Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Enschede komt diep in rode cijfers

Nieuwsberichten uit de stad.
Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 11, 2009 10:54 am

ENSCHEDE - Hoe zeer de economische crisis Enschede gaat treffen is nog niet precies aan te geven.

De kans is echter groot dat de begroting de komende jaren bij ongewijzigd beleid een gat te zien geeft van vele tientalllen miljoenen. "We staan voor ingrijpende structurele bezuinigingen. Bijstelling van ambities van majeure investeringen zijn onafwendbaar. Daarbij moet niets worden uitgesloten", was de boodschap van Jeroen Goudt, wethouder van financiën.

Nu al staat vast dat Enschede in 2010 en de jaren daarna geen sluitende begroting kan presenteren, zonder de nodige maatregelen te treffen. De bezuinigingen op het ambtelijke apparaat, twee miljoen in twee jaar en daarna nog eens vier miljoen in de twee jaar die daar op volgen, zijn onvoldoende om Enschede te laten 'plussen'. En dat komt vooral door de structurele korting op de WMO-gelden van vijf miljoen euro. "Die structurele bezuiniging voelen we vanaf 2010n", aldus Goudt.

Hij vreest echter vooral de bezuinigingen die het Rijk binnen enkele dagen gaat afkondigen. Als minister Wouter Bos in totaal twaalf miljard gaat bezuinigen op de uitgaven, dat is nodig om aan de Europese begrotingsnorm te voldoen, dan krijgt Enschede 21,6 miljoen minder uitgekeerd uit het gemeentefonds. In 2010 zou het Rijk zelfs 40 miljard moeten bezuinigen. En dan zou Enschede met een bedrag van 72 miljoen worden gekort.

Die wetenschap was voor Goudt zo goed als zeker reden uit te roepen "dat geen enkele maatregel moet worden uitgesloten."

Nu al becijferde hij komt Enschede op de zes grote 'majeure' projecten Kennispark, havengebied, Spoorzone, Stroinkslanden, Velve-Lindehof en de MST-ontwikkelingen 19 miljoen tekort. "Maar daar zit ik nog het minst over in. Dat tekort is niet structureel. Met afromen kom je een heel eind."
..............................................................................................................................

Laten we het eens hebben over de oorzaken van het begroting tekort.
Ik kan zo een aantal prestige projecten opnoemen welke royaal hebben bijgedragen aan dit tekort.
o.a scholingboulevard, muziekkwartier,HOV lijnen, etc etc.
Allemaal projecten die ik wel had willen missen, dan hadden we nu een begroting overschot ;)

TA
Member
Member

Re: Enschede komt diep in rode cijfers

Bericht door TA » wo mar 11, 2009 12:29 pm

Hans, schop jij wel eens ergens een keer niet tegen aan. Je zeikt echt over van alles en nog wat. Is er dan niets in je leven wat je een beetje positivisme kan bezorgen?

Lees het stuk tekst nou eens! De reden staat toch overduidelijk genoemd waardoor de gemeente Enschede de begroting niet meer sluitend kan maken? De bezuinigingen van het rijk treffen Enschede! God man, klaag toch eens is niet zo over alles.

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » wo mar 11, 2009 2:06 pm

TA schreef:Hans, schop jij wel eens ergens een keer niet tegen aan. Je zeikt echt over van alles en nog wat. Is er dan niets in je leven wat je een beetje positivisme kan bezorgen?

Lees het stuk tekst nou eens! De reden staat toch overduidelijk genoemd waardoor de gemeente Enschede de begroting niet meer sluitend kan maken? De bezuinigingen van het rijk treffen Enschede! God man, klaag toch eens is niet zo over alles.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » wo mar 11, 2009 5:21 pm

http://www.enschede.nl/nieuws/00372/

Een bezuiniging van 10% moet kunnen.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » wo mar 11, 2009 7:36 pm

[quote="rr1991"][quote="TA"]Hans: Is er dan niets in je leven wat je een beetje positivisme kan bezorgen?

Hans: Ik vind dan ook dat de Geasboys goed bezig zijn :okay:

Voor een goede indruk van Hans wel zijn andere "Post's" lezen. :P
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 11, 2009 7:54 pm

TA schreef:Hans, schop jij wel eens ergens een keer niet tegen aan. Je zeikt echt over van alles en nog wat. Is er dan niets in je leven wat je een beetje positivisme kan bezorgen?

