Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Amigo vertrekt uit Enschede, tegenvallende omzetten. Hier komt Skechers voor in de plaats.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Verstijnen schreef: di sep 11, 2018 10:45 am Amigo vertrekt uit Enschede, tegenvallende omzetten. Hier komt Skechers voor in de plaats.
Amigo was veel te weinig onderscheidend, dus dat verbaast me niks.. Skechers is weer een brand store, hebben langere adem neem ik aan.

Las net op Indebuurt dat Aspen Valley eindelijk de voormalige Poort van Kleef fatsoenlijk gaat samenvoegen met hun eigen pand, en opknappen. Dat werd tijd zeg.

Daarnaast nog een tip voor allen: er zit een prachtige nieuwe patisserie aan de Marktstraat, La Stans. Zie hier:

https://www.lastans.nl/gallerij-la-stans-chocola
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

En nog een nieuwtje uit de papieren Tubantia (zal later wel online verschijnen): pand van Stolker wordt verbouwd, 3 winkelunits op begane grond en studios boven.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Al een idee wat daar in komt?
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Het lijkt erop dat ze het voormalige Blokker pand aan het Van Heek aan het verbouwen zijn; kan er op duiden dat er een nieuwe permanente huurder voor is gevonden. Zou mooi zijn.

Overigens is de nieuwe stadsbrouwerij in de Menistenkerk een absolute aanrader!
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Highlander schreef: wo okt 24, 2018 12:58 pm Het lijkt erop dat ze het voormalige Blokker pand aan het Van Heek aan het verbouwen zijn; kan er op duiden dat er een nieuwe permanente huurder voor is gevonden. Zou mooi zijn.

Overigens is de nieuwe stadsbrouwerij in de Menistenkerk een absolute aanrader!
Ik gok op een Inditex-keten: Bershka, Pull&Bear of Stradivarius. TK Maxx zou ook leuk zijn, maar is het pand te klein voor denk ik.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef: do okt 25, 2018 9:36 am
Ik gok op een Inditex-keten: Bershka, Pull&Bear of Stradivarius. TK Maxx zou ook leuk zijn, maar is het pand te klein voor denk ik.
Inditex winkel hoopte ik ook op, maar heb via via vernomen dat het oude bekende Vero Moda is; niks nieuws onder de zon dus helaas. Die hebben een soort knipperlicht relatie met Enschede, zoals bijvoorbeeld Sandwich die ook heeft. Erg vreemd.
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Highlander schreef: do okt 25, 2018 11:29 am
enschede053 schreef: do okt 25, 2018 9:36 am
Ik gok op een Inditex-keten: Bershka, Pull&Bear of Stradivarius. TK Maxx zou ook leuk zijn, maar is het pand te klein voor denk ik.
Inditex winkel hoopte ik ook op, maar heb via via vernomen dat het oude bekende Vero Moda is; niks nieuws onder de zon dus helaas. Die hebben een soort knipperlicht relatie met Enschede, zoals bijvoorbeeld Sandwich die ook heeft. Erg vreemd.
U gaat door voor de koelkast:
Aldus Duco Hoek op Twitter (Accountmanager Detailhandel Binnenstad voor de gemeente)
Het Blokkerpand op het van Heekplein in Enschede wordt op dit moment verbouwd. Hier komt een oude bekende weer terug in Enschede. Vero Moda welkome back.
via twitter
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Highlander schreef: do okt 25, 2018 11:29 am
enschede053 schreef: do okt 25, 2018 9:36 am
Ik gok op een Inditex-keten: Bershka, Pull&Bear of Stradivarius. TK Maxx zou ook leuk zijn, maar is het pand te klein voor denk ik.
Inditex winkel hoopte ik ook op, maar heb via via vernomen dat het oude bekende Vero Moda is; niks nieuws onder de zon dus helaas. Die hebben een soort knipperlicht relatie met Enschede, zoals bijvoorbeeld Sandwich die ook heeft. Erg vreemd.
Zit toch ook niemand op te wachten, wat een eenheidsworst. Gemiste kans
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Nieuws uit de binnenstad! De Vero Moda komt weer terug naar Enschede 🎉🤗. De damesmodewinkel opent binnenkort in het oude pand van de Blokker aan het van Heekplein

In 2017 verdween de Vero Moda nog uit de binnenstad, maar nu komt de damesmodewinkel weer terug naar Enschede.
Vero Moda is al sinds 1987 een merk dat niet meer weg te denken is als het gaat om jonge vrouwen die opzoek zijn naar nieuwe trends, betaalbare mode en modieuze must have items.

