Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

lelijkste stukje Enschede?

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.

lelijkste stukje enschede?

Peiling eindigde op ma aug 22, 2005 3:43 pm

pathmos/stadsveld
0
Geen stemmen
mekkelholt/deppenbroek
3
23%
boswinkel/wesselerbrink
2
15%
de Reulver
8
62%

Totaal aantal stemmen: 13

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » ma feb 20, 2006 5:47 pm

Jah man!  :geek:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » di mar 14, 2006 1:56 pm

Gyros?
Afbeelding
Plataanstraat

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » di mar 14, 2006 6:28 pm

Oei, da's ook erg. :eek:
de kloomp'maj anhoalen

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » di mar 14, 2006 6:44 pm

Zou niet eens weten waar dat is ??
Enschede

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » di mar 14, 2006 6:45 pm

Stadsveld toch?
Enschede, het eindpunt van Twente.

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » di mar 14, 2006 6:46 pm

eazy schreef: Plataanstraat
Yep, Stadsveld

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » di mar 14, 2006 6:50 pm

Nou dit pand zegt me zo ff niks .
Enschede

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » di mar 14, 2006 8:06 pm

Ik ben er volgens mij ook nog nooit langs gekomen.
Stad-Enschede, ook mijn stad 'niet meer'

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » di mar 14, 2006 8:38 pm

Zou er absoluut wel eens langsgekomen zijn .
Enschede

Brenda
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Brenda » di mar 14, 2006 9:19 pm

Dat zou ik aan Martin moeten vragen om dat zeker te weten.  :)
Stad-Enschede, ook mijn stad 'niet meer'

Kijk eens op mijn persoonlijke website: Brenda haar beperkingen en laat een Berichtje achter.

Neem hier ook even een kijkje, protestpagina voor plannen kabinet 'Red de Wajong'ers'.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo mar 15, 2006 12:42 pm

Mein Gott.  :o
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

dardow
Member
Member

Bericht door dardow » vr mar 16, 2007 1:46 am

Mijn nominatie gaat uit naar de Lipperkerkstraat. Veel panden mogen daar wel gesloopt worden. Neem het oude politiebureau waarom worden die torens niet mooi verbouwd en maken ze er appartementen van. Ik vind de Lipperkerkstraat wel 1 van de bekendere straten in Enschede misschien omdat het een multiculturele en tevens enorm lange straat in ons schone Enschede is.

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » vr mar 16, 2007 7:28 am

De Reulver natuurlijk...

Niet de lipperkerkstraat. Toegegeven, er staat veel leijks tussen, maar kijk eens wat verder.

~Reportage/DeKlomp-Lipperkerkstraat/index.htm

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » vr mar 16, 2007 1:02 pm

-De Lipperkerkstraat is in mijn ogen nu al een mooie en stadse straat ............en natuurlijk kan het nog beter verdicht worden .
Maar heb er geen commentaar op .

-De Reulver is dan wel een troosteloos bedrijventerrein inderdaad, dit omdat er te weinig afwisseling zit in de bebouwing en openbare ruimten .
Maar met een beetje opwaardering ( herstructuering straten, groen voorziening en uitstraling bedrijfshuisvesting ) moet er wat van te maken zijn .
En eigenlijk zitten er nog best veel interessante bedrijfjes ondergebracht bij de Reulver ( Twentehallen, Sauna en Zwembad, Tankstation, 2 fitness-studio's,Buton Boss, Vogel, verschillende Autobedrijven, Multimate Megastore), dus kortom een erg afwisselend gebied met bedrijven, en ik noemde nog maar een aantal van de vele toch wel bekende bedrijven .
Normaal zijn bedrijventerreinen veel meer van één en hetzelfde type bedrijfstak ..............hier dus niet, De Reulver is zeer divers kwa huisvesting .
En met het nieuwe pand van Multimate ( ontwikkeling ) en de aanleg van een nieuwe ontsluitingsweg en herstructuering ( rode grint parkeerplaats ) is er een grote verandering in aantocht .
Dus Nee de Reulver krijgt bij mij ook niet lelijk op haar naam te staan, want niet alles hoeft recht en perfect te zien in mijn ogen .

