Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Weer een paar nieuwtjes:

- Pandora (sieraden) en JD Sports (Britse sneakerwinkel) openen binnenkort winkels in het centrum, blijkt uit vacatures
- Jack and Jones verhuist van het hoekje Raadhuisstraat/Heekplein naar het oude pand van Promiss en wordt daardoor de eerste winkel in Nederland volgens het nieuwe concept.
- In het oude pand van Jack and Jones vestigt zich waarschijnlijk een Scotch and Soda
- Gevels van nieuwe Jack and Jones én de C&A worden aangepast in stijl van Hofpassage zodat het geheel goed aansluit.


http://www.wijzijnbouwmanagers.nl/wms/f ... ual_CA.JPG

http://www.wijzijnbouwmanagers.nl/ensch ... idget/9/31
Scotch & Soda is een mooi merk, zeker geen meuk. Maar volgens mij verkopen ze het 50 meter verderop bij Men at Work ook, die zullen niet blij zijn!

Denk dat J&D Sports of de Perry of de Aktiesport in de Klanderij gaat verbouwen tot eigen merk.

Al met al zit er weer volop dynamiek in de binnenstad, mooi om te zien. Blijf benieuwd naar al die nieuwe winkels die volgens insiders in de Haverstraat komen. Zag nieuwe belettering bij 1 pand, t.o. de Delifrance: Love for Buddha geloof ik. Iets met Buddha in ieder geval.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

C&A is van eind jaren 80. Maar is al eens helemaal verbouwd met o.a. nieuwe gevel. Is nu zo'n klaagmuur. Meer glas kan geen kwaad.
Wat sas as dós was kaans.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:Weer een paar nieuwtjes:

- Pandora (sieraden) en JD Sports (Britse sneakerwinkel) openen binnenkort winkels in het centrum, blijkt uit vacatures
- Jack and Jones verhuist van het hoekje Raadhuisstraat/Heekplein naar het oude pand van Promiss en wordt daardoor de eerste winkel in Nederland volgens het nieuwe concept.
- In het oude pand van Jack and Jones vestigt zich waarschijnlijk een Scotch and Soda
- Gevels van nieuwe Jack and Jones én de C&A worden aangepast in stijl van Hofpassage zodat het geheel goed aansluit.


http://www.wijzijnbouwmanagers.nl/wms/f ... ual_CA.JPG

http://www.wijzijnbouwmanagers.nl/ensch ... idget/9/31
Scotch & Soda is een mooi merk, zeker geen meuk. Maar volgens mij verkopen ze het 50 meter verderop bij Men at Work ook, die zullen niet blij zijn!

Denk dat J&D Sports of de Perry of de Aktiesport in de Klanderij gaat verbouwen tot eigen merk.

Al met al zit er weer volop dynamiek in de binnenstad, mooi om te zien. Blijf benieuwd naar al die nieuwe winkels die volgens insiders in de Haverstraat komen. Zag nieuwe belettering bij 1 pand, t.o. de Delifrance: Love for Buddha geloof ik. Iets met Buddha in ieder geval.
Wellicht, maar dan was het logischer geweest dat ze het personeel overnamen en niet nieuwe mensen in dienst nemen. Ook wel benieuwd naar de Haverstraat, las ergens dat binnenkort alle panden gevuld zijn maar dat moeten dan wel erg veel nieuwe winkels zijn.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Twekkelerveld »

Hendrik schreef:C&A is van eind jaren 80. Maar is al eens helemaal verbouwd met o.a. nieuwe gevel. Is nu zo'n klaagmuur. Meer glas kan geen kwaad.
Bedankt voor de info Hendrik.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef: Wellicht, maar dan was het logischer geweest dat ze het personeel overnamen en niet nieuwe mensen in dienst nemen. Ook wel benieuwd naar de Haverstraat, las ergens dat binnenkort alle panden gevuld zijn maar dat moeten dan wel erg veel nieuwe winkels zijn.
Zou mooi zijn als JD Sports helemaal een nieuwe winkel begint. Vraag me af waar - winkel waar eerst Dolcis in zat lijkt me een goede voor hun.

Haverstraat gaat sowieso al een stuk beter. Aan de linkerkant (gezien vanaf de Langestraat tot aan de Oude Markt) is bijna alles verhuurd, volgens mij. En van Stolker tot de Noorderhagen ook. Op Funda staan nu nog 5 winkels aangeboden aan Haverstraat, en dat is verouderde informatie want er staat er 1 tussen die al verhuurd is.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

In papieren Tubantia vandaag (zal later wel online verschijnen) stuk over dynamiek in binnenstad. Gemeente Enschede is in gesprek met Hudson's Bay, wethouder Eerenberg verwacht dat het vandaag of morgen rondkomt.

Zowel de Zara als het nieuwe pand dat in de plaats van de Hema komt worden zeer snel opgeleverd, plan is eind van het jaar. Nog niets concreet over welke winkels er in de oude Hema komen maar er zijn gesprekken gaande.

Nieuwe formule (bakkerij + horeca) van Bakker Bart komt in nu leegstaande voormalige Dolcis pand. Mede mogelijk gemaakt door versoepeling van gemeentelijke regels: winkels mogen tegenwoordig ondergeschikte horeca hebben.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Weinig verassingen maar wel mooie bevestigingen! :beer:
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Er is ook een ontwikkeling bij de voortzetting van de "oude" Bakker Bart. De oude vestiging sloot eerder en de eigenaren daarvan gaan dus onder nieuwe naam verder aan het Van Loenshof naast Scapino.