Doe niet zo naief man, ook zonder de rijksbezuinigingen stond Enschede al zowat in de min,
en hou eens op met alles wat ik plaats af te schilderen als gezeik, ik word niet goed van je commentaar.
Ik bepaal zelf wel wat ik plaats, en wat ik er bij wens te schrijven,
en als je dat niet bevalt, dan sla je mijn topic's toch gewoon over, niemand dwingt je dit te lezen.

Telkens wanneer je reageert loop je op me af te geven,
ik ken die langspeelplaat onderhand wel een keer TA.
Als je verder niets te melden hebt aan mijn adres,
dan heb ik liever dat je Uberhaupt niet meer reageert.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » wo mar 11, 2009 8:01 pm

Vind het wel een beetje kort door de bocht om de tekorten af te schrijven op dingen die jij prestigeprojecten noemt... (de meesten zie ik als goede investeringen in de stad) er zijn veel meer dingen waarop men wat beter op de centen kan letten.
Bijvoorbeeld het gedonder met organisaties achter de stadspromotie en evenementen zijn ook een paar voorbeelden van dingen die volgens mij eerder met mismanagement te maken hebben dan met prestigekwesties. Denk dat je daar structureel meer winst uit kunt halen.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo mar 11, 2009 8:43 pm

Nou maak je borst maar nat. Enschede heeft nog meer prestige projecten in de kast. Wat dacht je van de sloop van het viaduct bij de Hengelosestraat oeps sorry Hengeloselaan. Daarnaast komt er nog een buitenbad bij het Aquadroom :x En wat dacht je van het prestige object van de Esmarke? Een gemeente moet in mijn inziens niet op de stoel van een ondernemer gaan zitten.
Ben blij dat ik niet op een van de partijen heb gestemd die nu in de gemeenteraad zitten. Zou me kapot schamen om weer eens de zoveelste verhoging van een of andere gemeentelijke graaibelasting te moeten afkondigen.
Een goed begin heeft geen einde

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » wo mar 11, 2009 11:30 pm

ik zal even toelichten waarom ik de eerder genoemde voorbeelden prestige projecten heb genoemd.

Als eerste de scholingboulevard, waar de gemeente 40 miljoen in heeft gestoken, vanaf dag 1 hebben allerlei mensen vanuit het onderwijs en aanverwante organisaties geroepen dat het hele concept, inclusief de gebouwen een slecht plan waren, en dit ook daadwerkelijk onderbouwd.
Maar de Directie van de scholingboulevard, en de Gemeente moesten en zouden hun zinnen doordrijven, want Enschede moet toonaangevend zijn.....dat noem ik dan een prestige project.

Het Muziekkwartier is dacht ik tweemaal zo duur uitgevallen als begroot, en heeft uiteindelijk niet gebracht wat er van verwacht werd, recentelijk hebben diverse kranten nog bericht over de te kleine podia.
Was dit gebouw noodzakelijk ?, voldeed het bestaande muziekcentrum niet ?,
voor mijn gevoel was er niets mis met het bestaande gebouw. We hebben toch ook een prima schouwburg !!!
Maar de gemeente wilde het allemaal groter en bekender….dus wederom een prestige project.

Ten slotte De HOV lijnen, uiteraard zijn er mensen welke daar van profiteren, dat klopt,
Maar er zijn daarentegen veel meer mensen (automobilisten) welke er alleen maar last van hebben.
Neem de Gronausestraat daar is voor een godvermogen aan verspijkert ten behoeve van de busbaan, maar het reguliere verkeer kan er de helft van de tijd niet eens fatsoenlijk doorstromen.
Wederom een voorbeeld van een project waar de gemeente haar zinnen flink heeft doorgedreven, en nauwelijks een luisterend oor voor de burgerbevolking heeft gehad….ik zeg prestige

En zo zijn er nog wel meer voorbeelden van onzinnige uitgaven te noemen, denk even terug aan mijn tent is top, waar ook de belastingcenten in de renovatie van het pand zijn verdwenen, omdat Meneer Helder het zo belangrijk vond om Enschede te promoten….hoe dat uiteindelijk is afgelopen weten we allemaal inmiddels

