Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Helmerhoek

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Martin
Member
Member

Bericht door Martin » do feb 24, 2005 5:37 pm

Waeske schreef:Wat is asociaal vraag ik me dan af. Ik denk dat er in meerdere wijken wel asociale straten te vinden zijn. Bijvoorbeeld deppenbroek, mekkelholt, laares, pathmos, dolphia, wesselerbrink.
Je vergeet Stroinkslanden nog.  ;)
Enschede, het eindpunt van Twente.

delio
Member
Member

helmerhoek is toppie!!!

Bericht door delio » wo mei 04, 2005 6:24 pm

wat nou helmerhoek saai?...kom op zeg ik heb al in 3 verschillende wijken gewoonden veel last van geluids hinder met name van die jonge plagen met hun opgevoerde brommers of scooters ,autos, katten overlast met name in de tuin,vervelende hangjongeren met name snachts terwijl je de volgende ochtend al om half vijf op moet,weinig tot niks parkeerruimte voor de auto denk aan de esdoornstraat!!!!.
nee we wonen nu inmiddels anderhalf jaar op de helmerhoek en hier blijven we wel.mijn vrouw blij de kids tevreden en de hond geniet met volle teugen van al die natuur en rust .wat dacht je van zomers in de tuin zitten s"'ochtends? je hoort vogels fluiten!!! wat relaxt men!! zekers de groenste stad van enschede en dat het een afgesloten wijk is neem ik voor lief. :banaan:

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » wo mei 04, 2005 7:12 pm

Juist. Saai dus.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » wo mei 04, 2005 7:44 pm

De Helmerhoek is een soort Hengelo

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » wo mei 04, 2005 8:05 pm

Nee hoor. Hengelo is dichter bij.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Martin
Member
Member

Bericht door Martin » wo mei 04, 2005 9:11 pm

Er was geloof ik al een topic over de Helmerhoek. 8)
Dus verplaatsen die handel. :beer:
delio schreef:zekers de groenste stad van enschede
Sinds wanneer is de Helmerhoek een stad geworden?  :lol:
Enschede, het eindpunt van Twente.

delio
Member
Member

Bericht door delio » di sep 06, 2005 8:22 pm

juist ja,helmerhoek is KUNST

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo sep 07, 2005 9:42 am

De Helmerhoek is een misdaad tegen de mensheid.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » wo sep 07, 2005 12:12 pm

Nou aan de rand van de Helmerhoek zou ik best willen wonen. Moet je natuurlijk wel vrij uitzicht hebben richting weilanden en natuur. Voor de rest staat er wel veel lelijke woningbouw. Mn rond die ring.

Vincent1971
Member
Member

Bericht door Vincent1971 » wo sep 07, 2005 2:24 pm

Totdat die weilanden ook volgebouwd worden. Weet nog dat toen ik aan de Geesinkweg naar school ging ik uitkeek op weilanden en koeien.....*zucht*
Een goed begin heeft geen einde

BrekkenJos
Member
Member

Bericht door BrekkenJos » wo nov 16, 2005 4:16 pm

De Helmerhoek is, hoewel suf, sinds haar bestaan, de leukste wijk van Enschede geweest.... dat is voor mensjes tot en met 18 jaar. Ik kwam er op mijn achste vanaf de Rhaanbrink. Toen het nieuwere gedeelte werd gebouwd, barste het van de speelplaatsen: weet je hoeveel hutten een kleuter kan bouwen met bouwmateriaal van de bouwplaatsen in de parken van de Helmerhoek?
Mijn family woont er nog steeds en ook ben ik al een tijdje weg (maar ik kom altied weer terug), het voelt nog steeds als thuis. Maar dat doet Enschede als geheel ook. Maakt niet uit hoeveel er gesloopt wordt, of dat de kroegen om de twee maanden collectief van naam schijnen te wisselen, de lekkere wijven steeds jonger worden (of ik steeds ouder), Enschede (en de Helmerhoek) zijn twee belangrijke pijlers van mijn identiteit geworden. :beer:

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo nov 16, 2005 4:28 pm

Dag Jos, welkom!
Ben jij de Jos van de Averbeke en SGZ? Zo ja, kennen wij elkaar wel. Zo nee, even goed welkom. ;)

BrekkenJos
Member
Member

Yep, That's me!!

