Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Horeca enschede.

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

De tropen is inderdad niet duur, je kan er pima eten met goede wijnen erbij, leuke kaart en het is minder gehast dan bij Humpreys waar omzetsnelheid belangrijk i,s althans mijn ouders hebben er laatst in Rotterdam gegeten, wel in de monti daarzo, qualocatie beter dan de Enschedeese variant.Misschien een keer proberen.. Bij Sam Sam is het eten ook niet echt bijzonder, maar de entourage is altijd wel lekker, gemixt puvbliek enzo, dat compenseert het eten;-)
It's Ok love
sushy

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door sushy »

Hoe uniek is Japanner in Enschede?
La Petite Bouffe niet blij met nieuwkomer aan Deurningerstraat.

Past een Japans specialiteitenrestaurant in het voormalige pand van Herman Mode aan de Deurningerstraat in het horecabeleid van de gemeente Enschede? Johan de Groot, eigenaar van -het aangrenzende- restaurant La Petite Bouffe, weet zeker van niet. De ambtenaren van de gemeente die al een vergunning hebben afgegeven, menen echter dat er op deze locatie wel ruimte moet zijn voor vernieuwende horeca. Beide partijen troffen elkaar deze week voor de gemeentelijke Bezwarencommissie. De vergaderkamer was bijna te klein om alle belangstellenden voor deze principiële zaak een plekje te geven. Behalve bezwaarmaker De Groot en de ambtenaren Bert Haer (DSOB) en Walter Bouman (Economische Zaken) waren ook bestuursleden van de Vereniging Horeca Stad Enschede, Federatie Centrumondernemers Enschede, KHS Vastgoed (eigenaar van het bewuste pand) en de beoogde exploitanten Sha Woo en Steven Wong aanwezig. Volgens De Groot spreken de feiten voor zich. De horecanota laat in dit deel van de Deurningerstraat geen nieuwe horeca toe. Van een uitzonderlijk concept, waar zowel de gemeente als de initiatiefnemers van spreken, is naar zijn mening geen sprake. ",Als dit uniek is, kan de hele horecanota zo de prullenbak in. Dan is een schnitzelrestaurant ook bijzonder. Mocht de gemeente gelijk krijgen, dan krijgen ze een vrijbrief om overal in de stad horeca te ontplooien." DSOB-ambtenaar Bert Haer was niet bijster onder de indruk van De Groots betoog. "Wat is zijn belang om dit tegen te houden", vroeg hij zich af. "Tot op heden hebben we niets op papier mogen ontvangen wat onze visie weerlegt." De vrees van De Groot dat de Japanner een parkeerprobleem veroorzaakt, is volgens Haer overbodig. Gesteund door de Koninklijke Horeca Nederland stelt hij, dat het concept van Woo en Wong wel degelijk uniek is voor de regio. De Deurningerstraat moet volgens hem gezien worden als de schakel tussen het centrumgebied en het plan Boddenkamp. "Dit stukje gaat bij het centrum horen. Daarom hebben we op goede gronden vrijstelling verleend." Hans Luchies van KHS Vastgoed benadrukte dat La Petite Bouffe alleen maar baat kan hebben bij de komst van een Japanse buurman: "Volgens mij is het alleen maar een voordeel als twee toprestaurants naast elkaar zitten. Kwaliteit trekt kwaliteit aan. Het pand ziet er nu al een stuk beter uit. Laten we kijken hoe de markt dit nieuwe concept accepteert." Vastbesloten kondigde De Groot aan, dat hij desnoods naar de rechter stapt om zijn gelijk te halen. "Want Enschede zit vol!"
TCT

Ik vind dat Enschede nog lang niet vol zit...denk dat er steeds meer behoefte komt naar goede vernieuwende restaurants..deze zijn in Enschede op 1 hand te tellen.
Dahoas

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Dahoas »

absoluut geen probleem mee

laat maar lekker komen
tilak

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door tilak »

Inderdaad, dat stukje Deurningerstraat hoort bij het centrum zeker tot aan de Raiffeisenstraat.

Laten we het centrum toch groter maken dat past bij een stad vol kleur.

La Petite Bouffe moet niet zo zielig doen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Highlander »

La Petite Bouffe is belachelijk duur en levert echt geen waar voor het geld. Lijkt me heel goed dat die een keer concurrentie krijgen in het hogere segment vooral nu het Koetshuis weg is. Die hebben wel een wakeup call nodig daar.

