Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Twentsche Courant Tubantia (centraal topic)

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
bartg
Member
Member

Re: Twentsche Courant Tubantia (centraal topic)

Bericht door bartg » do feb 14, 2013 12:18 pm

Spruwel schreef:Ik wordt een beetje schijtziek van die cookiemeldingen bij de site van tubantia. Zal ongetwijfeld komen door de scherpe instellingen van mijn browser. Het blijft een slechte implementatie van een waardeloze wet.

Zo. Dat moest er even uit.
:)
Goh, jij ook?
Ik dacht dat ik de enigiste was.
Neem de mensen zo ze zijn,er zijn geen anderen.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do feb 14, 2013 3:59 pm

bartg schreef:
Spruwel schreef:Ik wordt een beetje schijtziek van die cookiemeldingen bij de site van tubantia. Zal ongetwijfeld komen door de scherpe instellingen van mijn browser. Het blijft een slechte implementatie van een waardeloze wet.

Zo. Dat moest er even uit.
:)
Goh, jij ook?
Ik dacht dat ik de enigiste was.
Heb zelf geen meldingen van cookiemeldingen. Gebruik chrome en firefox. Welke browser gebruik je?
Een goed begin heeft geen einde

Peter.h
Member
Member

Bericht door Peter.h » do feb 14, 2013 5:42 pm

Vind ook de nieuwe site niet veel aan. :(
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » vr feb 15, 2013 12:06 am

Heb nog even goed gekeken, het blijkt door de javascript te komen. Deze staat volgens de pop-up uitgeschakeld.
Ik heb de NoScript add-on voor Firefox geïnstalleerd dus ik heb wel beperkingen in het gebruik van javascript. Echter staat tubantia.nl op de whitelist en moet dit geen probleem geven. Na een paar keer refreshen gaat de pop-up vaak weg, niet altijd. Om op een andere pagina van de site weer terug te komen.
De oorzaak ligt denk ik bij een externe statistiekenprovider. Sinds de cookiewet proberen website op anderen manieren aan hun traceerdata te komen. Volgens mij is dit net zo goed strafbaar omdat de cookiewet niet enkel om die koekjes gaat maar juist om het traceren van de bezoekers.

hans
Member
Member

Bericht door hans » vr feb 15, 2013 9:55 am

Afbeelding

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr feb 15, 2013 12:51 pm

Kranten halen cookiemuur neer

Parool.nl over het einde van de cookiemuurParool.nl over het einde van de cookiemuurHet Parool

Best irritant, die pop-up vensters over cookies. Onder meer de Volkskrant, het AD, het Parool, en Tweakers hebben nu besloten om daar iets aan te doen. Vanaf vanmiddag hoeven gebruikers niet meer eerst de pop-up melding te accepteren om toegang te krijgen tot de sites van de Persgroep, waar bovenstaande media onderdeel van zijn.

De maatregel is officieel nog in strijd met de Nederlandse wetgeving, maar minister Kamp van Economische Zaken gaf woensdag aan nog eens kritisch te gaan kijken naar de cookiewet. Tijdens een debat in de Tweede Kamer afgelopen woensdag werd duidelijk dat de consument de dupe is van de huidige cookiewet. Minister Kamp gaat nu kijken of 'impliciete' toestemming ook goed genoeg is. Dat wil zeggen dat je als bezoeker alleen hoeft te klikken als je het niét eens bent met de cookies. Zo gaat de website er eigenlijk al vanuit dat je akkoord gaat, tenzij je anders aangeeft.

Voor Daniel Kegel, verantwoordelijk voor digitale ontwikkeling binnen de Persgroep, is de onduidelijkheid over de cookiewet aanleiding om voor het belang van de gebruiker te kiezen. "Wij doen niet aan tracking maar gebruiken de cookies puur functioneel. Zolang er geen duidelijkheid is over de uitvoering van de wet, kiezen wij ervoor om onze bezoekers niet meer lastig te vallen."