Lelijke stukjes Enschede zijn in mijn ogen :

-Het Stationplein waar totaal geen sfeer hangt, en alleen de watertafel en de skaters het beeld wat goed maken .
Ook het fraaie Stadskantoor geeft het plein nog een beetje aanzicht maar dat is het ook wel ...verder zijn er veel te veel open hoeken .
Maar daar gaat verandering in komen met het Willem Wilminkplein ( Gelukkig )

-KPN gebouw binnenstad, en ook al staat het gebouw me niet zo in de weg, het lijkt wel een bunker waar totaal geen sfeer van afkomt .
Het gebouw is dan ook een groot probleem, van waarom mensen dat straatje niet inlopen ...................zou je dat wel doen als je niet wist welke schoonheden er allemaal achter dat pand zaten ??

-Haaksbergerstraat ter hoogte van het MST, deze rij woningen zijn gewoonweg te simpel kwa Architectuur .
Waar we in grote delen van de stad erg veel moois te bieden hebben, laten we hier aan 1 invalsweg meteen enkele van de minst fraaie bebouwing zien .
Opzich geen storende factor, maar het zou beter kunnen .
Zodat het wat meer tot de verbeelding spreekt .

En verder ken ik de stad eigenlijk wel goed, en heb ik geen echte plekken waarvan ik kan zeggen dat ze echt lelijk zijn .
Enschede is in mijn ogen een erg mooie opgebouwde stad, zo met zijn parken, wijken en vorm ( stedelijke bebouwing ).
Ook ligt alles prachtige omringt met een Singel, iets wat we buitengewoon moeten waarderen ......aangezien ik dit maar van weinig steden op zo'n mooie manier kan zeggen .....of je praat over Autobaan Ringen, maar die zijn van een heel ander type .
Het is dan ook prachtig als je over de Singels rijdt, en elke keer weer in een andere wijk terecht komt .....met zijn bebouwing en type Architectuur .
Ook het groen aan deze straat is een soort van long voor de binnenstad !!
De Boulevard is ook nog steeds een plaatje om over heen te rijden, en ook het Ei-vormige en Autovrije Stadscentrum ( Winkelgebied ), is een lust voor Winkelend plubliek .

Kortom, maar dat weet iedereen al ................Enschede heeft veel goeds in huis :) .
Enschede

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » vr mar 16, 2007 1:22 pm

dardow schreef:Neem het oude politiebureau waarom worden die torens niet mooi verbouwd en maken ze er appartementen van.
Eh in de torens zitten sinds de oplevering in 1965 al appartementen. Alleen de onderbouw is voor kantoren. :)
de kloomp'maj anhoalen

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » vr mar 16, 2007 1:28 pm

Inderdaad, zelfs bekende van me hebben er in gewoond .

Zoiets zou overigens prachtig aan de Lipperkerkstraat staan .
En dan vooral als afwerking van het terrein de Blenken :) .

Afbeelding
Enschede

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » vr mar 16, 2007 2:40 pm

Zij ik trouwens de Reulver! Ik vergeet de meubeulboulvard helemaal!

:mopper:

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » vr mar 16, 2007 2:56 pm

Diekmanterrein (voor de brand meegerekend)
Enschede, het eindpunt van Twente.

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » vr mar 16, 2007 3:27 pm

@ Martin

Geduld geduld, dat stukje gaat helemaal weer goedkomen .
Al had ik er liever een Sportpark ontwikkeld zien worden, maar nu komt er hoogbouw ( ik dacht 10 verdiepingen ), en nog wat anders voor terug .
Ook praten ze vaak over het onderwerp ZORG in dat gebied, waarbij Menzis een hoofdrol heeft .

Ook een buitenzwembad is nog steeds een optie .

Gemeente Enschede en Menzis maken plan voor 1e lijns gezondheidscentrum Diekman

De gemeente Enschede en zorgverzekeraar Menzis gaan de mogelijkheden onderzoeken voor de oprichting van een geïntegreerd eerstelijns gezondheidscentrum op het Diekmanterrein. Hiervoor tekenen vandaag wethouder Tymon de Weger en Roger van Boxtel van Menzis een intentieverklaring.

Partijen willen met dit geïntegreerde gezondheidscentrum ook invulling gaan geven aan de Wet op de Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) die per 1 januari 2007 wordt ingevoerd. Gemeenten en zorgverzekeraars worden dan verantwoordelijk voor delen van de AWBZ-zorg, waaronder thuiszorg.

