Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Koos »

Bedrijven met lage winstmarges icm hoge energiekosten zijn zeer kwetsbaar. In Enschede staat ontzettend veel niet gerenoveerde oudbouw. Verhoudingsgewijs erg veel energieslurpende horeca en winkelruimte, en maar weinig kantoorruimte. Ik verwacht dat deze regio extra hard geraakt wordt.

Voorbeeld:

Deze supermarkt is recent gesloten. Reden onbekend. Supermarkten hebben lage winstmarges. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders opstaat om deze compleet vrijstaande hal te gaan verwarmen in de winter. Leegstand verzekerd.

Afbeelding
https://www.fundainbusiness.nl/winkel/e ... traat-125/
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door enschedeinansichten »

Ik ben per ongeluk die winkel een keer binnen gelopen. Buitenlandse winkel, stellingen, veel grootverpakking. Niets om weer voor terug te komen.
Voor een gewone winkel geen plek zo dicht bij het winkelcentrum Twekkelerveld en daar zit een Turkse winkel.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Boriq »

Mooie locatie voor woningbouw, al zal dat met de hoogspanningskabels wel niet te doen zijn. Mocht die t.z.t. ondergronds gaan is het een mooie locatie voor woningen.
Voor de korte termijn? Zal wel leeg blijven staan, ik kan m.u.v. een sportschool niet veel zinnigs bedenken voor de lcoatie.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Arie »

Staat het bordje met L op de foto voor leegstand? Zo ja, dan dit ook worden geplaatst in topic Leegstand. zie op: viewtopic.php?f=5&t=1227&p=193375&hilit ... nd#p193375
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Koos »

Arie schreef: zo sep 25, 2022 1:17 pm Staat het bordje met L op de foto voor leegstand? Zo ja, dan dit ook worden geplaatst in topic Leegstand. zie op: viewtopic.php?f=5&t=1227&p=193375&hilit ... nd#p193375
Scherp gezien Arie. Het mag samen met dat andere topic, maar ik was bang om te veel offtopic te gaan. Ik verwacht veel discussie over diverse panden in de stad de komende tijd, niet alle zullen leegstaan, maar er is inderdaad overlap.

Een ander punt is de verplichting voor kantoren om minimaal energielabel C te hebben. Daar gaat op gehandhaafd worden en de verduurzaming loopt zwaar achter op schema. Het overschot aan kantoorlocaties helpt dan ook niet mee.
https://www.consultancy.nl/nieuws/38166 ... ink-omlaag
Koos
Member
Member
Berichten: 716
Lid geworden op: vr sep 27, 2019 7:03 pm

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Koos »

Boriq schreef: zo sep 25, 2022 11:47 am Mooie locatie voor woningbouw, al zal dat met de hoogspanningskabels wel niet te doen zijn. Mocht die t.z.t. ondergronds gaan is het een mooie locatie voor woningen.
Voor de korte termijn? Zal wel leeg blijven staan, ik kan m.u.v. een sportschool niet veel zinnigs bedenken voor de lcoatie.
Woningbouw lijkt me een prima optie.

Ze zijn failliet gegaan:
https://www.tubantia.nl/enschede/superm ... ~a5929144/
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Impact energiecrisis op Enschedese kantoor- en utiliteitsbouw

Bericht door Veteraan »

Juni, dat was ook zo ongeveer de laatste keer dat ik in die winkel een pakje verstuurde via Post.nl . Toen stonden ineens alle gangpaden vol met pallets die hoog opgestapeld waren. Terwijl je er nauwelijks mensen zag winkel. Dus die enorme massa extra goederen heeft mij erg verbaasd.
Plaats reactie