Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Zuidmolen

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
delio

Zuidmolen

Bericht door delio »

als wij naar de stad gaan parkeren we de auto altijd bij de zuidmolen,echter wanneer je die roltrappen naar beneden neemt waan je,je zowat in een verlaten terrein zielig gewoon in den beginne toen de zuidmolen dr kwam bruisde het van de ondernemingen zoals zelfs 2 horeca s en een kapperszaak echt,het was een hot item in de jaren 80.
laat ze eventueel de huurprijzen zakken en maak er weer een mooie complex van qua stijl is het nog zeer modern. gemeente ?....doe dr wat mee!!! :head:
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Tja, moet er wel vraag naar winkelruimte zijn hè? Maar ze gaan er toch iets mee doen ook? En in de jaren 80 was natuurlijk alles anders. Duffe zooi daar.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Klopt, in die tijd was de Zuidmolen top. Dat waren andere tijden, tegenwoordig wil men niet rondlopen in zo'n mollenwinkelcentrum.
Volgens mij is dat winkelcentrum op deze manier niet echt levensvatbaar.

Het winkelcentrum moet meer open. Meer etalages en een betere inloop, ruimere entree en meer ingangen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Zuidmolen is bijna net zo kansloos als de Irene Promenade. Gewoon accepteren dat ze nooit bij het echte topcentrum zullen gaan horen.
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Toch vind ik de Zuidmolen geen lelijk winkelcentrum vergeleken met de Irene Promenade.
Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel »

Ik vindt de Irenepromenade een beetje cheap uiterlijk hebben en de Zuidmolen juist wat sjieker. Maar dat wordt voor mij heel erg bepaald door de winkels die er zitten (Wibra versus Piet Zoomers).

Als ze nu de meer dure winkels in de Zuidmolen onderbrengen (zoals Williamsons, Nederveen e.d.) en de Irene promenade een wat lagere status toekennen door er de wat goedkopere winkels in onder te brengen.
mooienschede

Bericht door mooienschede »

Zuidmolen is te veel opgesloten en in zichzelf gekeerd. Dooie hoek,
grauw en donker. En geen bekende zaken (meer). Bakstenen bunker, je ziet ook niet wat er binnen schuilgaat. En het ligt nogal uit de looproute. Bovendien is het geen "doorloopcentrum" waardoor je in een andere straat uitkomt.
Lichter en gezelliger maken van binnen, meer open van buiten.

Irenepromenade is 3 x niks, ligt praktisch aan het eind van het winkelgebied, geen trekkers, en nogal simpel en oostblokachtig aangekleed. Wel een goede aantrekkingskracht op zwervers die dan ook regelmatig staan te pissen bij de achteruitgang bij Schlecker.
Een winkelcentrum mag je het niet noemen. Hier inderdaad goedkope winkels neerzetten met goedkope huurprijzen. Loopt het tenminste nog eens vol ipv al die leegstand.
Waeske

Bericht door Waeske »

De zuidmolen had natuurlijk wel een derde uitgang en dat was nog een beetje zinnig ten tijde van de bushaltes maar dat schiet nu niet meer op. De afgelopen jaren is er wel redelijk verbouwd in het complex maar kan toch niet zeggen dat het er beter op is geworden. De Toko heeft het nu dan ook mooi bekeken zo aan de zijkant.
En de irene, sja, daar kom ik alleen een enkele keer voor de super. Verder heeft het ook niets speciaals. Het is het allemaal net niet. Hoewel hier het doorloop effect wel goed zou kunnen werken. Maar dan moet er aan de kant van de noorderhagen wel wat gebeuren.
Bjorn

Bericht door Bjorn »

Toch ligt de zuidmolen wel op een mooie locatie. naast HC, en aan de binnenstad rand met Grootstedelijke allure, alleen zou dit ook op de zuidmolen wel wat meer nadruk mogen kijken, net zoals de hofpassage zou ik een make over aanraden.. en zoals al gezegt is zou het daarna mooi zijn als er wat 'leukere' winkelketens in zouden komen.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Als ze daadwerkelijk van de Beltstraat een verblijfgebied (voetgangersgebied) gaan maken, dan is dat wel een kans voor de Zuidmolen. Gooi de achteruitgang weer open en probeer een voetgangerstroom te creëren van het Van Loenshof/Verlengde Zuiderhagen door de Zuidmolen naar de Korte Haaksbergerstraat. Kunnen we eindelijk  een ouderwets gezellig rondje door dit deel van het centrum lopen. :)
de kloomp'maj anhoalen
delio

mjoah!!

Bericht door delio »

mjoah!!! geen slechte optie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

^ Ik heb er ook erg hard over nagedacht. 8)
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Mwa, het gebied achter de zuidmolen is te open en massaal om leuk te zijn/worden. Bij het slopen van de villa's aan de toenmalige Haaksbergerstraat is het lot van dat hele gebied al bezegeld.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
DBM
Member
Member
Berichten: 448
Lid geworden op: di mar 23, 2004 10:16 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DBM »

Er zou toch ook een kunstwerk geplaatst worden voor de deur van de Zuidmolen. Niets meer over gehoord of van gezien.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Najaar geloof ik.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
delio

te duur!!!!!!

Bericht door delio »

ik dacht eerder dat de ondernemers hun zaken elders willen onderbrengen omdat een pand huren waarschijnlijk te duur is in de zuidmolen wie of wat beheert eigenlijk de zuidmolen? want inderdaad,qua ligging zit de zuidmolen ideaal zo naast de HC, en je loopt zo de stad in nadat je eventueel de auto hebt geparkeerd.
en inderdaad een goed idee om een doorloop situatie te creeren naar dit complex toe grrft toch wel meer allure .
delio

sorry!!!

Bericht door delio »

moet zijn:geeft toch wel meer allure. :lol:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

^ Daar hebben ze deze knop voor: Afbeelding ;)
de kloomp'maj anhoalen
pieter

Bericht door pieter »

de zuidmolen was vroeger redelijk luxeus.
maar sinds het van heekplein gemoderniseerd is heeft zijn glans
een beetje verloren.

misschien tijd voor een renovatie en een plafond!

(er zit geen plafond onder de (paddenstoel)vloer, de kolomplaten en
de vertekening van het gebruikte bekistingssysteem zijn goed zichtbaar).

wie goed kijkt ziet dat dit het zelfde vloer bekistingssysteem is als bij
de parkeergarage achter de oude v&d.

(oke nou spreek ik als bouwkundige).

hoe dan ook, ze zouden het een en ander kunnen verfraaien.
(misschien de kolommen omkleden zodat ze rond worden en een raster
plafond aanbrengen).
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ze hebben trekkers nodig daar! Piet zomers is alweer passé. Alles trekt naar het van Heekplein :ohno:
Plaats reactie