Openingsdatum en openingstijden nog niet bekend.
bron: https://www.uitinenschede.nl/locaties/v ... ent-anchor
Bijlagen
Vero-moda.jpg
Vero-moda.jpg (45.13 KiB) 9032 keer bekeken
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Hierbij nog even een opsomming van de laatste ontwikkelingen in de binnenstad, van de powerpoint van wethouder Eelenberg:
Afbeelding

via twitter
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Nelson en Van Uffelen gaan het moeilijk krijgen, voorspel ik. Weinig onderscheidend aanbod, verkopen eigenlijk niets dat we nog niet hebben in de stad. Bang & Olufsen vind ik wel een mooie aanvulling. En als liefhebber zeg ik: kan die pindakaaspotwinkel zich a.u.b. permanent vestigen in de binnenstad!

Over onderscheidend gesproken, we krijgen een nieuwe topklasse restaurant, in de villa naast het politiebureau.


https://www.tubantia.nl/enschede/topres ... ~a44e26c1/
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Nieuwe schoenenwinkels in binnenstad Enschede
Gepubliceerd: Vrijdag 16 november 2018

Nieuwe schoenenwinkels in binnenstad Enschede
Er komen twee nieuwe schoenenzaken in de binnenstad. Shoppen kan binnenkort ook bij Skechers en Nelson Schoenen.

Aan het Van Heekplein 96 opent Skechers een brandstore. Dit merk is afkomstig uit Amerika en richt zich met zijn sneakers en instapschoenen vooral op comfort.

Familiebedrijf
In de Klanderij 79 komt een filiaal van Nelson Schoenen, waar schoenen worden verkocht voor volwassenen, kinderen en jongeren. Hier was vele jaren Schuurman Schoenen gevestigd, totdat deze winkel een nieuw pand aan de Langestraat betrok. Daarna zat hier enige tijd schoenenoutlet Foots. Nelson is een familiebedrijf dat al sinds 1949 bestaat.

© Newsroom Enschede, de samenwerking tussen TC Tubantia en 1Twente Enschede, foto: Frans Nikkels
bron: http://enschede.1twente.nl/nieuwe-schoe ... em?1109145
Bijlagen
Nieuwe schoenenwinkels in binnenstad Enschede.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Afbeelding
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschedeinansichten »

Mooi pand.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef: zo nov 18, 2018 9:19 pm Mooi pand.
De oude letters van 't Belthoes komen weer op dit pand. zie: https://www.tubantia.nl/enschede/in-ens ... ~aaaeb680/
Bijlagen
Beltstraat 't Belthoes.jpg
Beltstraat 't Belthoes.jpg (97.46 KiB) 8745 keer bekeken
Beltstraat 1955 't Belthoes met vestiging van architektenburo Beltman.jpg
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

La Garage.

Afbeelding

Afbeelding
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Tegenover de Bieb aan de Pijpenstraat, in dat mooie karakteristieke hoekpand waar eerst die Italiaan (en daarboven een wietkwekerij :) zat, opent Mrs Brown een tweede vestiging. Dat is wel een succesverhaal, dat Mrs Brown - zeer instagramwaardige patisserie, daar zal het mee te maken hebben.

Opeens lijkt de Haverstraat het weer moeilijk te hebben. La Ligna weg, Stolker dicht (wordt verbouwd nu), die skateshop ook weg, Shakes & Cakes weg.
Wat trouwens ook niet helpt is dat bijna iedereen de winkel dicht houdt op zondagen, en velen zijn ook op maandag dicht. Snap het wel hoor, dat het niet makkelijk is voor zelfstandigen, zo'n werkweek van 7 dagen. Maar je bent ondernemer of je bent het niet, denk ik dan.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Trouwens grappig om te zien, achterkant van het postkantoor. Nooit geweten dat ze daar zoveel parkeerplekken hebben.
Plaats reactie