Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Het Volkspark

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Het Volkspark

Bericht door hans »

volksparksingel , aan de overkant stond op de poort altijd al vps uno
volksparksingel 1
en de volksparksingel loopt tot aan de parkweg.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Het Volkspark

Bericht door Hendrik »

Als je de boel maar jarenlang verwaarloosd krijg je vanzelf wel een sloopvergunning. Het zijn in principe mooie jaren 30 panden. Net echt bijzonder maar als ze goed worden opgeknapt kunnen ze nog jaren mee. Ooit is er toestemming gegeven om er golfplaten aan de gevel te bevestigen. Soms zitten ze bij de vergunninggevers te slapen.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Het Volkspark

Bericht door rr1991 »

Met de opwaardering van de singel en de westerval is deze locatie een stuk aantrekkelijker geworden. Ik kan me voorstellen dat de indeling van dit pand uiterst ongelukkig is voor de potentie die deze locatie met zich meebrengt.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Volksparksingel De IJsbaron 14-02-2014
Bijlagen
Volksparksingel De IJsbaron 14-02-2014.JPG
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Het Volkspark

Bericht door hans »

mooi pand, goede invulling voor zoeken is altijd nog beter dan alsmaar slopen en er weer een 13 in een dozijn betondoos voor terugplempen.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Twekkelerveld »

Ik reed er vanmorgen langs en zag dat alles alweer onder de graffiti is gespoten. Het is de laatste tijd sowieso een zooitje met die graffiti rond het Volkspark. Maar ik wil verder niet te veel azijn pissen, want anders moet ik ook naar het Eapf. :)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

twekkelerveld schreef:Ik reed er vanmorgen langs en zag dat alles alweer onder de graffiti is gespoten. Het is de laatste tijd sowieso een zooitje met die graffiti rond het Volkspark. Maar ik wil verder niet te veel azijn pissen, want anders moet ik ook naar het Eapf. :)
Inmiddels een jaar verder en de graffity zit er nog steeds maar het ziet er nu naar uit dat hierin verandering zal komen en misschien wordt verbouwd, gezien het bouwdoek van Rein bouw wat daar voor de ramen hangt. Bij het maken van onderstaande foto's viel mij ook een gevelsteen op met de naam Anny Muller voorjaar 1937 en voorzien van afbeeldingen van de Joodse ster. Weet iemand misschien iets hierover te vertellen?
Bijlagen
Volksparksingel de IJsbaron 12-3-2015.JPG
Volksparksingel de IJsbaron 12-3-2015 (2).JPG
Volksparksingel de IJsbaron 12-3-2015 (3).JPG
Volksparksingel gevelsteen.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Wat betreft die laatste foto met de gevelsteen van Anny Muller 1937. Dit is het jaartal van de bouw van het huis, evenals de villa van de directeur van het slachthuis er tegenover. Verder kon op Google niets over het pand Volksparksingel 6 vinden.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Arie schreef:Wat betreft die laatste foto met de gevelsteen van Anny Muller 1937. Dit is het jaartal van de bouw van het huis, evenals de villa van de directeur van het slachthuis er tegenover. Verder kon op Google niets over het pand Volksparksingel 6 vinden.
De directeurswoning bij het slachthuis was al bij de opening van het slachthuis in 1922 gebouwd.
Bijlagen
Volksparksingel slachthuis met directeurswoning.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Twekkelerveld »

Ik had niet verwacht dat die panden aan de singel nog te redden waren. Ik ben wel blij dat ze worden opgeknapt, want ik vond het maar een achterstallig onderhouden stukje Enschede daar, ook met die parklocatie van het Stedelijk Lyceum daar naast.
bartg
Member
Member
Berichten: 1266
Lid geworden op: zo aug 29, 2010 7:09 pm
Locatie: enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door bartg »

twekkelerveld schreef:Ik had niet verwacht dat die panden aan de singel nog te redden waren. Ik ben wel blij dat ze worden opgeknapt, want ik vond het maar een achterstallig onderhouden stukje Enschede daar, ook met die parklocatie van het Stedelijk Lyceum daar naast.
Dit zal het dan gaan worden.
http://www.beltmanarchitecten.nl/projec ... d=146&cat=#
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

bartg schreef:
twekkelerveld schreef:Ik had niet verwacht dat die panden aan de singel nog te redden waren. Ik ben wel blij dat ze worden opgeknapt, want ik vond het maar een achterstallig onderhouden stukje Enschede daar, ook met die parklocatie van het Stedelijk Lyceum daar naast.
Dit zal het dan gaan worden.
http://www.beltmanarchitecten.nl/projec ... d=146&cat=#
Zo, dat is nogal een verandering. Hoogbouw vanuit de Westerval goed te zien. Een heel andere skyline voor Enschede.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Een nieuw bouwproject met hoogbouw. Lijkt mij wel een nieuwe topic waard.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: Het Volkspark

Bericht door rr1991 »

Dat ze het randje van de hoogbouwgrenzen mogen opzoeken, of er gewoon flink overheen gaan :P
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Paaskermis in het Volkspark 4 t/m 12 april 2015, zie: http://www.kermisenschede.nl/
Bijlagen
Paaskermis 4 tot met 12 april 2015.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Food Truck Festival TREK

Volkspark in het teken van Foodtrucks& Fun

Van vrijdag 5 tot en met zondag 7 juni komt het rondreizende Food Truck Festival TREK voor het eerst naar Enschede. Het Volkspark wordt omgetoverd tot een groot openluchtrestaurant met tientallen mobiele keukentjes waarbij eten, drinken, live muziek, theater en kleinkunst worden gecombineerd.

Van sushi tot kipsaté, van taartjes tot burgers, de smaakpapillen worden drie dagen lang getrakteerd. Het Volkspark wordt tijdens het festival geleid door de ‘BurgeRmeester van Trek.’ Hij heet de bezoekers persoonlijk welkom in zijn exclusieve BurgeRmeesterkamer waarin een diversiteit aan kleinkunst, theater en muziek geprogrammeerd staat. Naast Enschede, bezoekt Food Truck Festival TREK dit jaar ook de stadsparken van Rotterdam, Nijmegen, Utrecht, Maastricht, Den Bosch en Den Haag. Dit maakt TREK het grootste food truck festival van Nederland. De kick-off van de landelijke TREK-tocht vindt plaats op 14 mei in het Vroesenpark in Rotterdam. Het festival is gratis toegankelijk en voor alle leeftijden.
gratis Entreeprijs

Er wordt wel een vergoeding gevraagd voor een milieuvriendelijk hard-plastic festival TREK glas. Bij de eerste bestelling betalen bezoekers hiervoor een eenmalige bijdrage van € 2,50.
bron: http://www.uitinenschede.nl/agenda-item ... ruck-festi
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015
Bijlagen
Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015.JPG
Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015 (2).JPG
Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015 (3).JPG
Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015 (4).JPG
Volkspark Food Truck Festival TREK 5-6-2015 (5).JPG
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Het Volkspark

Bericht door Verstijnen »

Super leuk en gezellig festival!!! Heerlijk genoten van het weer en het lekkere eten :)


Volgende keer ben ik weer van de partij
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Zondag 14 juni a.s. is er weer Kunst in het Volkspark, zie ook: http://www.kunstinhetvolkspark.nl/
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Twekkelerveld »

Weer als nieuw.

Afbeelding
Plaats reactie