Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1294
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vincent1971 »

Hoe zijn de prijzen TA bij Bar celona?
Een goed begin heeft geen einde
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Die zijn prima. Net iets goedkoper dan de Kater of Fabels.
ramon

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door ramon »

TA schreef:Gisteren in Bar en Celona geweest. Korte indruk:

Inrichting:
Begane grond is tot daar aan toe door de open keuken. Maar bovenin is het echt een bij elkaar geraapt zooitje. Van alles door elkaar, verschrikkelijke kleuren hout en zelfs tuinmeubilair. Heel teleurstellend! Duidelijk ingericht door Duitsers. Veel te vol ook. Wat een gemiste kans!
Eerder waren we al beneden gaan zitten, maar dit bleek de kinderhoek te zijn. Totaal niet aangegeven.

Bediening:
Oké, we leven in de grensstreek en we hebben veel Duitse dagjesmensen. Maar dat sommige mensen in de bediening geen Nederlands kunnen vind ik echt schandalig. Tevens schreeuwde 1 ober echt aan tafels. Erg ongemakkelijk.
Nederlandse bediening praat negatief over de Duitsers. Ook dat vond ik weinig professioneel.

Keuken:
Smaak, prima! Borden goed opgemaakt en prima porties. Wel veel te lang moeten wachten. Dit zagen we veel om ons heen. Lang wachtende mensen en veel geklaag.

Conclusie:
Ik kom er niet snel meer. Ik vind Fabels aan de Oude Markt veel meer bieden bijvoorbeeld. Bar en Celona probeert een soort Spaanse sfeer te creëren maar faalt faliekant. Het is meer Duits dan Spaans, zeker wat betreft uitstraling. Dit komt vooral door de inrichting. Ik had het gevoel bij de XXL lutz te eten en dat is geen compliment.
Ik ben het totaal niet met je kritiek eens. Ik vind de sfeer juist fantastisch. Zoals je bij de deur kon lezen, zijn ze nog in de 'oefenfase'. Het personeel wordt ingewerkt door de Duitse collega's. Dit wordt duidelijk bij de ingang uitgelegd. Vandaar het vele Duitse personeel. Ik ben afgelopen woensdag bij Cafe en Bar Celona geweest en werd bijzonder vriendelijk geholpen. Welkom geheten bij binnenkomst en bij het gaan.
De inrichting is juist prachtig, modern! Natuurlijk, geen 'bruine kroeg', maar moderne, luxe inrichting. Ik kan me totaal niet vinden in je 'XXL Lutz gevoel'. De XXL Lutz, met name het restaurant, is ronduit lelijk. Dat is hier absoluut niet het geval. Tuinmeubilair heb ik ook niet gezien. Waar heb je die dan aangetroffen???
Ik vind Cafe en Bar Celona één van de mooiste horeca-zaken van de Enschedese binnenstad en zal er zeker terugkeren! Ik ben laatst bij Fabels geweest, en vond dat weer helemaal niks. Onvriendelijk, onprofessioneel personeel, etc. Maar goed, zo heeft iedereen z'n eigen smaak en eigen kroeg. En dat moet ook zo blijven :-)

P.s. ik heb geen aandelen bij Cafe en Bar Celona... het is mijn pure mening!
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

