Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Kik is wel zo'n beetje het ergste in zijn soort, maar je hoeft er niet te komen :-). La Place en Miss Etam verhuisd past wellicht in het plaatje dat de hele Hofpssage tegen de vlakte gaat. Maar ik kan mij ook voorstellen dat 2x Etam door de nieuwe bazen te veel gevonden wordt. Kiek'n wat' wodt met de Hofpassage.
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Zara gaat de hele hofpassage huren, zo veel is toch al zeker? Zal door verbouwing etc. nog wel minimaal een jaar duren.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

enschede053 schreef:Zara gaat de hele hofpassage huren, zo veel is toch al zeker? Zal door verbouwing etc. nog wel minimaal een jaar duren.
Bron?

Zou heel mooi zijn maar van horen zeggen heb je niet zo veel aan :-)
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Niet van horen zeggen, stond laatst in de tubantia en ik meen ook op de site van tvenschede
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

enschede053 schreef:Niet van horen zeggen, stond laatst in de tubantia en ik meen ook op de site van tvenschede
zie ook: http://www.tvenschedefm.nl/hofpassage-k ... tem?201284
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Zara gaat de hele hofpassage huren, zo veel is toch al zeker? Zal door verbouwing etc. nog wel minimaal een jaar duren.
Er zal ook wel onderhandeld moeten worden met de (weinige overgebleven) andere huurders vermoed ik, daarom zullen ze het nog niet officieel kunnen bevestigen. Dat is dus Bart Smit, die accessoire winkel, en Chasin aan de achterkant.

Ben wel benieuwd welke dochter van Zara er dan aan de Heurne komt. Bershka of nog beter Pull & Bear (van die laatste zijn er nog maar twee van in Nederland, potentiele publiekstrekker).
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

face2facetravel schreef: Ik zag vandeweek dat hier een nieuwe vestiging van La Place gevestigd wordt. Gaat het om een verhuizing van het filiaal in de Hofpassage, of om een 3e vestiging?
Heb het ook gezien, heel mooi plekje voor La Place natuurlijk. Hofpassage wordt helemaal Zara, daar gaan ze dus uit.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

In het huidige Zara pand komt geen kleding zaak maar ZARA Home. Vorig jaar in Den Haag gezien. De dames waren lyrisch. Is ook een pracht zaak met exclusieve dingen.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Net gelezen in papieren Tubantia: TK Maxx gaat in het Hema pand, neemt ook tweede verdieping erbij, Bristol gaat daar dus weg. Daarnaast: City Spar supermarkt in oude pand De Slegte.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:In het huidige Zara pand komt geen kleding zaak maar ZARA Home. Vorig jaar in Den Haag gezien. De dames waren lyrisch. Is ook een pracht zaak met exclusieve dingen.
Goed nieuws!
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Highlander schreef:Net gelezen in papieren Tubantia: TK Maxx gaat in het Hema pand, neemt ook tweede verdieping erbij, Bristol gaat daar dus weg.
@Highlander; Niet zo snel lezen op de vroege ochtend, oké? :) Er staat dat TK Maxx interesse heeft in het pand van de HEMA. Niks is zeker nog.. Al zou het uiteraard wel mooi zijn als die er in komt.

De spar komt inderdaad wel in het oude Slegte pand, deze zou eerst aan het Willem wilminkplein komen naast van der Poel.

Volgena Tubantia komt de kijkshop in het pand van Intertoys.
Citaat uit de Tubantia:
"De HEMA verhuist dit najaar naar de ruimte van de Kijkshop en het naastgelegen leegstaande pand aan het Van Heekplein. Kijkshop verhuist naar het pand van Intertoys. Intertoys verlaat het Twentec-gebouw"
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Welke winkel verdwijnt er nu, Intertoys of Prenatal. Beetje onduidelijk allemaal. En komt de Hema in het pand van Kijkshop en Prenatal of in Kijkshop / voorm. BCC. Blijft dus nog een verrassing.

TK Maxx zou wel een ware aanvulling zijn. En belangrijk dat er in een pand als de oude Hema geen lange leegstand komt. Ik denk dat dat pand snel verloedert als het lang leeg staat (kijk ook naar het oude gebouw van Karstadt / Hertie in Gronau, ligt er uiterst triest bij).

