Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Ook speelgoed winkel Toychamp (zitten normaal gesproken in grote gebouwen) zoekt personeel voor Enschede. Benieuwd waar deze zich zal vestigen.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Woonplein wellicht?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:
Denk het haast niet hoor. Was eerst wel sprake van, maar op de impressies is het pand opgedeeld in 3 a 4 verschillende winkelruimtes. TK Maxx zit geloof ik alleen maar in panden rond de 3000 m2. Aangezien dit ook de duurste locatie van Enschede wordt verwacht ik eerder ketens als Pull&Bear, Bershka, River Island en hopelijk iets meer richting het duurdere segment zoals Scotch and Soda. Zou me ook niks verbazen als Douglas naar de overkant verkast, die zitten nu in een klein, armetierig pand.

Zag overigens dat Sostrene Grene personeel zoekt voor een filiaal in Enschede. Benieuwd waar deze zal komen.
Pandora was ook op zoek naar personeel hier toch, voor een brandstore. Ook geen idee waar die komt.

Het is in ieder geval heel opvallend dat die Hema in een ongekend tempo is afgebroken en ook nieuw wordt gebouwd- ze werken zelfs op zaterdag door. Ik kan alleen maar concluderen dat er al huurders voor zijn.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Woonplein wellicht?
Dat zit al helemaal vol, met die mega-Action!
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:
Denk het haast niet hoor. Was eerst wel sprake van, maar op de impressies is het pand opgedeeld in 3 a 4 verschillende winkelruimtes. TK Maxx zit geloof ik alleen maar in panden rond de 3000 m2. Aangezien dit ook de duurste locatie van Enschede wordt verwacht ik eerder ketens als Pull&Bear, Bershka, River Island en hopelijk iets meer richting het duurdere segment zoals Scotch and Soda. Zou me ook niks verbazen als Douglas naar de overkant verkast, die zitten nu in een klein, armetierig pand.

Zag overigens dat Sostrene Grene personeel zoekt voor een filiaal in Enschede. Benieuwd waar deze zal komen.
Pandora was ook op zoek naar personeel hier toch, voor een brandstore. Ook geen idee waar die komt.

Het is in ieder geval heel opvallend dat die Hema in een ongekend tempo is afgebroken en ook nieuw wordt gebouwd- ze werken zelfs op zaterdag door. Ik kan alleen maar concluderen dat er al huurders voor zijn.
Pandora zit al in het centrum en zal 1 deze dagen openen, zit in het oude pand van Pieces, bij de Kruidvat / KPN
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Deense keten Søstrene Grene komt naar Enschede

Gepubliceerd op: 13/09/2016
Deense keten Søstrene Grene komt naar Enschede

De Deense keten Søstrene Grene komt naar Enschede. De winkel in woonaccessoires, speelgoed, hebbedingetjes en doe-het-zelfartikelen vestigt zich aan het Van Heekplein 98, waar ze verwachten in november open te gaan.

De gemeente is blij met de komst van de Denen naar Enschede. In een gesprek met het VNG-blad Binnenlands Bestuur liet Duco Hoek, accountmanager van het Gemeentelijk Ondernemersloket voor de detailhandel, weten dat de gemeente meer Scandinavische ondernemers naar het centrum wil halen.

Volgens hem zijn de typisch Scandinavische stijl en - winkelformules aantrekkelijk voor de Nederlandse binnensteden. Er zijn meer contacten met Scandinavische ondernemers. Namen kan Hoek niet noemen, omdat het nog om verkennende gesprekken gaat.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/deense-keten ... tem?826506
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Lees net in de papieren Tubantia dat TK Maxx nu in beeld is voor de Zuidmolen. Laat het alsjeblieft een keer waar zijn, dan is dat winkelcentrum gelijk voor de helft gevuld :cheer:
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Snap er niks van dat die Deense winkel niet in die leegstaande panden aan de zijkant van Primark gaat zitten! Is niet echt een zichtlocatie, zo met de roltrap omhoog. Maar ja wel mooi dat het bevestigd is natuurlijk.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef:
Pandora zit al in het centrum en zal 1 deze dagen openen, zit in het oude pand van Pieces, bij de Kruidvat / KPN
Wist ik niet, dankjewel! Pieces is dus nu weg of gaat het om een verhuizing?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Lees net in de papieren Tubantia dat TK Maxx nu in beeld is voor de Zuidmolen. Laat het alsjeblieft een keer waar zijn, dan is dat winkelcentrum gelijk voor de helft gevuld :cheer:
Laat ze die hele meuk maar overnemen! En geef die paar speciaalzaken in de kelder een mooi plekje aan de Haverstraat, of Korte Hengelosestraat.

