Pagina 9 van 12

Geplaatst: di sep 20, 2005 2:09 pm
door Martin
Politie op zoek naar identiteit
Onbekende man onder trein

ENSCHEDE – Op de spoorlijn tussen Gronau en Glanerbrug vond zondag om 20.38 uur een geval van zelfdoding plaats. Een tot nu toe onbekende man sprong, ter hoogte van de spoorbrug over de Glanerbeek, nog net op Duits grondgebied voor de trein en werd meegesleurd richting Glanerbrug.

Afbeelding

Afbeelding
De jas die in de tas werd aangetroffen.

Uit het onderzoek van de Nederlandse politie, in overleg met de Duitse Kripo, is niets gebleken van een misdrijf of ongeval. Tot op heden is zowel in Nederland als in Duitsland nog niemand als vermist opgegeven. De politie wil graag bekend raken met de identiteit van deze man.

Het volgende signalement en/of bijzonderheden zijn bekend: Blanke man, leeftijd tussen 30 en 45 jaar oud. Lengte ongeveer 1,65 tot 1,70 meter, gezet postuur, korte, gedrongen gestalte. Donkerbruin haar, licht kalend op de kruin. Iets grijzende ruwe onverzorgde baard en grote ruige snor. Brede neus. De man was vermoedelijk brildragend, er werd een dun zilverkleurig montuur aangetroffen met ronde glazen. Hij was gekleed in een blauwe spijkerbroek, een grijsgroen overhemd met daarover een lichtgroene kakistof bodywarmer, voorzien van diverse zakjes. Hij droeg zwarte sokken in zwarte schoenen.

Verder werd een zwart/rode rugtas aangetroffen, met daarin twee kranten: De Twentsche Courant Tubantia van zaterdag 17 september en het Hengelo Journaal van september 2005. Ook zat een donkerblauwe jas in de rugtas.
Eenieder die informatie kan geven welke kan leiden tot de identificatie van deze man wordt verzocht contact op te nemen met de afdeling Recherche van de politie in Enschede via nummer 0900-8844.

bron: TC Tubantia

Geplaatst: di sep 20, 2005 2:50 pm
door DBM
Droevig zeg!

Geplaatst: di nov 22, 2005 3:40 pm
door Martin
Toch nog positief treinnieuws

Betere verbinding Enschede-Munster

MUNSTER/ENSCHEDE - De Regio Munsterland wil in de komende jaren fors investeren in de treinverbinding Enschede/Gronau-Munster.

Door het aanleggen van dubbelspoor en het verbeteren van de bestaande rails en wissels moet het aantal treinen tussen beide plaatsen kunnen worden verdubbeld. Dat heeft ook gevolgen voor treinreizigers uit Enschede. Die kunnen nu twee keer per uur met de trein naar Gronau, maar moeten daar soms een half uur wachten op de trein naar Munster. Door de verbetering komt er een perfecte aansluiting.

Bron: RTV Oost

Tja als we dan toch bezig zijn verdubbel dan ook meteen het gedeelte tussen Enschede en Gronau.
Maar ja hier in Nederland doen we er al moeilijk genoeg over.
Desalniettemin goed nieuws! :)

Geplaatst: di nov 22, 2005 4:08 pm
door Robert
Dat heeft toch niets geen nut aangezien je elk half uur naar Gronau kan...

Geplaatst: di nov 22, 2005 4:33 pm
door Martin
Nou.. Betere aansluiting bijv. als je vanuit het westen komt en de trein richting Gronau wilt nemen.

Geplaatst: di nov 22, 2005 4:40 pm
door Robert
Martin schreef:Nou.. Betere aansluiting bijv. als je vanuit het westen komt en de trein richting Gronau wilt nemen.
Uhm, de artikelen over de nieuwe dienstregeling gelezen?
In de beide omringende landen (en de rest van Europa) liggen die kruisingstijden op het hele en halve uur. Daar wordt de zogeheten nul-symmetrie gehanteerd. Door de tijden van de nieuwe dienstregeling met een kwartier te vervroegen of op te schuiven is een goede aansluiting in de grensstations als Enschede, Hengelo en Bad Bentheim gegarandeerd.

Geplaatst: di nov 22, 2005 4:46 pm
door Errik
Precies het tegenover gestelde van de NS dus. Daarom is de DB top en de NS flop.

