Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Treinen Enschede-Duitsland

Voor alle borrelpraat.
Bericht
Auteur
Rik

#181 Bericht door Rik » do feb 15, 2007 8:20 pm

Q. schreef:
rr1991 schreef:Is ook niet moeilijk om op tijd te rijden met enkelspoor en diesel, kan bijna niks gebeuren :)
Enkelspoor is enorm vertragingsgevoelig hoor, geen enkele mogelijkheid om een beetje vertraging in te halen, je bent afhankelijk van de kruisingsmogelijkheden.
Dat ervaar je donders goed als je wel eens op de trajecten Hengelo-Zutphen en Zupthen-Winterswijk zit

Ernie

#182 Bericht door Ernie » di feb 27, 2007 3:15 pm

rr1991 schreef:Is ook niet moeilijk om op tijd te rijden met enkelspoor en diesel, kan bijna niks gebeuren :)
Meer dat ie nogal een tijd stil staat op Gronau? (leuke buffer)

dardow

#183 Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 2:04 am

Tony S. schreef:
dardow schreef:Ik had eigenlijk wel verwacht dat er in Glanerbrug en omgeving een hoge toren zou komen te staan maar toch niet. Een toren was mooi geweest bij station de Eschmarke.
Dan zouden mensen wel eindelijk dat station vinden :D

@Helmerhoeker: :okay:
En Errik zal dat vast en zeker wel ff rectificeren.
Tja niet voor niets het station met de minste in en uit stappers van Nederland. en op nummer 2 staat ook een station in Twente Geerdijk met volgens mij gemiddeld 6 in en uit stappers meer dan Enschede. Maar straks als dolphia nieuwbouw krijgt en er ook richting de het station word gebouwd want dat is toch beekveld?
dan word het wel beter want dan is het stukken sneller om met de trein naar het centrum te gaan dan met de bus. Ook kunnen ze dan het station weer opknappen want wanneer er meer mensen rond het station wonen daalt het vandalisme want nu kun je er iemand omleggen zonder dat iemand het ziet haha. straks wonen er allemaal mensen en neemt het gevoel van veiligheid er voor veel mensen toe. Niet dat ik me er trouwens onveilig voel als ik daar wacht op de trein maar toch.

Trouwens hoe heette dat gedeelte bij service centrum oost? daar staat nu toch nieuwbouw daar moeten ze langs de Gronausestraat 3 mooie woon torens zetten (beetje in de stijl van de collonade's) 14 a 18 verdiepingen hoog of oplopend toren 1 -16 verd, 2 -17 verd, 3 -18 verd. Daar achter 2 mooie straten met moderne galerij appartementen van 3 a 4 hoog en alles wat daar dan achter komt moet eigenlijk een mooi beschermt natuurgebied worden. Leggen ze er mooie heidevelden,poelen, en stukken moeras aan. Veel bos en planten. Veel dieren.
Heb je toch een stukje nieuwbouw, 3 mooie torens. Die appartementen worden sociale huurwoningen en een stukje natuur. Dat zou toch geweldig zijn. Misschien dat ze dan de miro eindelijk een verbouwing gaan geven. Daar is tenminste wel is wat over verteld. En dan is iedereen tevreden. Groen,sociale huur, hoogbouw. voor ieder wat wils.

Gebruikersavatar
Kubus
Member
Member
Berichten: 256
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

#184 Bericht door Kubus » wo mar 21, 2007 10:45 am

dardow schreef:Maar straks als dolphia nieuwbouw krijgt en er ook richting de het station word gebouwd want dat is toch beekveld?
Neen, dat wordt Esmarkerveld. Beekveld ligt aan de zuidkant van de Glanerbronx.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede

Robert

#185 Bericht door Robert » wo mar 21, 2007 12:13 pm

op nummer 2 staat ook een station in Twente Geerdijk met volgens mij gemiddeld 6 in en uit stappers meer dan Enschede
Volgens mij begint Geerdijk dan drukker dan Hengelo te worden. :D

dardow

#186 Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 12:57 pm

Ja we hebben het wel over station de Eschmarke he ;)

Station Enschede De Eschmarke is het minst gebruikte station van Nederland, het kent volgens tellingen van ProRail over 2005[1] slechts 57 in- en uitstappers per dag.

Station Geerdijk is het op een na minst gebruikte station van Nederland. Het kent volgens tellingen van ProRail over 2005[2] slechts 60 in- en uitstapper per dag. Alleen Enschede De Eschmarke wordt minder gebruikt.

