Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Coronavirus.

Nieuwsberichten uit de stad.
Bericht
Auteur
Arie
Member
Member

Re: Coronavirus.

#41 Bericht door Arie » ma apr 06, 2020 12:59 pm

Mooi gebaar. :okay: Zag het ook net overvliegen, maar kon het niet goed lezen. Zie foto vorige pagina.
De stadsfotograaf zonder grenzen

Veteraan
Member
Member

#42 Bericht door Veteraan » ma apr 06, 2020 1:25 pm

enschedeinansichten schreef:
ma apr 06, 2020 12:59 pm
Luchtvervuiling.
:) En toch een stuk beter dan een huis-aan-huis verspreiding van een papiertje met dezelfde tekst. :D

Veteraan
Member
Member

#43 Bericht door Veteraan » ma apr 06, 2020 1:27 pm

Maar ik zag ook - hoger dan het vliegtuigje - een paar grote vogels. Scherp stellen in de lucht...tja...
Bijlagen
grote vogels.JPG

hans
Member
Member

#44 Bericht door hans » ma apr 06, 2020 2:33 pm

gieren, oei...

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#45 Bericht door enschedeinansichten » ma apr 06, 2020 3:50 pm

Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Veteraan
Member
Member

#46 Bericht door Veteraan » ma apr 06, 2020 6:25 pm

Dat klopt, Willem. Dat antwoord kreeg ik ook van een vogelaar.

Arie
Member
Member

#47 Bericht door Arie » vr apr 10, 2020 6:04 pm

De kinderen worden gemist op de school De Triangel aan de Gerard Terborghstraat hoek Marie de Roodelaan.
Bijlagen
Marie de Roodelaan hoek Gerard Terborghstraat Katolike Basisschool De Triangel 10-4-2020.jpg
Marie de Roodelaan hoek Gerard Terborghstraat Katolike Basisschool De Triangel.jpg

Veteraan
Member
Member

#48 Bericht door Veteraan » di mei 05, 2020 2:40 pm

Gelukkig kunnen we intussen wel genieten, al is het niet op een terrasje, dan toch thuis. Bijvoorbeeld met het afhaalmenu van "De Fusting"!
https://defusting.nl/afhaalmenu

martinus
Member
Member
Contacteer:

#49 Bericht door martinus » za mei 09, 2020 6:17 am

Sterkte Bart en Vincent!
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het overal.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#50 Bericht door enschedeinansichten » za mei 09, 2020 1:51 pm

Gerrit ook.

Veteraan
Member
Member

#51 Bericht door Veteraan » za mei 09, 2020 2:07 pm

Triest om te horen wat het nieuws ons weer brengt: eigenwijze mensen reizen gewoon naar Zandvoort. Stappen dus zonder noodzaak in de trein. Maling aan een ander, als ze zelf maar genieten. :roll:
En dus weer moet de opgeslotenen onder de uitgaanders lijden,
Een MS-centrum in de buurt van Zandvoort moet daardoor waarschijnlijk nog langer binnen blijven.
Ja, ja,.....we doen het samen ..... :( :( :( nee hoor, het egoïsme is niet uitgestorven. :strike:

Vincent1971
Member
Member

#52 Bericht door Vincent1971 » ma mei 11, 2020 10:21 am

Als ik het zo zie in Enschede, vind ik dat de meeste mensen zich goed aan de regels houden. Netjes. In het ziekenhuis heb je nu goed aangegeven hoe je moet lopen. Valt me ook op dat mensen toch begrip (krijgen ) voor het corona gebeuren. Mensen willen nu niet perse als eerste de trap op of af b.v. of wachten in de supermarkt tot de ander op geruime afstand voorbij is. Maar dat is mijn ervaring.
Een goed begin heeft geen einde

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#53 Bericht door enschedeinansichten » ma mei 11, 2020 10:42 am

Was vorige week bij de Turkse winkel op Roombeek daar hadden ze nog nooit van corona maatregelen gehoord. Idem bij primera en de patatkeet aan de G J van Heekstraat, staan met 3 medewerkers op op 3 vierkante meter te werken. Opvallend dat het allemaal en overal buitenlanders (lichtgetinte mensen waren).

