Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Lijkt me niet dat hier een sushirestaurant in komt, een straat met detailhandel als hoofdfunctie mag maar een beperkt aantal m2 met horeca hebben. Doordat McDonalds er al zit en er binnenkort een KFC komt, lijkt me de kans klein dat een sushi-tent een vergunning krijgt voor deze plek.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

enschede053 schreef:Lijkt me niet dat hier een sushirestaurant in komt, een straat met detailhandel als hoofdfunctie mag maar een beperkt aantal m2 met horeca hebben. Doordat McDonalds er al zit en er binnenkort een KFC komt, lijkt me de kans klein dat een sushi-tent een vergunning krijgt voor deze plek.
Hopelijk heb je gelijk. We zullen het zien
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

De KFC opent 19 april haar deuren in het Centrum. De nieuwe voorgevel/entree is klaar en de logo's/naam hangen al. Gaat erg snel nu daar.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef:De KFC opent 19 april haar deuren in het Centrum. De nieuwe voorgevel/entree is klaar en de logo's/naam hangen al. Gaat erg snel nu daar.
Ik blijf het niks vinden, een KFC op die plek, maar hopelijk heeft het een positief effect op de omgeving qua aantal passanten. Dat maakt het dan wel weer aantrekkelijker voor potentiële huurders van de leegstaande panden in de buurt.

Tuunte opent ook mid-April in dat al heel lang leegstaande pand aan het Van Heekplein.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Kwam net even door de Kalanderstraat, de ramen op de beganegrond aan die kant zijn voor meer dan de helft dichtgeplakt met folie. Met afbeelding weliswaar, maar toch.
Wat sas as dós was kaans.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

In de Huis aan Huis staat een vergunningaavraag voor de verbouwing van het voormalige streeklab aan de Edo Bergsmalaan. Komen woningen in.
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Kwam net even door de Kalanderstraat, de ramen op de beganegrond aan die kant zijn voor meer dan de helft dichtgeplakt met folie. Met afbeelding weliswaar, maar toch.
Jammer is dat toch, dat dichtgeplak van ramen. Die trap naar de tweede verdieping in de KFC vind ik er dan wel weer aardig uit zien. Lijkt erop dat ze voor een binnenstadsfiliaal wel ietsje meer moeite doen om het er gelikt uit te laten zien.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:In de Huis aan Huis staat een vergunningaavraag voor de verbouwing van het voormalige streeklab aan de Edo Bergsmalaan. Komen woningen in.
Goed nieuws.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hudson's Bay wil 20 warenhuizen in Nederland, meer details worden later vandaag bekend gemaakt.

http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... land.dhtml

Lijkt me toch dat onze V&D ook interessant is voor ze. Weet in ieder geval dat ze hier uitgebreid hebben rondgekeken.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Mag toch hopen dat ze ook een winkel in Enschede openen. Wat wel meer dan logisch is als het gaat om 20 vestigingen. Eerder gaf verhuurder Achmea al aan dat HB alleen interesse had in het pand in Enschede. Ook positief is dat ze de keten Hudson's Bay naar Nederland brengen, wat luxer is dan het eerder veronderstelde Galeria Inno. Net wat Enschede nodig heeft na wegvallen van de Bijenkorf. En ik denk dat er zeker een markt voor is.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Mag toch hopen dat ze ook een winkel in Enschede openen. Wat wel meer dan logisch is als het gaat om 20 vestigingen. Eerder gaf verhuurder Achmea al aan dat HB alleen interesse had in het pand in Enschede. Ook positief is dat ze de keten Hudson's Bay naar Nederland brengen, wat luxer is dan het eerder veronderstelde Galeria Inno. Net wat Enschede nodig heeft na wegvallen van de Bijenkorf. En ik denk dat er zeker een markt voor is.
Denk het ook. Hoop dat ze het restaurant en terras op de bovenste verdieping aanhouden - is al tientallen jaren populair dus waarom niet.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Mag toch hopen dat ze ook een winkel in Enschede openen. Wat wel meer dan logisch is als het gaat om 20 vestigingen. Eerder gaf verhuurder Achmea al aan dat HB alleen interesse had in het pand in Enschede. Ook positief is dat ze de keten Hudson's Bay naar Nederland brengen, wat luxer is dan het eerder veronderstelde Galeria Inno. Net wat Enschede nodig heeft na wegvallen van de Bijenkorf. En ik denk dat er zeker een markt voor is.
Trouwens het is nog niet duidelijk of het om de keten Hudson's Bay zelf gaat. Hudson's Bay is eigenaar van meerdere warenhuisketens, naast die van dezelfde naam ook van Inno en ook het Duitse Kaufhof. Zou het eerlijk gezegd het meest logisch vinden als we een Kaufhof kregen..
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Dit is er o.a. gezegd op de persconferentie van Hudson's Bay zojuist (ad.nl).

