Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Enschede krijgt buitenbad

Nieuwsberichten uit de stad.
Roy

Bericht door Roy »

Op dit moment ken ik er nog maar eentje van, en die is hierboven nog afgebeeld, het Tuindorpbad.
Je vergeet het Twentebad 8)

Van de Twentebadsite:

Het grootste buitenbad van Twente
Diepe buitenbad: temp wisselend, opp. 50 x 20m, diep bad
(van 140cm tot 350cm).
Familiebad buiten: temp wisselend, opp. 50 x 20m, ondiep bad
(van 40cm tot 140cm).
Peuterbad buiten: temp wisselend, opp. 120m2, ondiep bad (10cm).
O.a. hoge en lage duikplank, beach volleybal, zeer grote ligweide.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

15 x 15 meter is idd wel heel erg klein, het is gewoon de moeite niet waard om het aan te leggen. Stel je voor dat het een paar weken boven de 30 graden is en er een paar duizend man in willen.....

Blijven de twee zwembaden van de vliegbasis, waar de inwoners van Lonneker ook gebruik van mogen maken, bestaan als de militairen vertrokken zijn?
Rik

Bericht door Rik »

Winus schreef:25x50 meter is nog beter. :D
Voor als je een wedstrijd met weinig startseries wil houden :D
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

INVISIBLE schreef:
Hengelo : Twentebad en Tuindorpbad
Enschede : Diekman (Oude Situatie) en Bad Boekelo (welke voor Nederlandse begrippen zelfs Uniek was voor die tijd).
Had hem wel vermeld, was hem inderdaad wel vergeten aan te geven.
Overigens zag het Oude Diekman er soortgelijk uit, wat ik me nog kan herinneren !!
Zoiets hoor je gewoon weer in Enschede te krijgen :), en inderdaad 15x15 is gewoonweg te klein.
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

15 x 15 :cry: Neem toch aan dat dit niet serieus is of dat het om een drukfout gaat :o
Mocht het echt zo zijn,niet aan beginnen,geldverspilling :no:
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

15 x 15km ;), we praten hier over een nieuw Meer, het "Meer van Twente" .
Misschien krijgen we straks ook nog wel het "Monster van Twente" ;)
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Enschede krijgt weer een buitenbad

ENSCHEDE - De stad Enschede krijgt weer een buitenbad, bij Aquadrome, met mogelijk een wedstrijdbassin van 15 bij 25 meter zoals zwemvereniging EZC wil.

Voorwaarde van de gemeenteraad is dat dit de gemeente niet meer geld kost. De bouw mag geen consequenties hebben voor de binnenbaden De Brug en Het Slagman.

Vervolg stond nog niet op de TCT site,dus later meer..
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Toch kans op 25 meter-bad
ENSCHEDE-Een buitenbad met peuterbassin,recreatiebassin,wedstrijdbassin,lig- en speelweiden bij het Aquadrome.Een meerderheid van Pvda,CDA,GroenLinks en D66 willen dat een dergelijk bad er komt.Ze wil bovendien dat sportwethouder E.Wallinga onderzoekt of een groter wedstrijdbassin van 15 bij 25 meter mogelijk is zonder dat het de gemeente extra geld kost.Die toezegging deed Wallinga gisteravond in de gemeenteraad.Hij benadrukte wel dat het college op de eerste plaats kiest voor een recreatief buitenbad.Als in plaats van een bassin van 15 bij 15 meter voor een groter wedstrijdbassin wordt gekozen,heeft dat wel consequenties voor andere delen van het complex.De wethouder komt over een paar maanden met een kredietaanvraag voor de daadwerkelijke bouw.Dan wordt ook duidelijk of het grotere bassin betaalbaar is.VVD,ChristenUnie en BurgerBelangen vinden de financiële risico`s van een buitenbad te groot.`Een verkiezingsspeeltje van de Pvda`,aldus A.Nijhuis(VVD).
Een lang wief is een ladder in huus!
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

En nu niet alleen toezeggen, maar gewoon doen!
de kloomp'maj anhoalen
Robert

Bericht door Robert »

Dat bad in Nijverdal is vorige week gesloopt. Kunt ze doar mooi neerzett'n.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Zoveel geld hoeft een 15x25 meter bad toch niet meer te kosten dan een 15x15 meter bad ?
Je hebt de ruimte ervoor, de nodige waterfiltratie is ook voor een 15x15 m bad nodig (alleen grotere pompen en installatie), je zou eventueel kunnen combineren met het Quadrome (binnen, buiten).
Maar over het algemeen moet het niet zoveel tonnen (lees miljoen) meer gaan kosten als je het bad 10 meter langer maakt, lijkt me ?

Ik wil de gemeente wel een voorstel doen, over hoe ze het bad rendabel en functioneel kunnen maken, als ze er financieel nog niet zoveel vertrouwen in hebben :).
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

INVISIBLE schreef:Ik wil de gemeente wel een voorstel doen, over hoe ze het bad rendabel en functioneel kunnen maken, als ze er financieel nog niet zoveel vertrouwen in hebben :).
Ja daar zitten ze op te wachten :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja zo denken ze toch zelf, de halve raad tenminste, dat het niet rendabel en functioneel zou zijn.
Nou maak het dan functioneel, en daar zou ik best ideeen voor hebben !!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Ik geloof best dat jij wel goede ideeën hebt,
maar sinds wanneer luistert de raad naar de burger :P

Die dag moet nog komen.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ok daar heb je een goed punt :P, ik denk overigens dat jij ook nog wel wat goede ideeen kunt aandragen, net zoals vele andere forumleden hier :).
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

Misschien kun je badmeester worden :P
Een lang wief is een ladder in huus!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Tony S. schreef:Misschien kun je badmeester worden :P
Ja en dan gratis, das nog eens functioneel en rendabel voor de raad :D
Insider

Bericht door Insider »

Een nieuwe zwembad is hard nodig!

Oorzaak verdwijnen water blijft onbekendWater verdwijnt uit zwembadDe beheerder van een zwembad in Enschede snapt er niets meer van. Zo'n 600.000 liter water is verdwenen in het niets.

Zwembad Aquadrome staat droog, maar de grote vraag is: waarom? Lekken zijn er niet gevonden en ook alle leidingen lijken in orde. Al drie dagen is de vraag waar al dat water gebleven is.


En geen hond die zich afvraagd waar de zwemmers zijn gebleven??? :D
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Zwemmers waren en toch al nooit. :D
de kloomp'maj anhoalen
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Dat water is op eigen houtje al vast onderweg naar het nieuwe buitenbad :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Misschien stroomt de "Dromebeek" ook onder dit zwembad door :P ......................
Plaats reactie