Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Het Volkspark

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door Winus »

Ze hebben er laatst nog 4 voetbalvelden bijgekregen.
de kloomp'maj anhoalen
Rtoo

Re: Het Volkspark

Bericht door Rtoo »

Van mij mag er ook wel eens nagedacht worden over de rand van het Volkspark waar de Westerval op uitkomt...Plek voor mooi hotel? Laagje of 8/9...
Dan gebeurt er vanzelf iets aan het stuk tot aan de 2e Emmastraat...is nu ook niet bepaald het visitekaartje van Enschede.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

TMF Awards in Volkspark wil echt festival zijn
dinsdag 18 mei 2010

ENSCHEDE/AMSTERDAM - Vier jonge Nederlandse popacts maken kans het TMF Awards Festival te mogen openen, 26 juni in het Volkspark in Enschede. Wie de Borsato Award wint, mag als eerste op het grote podium optreden.

Marco Borsato ziet er patent uit deze middag. Lekker gebruind, in een bruin jasje ook. Hij is ontspannen, net terug van Ibiza. In het oude fabriekspand in Amsterdam-Noord waar MTV Nederland en TMF samen huizen, maakt hij bekend welke vier artiesten of groepen kans maken op de Borsato Award. De winnaar staat behalve roem ook een mooie prijs te wachten. Een optreden op het grote podium, zaterdag 26 juni in het Volkspark in Enschede als daar de TMF Awards worden uitgereikt. De winnaar mag daar als eerste optreden. De winnaar opent daarmee het eendaagse popfestival dat de TMF Awards geworden is.

Drie podia staan straks in het Volkspark. Tussen 17.00 en 23.00 uur zal een groot aantal nationale en internationale popacts optreden. Er worden een stuk of acht TMF Awards uitgereikt. Niet aan Marco Borsato, die heeft er bij de eerste twaalf uitreikingen in totaal 21 gehad. Tot vervelens aan toe. Hij wil zodoende geen prijzen meer. Hij vindt dat hij jong talent in de weg staat. Zo is de Borsato Award voor nieuw talent bedacht. Vorig jaar voor het eerst. Toen won Dio.

Marco Borsato kiest samen met medewerkers van TMF vier acts. Die worden genomineerd. Het publiek kan vervolgens kiezen. De bekendmaking wordt gedaan op het festival zelf, waarna de winnaar meteen een optreden verzorgt.

Uit de losse pols vertelt Borsato maandag over de nominaties. Hij zoekt ‘talent dat een lange toekomst kan hebben’. De keuze, zegt hij, is gevallen op vier zeer verschillende acts. En dat blijkt inderdaad het geval. Als eerste komt uit de coulissen naar voren rapper Diggy Dex, die vorig jaar nog in Twente was nadat hij een hit had gescoord met een duet met Eva de Roovere. „Een rapper die tot de verbeelding spreekt”, aldus Borsato.
zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... l-zijn.ece
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

19e Kunst in het Volkspark, Enschede

Tijdens deze jaarlijkse kunstmanifestatie in het Volkspark komen meer dan 100 Nederlandse en Duitse kunstenaars hun werk exposeren in het park. Kom naar dit mooie park en bekijk al het moois dat de kunstenaars te bieden hebben.

Van 11.00 tot 17.30 uur kan het publiek genieten van de werken van 150 kunstenaars uit binnen- en buitenland. In het park is van alles te doen en te beleven, voor elk wat wils. De prijsuitreiking van de Kunst in het Volksparkprijs is om 16.30 uur ergens in het park. Alleen de jury is op de hoogte van de prijswinnaar. Verrassing alom.

Het programma van Kunst in het Volkspark is veelzijdig. De 150 kunstenaars uit Duitsland en Nederland, die door de jury zijn geselecteerd, hebben alle ruimte hun kunstwerken aan het publiek te tonen. Ook het Galerieplein is dit jaar van de partij waar professionele galeries kunstenaars een podium geven. Sience on Tour nodigt weer uit tot actie bij jong en oud. Net als kinderworkshops en kinderschmink . Zangkoren laten hun talenten horen.

De lezersactie van De Twentsche Courant Tubantia heeft veel enthousiaste lezers naar Twente Milieu getrokken om een milieu container op te halen en deze om te toveren tot een kunstzinnige creatie. Deze containers worden tentoongesteld in het park.

Bezoekers kunnen weer genieten van het Nederlands Symfonieorkest tijdens de twee concerten. De eerste is om 12.30 uur en de tweede om ca. 14.30 uur, naast Restaurant 10/Parklocatie De Jaargetijden. In de pauze organiseert het orkest een Instrumententuin, vóór het grote podium. Kinderen kunnen instrumenten uitproberen en worden hierin begeleid door orkestleden.
Kortom, het park bruist deze dag weer van kunstzinnigheid.