Samen met Menzis heeft de gemeente Enschede de visie en uitgangspunten verkend om te komen tot een geïntegreerd eerstelijns gezondheidscentrum, eventueel gecombineerd met nieuwe voorzieningen voor wonen, zorg en welzijn. Menzis heeft een model ontwikkeld voor de organisatie en inrichting van geïntegreerde eerstelijnszorg centra, om ook in de toekomst de levering van kwalitatief verantwoorde eerstelijnsgezondheidszorg te kunnen garanderen.

Wethouder de Weger: "Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel en de WMO, in combinatie met veranderingen in de AWBZ, verschuiven verantwoordelijkheden voor goede zorg van de overheid naar zorgverzekeraars en gemeenten. Samen met Menzis pakken wij de kans om de eerstelijns gezondheidszorg in Enschede in combinatie met AWBZ-taken goed te regelen. Het gezondheidscentrum op het Diekmanterrein is hiervoor de pilot."

Volgens Roger van Boxtel, voorzitter Raad van Bestuur van Menzis, zullen zorgverzekeraars en gemeenten meer de regie gaan nemen voor een gesloten keten voor wonen, zorg en welzijn: "Gemeenten en zorgverzekeraars moeten keuzes van klanten gaan ondersteunen met informatie en advies, maar vooral met uitstekende zorg en dienstverlening. De waarborg voor goede eerstelijnszorg is hiervoor de basis, die we samen met de gemeente Enschede in een pilot op het Diekmanterrein gaan neerzetten. Naast een juiste prijs/kwaliteit van de voorzieningen en het doelmatig gebruik ervan staat uitstekende toegang tot de zorg voor iedereen bij Menzis voorop."

Bestaande zorgverleners worden betrokken

Bij de opzet van het geïntegreerde eerstelijns gezondheidscentrum Diekman worden zorgverleners uit de nabije omgeving nadrukkelijk gestimuleerd om te participeren. Menzis en de gemeente Enschede zullen hiervoor bijeenkomsten organiseren, waarin nadere afspraken worden gemaakt. Zorgverleners krijgen hiervoor binnenkort een uitnodiging. Samen met hen willen Menzis en de gemeente Enschede nog dit jaar een bedrijfsplan opstellen om de haalbaarheid te onderzoeken van een vernieuwend eerstelijns gezondheidscentrum in combinatie met woonzorgzones.

Aanleiding

Het college van Enschede heeft in september 2004 een plan vastgesteld voor de spreiding en vestiging van de eerstelijns gezondheidszorg in Enschede. De toenmalige Stichting STELT en de Regionale Huisartsen Vereniging zijn bij het opstellen van dit plan betrokken en hebben hun instemming gegeven. Uit dit plan blijkt dat het gebied Varvik, Diekman, Getfert, Hogeland-Noord op termijn over onvoldoende huisartsen beschikt, omdat een aantal huisartsen met de praktijk zal stoppen. Daarom ontstaat er een witte vlek voor eerstelijns gezondheidszorg. De aangrenzende buurten Wooldrik, Hogeland Zuid en Leuriks zijn samen te klein om zelfstandig een eerstelijnscentrum te ontwikkelen. Uit een eerste verkenning blijkt dat het Diekmanterrein goede kansen biedt om een eerste lijnscentrum voor gezondheidszorg te vestigen.

bron : http://www.enschede.nl
Enschede

Ramses
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Ramses » vr mar 16, 2007 8:06 pm

De Lipperkerkstraat vind ik juist een van de interessantste straten van de stad, juist door die rommel. Aan de hand van dit soort straatjes kan je de geschiedenis van een stad als het ware lezen. Alle belangrijke bouwperioden zijn erin vertegenwoordigd, klassiek, modern, postmodern.

De Deltaflat vind ik trouwens ook prachtig staan in die straat. Als een verrassing doemt hij opeens op in een hofje. Telkens wanneer ik er langs loop moet ik op een of andere manier even denken aan Caïro. En dat is toch een van mijn favoriete steden. ;)

Voor lelijkheid nomineer ik al die wijken ten zuiden van de A35/N35.

Plaats reactie