Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Go Planet

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » di mei 08, 2007 1:38 am

Scheepschroef schreef:Hans je woont in de Glanerbronx, niet over centraal lullen ;)
Daarom juist...verder van Go Planet kun je niet zitten binnen de gemeente grenzen :P
Maar ik woon hier niet in mijn uppie, d'r gaan een heleboel potentiële klanten verloren door die afstand ;)

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » do jul 19, 2007 2:49 pm

Joe Cocker ook in Enschede

AMSTERDAM - Joe Cocker geeft op 15 november in Go Planet in Enschede een tweede concert in Nederland. Dat heeft concertorganisator Mojo bekendgemaakt. Enkele dagen geleden werd al bekend dat de zanger op 12 oktober in Ahoy Rotterdam staat.

De optredens maken deel uit van de Hymn for my Soul Tour 2007, naar het gelijknamige album van de 63-jarige Brit. Op de plaat vertolkt de zanger nummers van onder anderen Stevie Wonder, Bob Dylan en John Fogerty.

Cocker is beroemd om zijn rauwe stemgeluid. Daarmee zong hij klassiekers als 'Unchain my heart', 'You are so beautiful' en 'Up where we belong'.

De voorverkoop van beide concerten begint zaterdag. Op vrijdag staat er bij Go Planet een speciale voorverkoop gepland.

--

Bron:
http://www.nu.nl/news/1161853/2101/Joe_ ... chede.html
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » zo jul 29, 2007 6:42 pm

Go-Planet heeft wel meer goede concerten/evenementen in de agenda staan.
Een lokatie die bij mij al jaren erg geliefd is, samen met de HMH :).

Dat word dan de tweede keer dat Joe Cocker hier komt, hij heeft destijds(na opening Miracle Planet) ook aangegeven dat de zaal van Go-Planet een erg goede zaal voor een optreden is.
En gaf zelf aan dat hij de akoestiek erg prettig vond, en het één van de betere zalen is die hij kende.

Andere interessante optredens zijn (afhankelijk van je voorkeur) :

-The Dubliners (bekende volksband)
-Super '80 en '90 Party ( SNAP, Culture Beat, Boney M en meer)
-Joe Cocker
-Blof
-Textielbeat (erg leuk en druk bezocht concert +4000, en Typisch Enschede)
-Holiday on Ice (erg mooi als je van shows houdt)
-Attraction (Darkraver, Technoboy, Don Diablo, Dj Jean, Dj Coone, Olav Basoski en nog vele andere Dj's )
Enschede

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » za jan 12, 2008 11:23 am

Go Planet schrapt sterrenshows

ENSCHEDE – Recreatieboulevard Go Planet gooit noodgedwongen het roer om. De evenementenhal schrapt concerten die ze zelf organiseert. „Bij de grote publieke evenementen moet in Twente goud geld. Dat kan niet langer doorgaan”, zegt de woordvoerder van Lapidus Holding BV in Amsterdam.
Het contract met directeur Martin van Erp is niet verlengd.

Verplichtingen die zijn aangegaan worden nagekomen. Vastgelegde concerten van Golden Earring (26 januari), Pink Floyd Tribute Band Off TheWall (27 januari) en K3 (31 mei/1 juni) en Jan Smit (20/23 no­vember) gaan gewoon door.

Het zijn de laatste grote shows in de grote hal, met plek voor 4500 gasten. „Bij nieuwe evenementen kijken we veel scherper naar de kosten. Concerten als van Pink en Joe Cocker kosten anderhalve tot twee ton. Als de zaal niet uitverkocht is, kan het niet uit. Het afgelopen jaar is dramatisch slecht geweest. Verbetering zien we niet.”

Lapidus, dat Go Planet doorverkocht aan Zwitserse investeerders, houdt nog wel toezicht op de exploitatie van het centrum. Het risico dat de grote hal mogelijk de helft van het jaar of nog meer leeg staat wordt acceptabel genoemd. „We gaan ons richten op bedrijfsfeesten en evenementen die anderen organiseren. Zelf gaan we ons beperken tot kleinere evenementen. We willen als Go Planet niet meer het risico lopen van dure concerten door bekende namen, die in Twente toch niet lopen.”

