plagen Villa van Heek
vrijdag 16 april 2010 | 10:21

ENSCHEDE - Vieze, vervelende luchtjes zijn het laatste waar een net geopend restaurant op zit te wachten. En precies dat is waar grand café-restaurant Villa van Heek aan de Oude Markt al sinds de opening op 17 februari mee te kampen heeft.

De stijlvolle eet- en drinkgelegenheid in de voormalige fabrikantenwoning achter de Grote Kerk wordt af en toe geplaagd door onaangename luchtjes. Geurtjes waarvan de herkomst nog niet helemaal duidelijk is. Maar die in elk geval ook te ruiken zijn in het eetgedeelte. Bedrijfsleider René Huizenga erkent dat dit weinig aroma ‘nu en dan best hinderlijk is’.

Volgens hem is de gemeente, nog altijd eigenaar van het verbouwde pand, bezig om tot een oplossing te komen. „Vorige week hebben ze nog wat geprobeerd. Er is ook al contact geweest met Concordia, dat hier vroeger in zat. De voormalige conciërge dacht dat het misschien een oude put kon zijn.”

Eddy Kole van het gemeentelijk vastgoedbedrijf bevestigt dat de gemeente bezig is: „We weten in welke hoek het zit. Vandaag gaat de installateur er weer mee bezig. In zo’n oud pand kun je altijd te maken krijgen met een restant van oude leidingen. We willen dit snel uit de wereld helpen.”
TCT
Berealste

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Berealste »

Sanderskuper!!!! De beste schnitzels van ne over de grens!!
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Na een lunch eerder dit jaar een diner afgelopen dinsdag bij Villa van Heek.

Prima, helaas gaat het online reserveren nog niet helemaal goed, dus nog maar ff ouderwets gebeld en dat werkt toch het best.

Een tafel voor 2, buiten kan niet worden gereserveerd maar is toch plek genoeg. Dat bleek wel mee te vallen, bijna alle tafels aan de achterzijde, klokkenplas waren bezet, toch gelukkig nog een 2-tje vrij.

Huisprosecco in wit en rose als apertief prima. Helaas geen brood van de zaak en de kleine papierenservetten zijn jammer, heb liever een iets zwaardere kwaliteit die bij een diner ook op je schoot blijft liggen, het waaide niet en doet het eten geen eer aan.

Voorgerecht een proeverij met allerhande kleine gerechtjes zoals een coquille met oesti, erg goed geen zeem, lekker en een gamba met knoflook, een soepje en nog wat lekkernijen zoals zalm.

Hoofd had ik een mooi stuk tonijn, mooi rood vanbinnen en Tom kalfssucade. Niks op aan te merken, net zoals de spaanse rose.
Toe hadden we een proeverij, hierbij hebben we voor de desertwijn ons laten adviseren, goede keuze gemaakt, niet de australische die op de kaart stond maar de spaanse! Deze was niet mierzoet en mooi donker van kleur.

Al met al echt een aanrader geworden in deze prijsklasse, bediening attent, eten prima en locatie echt top. Alleen die servetten kunnen echt beter.
It's Ok love
Perceptor

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Perceptor »

Klinkt goed. Binnenkort maar eens proberen.

Een tijdje terug bij Jou & Mij geweest. Heb er heerlijk gegeten en de wijn was ook super. Is alleen iets te lang geleden, dus ik kan er geen uitgebreide recensie van maken. Weet wel dat het een van mijn favorieten in Enschede is.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Restaurant Jou en Mij ziet er wel beetje oudbollig uit, of lijkt dat zo? Gezien de koloniale stijl van meubelen :-)
It's Ok love
Perceptor

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Perceptor »

Meubels zijn koloniaal, maar verder is het modern ingericht.
We hebben daar een menu van 3 gangen gehad. In plaats van het traditionele voor/hoofdgerecht waren dit 3 wat kleinere, gelijkwaardige porties met amuses er tussendoor, daarnaast hadden we een wijnarrangement waarbij we bij elk gerecht een erg lekkere wijn hadden.
We zaten trouwens aan het raam aan de Van Lochemstraat, daar konden we mooi alle bijzondere mensen bewonderen die naar de coffeeshop aan de Noorderhagen ging.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Ok dank voor je reactie:-) mmm ga eerst maar eens bij amis eten met zijn vieren, oud huisgenoot en ik hebben rond dezelfe datum verkering gekregen, dat soort stijl restaurants vind ik meer mijn ding:-)
It's Ok love
Plaats reactie