Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuidmolen

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Kubus »

De Zuidmolen ziet er inderdaad niet uit, daar mag best wel eens wat aan gedaan worden. Voor de rest zitten er best een aantal aardige zaken die ervoor zorgen dat ik er toch regelmatig langskom. Twee herenkledingzaken, een goede slager, een goede kaashandel en tot slot een reisbureau vind ik geen slechte score. :)
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Robert

Bericht door Robert »

een goede slager
Je bedoelt die, bij/naast de FoodFactory? Tijdje terug 's gekeken, topkwaliteit. :okay:
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Reisbureau Brinkman is een topper in de reisbureau's in de stad .
Ze hebben zeer veel variatie en zijn ook op de Duitse markt actief .

Zelf vind ik de Zuidmolen overigens een zeer mooi winkelcentrum dat alleen nu iets minder bezoekers heeft omdat de doorgaande weg er door is afgesloten ( tussenhalte Bussen ) .

Maar ik zelf vindt er niks mis mee !!
Martin

Bericht door Martin »

Winkelcentrum Zuidmolen krijgt Plus-megasupermarkt


ENSCHEDE - Foodfactory, gevestigd in de kelder van winkelcentrum Zuidmolen, wordt een grote Plus-supermarkt. Wim Post en zoon Dennis hebben de beide supermarkten van Foodfactory in Enschede en Alkmaar overgenomen. Het streven van de oude eigenaar Manpro Projectontwikkeling om met Foodfactory een nieuwe supermarktketen op te zetten is mislukt. Post had al een fors belang in Foodfactory. Vader en zoon Post gaan als zelfstandig ondernemer in beide supermarkten met de Plus-formule verder. 'Dat ligt voor de hand', meent Wim Post, die dertig jaar ervaring heeft als ondernemer in de supermarktbranche, 'we werden al beleverd door Plus. We kunnen nu samen met driehonderd andere Plus-ondernemers optrekken.' Foodfactory, aanvankelijk onder de vleugels van Jumbo, wordt al geruime tijd beleverd door Plus. Dat wordt nu al duidelijk aan de zeer scucesvolle voetbalplaatjes-actie die ook nu al in de Zuimolen bij de boodschappen verkrijgbaar zijn. Een rol bij de keuze voor Plus speelt ook de groei van het landelijk supermarktaandeel van Plus. De Zuidmolen krijgt de eerste Plus-supermarkt van Enschede en wordt meteen een van de grootste van deze formule. Ook Alkmaar gaat over naar de formule Plus. De naam Foodfactory verdwijnt. Vader en zoon Post benadrukken dat na overname, officieel per 3 maart, alle medewerkers van Foodfactory in Enschede hun baan behouden. De supermarkt in Zuidmolen ondergaat van 23 tot 29 maart een grondige gedaantewisseling. De 29e maart heropent de supermarkt als Plus. Jeroen Wilmink uit Hardenberg wordt de bedrijfsleider. Collega-ondernemers in het winkelcentrum Zuidmolen zijn blij met de overname door Post. De angst bestond dat als Foodfactory, dat met een forse huurachterstand zou kampen bij winkelcentrumeigenaar Euro American Investors, de deuren zou sluiten, de kelder weer lang leeg zou staan. De grote winkelkelder stond na het vertrek van Albert Heijn in december 2001 lange tijd leeg en te huur tot de opening van Foodfactory in maart 2004.

TCT
sushy

Bericht door sushy »

Goed om te horen...nog meer leegstand in de zuidmolen zou wel heel erg jammer zijn.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

De Food Factory leek mij altijd wel goed te lopen. Er kwamen aardig wat klanten. Blijkbaar is het toch te kostbaar om met maar twee winkels je hoofd boven het water te houden.
creative bastard

Bericht door creative bastard »

Perceptor schreef:De Food Factory leek mij altijd wel goed te lopen. Er kwamen aardig wat klanten. Blijkbaar is het toch te kostbaar om met maar twee winkels je hoofd boven het water te houden.
Er kwamen (komen) door de weeks wel aardig wat klanten, maar meerendeels studenten. Qua assortiment spelen ze hier dan wel weer goed op in. Het aantal mensen dat er met een karretje loopt is er meestal op één hand te tellen. Hoop dat ze ook met de nieuwe formule toch nog een beetje kwaliteit blijven uitstralen en leveren. Alleen koopjesjagers naar de Zuidmolen trekken zal funest zijn voor de specialiteitenzaakjes (kaas/noten, poelier, etc) die daar nu ook zitten.
mekanik

Bericht door mekanik »

Een gratis parkeerkaart voor als je meer dan zoveel €uro hebt besteed, zou de truuk kunnen zijn. Iemand een idee waarom de FoodFactory daarmee is opgehouden?
Martin

Bericht door Martin »

Kunnen we de Zuidmolen niet gewoon slopen voor een mooi stukje hoogbouw? Het doet me gewoon iedere keer zeer aan de ogen als ik aan de achterkant van de Zuidmolen beland.
mekanik