Ik fietste er vanochtend langs en ontdekte deze nieuwe poster:

Afbeelding

We hebben dus straks de komische situatie dat er een niet-Bakker Bart 'oude stijl' en een nieuwe Bakker Bart 'nieuwe stijl' op loopafstand van elkaar hebben. Of dat handig is... we zullen zien.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Wanneer zou die sloop nou beginnen van de HEMA? Dat zou toch al gestart moeten zijn, of vergis ik mij nu daarin?
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Zo inderdaad al gestart moeten zijn. Ze zouden het echter gefaseerd doen en achteraan beginnen. mogelijk zijn ze dus al ergens begonnen zonder dat we het vanaf de voorkant zien
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

TA schreef:Wanneer zou die sloop nou beginnen van de HEMA? Dat zou toch al gestart moeten zijn, of vergis ik mij nu daarin?
Ze zijn bezig met ontmanteling technische installaties volgens mij, binnen. Sinds vorige week zie ik er dagelijks een technisch bedrijf bezig met een paar busjes.

Hele voorkant van de Hofpassage is nu gesloopt. Lijkt erop dat ze het in twee fases gaan doen (dus eerst de nieuwe Zara bouwen, daarna pas de achterkant/Langestraat kant). Dat pand naast de C&A is ook volkomen gestript aan de binnenkant, is nu een lege doos.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Zag gisteren opeens dat de We (de dameswinkel) gesloten en helemaal leeggehaald is. Geen idee wat ze daarmee gaan doen? Lijkt erop dat ze die hele rij aanpakken aan die kant van het Van Heekplein. Je krijgt steeds meer een bouwput idee bij dat stuk van het centrum.

Aan de Haverstraat is weer een pand verkocht, zag ik - een van die grote panden schuin tegenover de Delifrance, naast die gezondheidswinkel.
TA
Member
Member
Berichten: 761
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Dat is wel opvallend ja. Maar het zou zeker een goede ontwikkeling zijn. :okay:
Echter zitten er boven de WE Women wel appartementen, dus echt veel kunnen ze daar volgens mij niet doen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

TA schreef:Dat is wel opvallend ja. Maar het zou zeker een goede ontwikkeling zijn. :okay:
Echter zitten er boven de WE Women wel appartementen, dus echt veel kunnen ze daar volgens mij niet doen.
Vraag me af van wie die winkelpanden zijn? Misschien van diezelfde projectontwikkelaar die de nieuwe Zara gaat bouwen? Vind het ondertussen bizar hoeveel winkels een verhuurd of verkocht bord op de gevel hebben staan in het centrum, maar waar verder helemaal geen activiteit waar te nemen is. Misschien wordt er gewacht tot na de bouwvak of zo.

Trouwens Scheffer Groep doet sloop van de Hema. Die hebben het druk in Enschede, doen ook Getfert.

https://www.facebook.com/SchefferGroep/ ... 8863895287
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Waar dan allemaal? Kan me alleen panden in de haverstraatpassage indenken. Pand van de WE zal dan wel verhuurd zijn, anders hing er wel een bord lijkt me. Wat ik ook opvallend vind is dat de panden van de voormalige crocs en d-reizen winkel nog niet verhuurd zijn. Best een A locatie
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Waar dan allemaal? Kan me alleen panden in de haverstraatpassage indenken. Pand van de WE zal dan wel verhuurd zijn, anders hing er wel een bord lijkt me. Wat ik ook opvallend vind is dat de panden van de voormalige crocs en d-reizen winkel nog niet verhuurd zijn. Best een A locatie
Crocs stond dus eerst ook maanden een verhuurd bord op, maar nu niet meer!

Inderdaad Haverstraat, maar ook De Heurne, en de Korte Hengelosestraat.

Als je op Funda kijkt is het aanbod vergeleken met een half jaar geleden met zo'n vijftig procent afgenomen, gok ik. Maar in de helft van al die nieuw verhuurde of verkochte panden gebeurt niks.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

WE gaat beide panden grondig verbouwen, maar komt wel weer terug. Geen idee echter of dit alleen binnen is of ook buiten.
Nieuw WE Fashion store concept in Enschede

De WE Fashion store op H.J. van Heekplein nr. 49 in Enschede heeft vanaf 2 september een nieuwe look! Daarom sluiten we tijdelijk onze WE Fashion stores op het H.J. van Heekplein.

Shop nog in onze Women store tot en met zaterdag 25 juni of in de Men & Kids store tot en met zaterdag 2 juli.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Het is bevestigd: Hudson's Bay naar V&D pand. Medio 2017 open.

http://www.rtlz.nl/business/bedrijven/h ... s-ombouwen
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Overigens weet ik nu ook hoe het zit met die 'We' panden: ze krimpen in tot 1 winkel, voor dames en heren samen dus. In de voormalige We winkel voor heren komt JD Sports.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Dat kan goed kloppen. Ik zie hier dat de winkel flink uitgebreid wordt: http://www.goossentepasbouw.nl/nl/nieuw ... itbreiding
Plaats reactie