TCT
Enschede, het eindpunt van Twente.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za jan 12, 2008 12:48 pm

We zijn nu eenmaal niet de hippe vlotte rijke stad met het exotische uitgaanspubliek dat deze heren graag zouden zien.
Daar komt nog eens bij dat het leven zo achterlijk duur is dat de mensen de hand op de knip houden.
En dit soort zaken zijn daar als eerste de duppe van.
Eerste levensbehoeften zijn nu eenmaal een stuk belangrijker dan uitgaan en concerten bezoeken.

Enschede is een relatief arme stad,
en daar werken dit soort projecten nu niet.

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » za jan 12, 2008 1:02 pm

Hans, ik wordt een beetje moe van dat doemdenken, als je de zaken zo bekijkt dan weet je ook zeker dat het niet wat wordt. Dat is toch geen insteek? Er zijn zeer veel mensen in Enschede die hun best doen op dit moment om hier een mooiere stad van te maken en dan ga jij dit soort dingen lopen verkondigen?

Wat er de afgelopen tien jaar is neergezet in deze stad dat is toch groots? Toen ik hier kwam studeren wou iedereen na z'n studie inclusief ondergetekende zo snel mogelijk weg uit Enschede na z'n studie! Ondertussen baal ik er van dat ik binnenkort voor m'n stage & afstuderen naar het Westen moet verkassen en datzelfde hoor ik zeer vaak om me heen; mensen die hier nu wel prima naar hun zin hebben. Als ik te zijner tijd hier in de buurt iets kan vinden dan zie ik mezelf zeker weer hier komen wonen.

Dat we geen complex als de HMH neer kunnen zetten, jammer! Maar we zitten hier nou eenmaal in een uithoek (en da's denk ik de voornaamste reden dat Go Planet niet loopt!) Zijn we er slechter van geworden? Is Go Planet de reden dat sommige mensen op een houtje moeten bijten? Ik dacht het niet!

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za jan 12, 2008 2:21 pm

Jij ziet het misschien als doemdenken, ik zelf ervaar het heel anders.
Als kostwinner van een gezin met drie kinderen moet ik alle zeilen bijzetten om de zaak draaiende te houden (financieel gezien).
Ik hoor alle gezinnen min of meer het zelfde roepen,
de kosten van levensonderhoud zijn zo buitensporig gestegen dat de frustraties een hoogtepunt bereiken.

Ik denk ook dat je zelf eerst in die situatie moet zitten om te kunnen oordelen.
Ik weet ook zeker dat het niet wat word, voor het modale gezin tenminste niet.
Deze profiteren niet mee van wat jij de grootse ontwikkelingen in Enschede noemt.
Het leven is voor ons jaar in jaar uit alleen maar duurder geworden,
en het eind is nog lang niet in zicht.
Noem mij nu eens één ding waar ik beter van ben geworden m.b.t. tot de ontwikkelingen in deze stad / land.
Niet iedereen heeft de mogelijkheden gehad om te studeren zoals jij.
Sterker nog, de meeste Enschedeérs zijn niet zo hoog geschoold,
en moeten gewoon hard werken voor relatief lage salarissen.
Daar komt de antipathie tegen elitaire zaken ook uit voort,
het verschil tussen rijk en arm neemt steeds buitensporige vormen aan.
En dat jij moe word van mijn mening, geeft mij aan dat je in een totaal andere positie verkeerd.

Ik heb een dochter die dit jaar na de UT gaat, dit houd voor ons een behoorlijke aderlating in.
Hopelijk plukt zij straks de vruchten van onze investeringen,
en gaat het haar straks iets beter voor de wind dan ons.

Vanuit mijn positie verbaast het me totaal niet dat GO-Planet verlies draait,
de meeste mensen houden er simpelweg het geld niet voor over.

In Wassenaar zou het geweldig lopen !!!

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » za jan 12, 2008 2:45 pm

Niet iedereen heeft de mogelijkheden gehad om te studeren zoals jij.
Sterker nog, de meeste Enschedeérs zijn niet zo hoog geschoold,
en moeten gewoon hard werken voor relatief lage salarissen.
Hmm.. zijn hier cijfers van? Ik kan me niet helemaal vinden in jouw verhaal hans, want het leven in het oosten is sowieso goedkoper dan als je in Rotterdam zou wonen ofzo.. En over die scholing heb ik grote twijfels, als jij je best doet op school en je haalt een vwo diploma, kun je ook in een financieel slechte situatie een universitaire studie volgen mbv subsidies en leningen...