Bericht door mekanik »

Nu hou je dezelfde redenering als gemeente en Patijn over die panden aan de Noorderhagen: Achterkant lelijk = gebouw slopen :(

In dit geval zou ik er niet rouwig om zijn. Dat overdekte winkelen werkt voor geen meter (uitzonderingen daargelaten).
Robert

Bericht door Robert »

@mekanik, er lijkt me wel een verschil tussen historische 19de eeuwse stadsbebouwing (een redelijke zeldzaamheid in Enschede) en een winkelcentrum als de Zuidmolen.
mekanik

Bericht door mekanik »

Ik snap. Maar vind redeneringen om voor of tegen iets te zijn soms erg vaak op elkaar lijken. En dan wil ik wel even opletten, kijken of ik zelf niet te grazen genomen wordt door zo'n redenering...
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Afbeelding

Dit mag inderdaad wel een opknapbeurt gebruiken
Geluk bij een ongeluk is dat je die kant toch nauwelijks ziet omdat daar toch niets valt te zoeken.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Nu wel, sinds er een stuk stadserf bij aangetrokken is..
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Waar er een stuk stadserf bij aangetrokken is, is een stuk noordelijker, op de plaats van de zuidmolen loopt heden nog steeds een busbaan.
mekanik

Bericht door mekanik »

Ik neem aan dat dit gedeelte, inclusief die lelijke bankgebouwen, nog wel op de schop gaat als de Dishtoren is gebouwd. Stel je voor: zo'n uitzicht met die rommel onder je raam...
Martin

Bericht door Martin »

Enschede heeft nu ook zijn Q-park,

Beter parkeren
Q-Park, de nieuwe beheerder van de parkeergarage boven De Zuidmolen, begint
medio april met een forse modernisering van de garage. Het gaat daarbij
onder meer om het toegangssyssteem. De parkeergarage is open van maandag tot
en met zaterdag van 7.00 tot 22.00 uur. Na de opknapbeurt is uitrijden van
de garage 24 uur per dag mogelijk


Plus Supermarkt in De Zuidmolen geopend
In een paar dagen tijd is de de 'roze' Food Factory veranderd in een Plus supermarkt. De eerste
Plus in Enschede en meteen de grootste in Twente. Een Plus XL noemt eigenaar Wim Post zijn supermarkt met een knipoog naar de XL van Albert Heijn. Post gaat er als zelfstandig ondernemer aan de slag, aangesloten bij de Plus. Zijn neef Jeroen Wilmink (26) uit Hardenberg wordt de bedrijfsleider. Post benadrukt zijn zelfstandigheid. ,,Natuurlijk doe ik mee aan de
landelijke Plus-acties, maar ik heb alle ruimte om zaken ook zelf in te vullen''. Dat blijkt uit de Wereldkeuken, een afdeling binnen de supermarkt met producten uit de hele wereld. Veel ruimte is er ook voor biologische producten op de afdeling EkoPlaza. De supermarkt in De Zuidmolen zal zich volgens Post kenmerken door veel acties op de winkelvloer en door de klantvriendelijkheid. ,,De klant is onze gast'', is zijn filosofie.


winkelhartenschede
Niek

Bericht door Niek »

Martin schreef:Enschede heeft nu ook zijn Q-park,

Beter parkeren
Q-Park, de nieuwe beheerder van de parkeergarage boven De Zuidmolen, begint
medio april met een forse modernisering van de garage. Het gaat daarbij
onder meer om het toegangssyssteem. De parkeergarage is open van maandag tot
en met zaterdag van 7.00 tot 22.00 uur. Na de opknapbeurt is uitrijden van
de garage 24 uur per dag mogelijk
En gooi maar omhoog die parkeertarieven. Doe eens gek en gooi er gewoon een eurootje boven op....
dardow

Bericht door dardow »

ik vind de zuidmolen echt zo'n grote metro station met enkele winkeltjes en een parkeer garage. eigenlijk had de zuidmolen met de ingang aan het van heekplein moeten zitten dan was het er drukker en kwamen er mischien leukere winkels.
sushy

Bericht door sushy »

De Zuidmolen krijgt mega eco- supermarkt

ENSCHEDE – Het winkelcentrum De Zuidmolen in Enschede wordt uit­gebreid met de ecologische super­markt Eko-Plaza. De nieuwe win­kel, die een oppervlakte krijgt van 1500 vierkante meter, wordt geves­tigd op de begane grond. Eigenaar Wim Post uit Alkmaar heeft in de kelder van De Zuidmolen onlangs de Plus supermarkt geopend. ,,Het wordt de grootste ecologische su­permarkt van Oost-Nederland. Er komen tienduizend artikelen te lig­gen. Daarom is het niet met een natuurwinkel te vergelijken.''Ook wordt er op de plek van de vroegere lunchroom weer een soortgelijk restaurant geopend.
bron.TCT
Goed om te horen dat er eindelijk weer wat gebeurd in de zuidmolen! :)
Plaats reactie