Bericht door BrekkenJos » vr nov 18, 2005 1:05 pm

Yo Errik, (hallo rest van Enschede en Enschede-lovers)

Ik ben idd die Jos. Ik check deze site al minstens twee jaar zo nu en dan en had ook al vermoed dat jij die Errik zou zijn. Dude, wij waren allebij Enschede-freaks! (lezing enschede van Astrego in de bieb?!).
Later zat ik nog in het comite 'enschede tegen twentestad', voor mij mocht het ook 'enschede voor Groot-Enschede' heten, maar goed. De onderwerpen en de reacties hier zijn altijd leuk. Ik zal eens wat vaker meedoen in de forums.
Ajuu en tot later!

(by the by, de Helmerhoek is een groot feest, vooral met Dennie Christiaan... (wijkfeest 12 jaar geleden!!)

INVISIBLE
Member
Member
Contacteer:

Bericht door INVISIBLE » di dec 13, 2005 7:28 pm

Dit is een hele belangrijke zin in je verhaal .

"Mijn family woont er nog steeds en ook ben ik al een tijdje weg (maar ik kom altied weer terug), het voelt nog steeds als thuis".

Wat de meeste Enschedeers kennen of bij zich dragen, die waar dan ook ter wereld wonen .
Ben er al weleens wat tegengekomen in het Buitenland .
Maar ze schuiven niks van zich af waar ze werkelijk vandaag komen .....en zeggen meteen uit welke stad ze vandaan komen ...ENSCHEDE .

Een persoon uit Almere of Amersfoort zegt dan toch al snel ...............in de buurt van Amsterdam .
Enz enz .

Enschedeer ben je en Enschedeer blijf je ook al reis je de hele wereld over .
Maar goed misschien hebben anderen een andere mening hierover ?
Enschede

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » wo dec 14, 2005 11:21 am

Doar kump wiej nooit meer van of...  :(

Maar ik begrijp wat je zegt, INVISIBLE.  ;)

@Jos: aan de Helmerhoek wordt ik minder graag herinnerd. Ik vind het maar een duffe buitenwijk. Ben blij dat mijn ouders nu in de binnenstad wonen.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Arie
Member
Member

Re: Helmerhoek

Bericht door Arie » wo nov 14, 2012 1:17 am

Helmertheater sluit de deuren

dinsdag 13 november 2012

ENSCHEDE - Het Helmertheater is vanaf 1 januari niet meer te bezoeken voor mensen die geen binding hebben met Mediant. Artiesten zullen er ook niet meer optreden.

Sinds 1987 organiseerde het Helmertheater per seizoen een diversiteit aan voorstellingen, waaronder cabaret, muziek, toneel en voorstellingen voor jeugd en familie. Na de jaarwisseling wordt het alleen nog gebruikt voor interne aangelegenheden, zoals zangavonden met cliënten.

Het stopzetten van de voorstellingen voor buitenstaanders heeft te maken met bezuinigen en tegenvallend bezoek. „Sommige voorstellingen werden maar door tien tot vijftien mensen bezocht”, aldus een woordvoerder.

Elke donderdag en één zondag in de maand waren er voorstellingen in het theater aan de Broekheurnering. Onder anderen André Manuel, Nathalie Baartman, Ben en Carmen Steneker en Charlotte Lap waren in het theater te wonderen, zelfs meermalen.

Niet alleen de crisis maar ook onder meer de opkomst van Theater Prismare (Roombeek) wordt door Maurizio Arena, de activiteitenbegeleider met onder meer het theater in zijn takenpakket, als reden voor het tegenvallend bezoek aangemerkt. Ook het opstarten van het Verborgen Theater in 2008, bij café De Buren in Boekelo, heeft het Helmertheater geen goed gedaan.
bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... deuren.ece
Bijlagen
helmertheater_2581821h.jpg
helmertheater_2581821h.jpg (15.21 KiB) 5323 keer bekeken
De stadsfotograaf zonder grenzen

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do sep 24, 2015 11:43 am

Centrum Helmer-Es voor acute psychiatrie geopend

Gepubliceerd op: 24/09/2015

Centrum Helmer-Es voor acute psychiatrie geopend
Bij de locatie Helmerzijde van Mediant is donderdag een centrum voor acute psychiatrie geopend. Het centrum heet Helmer-Es.

