Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Treinen Enschede-Duitsland

Voor alle borrelpraat.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

[quote="dwars"[Ik ben overigens ook een trein-affectionado. Dat gaat zelfs zo ver dat ik sinds ik het kan betalen al mijn vakanties met de trein doe (nog nooit gevlogen, dus) en dat ik twee jaar heb gewerkt als Railtender :roll:[/quote]

Dat heb ik ook een aantal jaren gedaan, leuk is dat. Daarnaast heb ik jaren met de trein naar mijn werk gereisd in resp. A'dam en Deventer.

Nou we kunnen dus nog een topic gaan openen -->over treintjes :)
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Treintjes, jah!
Ook een semi-freak hier :D
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Haha, ben benieuwd of ik wel eens een bak koffie bij jullie heb gekocht. :lol:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gast

Bericht door Gast »

Ze(albron geloof ik) stappen in de intercity Enschede-Rotterdam/Dhg en Enschede-Amsterdam pas op te deventer. Dus als je erge dorst hebt moet je eerst Overijssel uit zijn voor een bak leut. Da's minder, maar wellicht dat er tussen Enschede en Deventer minder wordt geconsumeerd.

Na het verhogen van de prijs van een treinkaartje, mogen ze dit soort aangelegenheden wel wat beter doen.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Er is al meer dan een jaar geen catering meer in de trein vanaf Deventer hoor. In heel NL niet meer trouwens. :)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
DBM Offline

Bericht door DBM Offline »

Was me niet opgevallen ik stap in Deventer uit. Ik zou wel terug willen naar de luxe treinen van weleer met die mooie wagons en bediening. Zeg maar die Orientexpress achtige treinen.

Maar dat zal wel niet kunnen met die vandalen van tegenwoordig en de rendementsdoelstellingen van van de spoorwegen. :roll:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Treinvervoer is een massainstituut geworden. Dan kan je niet meer met gepoetste koperen lampjes aankomen. ammer inderdaad, maar niks aan te doen...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

ramon schreef:Afbeelding
Oud en nieuw in Ahaus
Is jullie opgevallen dat die nieuwe treinen wel heel erg rood-wit-blauw gekleurd zijn? :roll: Ach, persoonlijk heb ik niet zoveel met het 'rood-wit-blauw', maar dat een trein in die kleurstelling hier over de grens gaat rijden valt toch wel op. Wat zouden onze oosterburen daarvan vinden, vooral die langs het spoor wonen? Zien ze constant de nederlandse driekleur voorbij komen als ze uit hun raam kijken.... :lol:

Of krijgen de treinen die naar Enschede rijden een andere kleurstelling?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ach, die Duitsers zijn toch gek op Nederland. Ik denk dat de Duitse driekleur in Nederland veel meer weerstand zou oproepen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
dwars

Bericht door dwars »

ja, nou ja... Je kunt ze toch ook Paars maken?

De railcatering is inderdaad een jaartje terug gestopt. Alleen op de trein van A'dam naar Brussel zit nog een wagentje.
ramon

Bericht door ramon »

dwars schreef:ja, nou ja... Je kunt ze toch ook Paars maken?

De railcatering is inderdaad een jaartje terug gestopt. Alleen op de trein van A'dam naar Brussel zit nog een wagentje.
In de trein naar Dortmund komt straks wél catering. Net als (nu al) in de trein naar Münster.

Nog niet te praten over de luxe 'Bordrestaurant' en 'Bordbistro'-rijtuigen in de Duitse InterCity's.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

ramon schreef: Nog niet te praten over de luxe 'Bordrestaurant' en 'Bordbistro'-rijtuigen in de Duitse InterCity's.
Die zijn handig, lekker een vers getapt biertje in de bistro drinken.
de kloomp'maj anhoalen
dwars

Bericht door dwars »

ramon schreef:In de trein naar Dortmund komt straks wél catering. Net als (nu al) in de trein naar Münster.
hm. Die heb ik nog nooit gezien. Ben toch al drie keer met de trein naar Münster geweest :?. Hoewel, da's wel meestal 's avonds...
Winus schreef:
ramon schreef:Nog niet te praten over de luxe 'Bordrestaurant' en 'Bordbistro'-rijtuigen in de Duitse InterCity's.
Die zijn handig, lekker een vers getapt biertje in de bistro drinken.
Ik ben een keer in een internationale sneltrein die 3 uur stilstond tussen Zwolle en Wijhe met veel andere reizigers collectief dronken geworden :beer:. Veel mensen leren kennen toen :).

En het mooiste was: na afloop kreeg ik het treinkaartje vergoed i.v.m. de vertraging :D. Was dus eigenlijk gratis bier.
ramon

Bericht door ramon »

Van de site van de PEG:



Informatie over de nieuwe trein en de dienstregeling op:

http://www.prignitzer-eisenbahn.de/fahrpl_nrwwml.html

Ook leuk (vanaf dezelfde site)

Afbeelding
DBM Offline

plaatje

Bericht door DBM Offline »

handig overzichtje! Ook mooi om te zien waar je moet overstappen voor andere grote Duitse steden.. :)
ramon

Bericht door ramon »

Voor wie de PEG eens uit wil proberen of een GRATIS DAGJE NAAR DE KERSTMARKT IN DORTMUND wil, op 12 december kan je gratis met de trein naar Dortmund (en weer terug), i.v.m. de overname van de spoorlijn door de PEG.

(staat ook in de Huis aan Huis van vandaag)

De kerstmarkt van Dortmund is echt het bezoeken waard. Ik vind 'm persoonlijk nog leuker als Münster en vooral ook groter.

Meer info over deze kerstmarkt vindt je op:

http://www.weihnachtsmarkt-dortmund.de/
Robert

Bericht door Robert »

Forummeeting van maken? Staat zeker mooi op het HHF, "Twentsche Hoogbouwmeeting met Eurregionaal karakter". :beer: ;)
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Hmmz, klinkt leuk. Ben die kant op nooit verder geweest dan Coesfeld. Zal wel extreem druk worden denk ik. Als het gratis is. ;)
Wel een rit van 2 uur. Of gaat het sneller nu?
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
ramon

Bericht door ramon »

QyRoZ schreef:Hmmz, klinkt leuk. Ben die kant op nooit verder geweest dan Coesfeld. Zal wel extreem druk worden denk ik. Als het gratis is. ;)
Wel een rit van 2 uur. Of gaat het sneller nu?
Is inderdaad 2 uur, maar het is geen saaie rit. Is veel te zien onderweg. Zeker op zo'n speciale dag. Er zijn namelijk ook nog speciale acties en cadeautjes in de trein (aldus de Huis aan Huis). Maar druk zal het wel zijn denk ik inderdaad. Kan je de dag van de opening van het spoortraject nog herinneren? Was ook mega druk!
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Tja, gratis + nederlanders = chaos :)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Plaats reactie