Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Het Volkspark

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Martin

Bericht door Martin »

Ik ben me van geen kwaad bewust.  :hypo:
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Martin schreef:Ik ben me van geen kwaad bewust. :hypo:
Pfff heilig chatboontje  8)
Een goed begin heeft geen einde
imzadi
Member
Member
Berichten: 434
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 12:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door imzadi »

Vincent1971 schreef:
Martin schreef:Hij schijnt uit Hengelo te komen. Sssssst..  ;)
Zeg Martin we gaan toch niet schelden he...  :x
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

:lol: stelletje patjakkers.
de kloomp'maj anhoalen
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Bericht door Vincent1971 »

Winus schreef::lol: stelletje patjakkers.
Nou begin jij ook al met schelden...tjonge...wat is het toch met de jeugd van tegenwoordig ?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Watskeburt met het monument? ;)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Robert

Bericht door Robert »

Beeld nog incompleet in Volkspark

ENSCHEDE - Het enkele maanden geleden vernielde alleroudste beeld in het Volkspark staat er nog steeds incompleet bij. Zoals gemeld is de leeuwenkop, die het stadswapen draagt, door vandalen er eraf geslagen. Daardoor zijn ook de voeten van het gedenksteen beschadigd. Het aan de gedenksteen bevestigde ‘Wapen van Enschede’ is helemaal verdwenen.

De leeuwenkop ligt bij beheerder E. de Roode opgeslagen. De gemeente zou voor de reparatie zorg dragen. En dat is niet zo’n eenvoudige klus. Het beeld is namelijk van Bentheimer zandsteen en dat mag in Nederland niet meer verwerkt worden omdat het schadelijk stoffen bevat. Het hele beeld moet daarom van de sokkel gehaald worden en in Duitsland worden hersteld.

Het beeld is in 1874 door de Enschedese bevolking aan H.J. van Heek opgedragen als dank voor het Volkspark dat Van Heek eerder aan de bevolking schonk. Nog nooit zijn er vernielingen aan gepleegd.
TCTubantia

Komkommertijd...
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

:cry:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Bnurpo

Bericht door Bnurpo »

Dat was toch met jouw verjaardag, Errik?  ;)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nee toch, is Errik medeschuldig?
de kloomp'maj anhoalen
Martin

Bericht door Martin »

Beeld onherstelbaar beschadigd

ENSCHEDE- Het oudste beeld van het Volkspark in Enschede is niet meer te repareren. Het beeld werd in april vernield.

RTV Oost

:cry:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Vreselijk...
Het oudste beeldhouwwerk van de stad (de kopjes op de stadstoren uitgezonderd), wat een zonde. Echt om te janken. Wie doet zoiets?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Marc

Bericht door Marc »

Central park in New York is bijna van alle kanten bereikbaar, je fietst of loopt van elke kant zo het park in.

Dat mis ik bij het Volkspark, het is niet goed bereikbaar. Je ziet het park vanaf de weg ook helemaal niet liggen en als je het al gevonden hebt dan moet je je weer door allemaal hekjes wurmen, niet echt uitnodigend naar mijn mening.

Als je het park opener maakt en al die bosjes en hekjes rondom het park weg zou halen en er bv. paden, grasveldjes en bijpassende verlichting zou aanleggen weet ik zeker dat het Volkspark een stuk aantrekkelijker zou worden. Ik ben er ook van overtuigd dat als je het park wat meer openheid geeft dat het ook automatisch minder gespuis aantrekt.

Het is jammer dat er zo weinig wordt gedaan met zo'n mooi park. Het heet het volkspark maar er zou wel wat meer volk mogen komen.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Ben het met je eens, maar het is wel zo dat de bosjes en hekjes rondom het park er aan bijdragen dat als je in het park bent je ook het gevoel hebt dat je even uit de stad bent.
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Je moet er door kunnen fietsen, dat scheelt al een boel! Je moet nu je fiets ergens in een donker hoekje bij de ingang achterlaten en daarna te voet verder, het zou echt veel doen voor het park denk ik.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Was vorig jaar op stage in Southampton,UK. Daar had men een skatebaan en cricket veld middenin het park, zorgde ook voor veel levendigheid. Ze hadden zowiezo ook een paar grote en erg mooie parken. Leuke eraan was dat er erg veel bloemen groeiden en een paar leuke standbeelden stonden.
Robert

Bericht door Robert »

Een park moet mijns inziens een rustig gebied zijn voor voetgangers, met bloemetjes, plantjes en leuke doorkijkjes. Niets geen wildebrassen in de ruimste zin des woords. Wat mij betreft mooi zo laten als het is, zoals het park ook bedoeld is!
Marc

Bericht door Marc »

Robert schreef:Een park moet mijns inziens een rustig gebied zijn voor voetgangers, met bloemetjes, plantjes en leuke doorkijkjes. Niets geen wildebrassen in de ruimste zin des woords. Wat mij betreft mooi zo laten als het is, zoals het park ook bedoeld is!
Het probleem is dat we een in Enschede vlak bij het centrum een heel mooi groot stadspark hebben waar geen hond komt. Je kan dan wel zeggen dat je er niets mee moet doen maar ik vind dan toch echt dat je een grote kans laat liggen om Enschede een stuk aantrekkelijker te maken.
lulu de bourgoise
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 2:18 pm
Locatie: Enschede

Bericht door lulu de bourgoise »

Van mij mogen ze de paden wel asfalteren, kunnen er ook meer mensen skaten enzo!! En dat er eventueel gefietst kan worden.

Ik woon tegenwoordig tegen het volkspark aan en idd er mag wat meer volk komen dan alleen soms die agressieve junks en zwervers!!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Een fietspad in het verlengde van de Tromplaan, naar de Emmastraat zou helemaal geen slecht idee zijn. Dan hoef je niet meteen het hele park voor fietsers toegankelijk te maken.
Helaas staat in de schenkingsakte dat het park voor eeuwig gevrijwaard zal moeten blijven van rijwielen. Een skateparcours zou misschien wel weer kunnen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Plaats reactie