Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Vuurwerkramp

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » di sep 05, 2006 9:44 pm

opnemen dan? of boven kijken?
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » di sep 05, 2006 9:48 pm

Boven kijken valt af, de tv staat aan de kant van m'n zusje. En opnemen zal 't ook wel niet worden, maar 't is niet zo'n ramp hoor dat ik 't mis al vind ik 't wel jammer.
Stad-Enschede, ook mijn stad 'niet meer'

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » di sep 05, 2006 9:52 pm

Het is geen ramp als je de ramp mist ;) en misschien wordt ie herhaald of kun je even martin zijn ouders bellen of ze het op willen nemen?

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » di sep 05, 2006 9:54 pm

Ik heb 't ook al eens gezien op de site van tubantia. ;)

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

TA
Member
Member

Bericht door TA » di sep 05, 2006 10:11 pm

Het eerste gedeelte tot nu toe, ziet er erg goed uit. Kwaliteitsdocumantaire:)

Wat echter wel jammer is, is dat sommige delen heel slecht verstaanbaar zijn doordat er ruimte is gemaakt voor een engelse voice over, die er soms niet en soms wel is. En als die er is, is die weer niet ondertiteld. Een beetje slordig. Verder goed opbouwend verhaal:)

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » di sep 05, 2006 10:30 pm

Inderdaad. Wel de standaard Discovery-sensatie natuurlijk, maar daar valt makkelijk doorheen te prikken. Benieuwd wat 't tweede halfuur gaat brengen. De 3d-animaties van het hele gebied zijn overigens ook best cool.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » di sep 05, 2006 10:57 pm

Hijgerige docu.
Lelijk camerawerk ook. Maar de 3-D modellen van de wijk waren mooi inderdaad, al klopten ze niet helemaal.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

ESG
Member
Member

Bericht door ESG » di sep 05, 2006 10:58 pm

Dat geluid was inderdaad vaak hinderlijk. De beschrijving van de gebeurtenissen is adequaat en op zijn Discovery's zoals Robert ook al aangaf: beetje sentsationeel gebracht.

:D: Èndree de Freeze, Enshkeday, Kerrit de Photographer..
Laatst gewijzigd door ESG op di sep 05, 2006 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kerspel Gorenaar in Hengelo
Karspel Goorsen in Hengel

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » di sep 05, 2006 10:58 pm

Beetje amateuristisch allemaal.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » di sep 05, 2006 11:01 pm

Grote teleurstelling :( als een docu zo gebracht wordt doet het me helemaal niks, ga ik me alleen maar irriteren.

Riessen
Member
Member

Bericht door Riessen » wo sep 06, 2006 8:44 am

Het was inderdaad een domper...

Erg lange inleiding, onnodige herhaling na de reclames.
Had meer willen horen over na stand van zaken na vrijlating van De Vries, het is immers nog steeds niet opgelost...
Onze tegenwoordige vensters zijn eigenlijk brutale lichtgaten,
die het huiselijk besloten zijn verbreken.
(Belcampo, Het verhaal van Oosterhuis)

Berealste
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Berealste » wo sep 06, 2006 9:01 am

Viel tegen. Ook dat ze steeds over een "Small town" hadden beviel me niet!! :ohno:
28-delige Encyclopedie te koop.
Ben inmiddels getrouwd en dat wijf weet toch alles beter.

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » wo sep 06, 2006 11:12 am

Dan heb ik zo te horen dus weinig gemist.

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » wo sep 06, 2006 1:56 pm

Documentaire over de vuurwerkramp in Enschede op Discovery Channel
woensdag 06-09-2006
Persverklaring

Persverklaring van het gemeentebestuur naar aanleiding van de documentaire over de vuurwerkramp in Enschede op Discovery Channel op dinsdag 5 september

Het college van B&W van Enschede heeft gisteren gekeken naar de documentaire op Discovery Channel over de vuurwerkramp van Enschede die op op 13 mei 2000 plaatsvond. De brandweer- waarvan medewerkers deelnamen en adviseerden- zagen de documentaire eerder in besloten kring.

Het college is, ongetwijfeld net zoals veel mensen die de uitzending gisteren ook bekeken, wederom getroffen door de omvang van de ramp en de enorme impact die deze gebeurtenis op velen gemaakt heeft en zo'n diepe wond in onze stad sloeg.

