Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Kort nieuws: berichten die geen eigen topic verdienen

Nieuwsberichten uit de stad.
Winus
Member
Member
Contacteer:

Re: Kort nieuws: berichten die geen eigen topic verdienen

Bericht door Winus » do okt 18, 2012 8:40 pm

Warmtescan toont gebreken huizen

ENSCHEDE - Er zijn in huizen nog grote slagen te maken als het gaat om energiebesparing. Van veel huizen zijn de daken zo lek als een mandje. Zelfs van recent gebouwde huizen, vanaf 2006. Er valt gemiddeld door een doorsnee gezin nog zo’n 500 euro per jaar te besparen op stookkosten.

Dat blijkt uit de ThermoScan van Enschede, Losser en Borne, die vanaf vandaag online staat. Elke bewoner kan daar van zijn eigen huis opzoeken of het huis veel warmte lekt.

Mensen die op basis van de scan besluiten extra te isoleren kunnen aanspraak maken op een gunstige lening (3 procent rente) via het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVN). Ook kunnen zij een premie krijgen van de provincie, tot 900 euro.

http://thermoscan.doegroendatscheelt.nl ... e=enschede
de kloomp'maj anhoalen

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » wo okt 24, 2012 11:26 pm

Ik vind het nogal krom, huizen massaal isoleren, potdicht maken, zo extreem dat het binnen begint de schimmelen en het radongas bijna geen kans meer krijgt naar buiten te ontsnappen. Dat terwijl mensen in hun tuinen en op terrassen wel vrolijk miljoenen m3 en Kwh gas en electriciteit met hun heaters de lucht in blazen. Wie is er hier nu gek?

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » di okt 30, 2012 6:56 am

Het is hier nog lekker vroeg :D
De tijd is nog niet teruggezet op deze site.

Hé, na inloggen wel .... grappig.
Ik heb niets gezegd :oops:

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » di okt 30, 2012 10:16 am

Veteraan schreef:Het is hier nog lekker vroeg :D
De tijd is nog niet teruggezet op deze site.

Hé, na inloggen wel .... grappig.
Ik heb niets gezegd :oops:
Pssttt weet niet of je dat weet maar dit is dus tukkertijd ;-)
Een goed begin heeft geen einde

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » di okt 30, 2012 2:02 pm

:lol: Was ik vergeten.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do jun 13, 2013 4:09 pm

Première Enschedese film 'Niks aan de hand'
woensdag 12 juni 2013

Een bijzondere voorstelling, vanavond in de Enschedese bioscoop Wollf CineStar. De filmpremière van 'Niks aan de hand'. De film speelt zich af in Enschede en is daar ook gedraaid. Met inwoners uit die stad én spelers van FC Twente als acteurs.

Het verhaal gaat over Judo, een ontspoorde allochtone jongere die verliefd wordt op een mooie zangeres. In CineStar is vanavond, voor genodigden, de officiële première van deze romantische actiekomedie. Zo'n driehonderd belangstellende bezochten de filmavond. Vanaf 13 juni draait de film voor het grote publiek.

Maatschappelijk thema

'Niks aan de hand' is gemaakt door het Amsterdamse Zig-Zag Film. Het bedrijf maakt geregeld films met een maatschappelijk thema, vaak in opdracht van gemeenten en instellingen. Doel is integratie, tolerantie, cohesie en emancipatie te bevorderen tussen verschillende bevolkingsgroepen. De films worden gemaakt in nauwe samenwerking met, voor en door allochtone en autochtone bewoners.

Bekijk de video in HD op YouTube
zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 5239&cat=1

De stadsfotograaf zonder grenzen

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do jun 13, 2013 9:33 pm

Ik ben vanavond naar de Enschedese film "Niks aan de hand" geweest. Een leuke film met een mooi verhaal en dat gespeeld door Enschedese amateurs. Tot mijn verassing had een neef van mij hierin ook nog een klein rolletje als bankdirecteur. Veel herkende plekken van Enschede te zien zoals Oude Markt, van Heekplein winkelcentrum Wesselerbrink, Volkspark, Pathmos en ook de Plataanstraat, waarvan ik onlangs nog een foto heb geplaatst in topic Enschede vroeger en nu. Het lijkt wel of de film ook in het ouderlijk huis van ons forumlid Pitr de Nerd is gemaakt. Na afloop van de film was er nog de mogelijkheid om met enkele hoofdrolspelers Daniela Kara en Jermaine Sapulette te praten en met de regisseur van de film Joop Ranzijn. Jammer dat ik mijn fototoestel was vergeten.

Twekkelerveld
Member
Member

Bericht door Twekkelerveld » di jan 13, 2015 6:57 pm

Billboards voor Enschede Promotie

ENSCHEDE - Acht billboards vervangen de komende tijd de steigerdoeken waarmee Enschede Promotie activiteiten in de stad onder de aandacht brengt.
De steigerdoeken oftewel mesh-doeken werden in 2008 door de gemeente geplaatst voor de promotie van evenementen en het onder de aandacht brengen van culturele activiteiten. In een later stadium zijn deze doeken overgedragen aan Enschede Promotie.