Bron wikimedia.

INVISIBLE

#187 Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 4:44 pm

@ Dardow

Dat station "Eschmarke" is gewoon nog een kwestie van tijd.
En dan is het een gewone halte, net zoals in Alle (Vinex)nieuwbouwwijken .
Alleen is het wel een hele speciale, aangezien het niet word aangedaan door een Nederlandse trein ( NS ) maar een Duitse DB en of PEG trein .
Waardoor je dus als Nederlander( Enschedeer) met de Duitse trein naar hartje stad kan gaan vanuit deze wijk .
Dat is opzich heel apart als je er bij nadenkt, en je gewoon in Nederland woonachtig bent !!

Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1028
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

#188 Bericht door Q. » wo mar 21, 2007 4:49 pm

Ik zie niet in waarom je dan niet de bus zou pakken, die stopt op het VHP, vanaf de trein is dat nog een flink stuk lopen.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

INVISIBLE

#189 Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 4:51 pm

Insider schreef: @Invis, ik denk dat je nu nog in de war bent door de ruwbouw. Er komen nog balkons aan. Als straks het metselwerk ervoor zit zul je het beter herkennen. Er wordt trouwens ook niet tegen de bestaande bebouwing aangebouwd.
Door de ruwbouw ben ik niet in de war gebracht in combinatie met de afbouw van het complex .
Wel ten opzichte van de diepte, maar misschien zie ik het gewoon verkeerd .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op wo mar 21, 2007 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

INVISIBLE

#190 Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 4:57 pm

Q. schreef:Ik zie niet in waarom je dan niet de bus zou pakken, die stopt op het VHP, vanaf de trein is dat nog een flink stuk lopen.
Jij spreekt ook soms alle standpunten van jezelf tegen :P .
Je vind de Bus een stink vervoersmiddel, en zit liever in de tram .......!!
Dus voor jou zou het al geen optie zijn om te moeten kiezen .
Die Duitse treinen zien er beter uit dan welk vervoersmiddel in Nederland voor handen ligt ( ook de tram ), en je vindt het onlogisch als er een halfuursverbinding is dat mensen die optie nemen ?
Het is ook nog eens goedkoper, en dat kleine stukje lopen is gezond voor de mens .
Plus het feit, wie zegt dat mensen op het VHP moeten zijn, je hebt vanaf het station nog veel meer keuze's om tussen te kiezen ( Amsterdam NS / Rotterdam NS / en alle andere wijken in de stad ) .


PS : Nog vergeten te vermelden, alleen het Eschmarkerveld gaat nog zo'n 1000 woningen krijgen, dat zijn grof weg nog zo'n 2500 mensen die er komen te wonen .
Plus het feit dat de busbaan niet door de gehele wijk het Eschmarke loopt, en dit station in de toekomstige wijk het Eschmarkerveld ligt .
Lijkt het me erg logisch dat deze bewoners de trein boven de bus aanprijzen .
Vooral omdat die treinen er ook nog eens erg comfortabel uitzien, en zonder tussenstop naar het Station in het Centrum rijdt .
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op wo mar 21, 2007 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robert

#191 Bericht door Robert » wo mar 21, 2007 5:01 pm

Die Duitse treinen zien er beter uit dan welk vervoersmiddel in Nederland voor handen ligt ( ook de tram )
Bullshit, er zijn genoeg typen treinen van NS die ik verkies boven die Duitse boemels. Slechte stoelen en geen mogelijkheid om naar 't toilet te gaan.

dardow

#192 Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 5:04 pm

Q. schreef:Ik zie niet in waarom je dan niet de bus zou pakken, die stopt op het VHP, vanaf de trein is dat nog een flink stuk lopen.
Voor mensen die de stad in willen ligt dat voor de hand maar voor mensen die in Hengelo,of andere steden werken/studeren is dit Ideaal. Ook een dagje naar het stadion, flimpje pakken,dagje carten of naar een concert gaan in Go Planet is veel sneller via de trein dan dat je eerst met de bus na centraal moet en over moet stappen op de bus na Hengelo of Universiteit.

(Tenminste als ze de trein uit duitsland aansluiten op de stoptrein zwolle i.p.v IC, ik heb wel ergens gelezen dat ze dit gingen doen als de bouw klaar is bij station de Eschmarke en er vraag naar is)

Maar dan nog is het met de trein stukken sneller dan met de bus naar centraal.