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » za jan 12, 2008 3:26 pm

Het duurt nog wel even voordat ik een gezin heb dat onderhouden moet worden maar ik weet wel dat middeninkomens met kinderen het vaak niet makkelijk hebben ja. En toch is het niet zo dat het levensonderhoud in NL er steeds duurder op wordt. Sterker nog, we worden telkens welvarender en de inkomensongelijkheid neemt als een van de weinige landen zelfs af.

Nu koop jij natuurlijk vrij weinig voor deze uitspraak van mij en da's ook logisch. Dit is namelijk het plaatje van het gemiddelde voor heel Nederland. Jouw situatie en die van anderen die je kent kan heel anders zijn. Voor de één regent het soms en voor de ander kan de zon schijnen (en aan deze verschillen die er zijn kan je nog zo hard wat proberen te doen, de situatie van de een is de situatie van de ander niet).

Ik vind Enschede er erg op vooruit is gegaan, en datzelfde hoor ik ook veel om me heen. Dat jij diezelfde ervaring niet hebt da's natuurlijk erg jammer. Maar doet de gemeente Enschede niet z'n best, zijn er niet heel veel mensen die zich in zetten voor deze stad op dit moment? Ik dacht het wel.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » za jan 12, 2008 4:02 pm

Ik vind Enschede er erg op vooruit is gegaan, en datzelfde hoor ik ook veel om me heen. Dat jij diezelfde ervaring niet hebt da's natuurlijk erg jammer. Maar doet de gemeente Enschede niet z'n best, zijn er niet heel veel mensen die zich in zetten voor deze stad op dit moment? Ik dacht het wel.
Ik zeg ook niet dat er geen mensen zijn, welke zich niet inzetten voor deze stad, maar ik en vele anderen merken daar weinig tot niets van.

Lastenvermindering is waar ik naar toe zou willen.
Denk aan zaken als, energie/ OZB, Riool en Zuiverings kosten/ huisvuil kosten/ en ga zo nog maar een tijdje door.
Ik ben me bewust dat niet alle genoemde posten in handen van de gemeente zijn,
maar daar waar ze lasten zouden kunnen (lees willen) verminderen gebeurt het niet,
en word het juist ieder jaar weer duurder.
als jij je best doet op school en je haalt een vwo diploma, kun je ook in een financieel slechte situatie een universitaire studie volgen mbv subsidies en leningen...
enneuh rr, waar dacht je dat die subsidies van betaald werden dan ?
daar betaal ik ook aan mee hoor, net als jouw ouders, en al die andere Nederlanders
Bovendien heeft niet iedereen eenzelfde IQ,
ik heb een dochter met een IQ van 132,
en een zoon met een IQ van 81.

Wie zal het straks beter hebben in onze maatschappij verwacht je.
Ik word dan ook enigsinds geïrriteerd van de opmerking "een beetje je best doen"
Dat komt walgelijk elitair over, zo van: iedere sukkel die het VWO niet haalt telt niet mee :x

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » zo jan 13, 2008 11:54 am

Uit ervaring kan ik hier een heel boekwerk over maken ;).
Het blijven vreemde lui die Twentenaren ;) .........al ben ik zelf en vele anderen met trots een geboren Enschedeer/Twentenaar die erg moe wordt van de negatieve gedachtengang van velen om ons heen.

Het maakt niet uit of je er zelf financieel wel of niet goed voorstaat, maar steden als Londen, Berlijn en New York kennen ook zo hun negatieve aandachtspunten (op finaniceel vlak), maar waren nooit zo bekend geworden als een aantal beleidsmakers er geen goede visie en toekomst in gezien hadden.
Om maar even kort aan te geven, in Manhattan en Wallstreet vloeien de Dollars rijkeluk, terwijl de financieele problemen zich in Kings en Queens dagelijks voordoen om maar een voorbeeld te geven.
Dat is in alle steden zo, van kleine steden tot metropolen, dus daar veranderen we toch niet meteen wat aan.
Wel aan de gedachtengang van de bevolking in deze steden, die met meer positieve uitlatingen over de stad zichzelf maar ook medebewoners een goed gevoel geven.
Al kun je soms wel schoppen tegen de Maatschappij die het voor jou zo moeilijk maakt.
Het bekende : "Ich bin ein Berliner" is hierin misschien wel het goede voorbeeld.
Wees trots op waar je vandaan komt en laat dat horen, als jij dat doet en al je medebwoners zorgt dat voor een saamhorig effect dat zijn weerga niet kent.