Ik was deze week bij Fred en Douwe. Het eten en drinken was goed maar wel behoorlijk aan de prijs, en de service ach ja, laten we het er maar op houden dat ze nog maar net zijn begonnen. Het is wel een echt mooie tent en in die zin een verrijking voor de Enschedese horeca. Er liepen ook heel veel gladde en vage nouveau riche jongens rond trouwens, van in en buiten de stad. Die geven aardig wat uit dus da´s goed nieuws voor Fred en Douwe maar voor mij persoonlijk maakt het die zaak er niet aantrekkelijker op. Ik vind het wel mooi voor het Bolwerk want die gaan ongetwijfeld profiteren van het succes van Fred en Douwe. Ik zat een half uur op mijn eten te wachten terwijl ondertussen aan de overkant de Bolwerk gasten binnen de vijf minuten hun natje en droogje kregen! Ouderwetse professionaliteit van die jongens bij het Bolwerk, kunnen ze bij het trendy Fred en Douwe nog wat van leren.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

LPB is wel duur maar biedt wel een ambiance en kaart die best in het hogere segment past, als je een hapjesmenu kiest met wijnarrangement is het prima toeven, afgelopen december nog gegeten, kan het niet vaak betalen maar eet soms graag wel in het hogere segment omdat je dit niet in een normale bistro kan krijgen. Nadeel is dat je zo'n 250 euro kwijt bent.

Fred en Douwe laatst 2 keer geweest, met koninginnenacht erg druk, wel vriendelijk personeel, de dag erna met koninginnedag was het minder, 4 keer loopt er bediening langs en 4 keer niet aangepsroken, wel een aanwinst voor Enschede, valt me niet tegen.
It's Ok love
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Highlander »

Ik wil MAC Berlijn een keer een compliment geven. Hier wordt vaak gepraat over tenten met een beetje extra maar MAC Berlijn is juist zo geweldig omdat het totaal pretentieloos is waardoor iedereen zich er thuisvoelt, mijn oma zou zich daar niet opgelaten voelen en mijn trendy puberale neefjes ook niet. Je merkt echt de tientallen jaren horeca-ervaring van de manager, alles loopt gladjes daar. Eten niet bijzonder, drinken ook niet, maar informele sfeer en gastvrijheid een dikke tien. Dit is nou echt een aanwinst voor Enschede omdat het heel erg goed bij de stad past wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Acidor
Member
Member
Berichten: 537
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 11:05 am

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Acidor »

MAC Berlijn klinkt als cheeseburger en milkshake, maar dat zal het wel niet zijn..
Ooh noh
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Highlander »

Acidor schreef:MAC Berlijn klinkt als cheeseburger en milkshake, maar dat zal het wel niet zijn..
Ha! Bepaald niet, doodordinaire broodjes en beleg van het lunchbuffet en op verzoek een gebakken eitje. Wel lekker en hele snelle bediening. Ze zitten op de hoek van het stationsplein met boven hun de stadsredactie van de TCTubantia. MAC is gastheer van de stadsdebatten van de krant en er zijn vaak exposities en concerten van lokale jazz muzikanten.
sushy

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door sushy »

Bezwaren tegen sushi-restaurant Deurningerstraat terecht


Eigenaar Johan de Groot van restaurant La Petite Bouffe is volledig in het gelijk gesteld in zijn bezwaar tegen de komst van een Japans restaurant naast zijn deur. Kern van zijn bezwaar is het ontbreken van voldoende parkeerplaatsen bij de nieuwe horecagelegenheid naast zijn én de voortdurende groei van horecabestemmingen in Enschede. Hij vindt in zijn bezwaar de gemeentelijke Commissie Beroep- en Bezwaarschriften volledig aan zijn zijde.

Die oordeelt dat de door burgemeester en wethouders verleende bouwvergunning en vrijstelling van het bestemmingsplan voor het pand Deurningerstraat 15/17 niet in stand kunnen blijven.

Over het parkeren is de commissie kort. De plaatsen waarnaar verwezen wordt in de vergunning zijn nu in gebruik bij bewoners. Het alternatief, het parkeerterrein achter het pand van Huiskes-Kokkeler, is slechts tijdelijk beschikbaar.

Het toestaan van het sushi-restaurant in de Deurningerstraat is strijdig met de gemeentelijke horeca-nota. In een 'uitzonderlijk geval' mag er van worden afgeweken. Daar is hier geen sprake van. Het bewuste pand, dat inmiddels voor circa 20.000 euro is verbouwd en ingericht, krijgt een 'gewone' horecabestemming. Als de horecavergunning is verleend, mag er ook een Chinees of pizzazaak komen.

TCT
sushy

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door sushy »

FEBO opent vestiging in voormalig café Friends

Stappers krijgen op korte termijn meer mogelijkheden om ook 's nachts de maag met een snack te vullen. FEBO vestigt zich namelijk aan de Langestraat 50A, waar tot vorige week café Friends Too zat.
De eerste FEBO-vestiging van deze bekende (kroket)keten in Enschede wordt gerund door een franchise-ondernemer uit Nijverdal.