INVISIBLE

#193 Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 5:05 pm

Robert, je gaat voor 1 halte niet naar de WC .
We hebben het over de verbinding Enschede Eschmarke -------> Enschede Centraal en andersom.

Want waarom zou iemand die in de wijk Eschmarkerveld ( ongeveer 1000 woningen, 2500 bewoners ) woont niet de trein kiezen boven de bus :

-Goedkoper
-Sneller, aangezien geen tussenstop
-Makkelijk omdat het station in het centrum van de wijk ligt .
-Halfuurs verbinding
-Geen "stinkbus" volgens sommige forumleden hier, en ook al zijn er dan nog mensen minder positief over de Duitse treinen ( zoals jou ) , ze zijn in ieder geval een stuk beter dan de bussen ( en ook nog eens overal stoppen ) .

dardow

#194 Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 5:12 pm

INVISIBLE schreef:Robert, je gaat voor 1 halte niet naar de WC .
We hebben het over de verbinding Enschede Eschmarke -------> Enschede Centraal en andersom.

Want waarom zou iemand die in de wijk Eschmarkerveld ( ongeveer 1000 woningen, 2500 bewoners ) woont niet de trein kiezen boven de bus :

-Goedkoper
-Sneller, aangezien geen tussenstop
-Makkelijk omdat het station in het centrum van de wijk ligt .
-Halfuurs verbinding
-Geen "stinkbus" volgens sommige forumleden hier, en ook al zijn er dan nog mensen minder positief over de Duitse treinen ( zoals jou ) , ze zijn in ieder geval een stuk beter dan de bussen ( en ook nog eens overal stoppen ) .
Die trein is zeker wel beter dan de meeste treinen van NS.
De trein die naar duitsland rijd is trouwens een lint alleen een ander type dan wat syntus in gebruik heeft. Deze is ook mooier dan die van syntus. straalt van binnen meer klasse en comfort uit dan de trein van Syntus. Ook vind ik Het intrieur mooier dan in de NS IC's overigens zijn de stoelen in de IC's wel fijner. Maar op dat kleine stukje hoef je ook geen grote dikke stoelen te hebben. Er zit zelfs een Toilet in die schoner is dan in die NS treinen. die je vanaf het peron al kunt ruiken :P

Martin

#195 Bericht door Martin » wo mar 21, 2007 5:19 pm

Een Talent, geen Lint. ;)

Martin

#196 Bericht door Martin » wo mar 21, 2007 5:21 pm

We dwalen ook nog even af van het onderwerp. :P

Robert

#197 Bericht door Robert » wo mar 21, 2007 5:40 pm

Is er iets mis met de moderne NS sprinters? (Inderdaad, ook daar helaas geen toilet) Is er iets mis met de koplopers? De moderne dubbeldekkers? De luxe intercity's die rijden tussen Amsterdam en Brussel? Dacht het niet...

En nu weer ontopic.

INVISIBLE

#198 Bericht door INVISIBLE » wo mar 21, 2007 6:15 pm

De NS is gewoon niet mijn bedrijf .....en anders niet .
Ik heb totaal niks met de NS, slechte bedrijfskenmerken, slecht materieel ......en notabene ook nog eens Superduur .
Daar waar alle landen investeren in hun snelheidslijnen, en materieel .
Daar kan Nederland alleen een Thalys lijntje opzetten, en de rest van Nederland ( met uitzondering van Utrecht en Arnhem ) in de kou laten staan .
Het is gewoon een slecht bedrijf, waar snel de bezem door gehaald moet worden !!

En ja de Duitse treinen zijn mooier dan die in Nederland .
En niet alleen die naar Enschede gaan, maar alle IC/ICE/RB/RE/ bahn voertuigen .

Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 444
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

#199 Bericht door Tony S. » wo mar 21, 2007 6:26 pm

Ben trouwens voor 1 euro met die `stinkbus` in hartje stad,en dat alles in pak hem beet 5 minuutjes,gaat gewoon razend snel met de huidige busbaan!!Kan op dit moment de trein niet tegen op lijkt mij.Enige keer dat ik hier op de trein stap,ga ik richting Duitsland,en dan is het gewoon verdomd handig 8) We dwalen wel wat af van de toren nu :D
Een lang wief is een ladder in huus!

dardow

#200 Bericht door dardow » wo mar 21, 2007 7:02 pm

Martin schreef:Een Talent, geen Lint. ;)
ja je hebt gelijk maar ze lijken wel op elkaar..
worden ze niet door het zelfde bedrijf gemaakt die ook de lint maken?

Plaats reactie