ramon schreef: Ik ben het totaal niet met je kritiek eens. Ik vind de sfeer juist fantastisch. Zoals je bij de deur kon lezen, zijn ze nog in de 'oefenfase'. Het personeel wordt ingewerkt door de Duitse collega's. Dit wordt duidelijk bij de ingang uitgelegd. Vandaar het vele Duitse personeel. Ik ben afgelopen woensdag bij Cafe en Bar Celona geweest en werd bijzonder vriendelijk geholpen. Welkom geheten bij binnenkomst en bij het gaan.
Die mededeling is mij niet opgevallen. Het interesseert mij niet zo of er personeel wel of niet moet worden ingewerkt. Als men aan tafel niet in staat is om Nederlands te praten is pertinent iets mis. Verwachten ze nou echt dat ik als Nederlander in een Nederlands restaurant Duits ga praten? Haha, kom op!
Tevens, als die Duitsers nou ervaren horeca professionals zijn, dan is het tot daar aan toe. Maar daar zitten ook jonkies tussen die letterlijk de hele tent doorschreeuwen. Echt gênant tot en met!
De inrichting is juist prachtig, modern! Natuurlijk, geen 'bruine kroeg', maar moderne, luxe inrichting. Ik kan me totaal niet vinden in je 'XXL Lutz gevoel'. De XXL Lutz, met name het restaurant, is ronduit lelijk. Dat is hier absoluut niet het geval. Tuinmeubilair heb ik ook niet gezien. Waar heb je die dan aangetroffen???
Echt, de inrichting is echt foeilelijk, a la IKEA 1995 stijl. Van die Ahorn houten kleuren overal, gemengd met allerlei kleuren leer. Het tuinmeubilair staat als je boven de trap opkomt, om de trap heenloopt naar achter, midden in de "zaal". Het is ook een compleet afwijkende set ten opzichte van de rest van het meubilair. Ook met de verlichting konden ze blijkbaar geen keuze maken. Overal prima spotjes, ziet er leuk uit en dan hangen er ineens 4 soort schotels (lampen) ondersteboven aan het plafond, die totaal geen extra functie hebben.
Kijk eens naar een toko als Fabels. Als je het over geslaagde inrichting hebt... Je kunt me niet vertellen dat je die inrichting minder mooi vindt dan dat van Bar Celona.
Ik vind Cafe en Bar Celona één van de mooiste horeca-zaken van de Enschedese binnenstad en zal er zeker terugkeren! Ik ben laatst bij Fabels geweest, en vond dat weer helemaal niks. Onvriendelijk, onprofessioneel personeel, etc. Maar goed, zo heeft iedereen z'n eigen smaak en eigen kroeg. En dat moet ook zo blijven :-)
Gek genoeg totaal een andere ervaring toen ik daar vorige week was. Daar ging wel iets mis, maar werd perfect opgelost. Bij Bar Celona ging er ook wat mis, maar werd dat een mede-collega verweten.
P.s. ik heb geen aandelen bij Cafe en Bar Celona... het is mijn pure mening!
Ik ook niet bij een andere horeca gelegenheid. Ik vind Bar Celona gewoon echt heel erg teleurstellend. Bediening en inrichting zijn echt zwaar ondermaats. Het is helemaal vol gegooid met meubilair. Zeer Duits en totaal niet Spaans wat het wil uitstralen. Tevens, ook erg slecht: de palmplanten die ertussen staan gaan continu met de bladeren door de soep/andere maaltijden, gezien de bediening er niet fatsoenlijk langs kan. Lekker....
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik ben nog niet boven geweest, en maar heel even beneden, en overdag. Het is meer een restaurant dan een kroeg, heb ik de indruk. Inrichting is inderdaad niet bepaald revolutionair maar in de basis is het wel een mooie tent met die trap naar boven en de vide.

Ik denk dat Celona laagdrempeliger is dan de meeste kroegen op de Oude Markt. Het ziet er wat lichter uit, wat meer als een dagzaak. Net zoals Extrablatt. Prima toch dat we verschillende kroegen hebben, ieder met een andere sfeer en doelgroep.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Leuk verhaal over 'de losse Euro-man' in UT Nieuws.

http://www.utnieuws.nl/nieuws/60886/Hee ... losse_euro
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Wat we eigenlijk wisten: wekelijks aantal bezoekers aan binnenstad met zo'n 20.000 gestegen sinds September (Primark effect dus). Ook wel opmerkelijk: Enschedeers zelf gaan minder op zaterdag de stad in. Te druk waarschijnlijk! Ben benieuwd wanneer ze concreter worden over die grote partijen die zie zich in Enschede willen vestigen.

http://www.enschede.nl/repository/201465/#.VJGGPVJ0yM9
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rene »

Als dat grotendeels aan Primark is te danken dan complimenten. hopen dat het zo blijft.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4198
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschedeinansichten »

Highlander schreef:Leuk verhaal over 'de losse Euro-man' in UT Nieuws.

http://www.utnieuws.nl/nieuws/60886/Hee ... losse_euro
Zaterdagavond ging hij ook naar een terras en vroeg om een euro. De man op het terras antwoordde , dat kan wel maar alleen als je terug hebt van 50 euro. :roll:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Nieuwe eigenaren Enschedese winkelcentrum De Zuidmolen willen flink investeren

ENSCHEDE - Drie vastgoedbeleggers zetten in de loop van dinsdag hun handtekening onder het koopcontract voor winkelcentrum De Zuidmolen.