Inderdaad is Eshmarke ook een goed voorbeeld van financieel misgeslagen plank

Zo kunnen we nog uren doorgaan, dus dat is waarom ik niet zondermeer mee huil met de meute.
Een gezond financieel beleid had er voor kunnen zorgen dat Enschede er een stuk gezonder voorstond.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » do mar 12, 2009 10:04 am

Hans van Dijk schreef:Als eerste de scholingboulevard, waar de gemeente 40 miljoen in heeft gestoken, vanaf dag 1 hebben allerlei mensen vanuit het onderwijs en aanverwante organisaties geroepen dat het hele concept, inclusief de gebouwen een slecht plan waren, en dit ook daadwerkelijk onderbouwd.
Maar de Directie van de scholingboulevard, en de Gemeente moesten en zouden hun zinnen doordrijven, want Enschede moet toonaangevend zijn.....dat noem ik dan een prestige project.

Dat is dan ook het enige waarover ik het volledig met je eens ben.
Het Muziekkwartier is dacht ik tweemaal zo duur uitgevallen als begroot, en heeft uiteindelijk niet gebracht wat er van verwacht werd, recentelijk hebben diverse kranten nog bericht over de te kleine podia.
Was dit gebouw noodzakelijk ?, voldeed het bestaande muziekcentrum niet ?,
voor mijn gevoel was er niets mis met het bestaande gebouw. We hebben toch ook een prima schouwburg !!!
Maar de gemeente wilde het allemaal groter en bekender….dus wederom een prestige project.
Schouwburg was niet meer van deze tijd en voldeed al heel lang niet meer aan allerlei eisen (o.a. arbo) en was te krap aan het worden. Om als stad op fatsoenlijk niveau te blijven wat betreft cultuur moest er dus verbouwd worden of vervangende nieuwbouw gepleegd worden. Dat er door compromissen nu problemen zijn bij het Muziekkwartier lijkt mij niet te maken te hebben met prestigezaken.
Ten slotte De HOV lijnen, uiteraard zijn er mensen welke daar van profiteren, dat klopt,
Maar er zijn daarentegen veel meer mensen (automobilisten) welke er alleen maar last van hebben.
Neem de Gronausestraat daar is voor een godvermogen aan verspijkert ten behoeve van de busbaan, maar het reguliere verkeer kan er de helft van de tijd niet eens fatsoenlijk doorstromen.
Wederom een voorbeeld van een project waar de gemeente haar zinnen flink heeft doorgedreven, en nauwelijks een luisterend oor voor de burgerbevolking heeft gehad….ik zeg prestige
Discussie over dit soort dingen is al vaak hier op het forum gevoerd. Ik denk dat Enschede blij mag zijn dat deze busbanen er zijn, in menig andere stad is het niet mogelijk om op zo'n efficiënte manier OV aan te leggen. Dat de Gronausestraat (en Haaksbergerstraat, Auke Vleerstraat, Hengelosestraat, enz.) niet goed doorstromen heeft volgens mij meer te maken met dat het de enige radialen zijn waarop vanuit belangrijke delen van de stad mensen naar het centrum kunnen komen dan met dat die busbanen er liggen (ook al gooien die de stoplichten soms op rood, anders had die bus ergens tussen de auto's doorgemoeten???).
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden van onzinnige uitgaven te noemen, denk even terug aan mijn tent is top, waar ook de belastingcenten in de renovatie van het pand zijn verdwenen, omdat Meneer Helder het zo belangrijk vond om Enschede te promoten….hoe dat uiteindelijk is afgelopen weten we allemaal inmiddels
Ben blij dat dat pand fatsoenlijk opgeknapt is, ik vind het echt een aanwinst voor het aanzicht van de Oude Markt. Dat er dan een zaak in zit waar jij niet zo'n fan van bent (en ik zelf ook nog geen gebruik van heb gemaakt) vind ik daar eigenlijk los staan van.
Inderdaad is Eschmarke ook een goed voorbeeld van financieel misgeslagen plank
Ik weet niet wat dat met prestigezaken te maken heeft, wel met financieel beleid. Ik denk dat het te maken heeft met het algemeen in Nederland heersende idee dat er met grondexploitatie wel geld verdient kan worden om de gemeenteuitgaven te dekken en dat men uitging van een steeds maar groeiende vastgoedsector/huizenmarkt/huizenprijzen (wat dus nu dus toch goed tegenzit).