Enschede heeft de laatste jaren met recht een ware inhaalslag ondergaan, die zijn weerga niet kent, en daar moeten we trots op zijn.

En tuurlijk snap ik op sociaal vlak jou gedachtengang wel, aangezien ik die wel steun en er ook zo naar kijk, maar daar hoeven vooruitstrevende zaken niet onder te lijden.

PS: Zo ben ik het totaal niet met de column van Errik eens (afgelopen week), al blijft Errik een bijzonder relaxte gast met een goede kijk op vele zaken !!
Maar ook in dat artikel prikkel je de mensen in deze stad met feiten die ze eigenlijk beter niet kunnen aanhoren, dit omdat het voor een groot deel niet negatief is .......maar er wel weer negatieve gedachten bij opgewekrt worden.

Ook deze Quote kan hier weer toegepast worden :
Ik heb met verbazing de argumenten gelezen van enkele tegenstanders. Het komt er op neer, het kost geld en dus weg er mee. Van dit soort mensen zijn er in de regio helaas teveel. Geen trots, geen visie en uitsluitend maar tegen. De regio heeft de plicht om de werkgelegenheid voor haar Twentenaren zeker te stellen. De A1 is al overbevolkt van Twentenaren die naar het westen moeten voor hun werk.

En om het verhaal nog even duidelijker te maken, vele bewoners zouden graag een "beter restaurant" in de stad gehuisvest zien worden.
En zowaar komt dit tot leven door het programma Mijn tent is Top, maar wat is nu het probleem?
Diezelfde mensen die graag een restaurant van topkwaliteit willen zien, en altijd roepen van ......Dat hebben we in Enschede niet !!
Die zie je straks zelf helemaal niet in dat restaurant, en dan ook nog zeggen dat hier nooit iets succesvol of geslaagd kan zijn.
De beste zin is nogwel : Zie je nu wel, dat had ik je toch gezegd, die houden het nooit lang vol :(
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op zo jan 13, 2008 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Enschede

rr1991
Member
Member

Bericht door rr1991 » zo jan 13, 2008 12:09 pm

Hans van Dijk schreef: Wie zal het straks beter hebben in onze maatschappij verwacht je.
Ik word dan ook enigsinds geïrriteerd van de opmerking "een beetje je best doen"
Dat komt walgelijk elitair over, zo van: iedere sukkel die het VWO niet haalt telt niet mee :x
Zo bedoelde ik het dus niet, waar het mij om ging is dat je financiele situatie je studie niet hoeft te belemmeren.

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » zo jan 13, 2008 2:29 pm

Rik schreef:Toen ik hier kwam studeren wou iedereen na z'n studie inclusief ondergetekende zo snel mogelijk weg uit Enschede na z'n studie! Ondertussen baal ik er van dat ik binnenkort voor m'n stage & afstuderen naar het Westen moet verkassen en datzelfde hoor ik zeer vaak om me heen; mensen die hier nu wel prima naar hun zin hebben. Als ik te zijner tijd hier in de buurt iets kan vinden dan zie ik mezelf zeker weer hier komen wonen.
Ik heb precies hetzelfde gevoel, ik was enorm graag in Enschede gebleven maar dichterbij dan Amersfoort kon ik geen werk vinden en om nou elke dag 120 km heen en terug te reizen zag ik niet zitten... ik zou zo weer terug gaan naar Enschede.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » zo jan 13, 2008 3:33 pm

hoe dan ook, ik ben wel benieuwd naar cijfers over het percentage hoogopgeleiden in verhouding tot de gemiddeld opgeleide Enschedeér.

Ik vermoed dat het aantal burgers met bijvoorbeeld een LTS/MTS (VMBO)
Opleiding een stuk hoger ligt dan HTS/VWO en universitair opgeleiden.

Het werkaanbod is voor mijn gevoel niet meer evenredig aanwezig,
als je tegenwoordig een simpel baantje als caissière wilt uitoefenen,
vraagt de werkgever zonder blikken of blozen een Havo opleiding.