Het zijn Vivesta uit Ede, Lenferink Zwolle en het driemanschap John Landewé (Boekelo), Huub Punte (Lonneker) en Han Jansen (Bentelo). De laatste drie worden voor vijftig procent eigenaar van het winkelcentrum en de parkeergarage Q-Park. De beleggers hebben een nieuwe entiteit opgericht voor het verkrijgen en exploiteren van het winkelcentrum: Koningsplein BV.

Flink investeren
John Landewé zegt dat het in aanleg zijnde Koningsplein, tussen binnenstad en het nieuwe ziekenhuis, een rol speelt bij de aankoop. „Logistiek komt De Zuidmolen mooi te liggen.” De drie kopers zeggen flink te willen investeren in het winkelcentrum, dat al lang met leegstand kampt. De appartementen blijven buiten de aankoop.

Nieuw huurders
De bedoeling is zo snel mogelijk de ingrijpende verbouwingsplaatjes te presenteren. Het winkelcentrum moet beter toegankelijk worden, veel meer lichtinval krijgen en een vriendelijker en aantrekkelijker uitstraling.
Bovendien zullen de kopers alles op alles zetten om nieuwe huurders naar De Zuidmolen te halen.

Bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/n ... mage_title
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

En dan even doorscrollen naar de reacties in de digitale Tubantia op dit bericht. Soms pure kinnesinne. Lachen.
Wat sas as dós was kaans.
Bensel
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 10:31 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bensel »

De negativiteit viert weer hoogtij. Dat is me hier wel opgevallen, sinds ik in Enschede woon: alles wordt tot op de grond toe afgezeken, en dan nog een trap nagegeven. Het is niks, en het word niks. Ja, met die instelling zal er nooit wat veranderen inderdaad. Kop d'r veur, nait souzen, deurbroes'n zoals in het Gronings gezegd wordt.

overigens zie ik best potentie. Het heeft een bepaalde klasse, dat winkelcentrum. Maar het is te donker, en er is geen 'doorloop'. Een beetje groen zou, wat meer natuurlijk licht, em eem uitgan richting nieuwe koningsplein/boulevard zou al wonderen doen. Maak er een statige ingang van het winkelgebied van aan die kant, en je hebt een veel grotere kans van slagen
Laatst gewijzigd door Bensel op di dec 23, 2014 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikarchitecten
Member
Member
Berichten: 284
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 8:17 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rikarchitecten »

Vergeet niet dat dit soort azijnpissers hun weg naar een podium als die van Tubantia snel weten te vinden (en bederven), mensen zonder dergelijke frustraties zoeken niet deze manier om zich zo te uiten.
ENSCHEDE
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Ik snap ook niet waarom Tubantia nog reacties toelaat. Er komt inderdaad alleen maar negativiteit los.
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4198
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschedeinansichten »

Tubantia laat alleen selectief reageren toe. Kijk maar naar dat bericht over de stille tocht. :(
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Daar kan je helemaal niet op reageren geloof ik?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4198
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschedeinansichten »

Dat klopt. Angsthazen. :roll:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Zozo gaat in maart weer open. Wordt ook daghoreca (heel verstandig van die ondernemer).

http://www.tvenschedefm.nl/almelose-hor ... tem?175876

Nu alleen de villa Van Heek nog.

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom de eigenaar van voorheen De Pimpelaar niets met dat pand doet. Het staat al jaren leeg. Wellicht geen geld om de boel te verbouwen, maar dan probeer je het toch te verkopen? Snap er niks van.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Villa Van Heek wordt een fysio toch?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Villa Van Heek wordt een fysio toch?
Ja maar tijdelijk. Als ze een nieuwe horecahuurder vinden moet de fysio eruit.

Vraag me af wat er met dat voormalige Douwe Egberts pand aan de Raadhuisstraat gaat gebeuren. Dat is zo'n mooie locatie voor een dagzaak, zou bijna zelf een poging wagen.
Plaats reactie