Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Politiek: Enschede en de Wereld

Voor alle borrelpraat.
Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo mar 01, 2006 5:02 pm

Toch is denken in groepen nodig voor de beleidsvorming. Al was het alleen maar om groepsprocessen die zich in sommig groepen in de samenleving voordoen te kunnen begrijpen. No man is an island, ook een skinhead of een Marokkaan niet.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Bata4
Member
Member

Bericht door Bata4 » wo mar 01, 2006 5:35 pm

@Hans: Je schrijft dat je je huis hebt moeten verkopen omdat de wijk alsmaar zwarter werd. Als ik dit lees denk ik dat je je huis hebt willen verkopen. Het moeten komt uit jezelf.
Je gedachten zijn van jezelf, je mag denken over alle en iedereen wat je wilt. Je mag niet altijd zeggen wat je denkt. Denk er wel over na wat je hier verder opschrijft. Soms is het beter om je eigen gedachten echt voor jezelf en mss hele goede vrienden te houden. Hier deel je dat met andere mensen die heel anders denken. In een opwelling kun je dingen schrijven waar je later spijt van krijgt.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo mar 01, 2006 5:39 pm

Ik neem aan dat je dit niet als bedreiging bedoelt, Bata4? ;)
Het klopt dat iedereen hier mee kan lezen en je later je mening onder de neus kan wrijven. Toch vind ik dat je een mening moet kunnen ventileren. Hans zegt niets dat verboden is (hoewel Hans Janmaat zelfs een boete kreeg voor het beweren dat Nederland vol was, wat maar weer aantoont dat wat een samenleving normaal vind om te zeggen zeer snel kan veranderen) en ik zal hem ook niet afraden om te blijven posten.
Door discussie kunnen we veel van elkaar leren, ook als we het niet met elkaar eens zijn.

Bata4
Member
Member

Bericht door Bata4 » wo mar 01, 2006 5:45 pm

Nee Errik, geen dreigement. In die positie ben ik ook helemaal niet. Ik denk dat op andere fora (of forums?) door de mods al actie was genomen. Ik zou het jammer vinden dat het hier zover zou moeten komen. Wat mij betreft staan we nu op het randje van de redelijkheid en het acceptabele. Hans heeft zijn visie duidelijk gemaakt, ik zou het jammer vinden als hij/we over het randje gaan.

Bata4
Member
Member

Bericht door Bata4 » wo mar 01, 2006 5:46 pm

Nee Errik, geen dreigement. In die positie ben ik ook helemaal niet. Ik denk dat op andere fora (of forums?) door de mods al actie was genomen. Ik zou het jammer vinden dat het hier zover zou moeten komen. Wat mij betreft staan we nu op het randje van de redelijkheid en het acceptabele. Hans heeft zijn visie duidelijk gemaakt, ik zou het jammer vinden als hij/we over het randje gaan.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 01, 2006 5:49 pm

uit protest verwijderd
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo mar 01, 2006 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » wo mar 01, 2006 5:51 pm

Ik meende dat deze topic bedoeld was voor bouwplannen en/of vorderingen.
Maar het begint eerder een debat te worden over de multiculturele samenleving.
Enschede, het eindpunt van Twente.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 01, 2006 5:54 pm

uit protest verwijderd
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo mar 01, 2006 9:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » wo mar 01, 2006 5:55 pm

@Martin: ik geef je gelijk over wat je typte maar ik ga toch even ergens op reageren.
Alhoewel ik persoonlijk nooit door autochtonen ben lastig gevallen geef ik je wel gelijk dat er zat
Nederlanders zijn welke een buurt ook behoorlijk kunnen vergallen ja.
Daar weet ik alles van! M'n vorige buren uit de vorige straat hebben m'n ouders letterlijk & figuurlijk weggepest! Altijd harde muziek, luidruchtig gepraat enz. enz. En dat allemaal na 10 uur 's avonds!  :shake:
Stad-Enschede, ook mijn stad 'niet meer'

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 01, 2006 6:02 pm

uit protest verwijderd
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo mar 01, 2006 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » wo mar 01, 2006 6:06 pm

Hmm.. Waar is de site van Cascade gebleven?  :x
Enschede, het eindpunt van Twente.

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » wo mar 01, 2006 6:12 pm

Zo. Hans' eigen topic.  8)
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 01, 2006 9:09 pm

Dit is niet mijn Topic voor de duidelijkheid :shake:
De moderator heeft besloten deze sectie van
een ander topic hierheen te verplaatsen.
Dat er bij auteur mijn naam staat is dan ook
niet terecht, ik heb immers dit topic niet gestart
en van mij mag het weg.
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo mar 01, 2006 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo mar 01, 2006 9:16 pm

jeetje doe eens rustig, wat maakt het nu uit dat je naam er staat en blind ben ik ook niet, als je dit met gewone letters had geschreven had ik het ook gelezen en begrepen. Het komt nu wat agressief over.  :shake:

En nog wat, als iemand een hekel zou moeten hebben aan 'de allochtoon' ben ik het wel. Echter..... ondanks dat ik nog steeds bang ben voor groepen heb ik persoonlijk niets tegen ze. Mijn angst is dan ook vaak ongegrond. Het zijn enkelingen die anderen wat aandoen, daar kun je toch moeilijk de hele groep voor verantwoordelijk houden?
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » wo mar 01, 2006 9:24 pm

Het Casade-topic nam door je zin "Enschede, ik wou dat ik er nooit geboren was" duidelijk een andere wending aan. Het is dan gewoont de offtopic-discussie simpelweg te splitsen van hetgeen direct op het onderwerp betrekking heeft. Aangezien de thread door mij niet geplaatst kon worden onder welk subforum dan ook was de Digitale Oude Markt het logisch gevolg. Aangezien de eerste post van jou afkomstig was wordt je automatisch als auteur aangemerkt. Indirect heb je de discussie over dit onderwerp naar mijn mening overigens wel gestart door bovenstaande uitspraak te doen.

En, als je het ergens niet mee eens bent kan je altijd contact opnemen met de moderator alhier, in plaats van op een dusdanige wijze te reageren.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo mar 01, 2006 9:24 pm

Nou, de titel is veranderd.

Ik snap de gevoelens van veel mensen over bijvoorbeeld Marokkanen wel, maar ik ben het met Imzadi eens dat het geen goed idee is mensen over één kam te scheren.

Ik woon zelf in Amsterdam-Oost en ik voel me ook wel eens een vreemde in mijn wijk. Overigens denk ik dat dat ook voor veel allochtone buurtbewoners geldt. En daarmee zijn we op het punt gekomen dat volgens mij belangrijk is. Mensen voelen zich nauwelijks met elkaar verbonden. Dat heeft te maken met de verschillen tussen bevolkingsgroepen, maar ook met maatschappelijke tendensen zoals individualisering, stijgende criminaliteit en discriminatie. Al die zaken hebben uiteindelijk weer met elkaar te maken.

Dat de criminaliteit onder Marokkanen bijvoorbeeld hoger is, klopt. Maar dat iemand met de voornaam Mohammed nooit voor een sollicitatiegesprek wordt uitgenodigd is desalniettemin onacceptabel.
De overheid én de samenleving moeten zich willen inzetten om problemen tussen mensen en groepen mensen op te lossen. En die inzet moet echt van iedereen komen.

Na een periode van verslechterende relaties tussen moslims en autochtonen en tussen links en rechts, hoop ik dat we de komende jaren juist weer dichter naar elkaar toe kunnen groeien. Iedereen in Nederland moet zich beseffen dat we niet zonder elkaar kunnen. De overheid zal sommige mensen moeten pushen mee te doen. Dat is op zich niets nieuws. Probleemgroepen (excusez le mot!) zijn er in Nederland altijd geweest en zullen er helaas ook altijd blijven.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo mar 01, 2006 9:25 pm

dank je wel voor het aanpassen Hans :) en weet je.. ik kan het echt nog steeds lezen en begrijp het ook nog ;)

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » wo mar 01, 2006 9:25 pm

Ik vind dat je helemaalg gelijk hebt Femme!  :)
Stad-Enschede, ook mijn stad 'niet meer'

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 01, 2006 9:30 pm

Het gaat mij om het principe, ik ben van mening dat je niet zomaar een deel van een discussie kunt wegknippen en elders kunt gaan plakken.
Dat gebeurt op geen enkel forum.
je kunt over heel veel zaken van mening verschillen, maar je hoort niet zonder toestemming andermans teksten te verplaatsen, en onder een andere topic naam te heropenen.
Bovendien staat er onterecht mijn naam bij auteur
Als ik een mening heb, dan durf ik deze heus wel te ventileren, dat moge inmiddels duidelijk zijn.
Maar ik wil er wel zelf voor gekozen hebben, en gezien dat nu niet het geval is heb ik mijn bijdrage uit protest verwijderd.
De mensen op dit forum hebben de democratie en vrijheid van menings uiting hoog in het vaandel staan, en dat juich ik toe.
Maar deze actie past niet in dat geheel

toevoeging: op het moment dat een moderator een wending in een verhaal / discussie ongepast vind, kan hij toch ook direct aangeven of verzoeken on-topic te blijven
Laatst gewijzigd door Hans van Dijk op wo mar 01, 2006 9:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo mar 01, 2006 9:37 pm

ik ben van mening dat off-topic discussies wel gevoerd kunnen worden, maar niet in de topic's die ergens anders voor bedoeld zijn. Ik vind dan ook dat deze discussies wel verplaatst kunnen worden, er wordt niets van de tekst gewijzigd en er gaat dus niets verloren. De discussie wordt alleen op een andere plaats (een betere, meer passende plaats)voortgezet.

Dat je naam er staat als topicstarter is mijn inziens ook totaal onbelangrijk, immers de eerste afgesplitste post is van jou. Ik ben het met je eens dat de naam niet geheel goed gekozen is.

Plaats reactie