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » do mar 12, 2009 10:12 am

Weerstand tegen dure leenauto
ENSCHEDE - Het besluit van de gemeente Enschede om Bert Hassink, voorzitter van de gehandicaptenraad, een nieuwe leenauto ter beschikking te stellen valt niet bij iedereen in goede aarde.

Wat daarbij meespeelt is dat het hier gaat om een investering van 100.000 euro. De gemeente heeft negentien andere aanvragen, waarbij het vrijwel altijd ging om lagere bedragen, van de hand gewezen. "Omdat wij na zorgvuldige afwegingen van mening zijn dat die niet vergelijkbaar zijn met die van Bert Hassink", zegt wethouder Jeroen Goudt. Inmiddels hebben zich drie aanvragers bij onze redactie gemeld, omdat ze zich onheus behandeld voelen door de gemeente. Morgen doen ze hun verhaal in deze krant.
Dit kon trouwens nog wel eens een duur geintje worden, 19x bedragen tot 100000E kan toch mooi weer richting de 1,9 miljoen euro worden... TCT

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » do mar 12, 2009 10:32 am

Wat betreft de schouwburg, ik vond het een karakteristiek gebouw voor Enschede, wat eigenlijk nooit zijn functie had mogen verliezen, zeker niet ten koste van het huidige gebouw.
Tja, en is Enschede wel de cultuurstad welke het pretendeert te zijn, en heeft het een dergelijke voorziening als het muziekkwartier wel echt nodig.
Persoonlijk vond ik de bestaande voorzieningen prima, en een dergelijke mega investering niet noodzakelijk….voor mij word het op dat moment een prestige projet.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
De straten die je noemt zijn inderdaad de routes waarop het centrum bereikt kan worden, en uitgerekend deze straten worden versmald t.b.v. de HOV, was het dan niet verstandiger geweest om deze straten juist zo breed mogelijk te maken teneinde de doorstroming te bevorderen voor alle verkeer, i.p.v. enkel de bus voorrang te verlenen.
Het was Conexxion welke een leuke deal had gesloten met de Gemeente en dus feitelijk kon eisen dat alles moest wijken voor de busbanen……oké prestige is misschien niet de juiste benaming, corruptie is meer op haar plek.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Dat het pand aan de oude markt opgeknapt is , is inderdaad mooi, maar dat het van mijn belasting centen is gebeurt vind ik minder fraai.
Duidelijk prestige omdat Helder helemaal media geil was op dat moment.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Eshmarke oké dat is inderdaad meer financieel beleid, maar dat krijg je als een Gemeente plaats neemt op de stoel van een ondernemer.

