Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

PC Hooftstraat

Nieuwsberichten uit de stad.
Tiroler
Member
Member

Re: PC Hooftstraat

Bericht door Tiroler » vr mar 28, 2008 12:53 pm

sushy schreef:Heb net iemand van Cill gesproken en er komt geen Herenafdeling van Cill de dames gaat verder uitbreiden.
Wellicht een boze broer aan de lijn gehad... :D

sushy
Member
Member

Bericht door sushy » do feb 12, 2009 1:03 pm

Nederveen treft betalingsregeling met Italiaanse kledingleveranciers
Robert Nederveen móet de rekening van twee Italiaanse leveranciers van kleding betalen. Zijn modebedrijf heeft hiervoor een betalingsregeling getroffen met beide partijen.

Het gaat daarbij om een totaalbedrag van 137.857 euro. Rechter M.L.J. Koopmans heeft gisteren in een kort geding, waar de partijen overigens niet verschenen, die onderlinge afspraak bekrachtigd. De kosten van het kort geding zijn voor rekening van Nederveen. Het gaat om levering sinds maart vorig jaar van kleding door Gunex en Brunello Cucinelli, die ondanks sterk aandringen nog steeds niet is betaald. Er is eerder een betalingsregeling getroffen waarvoor Nederveen ook heeft getekend. De vorderingen worden door hem niet betwist. Het betalen van de facturen blijft echter voor een groot deel uit. In correspondentie met beide Italiaanse bedrijven geeft Nederveen aan dat er onvoldoende 'liquiditeiten zijn om de vorderingen te kunnen voldoen'. De Italianen zetten vraagtekens bij dit argument. Andere leveranciers worden volgens hen wel gewoon betaald. Vooral de openstaande rekening bij Brunello Cucinelli is in tien maanden fors opgelopen. Van de leveringen in maart (46.000 euro) en juli (65.000 euro) heeft Nederveen in augustus en september 40.000 euro betaald. Bovendien staat een rekening open bij Rivamonti, onderdeel van Brunello Cucinelli, die meer dan 28.000 euro claimt van de Enschedese modeketen. Gunex zegt nog 35.000 euro te goed te hebben. De Italiaanse bedrijven wijzen er op dat ze al jaren zaken doen met Nederveen en het 'dus niet nodig is eerst te betalen en dan pas te leveren'. Nederveen telt - naast de exclusieve herenmodezaak aan het Van Loenshof - een exclusief damesmodezaak in het aangrenzende pand aan het Van Heekplein, een parfumerie aan het plein een paar deuren verderop en een speciale schoenenzaak aan het Van Loenshof.
TCT

Dahoas
Member
Member

Bericht door Dahoas » vr feb 13, 2009 2:07 am

altijd al een kansloze zaak gevonden hoewel ze soms wel mooie kleding hebben.
Love the smell of napalm in the morning(H)

sushy
Member
Member

Bericht door sushy » do apr 02, 2009 10:47 am

Hard gelag voor 'modekoning'
Eigenzinnige zakenman 'in leefstijl' kan crisis niet van het lijf houden.