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#54 Bericht door enschedeinansichten » do mei 14, 2020 12:47 pm

Sommige mensen blijken zich te storen aan mijn vorige bericht. De mensen die mij kennen weten dat ik niemand uitsluit of discrimineer, zelfs het tegendeel. Ik vindt het wel storend dat als je iets constateert je dat niet mag zeggen. Ik schrijf wat ik zie en ja in dit geval zijn het lichtgetinte mensen, ik kan het niet anders maken.

Veteraan
Member
Member

#55 Bericht door Veteraan » do mei 14, 2020 2:52 pm

Ik heb me er niet aan gestoord, integendeel, ik heb bijna hetzelfde gezien. Ook bij de winkel aan de Haaksbergerstraat - dichtbij het Veldkamppad - schijnt het vaak bomvol te staan met mensen die halal willen eten en ook maling hebben aan de coronamaatregelen. Daar heb ik een videofilmpje van toegestuurd gekregen.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#56 Bericht door enschedeinansichten » do mei 14, 2020 6:35 pm

Ik vraag mij dus wel steeds af "waarom". Taal probleem ? Of gewoon een cultuur probleem. Hoorde het ook van Hans in de garage.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

#57 Bericht door enschedeinansichten » wo mei 20, 2020 5:37 pm

Moest net bij de Appi op Twekkelerveld zijn, wat een drama. Regels worden volledig aan de laars gelapt.

Arie
Member
Member

#58 Bericht door Arie » do mei 28, 2020 10:03 pm

Boze kooplui: Enschedese ‘coronamarkt’ is illegaal
Gepubliceerd: Woensdag 27 mei 2020 21:46
Bert Janssen | Tubantia

Boze kooplui: Enschedese ‘coronamarkt’ is illegaal
De Enschedese ‘coronawarenmarkt’ op zaterdag is illegaal. Dat zeggen vier boze marktkooplui. Zij schakelden een advocaat in. De jurist eist dat de gemeente Enschede aansprakelijkheid erkent. De uitkomst kan voor deze noodmarkten in het hele land gevolgen hebben.

Volgens een zegsman ontbreekt de juridische grondslag voor de aangepaste coronamarkten. Een basis voor die aangepaste markten is volgens de raadsman noch in de gemeentelijke marktverordening noch in de noodverordening van de Veiligheidsregio Twente te vinden.

Kaas en vis
Twee kaas- en twee visboeren die deze zaak aankaarten willen niet met naam worden genoemd. Zij zijn bang voor repercussies. De gemeente runt de zaterdagmarkt in Enschede, de dinsdagmarkt is verzelfstandigd.

In een brief van de advocaat van de klagers, die deze week aan het gemeentebestuur wordt verstuurd, staat dat de juridische grondslag voor de aangepaste markt ontbreekt. In het kader van de coronamaatregelen zijn markten met maximaal tien kramen toegestaan, met inachtneming van 1,5 meter afstand. Er mogen alleen levensmiddelen worden verkocht.

Omdat in Enschede veel meer marktkooplui groenten, vis en fruit verkopen is er een roulatiesysteem bedacht. Ondernemers moeten onderling met elkaar afstemmen wie wanneer op de markt staat. De markt is zaterdags op twee locaties in de Enschedese binnenstad, op het Van Heekplein en rond het Ei van Ko.

Een-tweetjes
Volgens de zegsman zijn bij het toekennen van plaatsen op de coronamarkt ‘een-tweetjes’ uitgevoerd. Ook zouden onderling plaatsen zijn geruild en dat is in strijd met de regels. Bij het verdelen van plekken zou een koopman zijn ‘overgeslagen’. Toen de marktmeester daarop werd aangesproken, zei hij de bewuste ondernemer ‘vergeten’ te zijn.

Er zit veel rancune onder marktkooplui, volgens de woordvoerder. De ambulante ondernemers pleiten voor transparantie en de juiste wettelijke grondslag. Ze willen geen vriendjespolitiek. In de brief aan gemeente-advocaat Ten Cate wordt gevraagd een eind te maken aan de ‘illegale markten’.

D66-wethouder June Nods, verantwoordelijk voor de markt in Enschede, was niet voor commentaar bereikbaar. Haar woordvoerder liet weten niet eerder dan morgen in staat te zijn te reageren.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede. foto: Gerben Kuitert
bron: http://enschede.1twente.nl/boze-kooplui ... em?1160202
Bijlagen
Boze kooplui Enschedese ‘coronamarkt’ is illegaal.jpg

Plaats reactie