TA
Member
Member

Bericht door TA » do mar 12, 2009 11:05 am

Hans van Dijk schreef:Wat betreft de schouwburg, ik vond het een karakteristiek gebouw voor Enschede, wat eigenlijk nooit zijn functie had mogen verliezen, zeker niet ten koste van het huidige gebouw.
Tja, en is Enschede wel de cultuurstad welke het pretendeert te zijn, en heeft het een dergelijke voorziening als het muziekkwartier wel echt nodig.
Persoonlijk vond ik de bestaande voorzieningen prima, en een dergelijke mega investering niet noodzakelijk….voor mij word het op dat moment een prestige projet.
Heb je al gekeken naar de artiesten die momenteel optreden in het Muziekkwartier? Die had je met geen mogelijkheid in de oude Schouwburg gehad. Overigens staat het pand er nog, want je pretendeert het nu net of het gebouw weg is. Tevens is het muzziekkwartier een prachtig gebouw en loopt het erg goed. Met het nieuwe Atak is er een nieuwe publiekstrekker. Veel voorstellingen zijn uitverkocht, zowel in Atak als het muziekkwartier!
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
De straten die je noemt zijn inderdaad de routes waarop het centrum bereikt kan worden, en uitgerekend deze straten worden versmald t.b.v. de HOV, was het dan niet verstandiger geweest om deze straten juist zo breed mogelijk te maken teneinde de doorstroming te bevorderen voor alle verkeer, i.p.v. enkel de bus voorrang te verlenen.
Het was Conexxion welke een leuke deal had gesloten met de Gemeente en dus feitelijk kon eisen dat alles moest wijken voor de busbanen……oké prestige is misschien niet de juiste benaming, corruptie is meer op haar plek.
Ik was eerst ook heel erg tegen de busbanen, echter ik heb grotendeels mijn mening herzien. De enige momenten dat het in het centrum echt vast staat, is in de spits en op zaterdagen en koopzondagen. Enschede kent van vrijwel alle steden in de provincies het hoogste aantal inwoners in het centrum. Deze mensen moeten inderdaad met de auto de stad uit in de spits. Echter, op zaterdagen en koopzondagen zijn er erg veel mensen die onnodig met de auto richting het centrum gaan. Juist nu is er de mogelijkheid om vanaf de Zuiderval de auto te parkeren bij de Park + Ride. Mede mogelijk gemaakt door de busbanen! Tevens is gebleken dat het aantal reizigers met de bus enorm is gestegen. Ook ik ben er nu meer gebruik van gaan maken nu de bussen sneller door de stad knallen dan dat je met de auto zou kunnen doen!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Dat het pand aan de oude markt opgeknapt is , is inderdaad mooi, maar dat het van mijn belasting centen is gebeurt vind ik minder fraai.
Duidelijk prestige omdat Helder helemaal media geil was op dat moment.
Laten we dan helemaal geen oude gebouwen meer opknappen! Als je niet wilt dat jouw belastingcenten meer worden gestoken in historische panden, dan laten we ze toch lekker wegrotten? We hebben er toch al zoveel in Enschede... Denk toch na man!!!
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Eshmarke oké dat is inderdaad meer financieel beleid, maar dat krijg je als een Gemeente plaats neemt op de stoel van een ondernemer.
Leg eens uit? Welke ondernemer? Denk je ook nog even aan het feit dat het een VINEX-locatie is?

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » do mar 12, 2009 12:20 pm

Ik ben niet tegen het renoveren en behouden van oude gebouwen, in tegendeel zelfs.
Maar ik stel er dan wel de voorwaarde aan dat deze oude gebouwen, zoals bijvoorbeeld de voormalige textiel fabrieken een maatschappelijke (betaalbare) woonfunctie terug krijgen.
De plekken waar dit inmiddels gebeurd is vind ik één voor één een aanwinst voor de stad.
Het VVV pand werd echter om de totaal verkeerde redenen financieel gesteund, en daar ligt mijn bezwaar.

Voor het overige, ik zou van de gemeente wel eens een keer acties willen zien welke bijvoorbeeld de gemeentelijke belastingen naar beneden brengen.
Met andere woorden, acties waar de gehele bevolking van profiteert.

Een muziekcentrum, is een investering waar slechts een deel van de bevolking gebruik van maakt,
lang niet iedereen heeft daar behoefte aan, maar men moet er wel aan mee betalen.
Busbannen, daar geld het zelfde voor, dit dient ook slechts een deel van de bevolking.
Ik zeg niet dat we geen dergelijke voorzieningen nodig hebben, maar de bedragen welke er in gestoken worden vind ik buiten alle proporties.

Een gemeente moet niet op een op winst bejaagde ondernemers stoel gaan zitten, zoals bij de grondexploitatie gebeurt.
Wanneer je als gemeente goodwill bij de gehele bevolking wilt kweken, dan zou je primaire doel moeten zijn om voor alle lagen van de bevolking het leven zo betaalbaar mogelijk te houden.
Dus geen exorbitante winsten genereren op kavels, en ook zorgen dat de minder kapitaal krachtige een fatsoenlijk dak boven hun hoofd houden.

Nu worden alle sociale huurwoningen stelselmatig tegen de vlakte gewerkt, en komen er veelal duurdere woningen (koop en huur) voor terug.
Daar dien je de hele bevolking niet mee, maar slecht dat deel wat nog wel in staat is de lasten te dragen.
En als je dan toch zo nodig winst wilt genereren, laat dan ook duidelijk zien dat dit ten goede komt van zaken zoals sociale woningbouw, en algemene lasten verlagingen.

