Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Bolhaar

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Bolhaar

Bericht door Boriq »

Op het Bolhaar, tussen de Bolhaarlaan en Schubertlaan, op de oude locatie van CleanLease (wasserij) komt een "villapark" te staan. Er worden volgens de projectwebsite 18 parkvilla's gebouwd. Is zoals veel andere projecten in de gemeente aangesloten bij 'Nieuw Wonen Twente'. Foto's van voorbeeld villa's zijn nog niet beschikbaar.

Link naar de website: https://www.villaparkdebolhaar.nl/

Zal gaan om deze locatie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Bolhaar

Bericht door Arie »

De villa's gaan er dus zo uitzien.
Bijlagen
Villapark De Bolhaar.jpg
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Bolhaar

Bericht door hans »

legoville.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Bolhaar

Bericht door Twekkelerveld »

Ziet er op zich wel mooi uit, maar als ik het geld had om in een villa te wonen, dan had ik wel iets meer ruimte om mij heen willen hebben.
Jeff
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 5:30 pm

Re: Bolhaar

Bericht door Jeff »

Dit is typisch een plek waar ik zelfs na grondig bodemonderzoek niet helemaal lekker zou wonen.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21419
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Bolhaar

Bericht door Arie »

Plan voor 'villapark' op locatie voormalige wasserij in Enschede
DOOR WILCO LOUWES

Noem het een knarrenhof voor vermogende Enschedeërs. Voor de voormalige locatie van Wasserij De Bolhaar in de gelijknamige woonwijk ligt een plan voor een enclave voor senioren met hoge inkomens. Vastgoedontwikkelaar Trebbe wil er maximaal achttien levensloopbestendige villa's gaan bouwen. Een straatnaam is al bedacht: de Tsjaikovskilaan.

De locatie van de voormalige wasserij van CleanLease, middenin de woonwijk Bolhaar.
Verscholen in woonwijk Bolhaar, nummer 10 in de lijst met groenste buurten van Nederland, ligt de voormalige wasserij De Bolhaar. Het bedrijf bevond zich in de jaren zestig van de vorige eeuw nog volledig in het buitengebied, maar is door de jaren heen volledig omsloten door woningbouw.

De wasserij, die op het laatst actief was onder de naam CleanLease, werd in 2019 gesloten. Eigenaar Trebbe wil het bedrijfspand slopen en in het gebied tussen Bolhaarslaan, Deurningerstraat en Schubertstraat maximaal achttien woningen terugbouwen.
bron: https://www.1twente.nl/artikel/1362863/ ... n-enschede
Bijlagen
Wasserij-De-Bolhaar-GoogleEarth.png
Wasserij-De-Bolhaar-GoogleEarth.png (353.73 KiB) 2801 keer bekeken
Plaats reactie