Geplaatst: di nov 22, 2005 5:17 pm
door Vincent1971
En als je het nog eens het baanvak voorziet van 20kv wisselspanning hmmm..zou er nog een flitstrein over kunnen rijden.

Geplaatst: di nov 22, 2005 6:03 pm
door Winus
Mooi man! Bravo DB. :okay:

Geplaatst: di nov 22, 2005 6:13 pm
door Robert
Errik schreef:Precies het tegenover gestelde van de NS dus. Daarom is de DB top en de NS flop.
Nu overigens nog 'n fatsoenlijk station in Burg Steinfurt. 8)

Geplaatst: di nov 22, 2005 6:38 pm
door Waeske
Ik ga in het weekend weer naar dortmund :)

Geplaatst: di nov 22, 2005 7:23 pm
door Errik
Robert schreef:
Errik schreef:Precies het tegenover gestelde van de NS dus. Daarom is de DB top en de NS flop.
Nu overigens nog 'n fatsoenlijk station in Burg Steinfurt. 8)
Ze zijn bezig. Het zag er zondag al een stuk beter uit dan tijdens onze excursie.

Ik was zondag ook nog in Dortmund. Heb lekker en schandalig goedkoop gegeten bij een Italiaan links van die kerk waar je vanuit het station als eerste tegenaan loopt. (Het is geen Michelinmateriaal, maar voor een Atak-medewerker best te pruimen, denk ik)
Aanrader!!!

Geplaatst: di nov 22, 2005 7:25 pm
door Robert
Gegeten of gedronken?  ;)

Afbeelding

Geplaatst: di nov 22, 2005 7:28 pm
door Errik
Beide.

Geplaatst: di nov 22, 2005 8:49 pm
door DBM
Mooi nieuws. En idd zou mooi zijn als de mensen vanuit A'dam of R'dam/D'haag direkt over kunnen stappen als ze naar Munster willen.
Omgekeerd is straks een feit. Oa goed nieuws voor Duitsers die willen vliegen vanaf Schiphol. Daar wil je tenslotte je auto niet parkeren.

Geplaatst: wo nov 23, 2005 12:33 am
door Waeske
Ik geloof dat ik bij een zekere dame thuis een maaltijd geserveerd krijg :)

Treinen Enschede-Duitsland

Geplaatst: do feb 15, 2007 11:07 am
door Robert
Aangezien ik geen oude topics uit 2005 meer voor de dag kan halen, maar een nieuwe.

Duitse treinen naar Enschede rijden op tijd

ENSCHEDE/GRONAU - De treinen op de grenstrajecten Enschede-Gronau-Münster en Enschede-Gronau-Dortmund behoren tot de punctueelste in het Münsterland. Volgens een mededeling van het gelijknamige Zweckverband, de regio die verantwoordelijk is voor het openbaar vervoer in het grensgebied, reed het afgelopen jaar meer dan 96 procent van alle treinen op deze verbindingen op tijd. Het gemiddelde percentage ligt rond de 87, een procent lager dan in 2005. Het ZVM streeft er naar dat 95 procent op tijd aankomt en vertrekt. Op tijd wil zeggen: binnen een marge van drie minuten. Min of meer dramatisch is het op de hoofdverbindingen Rheine- Keulen en Münster-Dortmund waar slechts 65 procent van de treinen volgens de dienstregeling rijdt. Kritiek is er ook op de gebrekkige informatie die wordt gegeven als treinen vertraging hebben.
TCT

En dan zeggen ze dat treinen in Nederland vertraging hebben. ;)

Geplaatst: do feb 15, 2007 7:55 pm
door rr1991
Is ook niet moeilijk om op tijd te rijden met enkelspoor en diesel, kan bijna niks gebeuren :)

Geplaatst: do feb 15, 2007 8:08 pm
door Robert
Dan ben jij nog nooit op 't traject Zwolle-Almelo geweest. 8)

Geplaatst: do feb 15, 2007 8:14 pm
door Q.
rr1991 schreef:Is ook niet moeilijk om op tijd te rijden met enkelspoor en diesel, kan bijna niks gebeuren :)
Enkelspoor is enorm vertragingsgevoelig hoor, geen enkele mogelijkheid om een beetje vertraging in te halen, je bent afhankelijk van de kruisingsmogelijkheden.