Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

"Vrije Republiek Twente"

Nieuwsberichten uit de stad.
Bericht
Auteur
Winus
Member
Member
Contacteer:

#81 Bericht door Winus » di aug 21, 2007 6:34 pm

HAHA mooi. :)
de kloomp'maj anhoalen

Femmefatale
Member
Member

#82 Bericht door Femmefatale » di aug 21, 2007 7:27 pm

Geweldig :okay:
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

eazy
Member
Member
Contacteer:

#83 Bericht door eazy » di aug 21, 2007 7:33 pm

Aan de Kuipersdijk kun je ze ook kopen:
Afbeelding

Winus
Member
Member
Contacteer:

#84 Bericht door Winus » di aug 21, 2007 11:30 pm

Da's wel wat voor Femme. :D
de kloomp'maj anhoalen

Femmefatale
Member
Member

#85 Bericht door Femmefatale » di aug 21, 2007 11:37 pm

Je zegt het fout ;) Je bedoelt: zo wil ik femme wel eens zien :P

Winus
Member
Member
Contacteer:

#86 Bericht door Winus » di aug 21, 2007 11:40 pm

Wanneer gaan we weer naar Enschede?
de kloomp'maj anhoalen

Femmefatale
Member
Member

#87 Bericht door Femmefatale » di aug 21, 2007 11:51 pm

oktober denk ik pas weer (oef kom ik even goed weg)

Hans van Dijk

#88 Bericht door Hans van Dijk » wo aug 22, 2007 12:08 am

Wil iemand daar even notitie van maken :D

Errik
Member
Member
Contacteer:

#89 Bericht door Errik » zo aug 26, 2007 11:46 am

Super! :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Vrije Republiek Twente

Eazy bedankt...

#90 Bericht door Vrije Republiek Twente » di aug 28, 2007 2:28 pm

De Republiek is er nog niet helemaal uit hoe dit forum werkt, maar we zijn erg, erg blij met het filmpje.

Kijk op onze website bij de nieuwsitems!

Vrije Republiek Twente

...

#91 Bericht door Vrije Republiek Twente » di aug 28, 2007 2:29 pm

En dan nu de urls;

http://www.vrijerepubliektwente.nl

En natuurlijk de foto-site op flickr.com

http://www.flickr.com/groups/vrijerepubliektwente/pool/

Errik
Member
Member
Contacteer:

#92 Bericht door Errik » di aug 28, 2007 3:07 pm

Met dat T-shirt ga ik in Amsterdam veel bekijks trekken. :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Perceptor
Member
Member

#93 Bericht door Perceptor » do nov 29, 2007 9:21 am

Glorieus falen in Vrije Republiek Twente

Weg met de Twentse bescheidenheid! De aanhangers van de Vrije Republiek Twente (VRT) prediken meer daadkracht en zelfbewustzijn. Vanaf nu bepaalt Twente haar eigen toekomst. 'Jammer, maar we gaan niet meer als een loopse teef achter Den Haag aanhobbelen. We houden ze wel op de hoogte van onze voortgang. Toedeledoki!'

Hoewel dat ongetwijfeld niet zijn bedoeling was, stond Johan Remkes toch echt aan de basis van de Vrije Republiek Twente. Als minister van Binnenlandse Zaken riep hij eind vorig jaar elf Twentse burgemeesters publiekelijk tot de orde. Zij lieten Den Haag weten dat hun gemeenten niet mee wilden werken aan de uitzetting van asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland verblijven. "Aan dit soort signalen bestaat volstrekt geen behoefte. Ook niet als ze afkomstig zijn uit de Vrije Republiek Twente. Dit land wordt niet geregeerd per motie", liet de bewindsman lichtelijk geïrriteerd weten.