In plaats van de pop-up melding komt er een duidelijke balk onder aan de websites waar bezoekers kunnen aangeven als zij niet willen dat cookies worden opgeslagen.
bron: http://nos.nl/op3/artikel/474441-krante ... -neer.html
De stadsfotograaf zonder grenzen

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo feb 27, 2013 6:05 pm

Ik las zojuist in de Tubantia dat die krant vanaf 1 maart a.s. streng gaat toezien op het handhaven van het auteursrecht. Het overnemen van publicaties en foto's is dus niet geoorloofd zonder hun toestemming. Er is een uitzondering: de eerste 50 woorden zijn gratis, mits er sprake is van bronvermelding en een doorlink naar de site www.tubantia.nl
zie verder het artikel in de papieren krant.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo feb 27, 2013 8:04 pm

Arie schreef:Ik las zojuist in de Tubantia dat die krant vanaf 1 maart a.s. streng gaat toezien op het handhaven van het auteursrecht. Het overnemen van publicaties en foto's is dus niet geoorloofd zonder hun toestemming. Er is een uitzondering: de eerste 50 woorden zijn gratis, mits er sprake is van bronvermelding en een doorlink naar de site http://www.tubantia.nl
zie verder het artikel in de papieren krant.
Heb het ook gelezen. En ook de kosten van elk woord extra. Is niet mals. Denk dat de beheerders van deze website eens op de hoogte gesteld moeten worden en de regels aangepast moeten worden. Als er een gepeperder rekening valt bij Winus b.v. dan denk ik dat deze website snel de stekker eruit wordt getrokken.

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » wo feb 27, 2013 9:27 pm

Woordjes tellen .... gaap.... regeltjes .....
Al die fraudebaasjes jatten miljoenen - natuurlijk is dat niet erg.
Wij delen nostalgische plaatjes .... F O E I - dat is wel erg !!!!!!

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » wo feb 27, 2013 9:36 pm

Vincent1971 schreef:Als er een gepeperder rekening valt bij Winus b.v. dan denk ik dat deze website snel de stekker eruit wordt getrokken.
Bedenk wel dat je niet zomaar een beheerder eindverantwoordelijke kunt maken. Als bezoeker van een forum draag je zelf de verantwoordelijkheid over wat je post. Dat is het hele idee ook van een forum, dat je als poster dingen kunt plaatsen die volgens jou interessant en waardevol zijn.
Natuurlijk heeft een beheerder wel een rol om alles netjes en volgens de wet te laten lopen maar het is kort door de bocht om er meteen een kop van jut van te maken als de zaken uit de hand lopen.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » do feb 28, 2013 9:44 am

Spruwel schreef:
Vincent1971 schreef:Als er een gepeperder rekening valt bij Winus b.v. dan denk ik dat deze website snel de stekker eruit wordt getrokken.
Bedenk wel dat je niet zomaar een beheerder eindverantwoordelijke kunt maken. Als bezoeker van een forum draag je zelf de verantwoordelijkheid over wat je post. Dat is het hele idee ook van een forum, dat je als poster dingen kunt plaatsen die volgens jou interessant en waardevol zijn.
Natuurlijk heeft een beheerder wel een rol om alles netjes en volgens de wet te laten lopen maar het is kort door de bocht om er meteen een kop van jut van te maken als de zaken uit de hand lopen.
Ik zeg ook NIET dat de beheerder eindverantwoordelijk is echter wel de gevolgen kan ondervinden van het beleid van tctubantia.

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » do feb 28, 2013 4:17 pm

Het was ook niet perse aan jou gericht, eerder een algemene opmerking. Deze discussie loopt trouwens al zo'n beetje sinds de eeuwwisseling en ik weet niet precies hoe de stand van zaken momenteel is. Strikt juridisch gezien dan.

Ik vind het trouwens wel weer heel typerend van de Tubantia dat het in de papieren krant kennelijk goed bericht word (heb het zelf niet gelezen) en je op de site pas na even zoeken een video kunt vinden met wat beperkte info hierover...