City Spar in de oude de Slegt is ook een goede ontwikkeling. Ik kwam er gisteren nog langs... en ik vroeg me af welke winkel daar in past. Is geen fraai, maar wel groot, pand en een beetje uit te route voor grote winkels. Vraag me we af of het een succes wordt, zeker met de Jumbo vlakbij en AH ook al in het centrum. Ik denk dat binnenstadbewoners toch eerder voor de Jumbo kiezen, met lagere prijzen en vooral ook meer keuze. Maar goed, we wachten het wel af...
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef: @Highlander; Niet zo snel lezen op de vroege ochtend, oké? :) Er staat dat TK Maxx interesse heeft in het pand van de HEMA. Niks is zeker nog.. Al zou het uiteraard wel mooi zijn als die er in komt.

De spar komt inderdaad wel in het oude Slegte pand, deze zou eerst aan het Willem wilminkplein komen naast van der Poel.

Volgena Tubantia komt de kijkshop in het pand van Intertoys.
Citaat uit de Tubantia:
"De HEMA verhuist dit najaar naar de ruimte van de Kijkshop en het naastgelegen leegstaande pand aan het Van Heekplein. Kijkshop verhuist naar het pand van Intertoys. Intertoys verlaat het Twentec-gebouw"
Hahaa, inderdaad het was vroeg!
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

face2facetravel schreef:Welke winkel verdwijnt er nu, Intertoys of Prenatal. Beetje onduidelijk allemaal. En komt de Hema in het pand van Kijkshop en Prenatal of in Kijkshop / voorm. BCC. Blijft dus nog een verrassing.
Intertoys. Prenatal blijft gewoon. Tubantia had het gisteren fout, HEMA komt in het pand van de Kijkshop en het daarnaast gelegen leegstaande pand (naast New Yorker).
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Een wel zeer verheugende ontwikkeling voor mij als luifelhater: luifel van de Specsavers en Simon Levelt aan de Raadhuisstraat zijn er vanaf gesloopt vandaag (krijgen ze gemeentegeld voor geloof ik? Gevelverfraaiing). Reden voor een feestje. Nu die van de Jamin en die modewinkel ernaast nog.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Hier het hele bericht nog even voor wie het nog even rustig wil lezen. :)

TK Maxx in pand HEMA Enschede en City Spar in Slegte.

ENSCHEDE - Het pand van de HEMA aan de Kalanderstraat staat waarschijnlijk niet lang leeg. De Amerikaanse outletgigant TK Maxx zou interesse hebben om in dit pand een vestiging te openen. Ook voor het pand aan de Markstraat waar de Slegte zat, is belangstelling. De SPAR komt er.
Het ligt voor de hand dat ook de ruimte van de Bristol boven de HEMA door TK Maxx gebruikt gaat worden. Het bedrijf heeft de gemeente laten weten 2.000 vierkante meter nodig te hebben. TK Maxx verkoopt merkartikelen met kortingen oplopend tot 60 procent.

Slegte

In het pand aan de Marktstraat waar De Slegte zat, komt een City Spar. Deze supermarkt is voor de snelle boodschap voor bezoekers aan de binnenstad, studenten en bewoners van de binnenstad.

De City Spar zou eerst aan het Wilminkplein komen, in het pand waar ook Van der Poel in zit.

De HEMA verhuist dit najaar naar de ruimte van de Kijkshop en het naastgelegen leegstaande pand aan het Van Heekplein. Kijkshop verhuist naar het pand van Intertoys. Intertoys verlaat het Twentec-gebouw.

Bron: TCT
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

LaPlace is inmiddels gesloten en vertrokken (op een paar tafels, stoelen etc na dan) uit de Hofpassage. Vandaag was de vestiging daar gesloten. 13 juli gaat de nieuwe vestiging open aan de nieuwe locatie :)
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Het pand van Stef aan het Van Loenshof is ook weer verhuurd. Speculatie: Prenatal, Bart Smit, Intertoys. Bristol?
Wat sas as dós was kaans.
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Het pand waar voorheen Gameshop Twente zat, hoek Langestraat / Haverstraatpassage is ook weer verhuurd. Misschien Kik hier? Of Bart Smit of Bristol??? Misschien Chasin van de overkant? Speculaties...
Plaats reactie