Enschede legt de lat telkens hoger, maar ik denk dat de val onvermijdelijk is met dit beleid.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » do mar 12, 2009 2:47 pm

Hans ziet het grote plaatje echt niet.

Een goed bereikbare, leefbare en levendige stad trekt bedrijven naar verbouwde fabrieken en mensen naar duurdere woningen, die de belasting betalen waarmee uitkeringen, onderhoud aan groen en straten en de muziek- en sportverenigingen betaald kunnen worden. Een stad die niet investeert om welgestelde en ondernemende groepen mensen binnen te halen en vast te houden, zakt sociaaleconomisch steeds verder weg, met een steeds krappere begroting, waarmee steeds minder kan. Dat soort laksheid zou pas misdadig zijn. Ik waardeer de inzet van de Gemeente Enschede om de stad levend te houden enorm.

Keep up the good work gemeente! :okay:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » do mar 12, 2009 3:34 pm

Ik kan me enigzins de reactie van Hans wel voorstellen als ik dit bericht dan weer lees. Goed 20.000 euro is misschien vrij weinig vergeleken met andere dingen maar toch, of het niks is.

Feest voor nieuwkomers Enschede

900 Nieuwkomers in Enschede krijgen een groot feest aangeboden van de gemeente Enschede.

Dat wordt in april in het stadion van FC Twente gehouden. Enschede wil de nieuwkomers laten weten dat de gemeente trots op ze is. Ook is het feest bedoeld om hen te motiveren. Het feest kost de gemeente 20.000 euro.

rtv oost
Enschede, het eindpunt van Twente.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do mar 12, 2009 4:17 pm

Denk zelf dat Errik het totaal plaatje niet ziet. Waar trekt een bedrijf het liefste naar toe?
Ik denk dat een bedrijf kijkt naar de volgende punten
-Bereikbaarheid
-Betaalbaarheid
-Vindbaarheid van personeel
-Huisvesting

Het enige type bedrijf dat ik, gezien het de bovenstaande punten, bij Enschede past is op het gebied van nieuwe technologie. Maar daar is de concurrentie moordend.
Kijk je bijvoorbeeld naar logistieke bedrijvigheid dan ga je net over de grens bij Bad Bentheim zitten. Zeer goedkope bedrijfsgrond, een gemeente die vlot meewerkt en zeer geschikt personeel in de omgeving.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » do mar 12, 2009 5:32 pm

Een stad waarvan voorzieningen (zoals OV en cultuur, een paar van de bovengenoemde "prestigeprojecten") verslonzen/niet meegaan met de tijd, zal weinig ondernemers/personeel/bedrijven trekken.

TA
Member
Member

Bericht door TA » do mar 12, 2009 8:28 pm

Martin schreef:Ik kan me enigzins de reactie van Hans wel voorstellen als ik dit bericht dan weer lees. Goed 20.000 euro is misschien vrij weinig vergeleken met andere dingen maar toch, of het niks is.

Feest voor nieuwkomers Enschede

900 Nieuwkomers in Enschede krijgen een groot feest aangeboden van de gemeente Enschede.

Dat wordt in april in het stadion van FC Twente gehouden. Enschede wil de nieuwkomers laten weten dat de gemeente trots op ze is. Ook is het feest bedoeld om hen te motiveren. Het feest kost de gemeente 20.000 euro.

rtv oost
Als je het dus echt over van-de-pot-gerukt hebt, dan is dit het wel. Dit is toch niet te geloven en je reinste geldverspilling? Onfuckingbelievable.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do mar 12, 2009 11:58 pm

Perceptor schreef:Een stad waarvan voorzieningen (zoals OV en cultuur, een paar van de bovengenoemde "prestigeprojecten") verslonzen/niet meegaan met de tijd, zal weinig ondernemers/personeel/bedrijven trekken.
Denk een stad met een zeer hoge gemeentelijke heffingen zal nog minder mensen trekken. Altijd leuk om eens zien waar de bevlokings- en bedrijvengroei zit in verhouding tot de gemeentelijke heffingen.

Plaats reactie