Compleet los van iedere realiteit noem ik dat,
zo werk je arbeidsloosheid ook in de hand.
De arbeidsmarkt trekt wel weer aan maar de gevraagde opleidingen zijn buitensporig
waardoor dus de VMBO 'er achter het net vist, en ontwikkelingskansen misloopt.

Wil je Enschede naar een hoger plan tillen, dan zul je eerst die groep moeten helpen.
Dus betere werkgelegenheid op hun niveau en lastenverminderingen.

Pas wanneer die groep wat meer te besteden heeft gaan zaken als Go-Planet beter draaien.

Nu is het wat mij betreft GO-away-Planet :hi:

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » zo jan 13, 2008 4:50 pm

Hans van Dijk schreef:als je tegenwoordig een simpel baantje als caissière wilt uitoefenen,
vraagt de werkgever zonder blikken of blozen een Havo opleiding.
En terecht, het nivo mag nog wel hoger, want rekenen kunnen ze nog steeds niet.
de kloomp'maj anhoalen

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » zo jan 13, 2008 7:17 pm

Trouwens, om nog even op het laagsopgeleid thema terug te komen... we hebben mss. wel veel laagopgeleiden op dit moment maar middelbare scholen in het Oosten van NL preseteren zo'n beetje het beste van het hele land. Leveren tegenwoordig de meeste VWO-ers en HAVO-ers af..., gewoon wachten dus ;)

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » zo jan 13, 2008 7:40 pm

Het is een veronderstelling geen feit hoor,
ik heb geen cijfers om mijn bewering te onderbouwen.
Ik weet ook niet of dit Uberhaupt in kaart is gebracht.

Mijn gevoel zegt dat het aantal laagopgeleiden (VMBO i en B)
ergens in de 20 % zou kunnen liggen

ongeveer 50% zit waarschijnlijk in de middenmoot met VMBO K en T

de overige 30% zitten op Havo en VWO niveau is mijn inschatting.

Mocht iemand de werkelijke cijfers weten of kunnen vinden dan zien we ze vanzelf wel verschijnen ;)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edit: Ik denk dat ik wel aardig in de buurt zit :P

http://cms4.enschede.nl/politiekenbestu ... tement.doc
Sterker in alle opzichten. Maar vooral sterker in economisch opzicht. Twente moet een regio van belang worden die ook in economische zin bijdraagt aan de BV Nederland. Twente heeft veel potentie die we nog onvoldoende terugvinden in de cijfers.
Vergeleken met de rest van Nederland is het gemiddeld inkomensniveau lager, evenals het gemiddeld opleidingsniveau. Jonge, hoog opgeleide mensen trekken vaak weg uit onze regio en Twente kent relatief veel lager en middelbaar geschoold personeel, deels nog voortkomend uit het industriële verleden van Twente. Er is nog altijd een bovengemiddelde werkloosheid in Twente en de economische groei blijft achter bij het landelijke gemiddelde.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » zo jan 13, 2008 8:14 pm

Rik schreef:Trouwens, om nog even op het laagsopgeleid thema terug te komen... we hebben mss. wel veel laagopgeleiden op dit moment maar middelbare scholen in het Oosten van NL preseteren zo'n beetje het beste van het hele land...
Goh, kom eens met cijfers en bronnen dan. Ik heb namelijk hele andere cijfers:

Afbeelding

bron: elsevier (item: beste scholen van Nederland 2007)
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » zo jan 13, 2008 8:16 pm

Hans van Dijk schreef: Ik denk dat ik wel aardig in de buurt zit :P
Ach Hans, je weet toch dat er hier een aantal mensen volledig blind zijn voor de realiteit. ;)
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Hans van Dijk
Member
Member

Bericht door Hans van Dijk » zo jan 13, 2008 8:54 pm

Femmefatale schreef: Ach Hans, je weet toch dat er hier een aantal mensen volledig blind zijn voor de realiteit. ;)
Zolang ik geen cijfers kan tonen welke mijn veronderstellingen kunnen onderbouwen, kan ik natuurlijk van anderen niet gaan beweren dat zij het mis hebben :P

ik heb al wel cijfers van 2003 gezien waarin het aantal laagopgeleiden behoorlijk wat hoger ligt dan de rest, maar die zijn te oud om als bewijsstuk voor mijn stelling te dienen.
Ik zoek nog wat actuelere cijfers ;)

Plaats reactie