Robert Nederveen (51) wil de pers niet te woord staan, hij zit even stuk. Zijn advocaat Lukas Witsenburg geeft kort uitleg over diens gemoedstoestand. "Hij is heel erg aangeslagen. Het is een zwarte dag voor hem." Dat Nederveen zelf als aandeelhouder het faillissement aanvroeg, doet daar niets aan af. "Het kon niet anders." Voor de personeelsleden van de modezaak kwam het als een schok. Curator Huisman: "Zij zagen wel dat het de laatste tijd stiller was in de winkel. Maar dit kwam als een donderslag bij heldere hemel." Volgens hem zijn de salarissen over maart nog betaald. De schuldenlast van de modezaak loopt tegen het miljoen euro. Nederveen is echter zelf de grootste schuldeiser, aldus Huisman. Gisteravond had Nederveen overleg met de curator. Er wordt gekeken naar een doorstart. Begin dit jaar leken de problemen zich al aan te dienen. Toen werd hij voor de rechter gesleept door twee Italiaanse leveranciers van kleding: Gunex en Brunello Cucinelli. Er stond over 2008 nog een rekening open van ruim 135.000 euro. Die rekening was volgens Witsenburg intussen vereffend. "Deze kwestie heeft geen enkele rol gespeeld. Het is gewoon de crisis die nu heeft toegeslagen." Met het faillissement valt de 'modekoning' van Enschede hard van een voetstuk. Al jarenlang komen Twentenaren, die van 'klasse' houden, naar Robert Nederveen. Zijn dames- en herenmodezaak was meer dan een kledingwinkel. De eigenzinnige ondernemer verfoeide namelijk stuntwinkels, en grote ketens: hij ging altijd voor stijl en exclusief. Toen hij in 2005 in de stad een parfumerie (Cosmetics, voorheen Anny Kaiser, niet in het faillissement) overnam, gingen per direct 'doorsnee'-merken als Calvin Klein' uit de schappen. 'Als je die ook bij de Kruidvat kan kopen, wat moet ik daar dan mee?" En zo opereerde hij ook in de modewereld. Bijna 20 jaar geleden begon hij met zijn zaak voor heren. In 1999 volgde een damestak. En altijd gerenomeerde kledinglijnen in huis. Kleding als statement, als uiting van iemands persoonlijkheid. De afgelopen jaren was Nederveen ook betrokken bij de opening van meerdere speciaalzaken. Als oprichter, of adviseur. Zoals 'Stef, by Robert Nederveen'; de glamourzaak van Stephanie van Merksteijn. De hoek Langestraat/Van Loenshof wordt intussen wel de P.C. Hooftstraat van Enschede genoemd. De zakenman mag daarvan een van de aanjagers worden genoemd.
TCT

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » do apr 02, 2009 11:15 am

Enschede is nu eenmaal geen rijke stad, met vele rijke inwoners welke een dergelijke exclusieve kledinglijn kunnen bekostigen.
Het verbaasd me dan ook geen seconde dat dergelijke winkel bij economische tegenwind direct van zijn sokken word geblazen.
Maar er volgen er nog een aantal, dat staat vast.
Ik denk dat ook de juweliers en andere grossiers in luxe artikelen het water aardig aan de lippen hebben staan.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » do apr 02, 2009 11:33 am

Hans van Dijk schreef:Enschede is nu eenmaal geen rijke stad, met vele rijke inwoners welke een dergelijke exclusieve kledinglijn kunnen bekostigen.
Het verbaasd me dan ook geen seconde dat dergelijke winkel bij economische tegenwind direct van zijn sokken word geblazen.
Maar er volgen er nog een aantal, dat staat vast.
Ik denk dat ook de juweliers en andere grossiers in luxe artikelen het water aardig aan de lippen hebben staan.
Ik had al het idee dat er een aantal winkels rond het van Loenshof het niet gingen redden, eens afwachten wat er nu met de rest van de winkels daar gaat gebeuren...

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do apr 02, 2009 1:23 pm

Denk dat het straks de p.c. leegstraat gaat worden :P
Een goed begin heeft geen einde

TA
Member
Member

Bericht door TA » do apr 02, 2009 3:57 pm

Natuurlijk wederom weer eens grote onzin wat hier geroepen wordt.

Het heeft niets te maken met Enschede als stad en haar inkomen zijnde. Hans doet net alsof de enige kopers uit Enschede komen. Absolute nonsens natuurlijk. Deze winkel kent in de verre omtrek klanten die hier altijd hun geld kwamen/komen uitgeven. Vergeet niet dat er ontzettend veel geld in Twente zit!!

Dit kan alleen maar te maken hebben met het niet opbouwen van reserves. Denken dat alles toch wel lekker doordraait en geen rekening houden met een periode waarin het even minder kan gaan. Als de beste man elke maand 10.000 euro opzij had gezet in een reservepot, dan was er nooit wat aan de hand geweest.
Overigens zijn er meer bedrijven met deze levensstijl waar het erg slecht gaat. Goed voorbeeld: Snelders Zijlstra.
Laatst gewijzigd door TA op do apr 02, 2009 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » do apr 02, 2009 5:03 pm

Pleitegeier
Afbeelding

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do apr 02, 2009 6:04 pm

Ach die maakt wel een doorstart.
de kloomp'maj anhoalen

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » do apr 02, 2009 9:39 pm

Precies, je trekt een bv leeg en de anderen herpositioneer je, eventueel met een holding erboven.
It's Ok love

TA
Member
Member

Bericht door TA » do apr 02, 2009 11:33 pm

Fir schreef:Precies, je trekt een bv leeg en de anderen herpositioneer je, eventueel met een holding erboven.
Waarom nu pas een holding? Dan zouden ze er redelijk laat mee zijn. Nu hadden ze de bv kunnen afstoten. Als ze nu nog aan een holding moeten beginnen, dan zal dat voor de toekomst een handige optie zijn, maar in het verleden absoluut hebben zitten slapen.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » vr apr 03, 2009 10:20 am

TA schreef:Natuurlijk wederom weer eens grote onzin wat hier geroepen wordt.

Het heeft niets te maken met Enschede als stad en haar inkomen zijnde. Hans doet net alsof de enige kopers uit Enschede komen. Absolute nonsens natuurlijk. Deze winkel kent in de verre omtrek klanten die hier altijd hun geld kwamen/komen uitgeven. Vergeet niet dat er ontzettend veel geld in Twente zit!!.
Ik weet zo net nog niet, of mijn stelling grote onzin is.
Ik schat dat ruim 90% van de inkomsten toch echt uit de enschedese bevolking zelf moet worden gewonnen.
Iedere stad kent wel een exclusieve herenmode zaak,
dus het percentage buitenstedelijke klanten zal echt niet meer dan 10% bedragen.
Nederveen is niet zo bijzonder, dat men echt de moeite neemt om vanuit de hele streek naar Enschede te komen, daar geloof ik absoluut niets van.
En wat betreft de rijkdom in Twente, ik weet niet waar je dat gegeven weghaalt,
maar ik neem het maar voor kennisgeving aan.
Ik persoonlijk merk er echter weinig van.

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » vr apr 03, 2009 11:51 am

Hans van Dijk schreef:En wat betreft de rijkdom in Twente, ik weet niet waar je dat gegeven weghaalt,
maar ik neem het maar voor kennisgeving aan.
Ik persoonlijk merk er echter weinig van.
Geen goeie connecties Hans? ;-)
Die rijkdom hoeft niet wijdverbrijd onder de mensen te zijn.
Ik denk dat op het platteland zitten zo her en der toch aardig wat kapitaalkrachtige mensen zitten. En die hebben/hadden wel geld om naar Neederveen te gaan.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » vr apr 03, 2009 9:38 pm

Op het platteland wonen toch alleen strontboeren,
of lopen die tegenwoordig in een Armani overall van Nederveen. :P

TA
Member
Member

Bericht door TA » za apr 04, 2009 9:28 am

Om je een idee te geven hans, alleen in Enschede al wonen 447 miljonairs:

Enschede: 447
Hengelo: 200
Oldenzaal: 98
Borne: 74

En dan zijn dit alleen nog maar miljonairs. Als je nu nog durft te beweren dat er weinig geld zit in Twente ben je echt te goedgelovig in je eigen leugens.

http://www.elite-research.org/mil10.html?/gemeente.html

Overigens, hoe kom je bij die 90%? Dat is dus gewoon uit je duim gezogen. Als je ergens geen cijfers van kent, ga er dan verder niet op in.

Ik weet niet hoeveel mensen er van buiten Enschede naar Nederveen komen. Wel weet ik dat wanneer men in dat soort prijsklasses kleding koopt, het vaak vaste klanten zijn, die er echt wel bereid voor zijn een half uurtje voor te rijden.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 04, 2009 10:04 am

TA schreef:Om je een idee te geven hans, alleen in Enschede al wonen 447 miljonairs:

En dan zijn dit alleen nog maar miljonairs. Als je nu nog durft te beweren dat er weinig geld zit in Twente ben je echt te goedgelovig in je eigen leugens.

Leugens ??? :? ,....veronderstellingen zijn het,
ik zei toch dat ik het voor kennisgeving aannam.
Ik heb toch niet gezegd dat ik je niet geloofde.

Kleine kanttekening, je bron dateert uit 2007,
neem maar van mij aan dat er inmiddels aardig wat van boys van die lijst zijn verdwenen.
Op mijn werk druk ik de Quote 500, en daaruit blijkt dat het nog wel tegenvalt met die rijkdom hier.
Zeker in verhouding tot die lijst uit 2007, want de grote klappen zijn recentelijk gevallen.

