Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Helmerhoek

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
EZ
Member
Member
Contacteer:

Helmerhoek

Bericht door EZ » do apr 01, 2004 2:18 pm

Wat vinden jullie ervan? Ik woon er toevallig, maar kan het niet geweldig vinden. Het is een beetje muf. gelukkig niet al te crimnieel als sommige wijken in enschede, dat moet worden gezegd

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » do apr 01, 2004 3:05 pm

De Helmerhoek spreekt me niet echt aan maar aan de rand ziet het er wel heel goed uit qua natuur en uitzicht. (Zeg maar richting Rutbeek/Usselo)

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do apr 01, 2004 4:02 pm

Tegen:
- Geen heldere structuur, de wijk is een groot doolhof.
- Te veel bouwstijlen, maakt op mij een ongordende indruk, de wijk heeft geen eigen identiteit.
- De anonieme geluidwal langs de Broekheurnerring, de wijk isoleert zichzelf.
- Te ver van het centrum.

Voor:
- De fietspaden, de busbaan en het vele 'oud' groen in de wijk.
- Redelijk mooie stadsrand.

Ik heb er dan ook weinig mee en zal er ook nooit willen wonen, tenzij ik ineens heel erg burgerlijk wordt.

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » do apr 01, 2004 4:27 pm

Winus schreef: Ik heb er dan ook weinig mee en zal er ook nooit willen wonen, tenzij ik ineens heel erg burgerlijk wordt.
Of een burgelijke vriendin treft..... die gelijk wil samenwonen en tegen je zegt dat ze zwanger van je is terwijl jij dacht dat je het veilig deed ;)

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » do apr 01, 2004 4:55 pm

@DBM: Story of your life? :lol:

Ik heb tijden op de Helmerhoek gewoond. De mensen zijn saai, de huizen zijn saai, de speeltuintjes zijn saai, het winkelcentrum is saai. De geluidswal is lelijk, de huizen zijn lelijk, de mensen zijn lelijk, het groen is lelijk. Kortom: drie (en meer) keer niks.

De grootste aanfluiting blijft de geluidswal. Je beleeft de wijk niet als onderdeel van de stad. Mijn mening is dat de hele zooi integraal gesloopt moet worden zodra dat financieel toelaatbaar is. Zal helaas door het grote percentage eigen huizenbezit niet snel waarheid worden...
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » do apr 01, 2004 5:02 pm

Ach, ik heb er geen last van. Laten ze maar lekker wegkruipen daar achter die muur. En ik ga er toch maar 2x per jaar naar toe voor een BBQ bij EZ. :D :beer:
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » do apr 01, 2004 5:13 pm

Errik schreef:@DBM: Story of your life? :lol:
...
Godzijdank niet, maar vond het script wel grappig. Kameraad van me is dit letterlijk overkomen, laat het ook nog eentje zijn uit een bekende familie in Enschede. Als ze bekend zijn dan weet je het wel. :)

Rikarchitecten
Member
Member

Bericht door Rikarchitecten » do apr 01, 2004 5:18 pm

Ik heb er 11 jaar lang gewoont en op school gezeten, toch wel leuke herrineringen aan over gehouden.
voor sommigen misschien een doolhof, kan me wel voorstellen, ik ken er nog elk steegje en straatje.
ENSCHEDE

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » do apr 01, 2004 9:55 pm

Winus schreef:Tegen:
- Geen heldere structuur, de wijk is een groot doolhof.
- Te veel bouwstijlen, maakt op mij een ongordende indruk, de wijk heeft geen eigen identiteit.
- De anonieme geluidwal langs de Broekheurnerring, de wijk isoleert zichzelf.
- Te ver van het centrum.

Voor:
- De fietspaden, de busbaan en het vele 'oud' groen in de wijk.
- Redelijk mooie stadsrand.

Ik heb er dan ook weinig mee en zal er ook nooit willen wonen, tenzij ik ineens heel erg burgerlijk wordt.
Je omschrijft de helemerhoek precies in 1 post :D

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » do apr 01, 2004 9:56 pm

QyRoZ schreef:Ach, ik heb er geen last van. Laten ze maar lekker wegkruipen daar achter die muur. En ik ga er toch maar 2x per jaar naar toe voor een BBQ bij EZ. :D :beer:
Hahaha, true :lol:

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » do apr 01, 2004 9:56 pm

Rikarchitecten schreef:Ik heb er 11 jaar lang gewoont en op school gezeten, toch wel leuke herrineringen aan over gehouden.
voor sommigen misschien een doolhof, kan me wel voorstellen, ik ken er nog elk steegje en straatje.
welke straat heb je gewoond?