Het college hoopt van ganse harte dat de slachtoffers van de vuurwerkramp -die ervoor gekozen hebben ook naar de documentaire te kijken- dat het kijken heeft bijgedragen aan de verwerking en niet opnieuw leidt tot verdriet. Een bijzonder woord van medeleven spreekt het college uit naar hen die geliefden verloren hebben. Tegelijkertijd wil het college haar bewondering uitspreken voor iedereen die heeft bijgedragen aan hulp en ondersteuning tijdens en na de ramp. Bijzonder trots is het college op de veerkracht en de solidariteit die onze stad ook nu nog kenmerkt. Deze veerkracht en solidariteit heeft bijgedragen aan de succesvolle wederopbouw, zichtbaar in de nieuwe wijk Roombeek en de vele initiatieven van de bewoners.
http://www.enschede.nl
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » zo mei 13, 2007 4:59 pm

Afbeelding
Het is zeven jaar geleden dat in Enschede 23 mensen om het leven kwamen bij de vuurwerkramp. Zondagmiddag was er een bijeenkomst bij het monument, op de plek waar het vuurwerkbedrijf heeft gestaan. De herdenking had een sober karakter; er was geen stille tocht en de namen van de slachtoffers zijn niet genoemd.

Fir
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Fir » zo mei 13, 2007 11:02 pm

Discory channel zend het vast wereldwijd uit en Enschede is echt een small town.
It's Ok love

Tony S.
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tony S. » zo mei 13, 2007 11:09 pm

Ik begrijp je opmerking hopelijk verkeerd Fir :oops:
Mensen vergeten schijnbaar snel,was ook te zien in onze stad,slechts een handjevol vlaggen die halfstok hingen.Bij mij hing die wel halfstok,omdat ik die vreselijke gebeurtenis wilde herdenken,ben vanmiddag ook bij het monument geweest!
Een lang wief is een ladder in huus!

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » ma mei 14, 2007 3:26 pm

Vond het een beetje vreemd dat FC Twente niet met rouwbanden speelde ...........
De club komt toch uit de stad Enschede, en hier speelt de vuurwerkramp nog steeds een grote rol in de gedachte van de inwoners.

@ Tony S

Ik vergeet het niet zo snel ...................kan er nog steeds zo aan terug denken.
Heb dan ook alles vanaf minuut 1 meegemaakt.
Het Roombeek is dan ook een erg "gedachtenrijke" en "inspiratievolle" wijk in mijn ogen, nu het weer wederopgebouwd word.
Kan er uren rondlopen als Enschedeer, met vooral de vele interessante nieuwbouwprojecten die de wijk weer een gezicht geven.
En het doet lijken alsof hier nooit iets wreeds heeft afgespeeld...........
Enschede

Perceptor
Member
Member

Bericht door Perceptor » wo jul 04, 2007 8:34 pm

Vuurwerkramp Enschede wordt opera
Gepost door Ronald (Djeez) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: woensdag 4 juli 2007 @ 19:56
Grote waargebeurde rampen doen het altijd goed in films. Zo zijn 9/11 en het zinken van de Titanic al eens verfilmd. Maar een opera over een ramp, dat is nieuw.

Het is alweer zeven jaar geleden dat een ontplofte vuurwerkfabriek een hele woonwijk wegvaagde, met tientallen doden als gevolg. En nu zien lijkenpikkers hun kans schoon het leed in een opera te verwerken. "Het wordt een universele opera over het verwerkingsproces en de wederopbouw van een stad, die getroffen is door een ramp of aanslag", zo vertelt een woordvoerder van de gemeente Enschede, waar de ramp destijds plaatshad.

Het muziekstuk zal de naam Roombeekopera dragen, als eerbetoon aan de getroffen wijk Roombeek. Dertien mei 2010, exact tien jaar nadat SE Fireworks ontplofte, zal het stuk in Enschede worden opgevoerd.

Maar men denkt al verder dan het Twentse Enschede. Zelfs Amerika lonkt al. Overal kan het stuk worden opgevoerd, al liggen steden waar eerder een ramp plaatsvond natuurlijk voor de hand. Zo heeft men al contact gehad met de stad New York, om een soortgelijk stuk op te voeren met als thema het instorten van de Twin Towers.

Het produceren van de opera kost zo'n acht ton in euro's. De helft hiervan wordt betaald door de gemeente Enschede, de rest van het geld moet door middel van de kaartverkoop worden betaald.
fok.nl
???
Wie zit hier nu op te wachten? Ik kan me niet voorstellen dat slachtoffers hier met veel plezier naar gaan kijken en als buitenstaander klinkt het voor mij redelijk oninteressant.

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » wo jul 04, 2007 9:18 pm

...........................................................................................................
Houd de gemeente zich hiermee bezig?!

Plaats reactie