Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Het pand van Stef aan het Van Loenshof is ook weer verhuurd. Speculatie: Prenatal, Bart Smit, Intertoys. Bristol?
Heb me altijd afgevraagd waarom Bristol daar in godsnaam blijft zitten, tussen al die redelijk chique winkels. Bristol is typisch zo'n De Heurne winkel, als je het mij vraagt. Daar zouden ze ook een stuk goedkoper huren.

Heb gehoord via via dat Claudia Straeter een ruimte zoekt in Enschede (zaten in de Bijenkorf). Dit lijkt me een geschikte plek voor ze.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Heb vandaag geluncht bij Happy Italy, leuke hippe tent, en zeer betaalbaar - pizza's en pasta's rond zes/zeven Euro. Niet super bijzonder eten maar wel waar voor je geld. Je kan alleen pinnen overigens.

Ze hebben een gigantisch terras aan het Willem Wilminkplein, dat er dus weer gezelliger op is geworden. Nog veel blowende vage types daar maar heb niet het idee dat ze (overdag) overlast veroorzaken. Het wemelt van de politie aan de Noorderhagen de laatste tijd, zie ze wel vier keer per dag voorbij komen.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Happy Italy heeft verrast. Toen ik aankwam dacht ik: vreettent. Maar, op de ondeskundige maar vriendelijke bediening na, niets dan lof.

Steenoven pizza, lekkere pasta en goede (grote) porties, tegen Italiaanse prijzen . Top!
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Het is een enorme tent zo van buiten te zien. Ik vraag me af of ze al die tafel weten te vullen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

TA schreef:Happy Italy heeft verrast. Toen ik aankwam dacht ik: vreettent. Maar, op de ondeskundige maar vriendelijke bediening na, niets dan lof.

Steenoven pizza, lekkere pasta en goede (grote) porties, tegen Italiaanse prijzen . Top!
Veel onervaren jonkies in de bediening inderdaad. Maar ja ze moeten toch ergens beginnen, onze werkloze jeugd...

Denk dat ze doorslaand succes gaan worden. Leuke sfeer, goedkoop en snel, en de enige Italiaan in de binnenstad die echte pizza serveert als lunch.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Wauwthur schreef:Het is een enorme tent zo van buiten te zien. Ik vraag me af of ze al die tafel weten te vullen.
Buiten bedoel je? Niet toen ik er was bij de lunch. Maar dat was op een doordeweekse dag en de studenten zijn de stad uit.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Ik keek er vanavond even van buiten in en het ziet er echt leuk uit. Ik ga volgende week even proberen.
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Ik zag net dat Bristol boven de Hema per 15 augustus sluit. Om t.z.t. plaats te maken voor TK Maxx??

Weet iemand of Bristol verhuisd naar ergens anders in de stad?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rene »

face2facetravel schreef:Ik zag net dat Bristol boven de Hema per 15 augustus sluit. Om t.z.t. plaats te maken voor TK Maxx??

Weet iemand of Bristol verhuisd naar ergens anders in de stad?

Bristol is me niets van bekend. Maar aansluitende daaraan gaan er nog veel meer verschuiven binnenkort. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

https://oost.deondernemer.nl/nieuws/bed ... en-de-hema
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

Rene schreef:
face2facetravel schreef:Ik zag net dat Bristol boven de Hema per 15 augustus sluit. Om t.z.t. plaats te maken voor TK Maxx??

Weet iemand of Bristol verhuisd naar ergens anders in de stad?

Bristol is me niets van bekend. Maar aansluitende daaraan gaan er nog veel meer verschuiven binnenkort. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben.

https://oost.deondernemer.nl/nieuws/bed ... en-de-hema
Wat gaat er nog meer verschuiven dan, behalve de zaken in het artikel? Of doel je daar op?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rene »

Inderdaad. Nog meer verschraling in het commerciële landschap en alles achter kruizing Langestraat/Oldenzaalstraat wordt gaandeweg stiller en stiller. Maar vanwaar je belangstelling in Bristol? Toch niet zo'n toonaangevende zaak?
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Ben ik het niet mee eens. Denk dat dit hele goede ontwikkelingen zijn om als stad bij te blijven. Winkels willen tegenwoordig alleen nog maar grote panden, zijn die er niet dan vestigen ze zich er ook niet. Zara gaat straks de hele hofpassage vullen, die eerst voor het grote gedeelte leegstond. Naast Bristol moeten dan ook de T-Mobile, Chasin en Bart Smit op zoek naar een ander pand, wat de leegstand doet verminderen.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Dat winkeltje in sieraden onder de oude Laplace is ook gesloten en weg en ook de HI winkel is al gesloten.