Het pand is ingericht volgens de nieuwste inzichten op het gebied van acute psychiatrie en herstelgerichte zorg. De Helmer-Es biedt nieuwe behandelmogelijkheden, zoals een high intensive care-unit en nieuwe isoleercellen. In deze zogeheten smart isoleerruimten kunnen patiënten op een touchscreen aan de muur televisie kijken en de temperatuur in de ruimte regelen. Ze kunnen verder ook het licht aan of uit doen, radio luisteren en op het scherm interactieve spelletjes spelen. Het is niet mogelijk om het internet op te gaan op het scherm.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/centrum-helm ... tem?784739
Bijlagen
Centrum Helmer-Es voor acute psychiatrie geopend.jpg
Centrum Helmer-Es voor acute psychiatrie geopend.jpg (22.36 KiB) 3543 keer bekeken

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr mei 18, 2018 6:41 pm

Derde vestiging voor Bakkerij Beunders
ma 14 mei 2018

Bakkerij Beunders, bekend van winkels in winkelcentra Stroinkslanden en 't Ribbelt, heeft er een derde vestiging bij. Winkelcentrum Helmerhoek maakt nu ook kennis met de ambachtelijke producten van deze bakker. Robert Beunders heeft de bakkerij aan de Kevelhamhoek overgenomen.

ENSCHEDE - "Het is allemaal snel gegaan", vertelt Beunders. "De nieuwe naam staat al op de gevel, maar verder is er veel hetzelfde gebleven in de zaak. Het brood zullen de vaste klanten ook wel herkennen, want dat betrok de bakker die hier zat al langer van ons. Nu zijn de vitrines dus ook gevuld met banket uit onze eigen bakkerij. De reacties in de eerste weken na de overname zijn positief."

Beunders voert de slogan 'Uw alledaagse brood vraagt om een niet-alledaagse bakker'. In de bakkerij wordt dat met ambachtelijk vakmanschap waar gemaakt. "Het bakken van brood en banket is een mooi vak. Echt handwerk dat we met trots en passie uitvoeren. Met optimale inzet en vakmanschap bereiken we de beste kwaliteit in onze producten. De winkels zijn ons visitekaartje, het verlengstuk van de bakkerij, ook daar is alles tot in de puntjes verzorgd. Voor de nieuwe vestiging zijn we met plannen voor verdere aanpassingen bezig. Met bijscholing en assistentie zijn de eerste stappen gezet."
De opening wordt binnenkort met speciale aanbiedingen gevierd.
bron: https://www.huisaanhuisenschede.nl/nieu ... -beunders-
Bijlagen
Bakkerij Beunders heeft een derde vestiging geopend..jpg

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » do aug 02, 2018 1:15 pm

GGZ Helmerzijde ondergaat duurzame metamorfose
Gepubliceerd: Donderdag 02 augustus 2018

GGZ Helmerzijde ondergaat duurzame metamorfose
Op het terrein van GGZ Helmerzijde wordt de komende maanden een ingrijpende verbouwing uitgevoerd. De vroegere groepswoningen worden in drie fases verbouwd tot duurzame studio's.

Jurjen Smit is een blij man. De manager bedrijfsvoering van de Twentse GGZ instelling in Enschede kan niet wachten tot de studio's klaar zijn. "Maar geduld is geboden, ik weet het", zegt Smit. "We kunnen niet tegen onze cliënten zeggen, gaat u maar even de straat op en als we klaar zijn met bouwen, bent u weer welkom."

Vervangende woonruimte
De vroegere groepswoningen worden de komende maanden in drie fase omgebouwd. Voor de cliënten die tijdelijk hun woonruimte moeten verlaten is voor vervangende woonruimte op het terrein van de instelling gezorgd. Volgens Smit werd het ook tijd dat de bezem er door ging. "De gebouwen stammen uit het begin van de jaren 80 en sinds die tijd is er wel onderhoud gepleegd, maar wat we nu doen is echt een fikse renovatie. Straks is van de oude woonvorm niets meer te herkennen", verzekert Smit.

Ontmoetingstuin
De kleurstelling van gevels wordt passend en in een geheel met de vernieuwde omgeving gebouwd. De appartementen worden goed geïsoleerd en uitgerust met moderne, zeer energiezuinige installaties, met alle moderne gemakken voor de mens. "De mooie gezamenlijke ontmoetingstuin maakt het geheel compleet. Kortom, een frisse, moderne en comfortabele huisvesting voor onze mensen in een zorggebouw met een verlengde levensduur."

De hele verbouwing moet eind 2019 klaar zijn. De vernieuwbouw is ontworpen door BCT architecten.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede - Foto: BCT - architecten, ingenieurs& adviseurs
bron: http://enschede.1twente.nl/ggz-helmerzi ... em?1093694
Bijlagen
GGZ Helmerzijde ondergaat duurzame metamorfose.jpg
GGZ Helmerzijde ondergaat duurzame metamorfose.jpg (283.25 KiB) 454 keer bekeken

hans
Member
Member

Bericht door hans » do aug 02, 2018 1:51 pm

Te gek !

Plaats reactie