Friends Too, vooral populair bij studenten en darters, verdwijnt niet van het toneel. Friends trekt in bij café Backstage, vijftig meter verderop richting Oude Markt.

Zowel Backstage als Friends, en trouwens ook Central Park, is eigendom van Henk-Jan van der Heide en Johnny Beaupain. De nieuwe naam van het café wordt Friends/Backstage. Reden voor de samenvoeging is dat Backstage als podiumcafé niet denderend draaide én het huurcontract van café Friends afliep.

TCT
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Errik »

Wederom een kwalitatief hoogstaande toevoeging aan het reeds zeer onderscheidende horeca-aanbod rondom het uitgaanscentrum van Oost-Twente. :p
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Highlander »

Tsja ik was gisteren in Arnhem en alhoewel het winkel en horeca-aanbod daar behoorlijk wat groter is steekt Enschede er wat mij betreft positief bij af. Je krijgt in Arnhem echt het gevoel dat er in geen twintig jaar in de binnenstad geïnvesteerd is, ook niet in nieuwe of vernieuwende horeca. Ik heb het niet gezien in ieder geval.

En laten we het over dat station al helemaal niet hebben, dat wordt verbouwd en je moet dertig meter stijl omhoog met de trap over de nieuwbouw heen! Lekker voor al die mensen met koffers (er was maar 1 lift)
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Eten bij de Fred en Douwe valt wat tegen, fabrieksfriet, weinig bijzondere gerechten en vooral gaat er met de keuken en of bediening weleens wat mis, mijn vriend kreeg in plaats van geitenkaassalade tonijnsalade en onze buurman kreeg een al koud hoofdgerecht.

Je mist qua eten wel de passie van een echt restaurant, het is er echt voor erbij. Ga liever eten bij bijvoorbeeld de tropen ertegenover en drink erna een cocktail bij de F&D.
It's Ok love
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door TA »

Fir schreef:Eten bij de Fred en Douwe valt wat tegen, fabrieksfriet, weinig bijzondere gerechten en vooral gaat er met de keuken en of bediening weleens wat mis, mijn vriend kreeg in plaats van geitenkaassalade tonijnsalade en onze buurman kreeg een al koud hoofdgerecht.

Je mist qua eten wel de passie van een echt restaurant, het is er echt voor erbij. Ga liever eten bij bijvoorbeeld de tropen ertegenover en drink erna een cocktail bij de F&D.
Laat dat ook maar zitten. Daar kun je vervolgens een half uur op wachten. Doe dat maar bij Mangu.
sushy

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door sushy »

Japans restaurant mag open blijven

Het Japanse restaurant aan de Deurningerstraat in Enschede mag open blijven. Dat heeft de gemeente Enschede besloten. De gemeente heeft daarmee een advies van de Commissie Bezwaarschriften naast zich neergelegd. Die adviseerde de vergunning in te trekken, omdat er volgens het restaurant ernaast niet genoeg parkeerplek in de buurt zou zijn. Het gemeentebestuur bestrijdt dat. Die juicht de komst van het restaurant toe, omdat het pand al lange tijd leegstaat.

Bron: RTV Oost
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Gelukkig, qua aanzicht voor de Deurnigerstraat is dit positief nieuws.
It's Ok love
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Onlangs nog gegeten bij Amis, een aanrader. De kaart heeft een plus en dat zijn de bijpassende wijnen bij elk gerecht, zo voorkom je dat je per ongeluk een verkeerde fles besteld. Als aperitief een glas prosecco.

Erg lekker gegeten, eerst een schuimig soepje met zalm als amuse, vooraf lekker rauwe tartaar met een zacht eitje een torentje van gestampte aardappels en een sausje.

Als hoofd vis en na heerlijk champagneijs met frambozen, erbij lekkere wijnen.

Na nog 2 espresso's en wat huisgemaakte friandises... Echt top eten voor een prima prijs. De zwarte brigade attent, netjes, ik had bij het hoofdgerecht een wit glas wijn, niet de huiswijn, een ander schonk nog een 23 glas bij op verzoek, bleek de huiswijn te zijn, een ander gaf dat aan en kreeg netjes mijn gewenste wijn zonder dit zelf op te hoeven merken.
It's Ok love
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Fir »

Arhnem heeft wel leuke tenten zoals dining 56, aan de Rijn, heb ik nog goede herrineringen aan, behalve aan de terugreis :-(
It's Ok love
Femmefatale

Re: Eetgelegenheden in Enschede

Bericht door Femmefatale »

Nu ben ik ineens erg benieuwd naar de terugreis. :o
Plaats reactie