Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Mag ik het asseblief ook mooi vinden? :oops:
Wat sas as dós was kaans.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

alles mag , niets moet.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Veteraan »

Ik vind de Winkel van Sinkel in Utrecht duizend maal mooier.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Hoezo lelijk? Zijn toch gewoon tijdelijke borden die er voor zitten zodat je nog niet naar binnen kunt kijken.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Veteraan schreef: ma jul 03, 2017 9:55 pm Ik vind de Winkel van Sinkel in Utrecht duizend maal mooier.
Ja Veteraan, dat is ook een mooi pand. Maar daarmee geef je ook meteen het verschil aan tussen Utrecht en Enschede. Utrecht, een historische stad met een groots verleden. De winkel van Sinkel is in 1839 gebouwd als warenhuis. In 1839 was er in heel Enschede wellicht nauwelijks een winkel te vinden. Bakkers en slagers daargelaten. Het was toen een boer'ngat. Enschede is nou eenmaal geen historische stad en we moeten ook niet doen alsof. Alles wat wij historisch vinden in de binnenstad is van na 1862. Soms mooie panden die het behouden meer dan waard zijn. Maar als er nieuwbouw wordt neergezet is het modern met soms een knipoog naar het niet zo verre verleden. Die oude hofpassage, vooral de eerste versie was "mooi " van lelijkheid. Daarom ben ik blij met wat er nu staat.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Dat het beter is dan de Hofpassage staat buiten kijf, dat was mie daar een gedrocht. Maar ik had ook wel wat meer creativiteit verwacht van Zara en vooral van Elizen vastgoed. De Langestraatkant van dat pand is vele malen mooier dan de Van Heekkant. Maar goed, het is nog niet helemaal af, dus ik laat me verrassen.

Vraag me trouwens af waar de Decathlon die 'buitenspeelruimte' gaat realiseren bij de Zuidmolen (is ze toegezegd door de gemeente begrijp ik). Krijgen ze ruimte op het Koningsplein?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Voormalig pand Phonehouse (naast hoofdingang Primark) is alweer verhuurd, aan Amigo (sneaker winkel - succes met de concurrentie tegen JDSports aan de overkant zou ik zeggen...)
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Dat Zara pand is natuurlijk nog niet af. Alle raambekleding moet er nog vanaf zodra de winkel open gaat en de bescherming onderaan de pui moet ook nog weg. Beetje raar om er nu al conclusies over te trekken. :?
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

TMS verdwijnt op de plek waar het nu zit. Blokker gaat verhuizen naar de locatie waar TMS nu zit.

Het pand achter de Zara is ook gevuld. Er komt een schoenketen in die gebruikt maakt van twee overgebleven panden.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Highlander schreef: wo jul 05, 2017 9:01 am Voormalig pand Phonehouse (naast hoofdingang Primark) is alweer verhuurd, aan Amigo (sneaker winkel - succes met de concurrentie tegen JDSports aan de overkant zou ik zeggen...)
Hoe weet je dat Amigo hier in komt? Heb gehoord dat er een andere winkel in zou komen. Misschien gaat dat dan niet door?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Verstijnen schreef: vr jul 07, 2017 7:06 am
Hoe weet je dat Amigo hier in komt? Heb gehoord dat er een andere winkel in zou komen. Misschien gaat dat dan niet door?
Dat nieuws heb ik voorbij zien komen ergens op twitter - weet niet meer wie de bron was eerlijk gezegd, van 1 van de Enschedese wethouders geloof ik. Amigo zelf heeft al wel aangekondigd dat ze binnenkort in Enschede openen, maar volgens mij nog niet waar.

Dus Blokker gaat naar een kleiner pand. Geloof dat waar ze nu zitten van de Blokker Holding zelf is, wel een prettig verhuurobject voor ze op die A1 locatie gezien de zware tijden die ze doormaken.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Een paar jaar geleden ging de één na de andere schoenenzaak op de fles en nu komen er schoenen/sneakerwinkels bij. En niet zulke kleintjes ook. Als dat maar goed gaat.
Wat sas as dós was kaans.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Ik hoorde dat Ten Eekelder in het pand komt waar Amigo zou komen...
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Ten Eekelder......Hengelo's bedrijf :o
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

In het pand van de blokker zal dan wel een Bershka of Pull&Bear komen. Aangezien er al meerdere keren bericht werd over hun komst in de Kalanderstraat/Hofpassage. Goed nieuws wel.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

En het oude pand van de Zara dan?

Vraag mij af of het huidige pand van de Blokker groot genoeg is. Alhoewel het nu natuurlijk ontzettend vreemd is ingedeeld.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Verstijnen schreef: vr jul 07, 2017 9:45 pm En het oude pand van de Zara dan?

Vraag mij af of het huidige pand van de Blokker groot genoeg is. Alhoewel het nu natuurlijk ontzettend vreemd is ingedeeld.
Komt een Zara Home. Blokker pand is aardig groot hoor. Heeft twee verdiepingen.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Is dat zeker dat de home zich daar vestigt?
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Verstijnen schreef: vr jul 07, 2017 10:20 pm Is dat zeker dat de home zich daar vestigt?
Ja is al een jaar bekend. Staan ook al vacatures voor online.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Aan het bestaande ZARA pand worden aan de buitenkant al subtiele aanpassingen gedaan. Heeft ook al een vergunningaanvraag voor in de HaH gestaan. De spaanse interieurbouwers zijn er toch al voor het grote pand.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie