Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Blokker en Xenos

Nieuwsberichten uit de stad.
Plaats reactie
DBM
Member
Member
Contacteer:

Blokker en Xenos

Bericht door DBM » do feb 03, 2005 4:14 pm

Nieuwe Blokker één van de grootsten van ’t land
ENSCHEDE - De nieuwe Blokker aan het H.J. van Heekplein wordt op 16 februari geopend. Twee jaar lang was de winkel naast de Klanderij gevestigd, in een pand dat bedoeld is voor een Xenosvestiging. Blokker komt weer op zijn oude stek, maar met een verdrievoudigd winkeloppervlak.

Twee jaar lang heeft de winkel in een locatie bij de dagmarkt gedraaid. Dat was een goede oplossing, maar niet een ideale, vindt bedrijfsleider Coen Westland. ‘De hele inrichting klopt niet met het Blokkermodel. We proberen in de winkel een bepaalde sfeer te creeren, maar dat is hier niet goed gelukt. Xenos heeft een hele andere formule.’ De nieuwe winkel wordt niet alleen de grootste van Oost-Nederland, maar behoort straks ook de vijf grootste van Nederland. Enschede staat in het rijtje Utrecht, Rotterdam, Maastricht en Amsterdam. Het vloeroppervlak is met 1.200 vierkante meter drie keer groter. Dat betekent ook een flinke uitbreiding van het assortiment. De speelgoedafdeling die Westland al zo lang wilde hebben, wordt eindelijk gerealiseerd. ‘We hadden het nadeel dat Bart Smit bij hetzelfde concern zit en daar wordt rekening mee gehouden. Er was een contract over hoe ver we bij elkaar uit de buurt moesten blijven, maar dat is ontbonden. Op de nieuwe locatie zitten we elkaar dus niet in de weg.’ Ook de tuinafdeling wordt veel groter en luxueuzer opgezet.

De Blokkers hebben allemaal hun eigen sterke punten. Loopt in Amsterdam de verkoop van Delfts Blauw geweldig, in Enschede heeft het product het maar een paar maanden uitgehouden. ‘Aan de andere kant verkopen wij heel veel koffie en aanverwante artikelen. Dat kunnen ze in Amsterdam aan de straatstenen niet kwijt. Waarschijnlijk komt het doordat de Duitsers gek op koffie zijn’, verklaart Westland.

Voorafgaand aan de opening, waarover Westland nog niets kwijt wil, gaan folders de deur uit. Met daarin 25 aanbiedingen om de klanten naar de nieuwe locatie te trekken. ‘Ik verwacht veel van die nieuwe plek. Mensen komen er vaak langs, bijvoorbeeld als ze de stad in of uit lopen. Je kunt vanaf ons zowel de Hema als de Bijenkorf zien.’’

Bron http://www.tctubantia.nl

Toch mooi om in dit rijtje te worden genoemd.

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do feb 03, 2005 4:48 pm

Ik hoop dat het ook wat ruimer wordt tussen de rekken, normaal is het altijd zo'n krappe bedoening bij de Blokker.
de kloomp'maj anhoalen

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » do feb 03, 2005 6:37 pm

We staan dan zelfs boven Den haag qua grootte van blokker :D
ik vind alleen dat pand niet bepaald denderend mooi, maar ja smaken verschillen nou eenmaal :D
Enschede, het eindpunt van Twente.

ramon
Member
Member

Bericht door ramon » vr feb 04, 2005 11:53 pm

schaapje_martin schreef:We staan dan zelfs boven Den haag qua grootte van blokker :D
ik vind alleen dat pand niet bepaald denderend mooi, maar ja smaken verschillen nou eenmaal :D
Ik heb er vanavond even gekeken, ik vind het gebouw wél erg mooi. Sluit erg mooi aan bij de Klanderij.

Ik zag ook al een verhuisbericht op de ramen van Xenos, ze gaan 9 maart open op de nieuwe locatie. Ik zag hier dat, ondanks dat Blokker hier nog inzit, een deel van de muur al geel geschilderd is!