Kort na deze gedenkwaardige uitbrander van de minister liet Rob Dieleman de geuzennaam 'Vrije Republiek Twente' als domeinnaam registreren. "Daar kunnen we nog wel wat mee", was de vooruitziende gedachte van de directeur van Axis Media-ontwerpers. Afgezien van wat 'intern gestoei' bleef het idee om iets leuks te gaan doen met de VRT een tijdje ongebruikt op de plank liggen. Zoiets moet op de plek vallen, is Dielemans ervaring.

Dat moment deed zich voor tijdens een gesprek dat hij had met Peter den Oudsten. De burgemeester van Enschede is nauw betrokken bij het Innovatieplatform Twente. "Ik vertelde hem dat je risico's moet durven nemen als je echt wilt innoveren. Hij kwam toen met een moeilijk verhaal, dat het college uiteindelijk wel verantwoording schuldig is aan de raad. Op dat moment viel bij mij het kwartje. Nou gooi ik het idee van de Vrije Republiek Twente de lucht in, dacht ik bij mezelf. Durf glorieus op je bek te gaan, zei ik tegen Den Oudsten. Doe wat! Wees niet bevreemd. Embrace failure. Da's een kwaliteit die je in Silicon Valley heel veel aantreft."

Twente heeft het nodig om meer lef te tonen, is Dielemans stellige overtuiging. "Er liggen hier zoveel kansen. Maar je moet wel het lef hebben om ze te verzilveren. Als je twintig producten ontwikkelt, dan lukken er hooguit twee. Op de Stanford University in Californie zijn 6500 licenties uitgegeven op patenten. Slechts vijf daarvan zijn succesvol. Hier heerst nog teveel het idee, dat je alles vooraf moet kunnen bepalen. Zo werkt het dus niet. Dat leidt alleen tot verstarring. Geld is niet cruciaal voor innovatie. Twente moet meer van zichzelf laten weten; in een stad als Eindhoven doen ze daar niet zo moeilijk over", verzekert Dieleman. Om er gelijk aan toe te voegen, dat dit niet ten koste mag gaan van de Twentse houding ('sympathiek en eerlijk'). De Vrije Republiek Twente staat volgens de Axis-directeur voor meer dan alleen de behoefte aan meer daadkracht en zelfbewustzijn. "Het is ook gewoon leuk", verklapt hij. Dat plezier is duidelijk terug te vinden op de website www. vrijerepubliektwente.nl .

Daar worden de 'Helden van de Revolutie', minister Remkes en Peter den Oudsten ('Katjing! Hij is goed'), in het zonnetje gezet. De sympathisanten van de VRT kunnen een speciaal paspoort bestellen ('U mag lachen. Het liefst dat, zelfs. Of trek een gek gezicht.'), posters downloaden en T-shirts met het VRT-logo kopen. Ook wordt duidelijk gemaakt dat de VRT geen nationalistische afscheidingsbeweging is. "We zijn helemaal nergens tegen. We zijn voor! Voor leuke mensen, voor feesten, voor daadkracht, voor mensen die durven, voor een goeie bak, maar vooral voor Twente!"

Een blik in het gastenboek levert ook aardige reacties op. Zo biedt ene Lodewijk aan om, verkleed als krentenwegge, De Bijenkorf op te blazen tijdens de Dolle Dagen. Uit protest tegen dit kapitalistische Amsterdamse kloot'nbedrief. Een expat-Tukker komt met een compleet verkiezingsprogramma voor de Vrijstaat Twente. Inclusief een volwaardige universiteit en een verbreding van de A1. 'Twentse Trots' laat weten dat dit hoog tijd werd: 'Lang leve de Republiek Twente!'

De Vrije Republiek is volgens Dieleman niet het exclusieve kindje van zijn bedrijf: "Wij hebben het kindje gelijk de straat opgeschopt. Wie het aanspreekt, pakt het op. Dus als de eigenaar van café Jansen & Janssen een plaquette van de ambassade van de Vrije Republiek Twente aan de voorgevel van zijn pand wil bevestigen, dan kan dat. Er zit amper regie op deze actie. Bij gelegenheid geven wij een zwengel aan het vliegwiel."

Dieleman constateert dat het verhaal langzaam maar zeker begint te lopen. "Maar we zijn nog steeds op zoek naar vrienden, verwante geesten die de VRT steunen. Dat betekent dat onze T-shirts alleen te koop zijn in zaken, die geen lid zijn van een landelijke winkelketen. Winkels van eigenwijze, eigenzinnige mensen die er op zitten!"

De reacties op de Vrije Republiek Twente kloppen volgens Dieleman precies. "Heel positief, niet nationalistisch. Ik vroeg laatst aan een sollicitant waar-ie Axis van kende. Van de Vrije Republiek Twente natuurlijk, antwoordde hij. Bij zo'n gekke club wilde hij wel werken. Dat vond ik wel heel leuk om te horen."

Resteert alleen de cruciale vraag wie de VRT bestuurt. Dieleman is 'slechts' een enthousiast aanhanger. "Wie d'r echt achter zit, ga ik je niet vertellen. De Vrije Republiek Twente moet vooral lekker vrijblijvend en heerlijk ongrijpbaar blijven."
TCT
Decreten van de VRT

Geloof in de kracht van Twente.

Denk vrij.

Wees onafhankelijk.

Sta open.

Ga op avontuur.

Stop het gezever! Steun de Republiek.

Jij bent de Vrije Republiek Twente.

De Vrije Republiek Twente: voor al die mensen die het zat zijn betutteld te worden! Wij stellen onze grenzen open. Niet alleen voor Twentenaren en Tukkers! Wij verwelkomen alle Nederlanders als politieke vluchtelingen en geven u een tweede paspoort op de koop toe (afkomstig uit het paspoort van The Free Republic Twente/La Republique Libre).
Haha, mooi gebeuren dat VRT. Is wel wat anders dan de "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" mentaliteit die de mensen hier hebben, maar het heeft wel een leuke, positieve, eigenzinnige uitstraling :-)

Robert
Member
Member

#94 Bericht door Robert » do nov 29, 2007 10:07 am

En Axis vaart er wel bij (?) :lol:
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Rik
Member
Member

#95 Bericht door Rik » do nov 29, 2007 10:20 am

Sowieso een goede zaak dat het een republiek is natuurlijk!

Tony S.
Member
Member
Contacteer:

#96 Bericht door Tony S. » do dec 06, 2007 4:11 pm

Mensen van de vrije republiek,komt allen! :beer: :D

Afbeelding
Een lang wief is een ladder in huus!

gervee

Interview over Vrije Republiek Twente

#97 Bericht door gervee » wo dec 19, 2007 11:53 am

Rob Dieleman gaf vanmorgen een interview op Radio Oost over de Vrije Republiek Twente. Dat gesprek is hier terug te luisteren:

Vrije Republiek Twente wil een Twentse revolutie

Vrije Republiek Twente

#98 Bericht door Vrije Republiek Twente » di jan 08, 2008 10:42 am

Robert schreef:En Axis vaart er wel bij (?) :lol:
Dat valt wel mee hoor. Axis en Hevu zeefdruk (kom, ik noem nog wat partijen die meedoen) steken er erg veel tijd en energie om om er wat goeds van te maken ZONDER winstoogmerk (om nog maar eens een jeukwoord te gebruiken).

Voorop staat dat de Vrije Republiek Twente voor iedereen is. Dat de organiserende partijen uit de kosten komen is dan wel zo leuk.

Oh ja, over kosten gesproken: nieuwe collectie online!!!

Leve de Republiek!

Rik
Member
Member

#99 Bericht door Rik » di jan 08, 2008 11:06 am

Brommers kieken da's toch achterhoeks? :D

Vrije Republiek Twente

#100 Bericht door Vrije Republiek Twente » di jan 08, 2008 11:10 am

Rik schreef:Brommers kieken da's toch achterhoeks? :D
Nee joh, da's de taal van de liefde... Internationaal!

Plaats reactie