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo mar 13, 2013 1:06 pm

Ik ben vanmorgen bij de rondleiding van de Twentsche Courant Tubantia geweest. Na de ontvangst met koffie en thee eerst een bedrijfsfilm gezien en daarna de rondleiding met gids op diverse afdelingen van het bedrijf, waaronder de redactie en drukkerij.
Ik heb daarbij nog eens nagevraagd over het overnemen van artikelen en/of foto's uit de krant op forumsites. Het antwoord was dat dit niet zo maar mag. Let dus op de strikte voorwaarden zoals eerder in dit topic is vermeld.
Hierbij enkele (wel door mij) gemaakte foto's
Bijlagen
1. fotoafdeling.JPG
2. redactiezaal.JPG
3. drukpers.JPG
4. van drukpers naar distributieruimte.JPG
5. kelderverdieping waar de balen op de drukpersmachines worden gezet.JPG

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo mar 13, 2013 1:08 pm

vervolg rondleiding Tubantia
Bijlagen
6. opslagruimte papierbalen (voorraad voor 1 week).JPG
7. distributieruimte.JPG
8. nostalgie, oude drukpersmachine in ontvangstruimte.JPG
9. Wegener, drukkerijgedeelte.JPG
10. TC Tubantia,redactiegebouw.JPG

frank n
Member
Member

Bericht door frank n » wo mar 13, 2013 1:38 pm

Mooi Ari zo kom je nog eens ergens,mooi die oude drukpersmachine.
Aj de oongen in ,n tuk hebt zee-j neet völ

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo mar 13, 2013 2:16 pm

Waren die drukpersen in bedrijf Ari? Ben er zelf ook eens geweest op een open dag echter toen, op die zaterdag, waren ze helaas niet in bedrijf. Maakt zo iets nog veel lawaai of valt het wel mee?

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo mar 13, 2013 3:04 pm

Vincent1971 schreef:Waren die drukpersen in bedrijf Ari? Ben er zelf ook eens geweest op een open dag echter toen, op die zaterdag, waren ze helaas niet in bedrijf. Maakt zo iets nog veel lawaai of valt het wel mee?
De drukpersen helemaal achter in de drukkerij waren wel in bedrijf. Daar werden een aantal exemplaren van een advertentiekrant gedrukt en stond dus niet op volle toeren. Als de ochtendkrant wordt gedrukt kan de 18meter hoge, 12 meter brede en 50 meter lange offset-rotatiedrukpers een maximale capaciteit van 105.000 kranten per uur halen. Dat zijn er 1750 per minuut. De werknemers moeten daarbij oordopjes dragen. Voor de bezoekers is het proces mooi te volgen in de controle ruimte waar het lawaai bijna niet is te horen. In deze ruimte worden de kranten gecontroleerd op kleurdruk.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » ma jul 01, 2013 12:43 am

Digitalisering Twentse kranten kansrijk
30 juni 2013

ENSCHEDE - De kosten voor het digitaliseren van het complete historische Twentse krantenarchief kunnen worden teruggebracht van circa 5 miljoen euro tot 370.000 euro.
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/d ... -1.3893757

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr jul 12, 2013 4:52 pm

Wegener wil drukkerij in Enschede sluiten
11 juli 2013

ENSCHEDE - Uitgeefconcern Wegener, dat onder meer De Twentsche Courant Tubantia uitgeeft, heeft het voornemen de drukkerij in Enschede te sluiten.
De drukkerijen in Apeldoorn en Best zullen de drukorders overnemen.
Er zullen ongeveer 60 banen verdwijnen, waar is nog niet bekend. Het voornemen wordt eind juli voorgelegd aan de Raad van Commissarissen en de OR.
bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/w ... -1.3910897

Spruwel
Member
Member

Bericht door Spruwel » za jul 13, 2013 11:16 pm

Ze hebben tegenwoordig een glazen bol bij de tubantia...

http://www.tubantia.nl/regio/hengelo/tr ... -1.3913519
Bijlagen
tubantia_20130713.jpg
tubantia
tubantia_20130713.jpg (146.11 KiB) 3388 keer bekeken

Plaats reactie