Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Zou leuk zijn als de stad eindelijk eens een keer een nominatie kan verzilveren!
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Zat er al een beetje aan te komen, maar de vacatures laten het nu ook definitief zien. Scotch & Soda komt met een eigen winkel naar Enschede, het Amsterdamse modemerk is opzoek naar diverse personeelsleden voor een winkel in Enschede.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Is het al bekend waar de winkel komt?
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Nee, daar zat ik net wel even over na te denken. van Loenshof lijkt mij uitgesloten met de andere Scotch & Soda winkels in gedachten, evenals de klanderij eigenlijk, aangezien ze vaak in wat oudere panden zitten (zie Zwolle, Haarlem en Groningen). Persoonlijk zie ik qua locatie de grootste kanshebbers in een wat ouder uitziend pand ergens rondom de nieuwe Zara, oftewel haverstraatpassage, kalanderstraat of langestraat.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Maar daar staat momenteel toch niks leeg?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Aan de Kalanderstraat is alles verhuurd. Er staat 1 pand leeg aan de Langestraat, naast die nieuwe Phone house winkel. Zag vanmorgen dat daar interieurbouwers bezig zijn, dus wellicht daar Scotch & Soda? Aan de Haverstraat staan zeker zes panden leeg. Zou een mooie opsteker voor ze zijn.

Zag ook dat aan de achterkant van de nieuwe Zara eindelijk de hekken weg zijn, ook daar waren interieurbouwers bezig.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Highlander schreef: vr jun 09, 2017 9:16 am Aan de Kalanderstraat is alles verhuurd. Er staat 1 pand leeg aan de Langestraat, naast die nieuwe Phone house winkel. Zag vanmorgen dat daar interieurbouwers bezig zijn, dus wellicht daar Scotch & Soda? Aan de Haverstraat staan zeker zes panden leeg. Zou een mooie opsteker voor ze zijn.

Zag ook dat aan de achterkant van de nieuwe Zara eindelijk de hekken weg zijn, ook daar waren interieurbouwers bezig.
Lijkt mij logisch dat ze achter de Zara komen, worden geloof ik vier verschillende panden. Onder andere dit komt er ook in: https://m.facebook.com/fikanederland/?t ... =typeahead
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Aanbod wordt wel steeds completer, winkels die ik nog mis: Pull&Bear, Bershka, Massimo Duti, Levi's, Lush, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, River Island, Kiko Milano, en COS. Daarnaast zal een grotere H&M ook niet misstaan. En niet vergeten dat Hudson's Bay ook nog opent volgend jaar, zo'n warenhuis heeft Enschede wel echt nodig.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

enschede053 schreef: vr jun 09, 2017 4:39 pm
Highlander schreef: vr jun 09, 2017 9:16 am Aan de Kalanderstraat is alles verhuurd. Er staat 1 pand leeg aan de Langestraat, naast die nieuwe Phone house winkel. Zag vanmorgen dat daar interieurbouwers bezig zijn, dus wellicht daar Scotch & Soda? Aan de Haverstraat staan zeker zes panden leeg. Zou een mooie opsteker voor ze zijn.

Zag ook dat aan de achterkant van de nieuwe Zara eindelijk de hekken weg zijn, ook daar waren interieurbouwers bezig.
Lijkt mij logisch dat ze achter de Zara komen, worden geloof ik vier verschillende panden. Onder andere dit komt er ook in: https://m.facebook.com/fikanederland/?t ... =typeahead
Fika komt in één van de gerenoveerde winkels van het oude van der Loeff Tubantia complex. Langestraat 15.
Dat deel van de Langestraat begint ook een A1 lokatie te worden.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Scotch & Soda dus in 1 van de 4 nieuwe winkels achterkant nieuwe Zara (diverse media). Andere drie zijn nog niet bekend: Elizen Vastgoed is 'in onderhandeling' dus ik vermoed dat dat wel goed komt.

Op 29 juni gaan 3 winkels open aan de Kalanderstraat: Costes, Expresso en Claudia Sträter.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bezoek aan binnenstad met 3%(!) gestegen, ver boven landelijke gemiddelde van 0,8%. Nu meer dan 200.000 bezoekers per week.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/271158/bin ... are-steden
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef: do jun 15, 2017 12:33 pm Scotch & Soda dus in 1 van de 4 nieuwe winkels achterkant nieuwe Zara (diverse media). Andere drie zijn nog niet bekend: Elizen Vastgoed is 'in onderhandeling' dus ik vermoed dat dat wel goed komt.

Op 29 juni gaan 3 winkels open aan de Kalanderstraat: Costes, Expresso en Claudia Sträter.
De Langestraatkant van de oude Hofpassage is in 2 units gedeeld. In één van de 2 zijn ze met het interieur bezig zag ik vanmorgen. Costes wordt een megazaak met roltrappen naar de etage :banaan:
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: di jun 20, 2017 4:46 pm
De Langestraatkant van de oude Hofpassage is in 2 units gedeeld. In één van de 2 zijn ze met het interieur bezig zag ik vanmorgen. Costes wordt een megazaak met roltrappen naar de etage :banaan:
Dat betekent dus dat ze 2 huurders hebben gevonden die grotere units willen - ben benieuwd wie die andere is. Ik ken eigenlijk alleen maar betrekkelijk kleine Scotch & Soda brandstores dus een grote winkel is best wel uniek.

En gelukkig zijn ze daar niet allemaal zo dom bezig als Douglas wat betreft het niet gebruik maken van de hoogte!
Boriq
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: vr nov 18, 2016 7:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Boriq »

Decathlon gaat zich aan het Koningsplein vestigen, ze krijgen 6000 vierkante meter in de kelder en op de begane grond. De huidige verswinkels gaan dan daar weg. Dit aldus Eelco Eerenberg op Twitter en de Tubantia.
Bensel
Member
Member
Berichten: 33
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 10:31 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bensel »

iets meer info over de decathlon, niet alleen onderverdieping dus, voor de verszaken wordt vervangende woonruimte gezocht

http://www.tubantia.nl/enschede/megaspo ... ~a7ca81d5/

Kunt de laatste tijd wel merken dat Enschede booming is, veel grote zaken die zich hier vestigen. Alsof de kurk van de fles is gegaan met het vertrek van de bijenkorf en VenD. Waarschijnlijk zijn veel partijen aangeschreven en zien ze nu in dat Enschede toch een goede stad is om zich te vestigen
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Een geweldige ontwikkeling! :D En wat een contrast met Calimero City zo'n 8 km naar het westen. Gisteren werd bekend dat daar zelfs Blokker z'n laatste vestiging sluit. Om medelijden mee te krijgen :( . Het is maar goed dat Tubantia geen mogelijkheid meer geeft om op dit soort berichten te reageren, de windbuul'n zouden de vingers blauw tikken :(
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Mooie timelapse van de kalanderstraat bouw:
https://www.youtube.com/watch?v=CPY0YtyudVo

En nu ook de Costes geopend:
Afbeelding
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Dat Zara pand is best groot!

AfbeeldingIMG_20170703_121033
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

en lelijk !
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Veteraan »

Foei lelijk zelfs. Schande.
Plaats reactie