Zie voor meer info: www.kunstinhetvolkspark.nl.

waar: Volkspark, Enschede
datum: 10 jun 2012
aanvang: 11:00 uur
prijs: Gratis
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

De 19e Kunst in het Volkspark op 10-06-2012
Bijlagen
Kunst in het Volkspark 003.JPG
Kunst in het Volkspark 004.JPG
Kunst in het Volkspark 005.JPG
Kunst in het Volkspark 006.JPG
Kunst in het Volkspark 007.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

vervolg
Bijlagen
Kunst in het Volkspark 008.JPG
Kunst in het Volkspark 011.JPG
Kunst in het Volkspark 012.JPG
Kunst in het Volkspark 013.JPG
Kunst in het Volkspark 014.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

vervolg
Bijlagen
Kunst in het Volkspark 015.JPG
Kunst in het Volkspark 017 Kunstenaar Hans Paus voor zijn kraam.jpg
Kunst in het Volkspark 018.JPG
Kunst in het Volkspark 019.JPG
Kunst in het Volkspark 021.JPG
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Vincent1971 »

hmmm was je me net voor zeg :D
Een goed begin heeft geen einde
Anja

Re: Het Volkspark

Bericht door Anja »

Mooie foto's.Ik kom graag in het Volkspark.Als Amsterdamse,kwam ik graag in het Vondelpark en Amsterdamse Bos.Daar mee is geen park of Bos te vergelijken.Maar het Volkspark vind ik echt,een prachtig mooi stadspark,overgehouden meen ik van de textielbaronnen?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

9 juni 2013: Kunst in het Volkspark



Op 9 juni tussen 11 en 17.30 uur bruist het park weer van kunstzinnigheid!

150 Nederlandse en Duitse kunstenaars exposeren in het prachtige Volkspark. Naast deze kunstexpositie is er van alles te beleven in het park. Het Nederlands Symfonieorkest treedt twee keer op aan de rand van de vijver
Kinderen komen aan hun trekken in de kinderworkshops en vergapen zich in de stand van Science on Tour. Ontdek het mooie Volkspark opnieuw en geniet van alles wat geboden wordt op een feestelijk dagje buiten!

Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.kunstinhetvolkspark.nl
bron: http://www.volkspark.nl/index2.php?p=ni ... anguage=NL
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Kunst in het Volkspark

Op 9 juni 2013 vindt de 20e editie van het jaarlijkse kunst- en cultuurevenement Kunst in het Volkspark plaats. De locatie is dus wederom het Enschedese Volkspark. Je kunt in het park genieten van het werk van 134 kunstenaars uit Nederland, Duitsland en andere landen. Je kunt lekker in het gras zitten en genieten van al het moois om je heen, maar je kunt ook langs de kraampjes slenteren. Het Orkest van het Oosten geeft een concert aan de waterkant van 13.00 uur tot 14.00 uur, iets wat je niet mag missen
bron: http://www.youropi.com/nl/enschede/even ... spark-4288
Bijlagen
kunst-in-het-volkspark(2008).jpg
kunst-in-het-volkspark(2008).jpg (86.47 KiB) 13784 keer bekeken
Anja

Re: Het Volkspark

Bericht door Anja »

Ik ga er zeker heen,dit weekend.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Het was weer gezellig druk bij het evenement Kunst in het Volkspark 2013
Bijlagen
DSCF8536.JPG
DSCF8537.JPG
DSCF8539.JPG
DSCF8541.JPG
DSCF8543.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

vervolg Kunst in het Volkspark 2013
Bijlagen
DSCF8544.JPG
DSCF8546.JPG
DSCF8549.JPG
DSCF8550.JPG
DSCF8552.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

vervolg Kunst in het Volkspark 2013
Bijlagen
DSCF8554.JPG
DSCF8556.JPG
DSCF8557.JPG
DSCF8558.JPG
DSCF8560.JPG
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Vincent1971 »

Leuke foto's weer zeg van onze 'forumfotograaf'. Wou zelf ook gaan maar lag zo lekker in de tuin... :D
Een goed begin heeft geen einde
Anja

Re: Het Volkspark

Bericht door Anja »

Wat een prachtige foto's.Was er ook vanmiddag.Heb genoten.Maar......fototoestel vergeten mee te nemen.Hoe dom kun je zijn. :-(
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Arie »

Het is dit jaar al weer 65 jaar geleden dat er een feestverlichting was in het Volkspark i.v.m. het 75 jarig bestaan. Dus de Volkspark bestaat al weer 140 jaar. Ik kan me nog wel herinneren dat ik vroeger met mijn ouders en zus naar het Volkspark gingen om daar de feestverlichting te bekijken. We woonden toen nog aan de Dennenweg in de zogenaamde Drentse Buurt van het Pahmos.
Ook met mijn vader mee om voetbal te kijken bij de Enschedese Boys vond ik altijd prachtig en natuurlijk de jaarlijkse Paaskermis (toen nog maar 3 dagen) met op de terugweg een patatje halen bij Arie's patatkraam (jammer dat daarvan nog geen foto is te vinden).
Bijlagen
Volkspark mei 1949 Feestverlichting i.v.m. 75-jarig bestaan van het Volkspark.jpg
Volkspark voetbalveld.jpg
Volkspark kermis  1971.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Het Volkspark

Bericht door Veteraan »

Prachtig Arie! :okay:
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Volkspark

Bericht door enschedeinansichten »

Ergens in mijn herinnering komt iets naar boven dat de houthal van het timmerfabriek omgedraaid werd en dat hij toen als tribune werd gebruikt. Of zo ongeveer dan. :?
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Plaats reactie