Trouwens wel een ramp voor de Heurne. De 'grote winkels' trekken hier steeds meer weg... Eerder vertrok Ter Stal al naar de Miro en sloot Profile (Offrein z'n deuren...)

imzadi
Member
Member
Contacteer:

Bericht door imzadi » za feb 05, 2005 2:41 pm

Is aan de andere kant ook een mooie kans voor de Heurne om zich te ontwikkelen tot een wat alternatievere winkelstraat. Landelijke ketens zijn overal wel te vinden...

Bjorn
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Bjorn » do feb 17, 2005 2:46 pm

Blokker, blokkeren, deblokkeren

ENSCHEDE - En toen wilden de deuren niet open. Gisterochtend, klokslag half tien, stonden pakweg veertig kooplustigen voor de ingang van de nieuwe Blokker. Maar op het uur U weken de deuren niet.

Binnen werd alles en iedereen die ook maar één rechterhand bezat ingeschakeld om de geblokkeerde uitgangsdeuren te ontgrendelen. Maar welke toets ook werd ingedrukt en hoe er aan de deuren werd gesjord, er was geen beweging in te krijgen.

Ten lange leste stak wethouder Eric Helder dan toch maar zijn openingstoespraakje af. Alhoewel niet iedereen die in de gure wind stond, daarvan was gediend. ‘Hou toch op man, dit is geen opening van een nieuw streekziekenhuis’. Helder kon de onverwachte Twentse humor wel waarderen.

Het op koopjes beluste publiek, dat door 24 medewerkers en zelfs een lid van de directie werd opgewacht (‘dit is een nieuw concept. Maar we zijn hiermee geen trendsetter maar trendvolger’) moest nog een paar beproevingen doorstaan. Tot twee keer toe viel het licht uit, volgens een bijdehandte Blokker-medewerker het gevolg van te veel kassa-aanslagen ineens. Maar het deurprobleem was na een stief kwartiertje weer opgelost. Dus kon iedereen met de spotgoedkope Duplo ton onder de arm als nog naar buiten wandelen.

Een mevrouw in een scootmobiel prees de lift in de winkel. ‘Toen ik op de begane rond naar binnen reed stond er boven al iemand me op te wachten. Geweldig! Ik ben een echt stadsmens, maar ik kom heus niet overal in Enschede zo binnen.’

De aannemer legt momenteel de hand aan de elf huurwoningen die in beheer komen bij Domijn. De toekomstige bewoners wacht een heuse primeur. Om hun auto in de ondergrondse parkeergarage te kunnen rijden, maken ze straks gebruik van de eerste autolift van Enschede.

Het enige nadeel: een dikke Volvo kan er volgens de bouwers net in. Alleen moet de skibox er voor die tijd worden afgehaald.
ENSCHEDE   '' Veel meer dan wonen alleen!''

Arie
Member
Member

Re: Blokker en Xenos

Bericht door Arie » do jul 06, 2017 1:22 pm

Blokker sluit 2 winkels in Enschede

Gepubliceerd op: 06/07/2017

Blokker sluit 2 winkels in Enschede
De vestigingen van de Blokker in de winkelcentra Twekkelerveld (Zonstraat) en Spaansland worden gesloten. Dat heeft de winkelketen bevestigd. De sluiting vindt waarschijnlijk in september plaats door middel van een grote uitverkoop.

Over de personele consequenties doet Blokker geen uitspraken, ‘maar we hebben ook al aangegeven dat er helaas arbeidsplaatsen bij Blokker verloren gaan’, zegt een woordvoerder.

Blokker sluit de komende tijd zo’n 200 filialen in Nederland. Andere filialen worden omgebouwd tot de winkelformule, zoals in Enschede de vestiging aan de Noord Esmarkerrondweg.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/blokker-slui ... tem?981766
Bijlagen
Blokker sluit 2 winkels in Enschede.jpg
De stadsfotograaf zonder grenzen

Hendrik
Member
Member

Re: Blokker en Xenos

Bericht door Hendrik » do jul 06, 2017 4:37 pm

Stroinkslanden gaat ook dicht, geen wonder 3 Blokkers op 1 vierkante kilometer. Spaansland mooie plaats voor Action.
Wat sas as dós was kaans.

Plaats reactie