Bristol gaat weg en komt niet elders in Enschede, althans dat vertelde een medewerker mij.
face2facetravel

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door face2facetravel »

enschede053 schreef:Ben ik het niet mee eens. Denk dat dit hele goede ontwikkelingen zijn om als stad bij te blijven. Winkels willen tegenwoordig alleen nog maar grote panden, zijn die er niet dan vestigen ze zich er ook niet. Zara gaat straks de hele hofpassage vullen, die eerst voor het grote gedeelte leegstond. Naast Bristol moeten dan ook de T-Mobile, Chasin en Bart Smit op zoek naar een ander pand, wat de leegstand doet verminderen.
Ben ik helemaal met je eens. Ik vind dat de Enschedese binnenstad, zeker na de komst van de Primark, zich heel positief ontwikkeld. De leegstand wordt steeds minder, er komen steeds meer grote ketens die zich hier vestigen.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rene »

Ik vind veranderingen in een binnenstad niet verkeerd maar hou het aantal grote ketens graag beperkt. als men dan voor Enschede kiest dan ook graag kwaliteit in de hogere segmenten. De laatste jaren zie ik toch net iets teveel discount/outlet/budget-zaken de Enschedese binnenstad vullen. Persoonlijk ga ik voor diversiteit in het winkels, dat zorgt voor variatie van het aanbod en dus ook creativiteit en kwaliteit. Grote ketens met een laagsegmentaanbod maken een locale economie veel te kwetsbaar. Wat snel komt verdwijnt ook weer snel zullen we maar zeggen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Rene schreef:Ik vind veranderingen in een binnenstad niet verkeerd maar hou het aantal grote ketens graag beperkt. als men dan voor Enschede kiest dan ook graag kwaliteit in de hogere segmenten. De laatste jaren zie ik toch net iets teveel discount/outlet/budget-zaken de Enschedese binnenstad vullen. Persoonlijk ga ik voor diversiteit in het winkels, dat zorgt voor variatie van het aanbod en dus ook creativiteit en kwaliteit. Grote ketens met een laagsegmentaanbod maken een locale economie veel te kwetsbaar. Wat snel komt verdwijnt ook weer snel zullen we maar zeggen.
De komst van de Primark heeft geleid tot een aanzienlijke stijging in het aantal passanten. Dat heeft nieuwe ketens aangetrokken, ook in de horeca, maar geen enkele in de discounthoek, voor zover ik weet, dus snap niet zo goed waar je precies op duidt? Volgens mij is het omgekeerde het geval, zoals het vertrek van Bristol bewijst. Die goedkope jongens weten dat ze toch niet kunnen concurreren met Primark. Ondertussen heb je veel onafhankelijke winkels in het hogere segment die zwaar profiteren van het vertrek van de Bijenkorf. Vraag Arkink, Stolker of Ronald Hazenhoff (ook aan de Haverstraat met veel topmerken), bijvoorbeeld, maar eens.En nieuwe ketens zoals Zara, Sissy Boy, Costes, om maar wat te noemen, zijn zeker geen dumpzaken. Jaren geleden ging ik regelmatig speciaal naar Arnhem voor Tiger en Dille & Kamille, onder andere, maar dat hoeft nu niet meer.

Ik vind het zelf ook jammer dat het Enschedese winkelaanbod zich voornamelijk richt op jong publiek, maar laten we niet vergeten dat Enschede een relatief erg jonge bevolking heeft. Ik was vorige week nog in Munster. Prachtige dure winkels hebben ze daar, maar denk dat jonge meiden uit Munster liever in Enschede winkelen...
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef:Dat winkeltje in sieraden onder de oude Laplace is ook gesloten en weg en ook de HI winkel is al gesloten.

Bristol gaat weg en komt niet elders in Enschede, althans dat vertelde een medewerker mij.
Lijkt er toch op te duiden dat ze binnenkort gaan beginnen met de verbouwing voor de Zara. Zal geen klein klusje worden vermoed ik!
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Het wordt waarschijnlijk geen verbouwing maar eerst compleet slopen en volledige nieuwbouw.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21481
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Highlander schreef:
Vulkanie schreef:Dat winkeltje in sieraden onder de oude Laplace is ook gesloten en weg en ook de HI winkel is al gesloten.

Bristol gaat weg en komt niet elders in Enschede, althans dat vertelde een medewerker mij.
Lijkt er toch op te duiden dat ze binnenkort gaan beginnen met de verbouwing voor de Zara. Zal geen klein klusje worden vermoed ik!
Misschien kunnen we de ontwikkelingen daarvan vastleggen op de volgende topic: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... hilit=zara
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... &rubriek=1

Wederom bevestiging van wat we allemaal al wisten: bezoek aan binnenstad met 19% toegenomen sinds komst Primark. Sommige horeca-ondernemers hebben het over 40% omzetstijging.

Vraag me af over welke steeg ze het hebben (achterkant Primark waar mensen zich omkleden). Zijkant Scapino misschien?
Plaats reactie