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » do apr 01, 2004 11:14 pm

EZ schreef:
QyRoZ schreef:Ach, ik heb er geen last van. Laten ze maar lekker wegkruipen daar achter die muur. En ik ga er toch maar 2x per jaar naar toe voor een BBQ bij EZ. :D :beer:
Maar 2x per jaar een BBQ, veel te weinig. :shake: ;)

Rikarchitecten
Member
Member

Bericht door Rikarchitecten » vr apr 02, 2004 11:49 am

EZ schreef:
Rikarchitecten schreef:Ik heb er 11 jaar lang gewoont en op school gezeten, toch wel leuke herrineringen aan over gehouden.
welke straat heb je gewoond?

Muldermanshoek, om precies te zijn.
ENSCHEDE

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » vr apr 02, 2004 12:12 pm

Ik woonde aan de Berriehoek. Saaiste straat van de stad.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Peter Luca
Member
Member

Bericht door Peter Luca » zo apr 04, 2004 11:27 am

Verschrikkelijke qua iets vinden, volgende neem ik een slaapzak en een overlevingspakket als ik daar iets moet zoeken. Wat ik wel relaxt vind zijn de mooie fiets- en busbanen, aardig wat groen en veel speelruimte
voor de wat kleinere. T'is alleen een behoorlijk eindje verwijderd van het centrum. Ik zou dr niet graag willen wonen
Een doel is een droom met een deadline

imzadi
Member
Member
Contacteer:

Bericht door imzadi » di apr 06, 2004 10:51 pm

Het had niet veel gescheelt of ik had ook een deel van m'n leven op de Helmerhoek gezeten... Toen ik nog jong was, en in de Helmerhoek net de eerste huizen werden gebouwd, hebben mijn ouders ook naar een woning daar zitten te kijken. Zo rond de Boskamphoek...
Daar is toch niets van gekomen, dus ben ik maar verder op het Hogeland opgegroeid.

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » ma apr 12, 2004 12:26 pm

Winus schreef:
EZ schreef:
Maar 2x per jaar een BBQ, veel te weinig. :shake: ;)
Klopt :)

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » ma apr 12, 2004 12:27 pm

Errik schreef:Ik woonde aan de Berriehoek. Saaiste straat van de stad.
Probeer de Oldemeulehoek eens :P

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » ma jun 07, 2004 2:43 pm

Bron: TC Tubantia

Helmerhoek krijgt kunst
ENSCHEDE - Bewoners van de Helmerhoek worden vanaf volgend jaar dagelijks geconfronteerd met kunst. Langs alle drie straten waarover ze hun eigen wijk in- en uitrijden, komen kunstwerken in de berm. De Enschedese kunstenares Moniek Rutten is gevraagd echte ‘Helmerhoek-kunst’ te maken.

‘Wat dat inhoudt? Tja, dat vroeg ik me ook af’, aldus de kunstenares, die zich onlangs presenteerde op een vergadering van de wijkraad Helmerhoek. ‘In de vergadering kwam naar voren dat de bewoners kunst willen over hún wijk. Ze hadden vier sleutelwoorden bedacht, te weten slapen, wonen, werken en groen.’

Die vier thema’s moeten terugkomen in de drie kunstwerken bij de wijkingangen; oftewel op de kruispunten van de Broekheurnering met achtereenvolgens de Dubbelinckhoek (tegenover Helmerzijde), Koppelboerhoek (richting winkelcentrum) en de Beekwoudehoek (naast voetbalvelden Enschedese Boys en Victoria). Moniek Rutten gaat zogenoemde ‘stalen tekeningen’ te maken. ‘Het worden circa vier meter hoge lijntekeningen in staal. Ik laat figuren uit staalplaten snijden door constructiebedrijf Busschers uit Haaksbergen.’

‘Hoe de objecten er precies uit komen te zien, weet ik nog niet. Zeker is wel dat het geen massieve stalen blokken worden. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid moet je als het ware door de kunstwerken heen kunnen kijken.’

Rutten maakt de kunstwerken in het kader van het Enschedese Project Kunstzinnig, dat ten doel heeft kunstenaars verder te helpen die nog niet kunnen leven van hun werk. Ze moeten in contact treden met de toekomstige gebruikers van hun kunsten proberen hun werken als het ware aan de nieuwe gebruikers te verkopen.

‘Op die manier leren ze zich te presenteren en hun werk aan de man te brengen. Bovendien doen ze werkervaring op’, vertelt coördinator Marianne van der Vegt van het Innovatief Centrum voor Kunstenaars, dat Kunstzinnig uitvoert.

Behalve het ICK is ook Stadsdeel Zuid opdrachtgever van Moniek Rutten. ICK betaalt het honorarium, stadsdeel betaalt de uitvoering van de kunst.
de kloomp'maj anhoalen

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » ma jun 07, 2004 5:49 pm

Winus schreef:Helmerhoek krijgt kunst
Pffff... kunnen ze 't geld niet aan iets beters besteden? Wat een onzin. :(
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Plaats reactie