Trouwens een vriend van me in Groningen is niet bepaald enthousiast over de TK Maxx.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Net gezien: tijdelijke winkel van de Pepernotenfabriek aan het Van Heekplein, naast zij-ingang Primark.
Erg leuk, was al eens in hun winkel in Groningen geweest. Allerlei luxe pepernoten in smaak combinaties van truffel tot stroopwafel.

https://www.facebook.com/Van-Delft-De-P ... 069991183/

http://webshop.pepernotenfabriek.nl/
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:Lees net in de papieren Tubantia dat TK Maxx nu in beeld is voor de Zuidmolen. Laat het alsjeblieft een keer waar zijn, dan is dat winkelcentrum gelijk voor de helft gevuld :cheer:
Laat ze die hele meuk maar overnemen! En geef die paar speciaalzaken in de kelder een mooi plekje aan de Haverstraat, of Korte Hengelosestraat.

Trouwens een vriend van me in Groningen is niet bepaald enthousiast over de TK Maxx.
Waarom niet?
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Ik ben gisteren ook even naar de pepernotenwinkel geweest. Aardige drukte; zo'n 15 mensen toen ik er was. Zakje taai taai meegenomen en pepernoten truffel.

Ben benieuwd of dit soort monowinkels populair worden hier. Het is wel iets wat helemaal aansluit bij de moderne wensen en beleving van winkelen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

TA schreef:n vriend van me in Groningen is niet bepaald enthousiast over de TK Maxx.[/b]
Waarom niet?[/quote]

Rommelige winkel met matige kwaliteit producten.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:Ik ben gisteren ook even naar de pepernotenwinkel geweest. Aardige drukte; zo'n 15 mensen toen ik er was. Zakje taai taai meegenomen en pepernoten truffel.

Ben benieuwd of dit soort monowinkels populair worden hier. Het is wel iets wat helemaal aansluit bij de moderne wensen en beleving van winkelen.
Seizoenswinkels lijkt me in ieder geval een goed idee. Waarom niet een paar panden beschikbaar houden voor tijdelijke verhuur aan dit soort winkels? De binnenstad wordt er dynamisch van (want steeds een ander aanbod). Verhuurders worden er waarschijnlijk niet blij van, dat begrijp ik dan ook wel weer.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Highlander schreef:
TA schreef:n vriend van me in Groningen is niet bepaald enthousiast over de TK Maxx.[/b]
Waarom niet?
Rommelige winkel met matige kwaliteit producten.[/quote]
Ah oké. Je zou verwachten dat bij verkoop van merkkleding de kwaliteit wel in orde zou moeten zijn.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Wauwthur »

Ik kwam er in Eindhoven ook een tegen. En dat leek ook echt nergens op. Uitstraling van een oude Zeeman winkel
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

TA schreef:
Highlander schreef:
TA schreef:n vriend van me in Groningen is niet bepaald enthousiast over de TK Maxx.[/b]
Waarom niet?
Rommelige winkel met matige kwaliteit producten.
Ah oké. Je zou verwachten dat bij verkoop van merkkleding de kwaliteit wel in orde zou moeten zijn.[/quote]

Kom er wel eens in Rotterdam en Münster. En kwaliteit is op zich meer dan prima hoor, kun je ook niet echt een oordeel over vellen, zijn verschillende merken en dat verschilt onderling natuurlijk. Maar dat het rommelig oogt is wel waar. Je moet goed zoeken wil je wat vinden, voor het grootste gedeelte is het niks, maar er hangen ook merken tussen als Scotch&Soda, Viktor&Rolf en Valentino.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

In Duitsland en VK loopt het erg goed. Maar ben bang dat het een beetje flopt in Nederland. Nederlanders zijn toch zeer gesteld op nette, niet goedkoop ogende winkels (Primark en Action zijn echt uitzonderingen)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Las een opheffingsuitverkoop advertentie van Ad Heijne. Ze verlaten Hengelo en openen in maart een vestiging aan het Koningsplein.
Plaats reactie