Vergunning
Voor het plaatsen van de steigerdoeken is destijds een tijdelijke bouwvergunning verleend. Vorig jaar is bekeken of de destijds verleende vergunning kon worden verlengd. Dat bleek niet het geval te zijn. De steigerdoeken zijn aangebracht in een buizenframe, die niet voldoen aan de huidige welstandseisen. Gemeente en Enschede Promotie spraken af naar alternatieven te zoeken. Het werden billboards. Voor het plaatsen daarvan is wel een omgevingsvergunning nodig.

Bron TCT

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo jan 14, 2015 10:23 am

Arie schreef:Ik ben vanavond naar de Enschedese film "Niks aan de hand" geweest. Een leuke film met een mooi verhaal en dat gespeeld door Enschedese amateurs. Tot mijn verassing had een neef van mij hierin ook nog een klein rolletje als bankdirecteur. Veel herkende plekken van Enschede te zien zoals Oude Markt, van Heekplein winkelcentrum Wesselerbrink, Volkspark, Pathmos en ook de Plataanstraat, waarvan ik onlangs nog een foto heb geplaatst in topic Enschede vroeger en nu. Het lijkt wel of de film ook in het ouderlijk huis van ons forumlid Pitr de Nerd is gemaakt. Na afloop van de film was er nog de mogelijkheid om met enkele hoofdrolspelers Daniela Kara en Jermaine Sapulette te praten en met de regisseur van de film Joop Ranzijn. Jammer dat ik mijn fototoestel was vergeten.
Ik zie nu weer mijn berichtje over de Enschedese speelfilm "Niks aan de hand". Deze hele film is nu ook te zien op You Tube. zie: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oF6Gg7KbZ-4[/youtube]

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo jan 14, 2015 10:26 am

hans
Member
Member

Bericht door hans » wo jan 14, 2015 12:15 pm

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo jan 14, 2015 3:35 pm

Bedankt Hans, bij mij werkt de link naar you tube niet meer.

Twekkelerveld
Member
Member

Bericht door Twekkelerveld » zo mar 15, 2015 9:19 am

TV Enschede Nieuws over de Saxion nieuwbouw en het van Heekplein.

https://www.youtube.com/watch?v=9RP1Um8l4k4

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » za jan 30, 2016 12:04 pm

Heeft iemand familie of kennissen in Wierden?
Dan is dit een mooie film uit 1962:
https://www.youtube.com/watch?v=d7qbLZ1 ... ubs_digest

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo mei 17, 2017 6:03 pm

Afbeelding

Iemand enig idee wat die uitvinding is? Bron Huis & huis 17 mei 2017
Een goed begin heeft geen einde

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » wo mei 17, 2017 11:11 pm

Boddenkamp
Member
Member

Bericht door Boddenkamp » do jun 08, 2017 8:44 pm

Duitse keten Coffee Fellows naar Enschede

ENSCHEDE - De Duitse koffieketen Coffee Fellows opent een koffiecorner met terras in het pand van Picasso Jeans op kruispunt De Graaff aan de Marktstraat. Het is de zesde locatie van Coffee Felllows in Nederland. Andere vestigingen zijn in Eindhoven, Utrecht, Breda, Den Haag en binnenkort Amsterdam. 

Newsroom Enschede 08-06-17, 12:30

De vestiging van de horecazaak aan de Marktstraat is mogelijk nu de gemeente alsnog bereid is een omgevingsvergunning te verlenen voor daghoreca. Eigenaar Atto van Picasso Jeans had al drie keer eerder zo'n vergunning aangevraagd, in 2009, 2015 en begin dit jaar. Die werden steeds geweigerd omdat de hoeveelheid daghoreca in deze winkelstraat zijn maximum al had bereikt.

Door het nieuwe bestemmingsplan voor de binnenstad is daghoreca hier nu toch mogelijk. Het college kan in bepaalde situaties afwijken van de vastgestelde hoeveelheid 'horecameters' en heeft dat in dit geval gedaan. Bovendien is er, in tegenstelling tot de eerdere aanvragen, nu sprake van een concreet horeca-initiatief. De vestiging van Coffee Fellows in Enschede levert vijftien tot twintig arbeidsplaatsen op. 

Duitse koffieketen

Coffee Fellows heeft alleen al in Duitsland ongeveer 150 vestigingen en is op Starbucks na de grootste koffieketen van dat land. De onderneming zette pas vorig jaar voet op Nederlandse bodem, op treinstation Eindhoven, en wil in ons land uiteindelijk groeien naar zo’n zestig locaties. 

Coffee Fellows wil die locaties realiseren vanuit een pachtformule, en niet zozeer vanuit een franchisecontract. Voor de Nederlandse en Belgische markt is hiervoor het bedrijf Coffee Fellows BeNe opgericht dat de investeringen voor zijn rekening neemt en de huurcontracten aangaat.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en TV Enschede FM

Plaats reactie