TA
Member
Member

Bericht door TA » za apr 04, 2009 11:04 am

Hans van Dijk schreef:
TA schreef:Om je een idee te geven hans, alleen in Enschede al wonen 447 miljonairs:

Leugens ??? :? ,....veronderstellingen zijn het,
ik zei toch dat ik het voor kennisgeving aannam.
Ik heb toch niet gezegd dat ik je niet geloofde.

Kleine kanttekening, je bron dateert uit 2007,
neem maar van mij aan dat er inmiddels aardig wat van boys van die lijst zijn verdwenen.
Op mijn werk druk ik de Quote 500, en daaruit blijkt dat het nog wel tegenvalt met die rijkdom hier.
Zeker in verhouding tot die lijst uit 2007, want de grote klappen zijn recentelijk gevallen.
Dus alles wat jij drukt lees je uitvoerig door? Drukke baan!
Overigens neem ik niets van je aan, zolang je het niet kunt onderbouwen. 2007 is een recentelijke bron. Dat de crises een aantal mensen van deze lijst heeft afgehaald mogen duidelijk zijn. Echter is dit landelijk het geval en blijven de relatieve percentages van de onderlinge verhoudingen in Nederland ongeveer hetzelfde.

Ik kan je met alle zekerheid melden, gezien mijn werk als privechauffeur, dat het met de rijkdom in Twente erg goed gesteld is. Ik kom daardoor op feestjes waar de society van Twente rondloopt, waarbij opvalt dat ze niet verlegen zitten in het geld. In tegendeel zelfs. Moet jij eens raden hoeveel mensen er gemiddeld op een dergelijk feest rondlopen.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za apr 04, 2009 1:13 pm

Ik heb naast mijn baan, in drie ploegen ook nog vrije tijd, dit soort bladen lees ik thuis,
wie dicht bij het vuur zit warmt zich het best, het blad architectuur bijvoorbeeld heb ik al
uit voor het in de schappen ligt.
Maar inderdaad, ik heb een drukke baan, de vraag is echter hoe lang nog :(
Grafisch Nederland dondert als een kaartenhuis langzaam in elkaar.
Ik kom daardoor op feestjes waar de society van Twente rondloopt, waarbij opvalt dat ze niet verlegen zitten in het geld. In tegendeel zelfs. Moet jij eens raden hoeveel mensen er gemiddeld op een dergelijk feest rondlopen
Ik zeg altijd, je kijkt er op, niet er in,
Ik denk dat het binnenkort wel drastisch minder word met dat soort feestjes,
want zoveel redenen hebben ze er onderhand niet meer voor.
Ach je kunt ze altijd nog naar de bank op en neer rijden om de laatste centjes op te halen. ;)

TA
Member
Member

Bericht door TA » za apr 04, 2009 2:54 pm

Hans van Dijk schreef:
Ik heb naast mijn baan, in drie ploegen ook nog vrije tijd, dit soort bladen lees ik thuis,
wie dicht bij het vuur zit warmt zich het best, het blad architectuur bijvoorbeeld heb ik al
uit voor het in de schappen ligt.
Maar inderdaad, ik heb een drukke baan, de vraag is echter hoe lang nog :(
Grafisch Nederland dondert als een kaartenhuis langzaam in elkaar.
Ik kom daardoor op feestjes waar de society van Twente rondloopt, waarbij opvalt dat ze niet verlegen zitten in het geld. In tegendeel zelfs. Moet jij eens raden hoeveel mensen er gemiddeld op een dergelijk feest rondlopen
Ik zeg altijd, je kijkt er op, niet er in,
Ik denk dat het binnenkort wel drastisch minder word met dat soort feestjes,
want zoveel redenen hebben ze er onderhand niet meer voor.
Ach je kunt ze altijd nog naar de bank op en neer rijden om de laatste centjes op te halen. ;)

Als een kaartenhuis langzaam in elkaar. Of hij valt snel, of niet. De markt zakt weg... ;)
Ik kijk op talloze ferrari's, maserati's (erg populair in tukkerland), porsches en dikke Duitsers. Dan hoef ik verder niets meer te horen hoor.

Jammer dat je tot in den treuren je standpunt blijft verdedigen. Overigens, het komt voort uit het feit dat er bij Nederveen gewoon niet goed met het geld is omgegaan. Punt.

Plaats reactie