"We kiezen voor de beste plaatsen in de binnensteden, zegt Edo Beukema, verantwoordelijk voor Hudson's expansie in Nederland. ,,Alle warenhuizen krijgen nieuwe plafonds, een nieuwe inrichting." Daarbij wordt voor het assortiment gekeken naar de lokale behoeften. ,,Zwolle is geen Enschede en Enschede is geen Amsterdam." Exacte locaties behalve Amsterdam worden in juni bekend gemaakt. ,,Maar we hebben interesse in alle grote binnensteden."

Mijn gok is dat dit betekent dat we of een Kaufhof of een Saks Off 5th vestiging krijgen, en geen Hudson's Bay zelf.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Hudson's Bay komt niet met het Galeria concept naar Nederland. Zie het slot van het artikel van de NOS. Zal ook een beetje onlogisch zijn om 3 verschillende concepten in Nederland te introduceren, het overzicht en het onderscheidende karakter is dan ook wel een beetje zoek. Positief ook wel dat Enschede genoemd wordt. Gezien de grootte vsn het pand denk ik eerder aan HB, misschien nog een Saks outlet in de Zuidmolen of oude Hema? Maar dat is vast droomdenken :D
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

In het artikel van het AD gaat het ook over het assortiment en niet over de formule. Beetje hetzelfde als de Bijenkorf in Amsterdam die Hermes en Louis Vuitton stores heeft, en Enschede die die niet had.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Het parool noemt Enschede in ieder geval bij de steden waar HB zich sowieso wil vestigen
http://www.parool.nl/amsterdam/warenhui ... ~a4302030/
Geen idee wat hun bron is, maar dat klinkt hoopvol.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gerard schreef:Het parool noemt Enschede in ieder geval bij de steden waar HB zich sowieso wil vestigen
http://www.parool.nl/amsterdam/warenhui ... ~a4302030/
Geen idee wat hun bron is, maar dat klinkt hoopvol.
Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat ze de winkel overnemen. Maar welke formule is nog de vraag.

Hudson's Bay zou top zijn, die zitten in het Bijenkorf plus segment en zouden dus echt onderscheidend zijn van alles wat we al hebben in de stad. Kaufhof en Inno lijken teveel op V&D wat mij betreft.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Hudson's Bay komt niet met het Galeria concept naar Nederland. Zie het slot van het artikel van de NOS. Zal ook een beetje onlogisch zijn om 3 verschillende concepten in Nederland te introduceren, het overzicht en het onderscheidende karakter is dan ook wel een beetje zoek. Positief ook wel dat Enschede genoemd wordt. Gezien de grootte vsn het pand denk ik eerder aan HB, misschien nog een Saks outlet in de Zuidmolen of oude Hema? Maar dat is vast droomdenken :D
Ik ben voor!
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Highlander schreef:
Gerard schreef:Het parool noemt Enschede in ieder geval bij de steden waar HB zich sowieso wil vestigen
http://www.parool.nl/amsterdam/warenhui ... ~a4302030/
Geen idee wat hun bron is, maar dat klinkt hoopvol.
Ik twijfel er eerlijk gezegd niet aan dat ze de winkel overnemen. Maar welke formule is nog de vraag.

Hudson's Bay zou top zijn, die zitten in het Bijenkorf plus segment en zouden dus echt onderscheidend zijn van alles wat we al hebben in de stad. Kaufhof en Inno lijken teveel op V&D wat mij betreft.
Volgens dit artikel gaat het om HB versigingen aangevuld met enkele Saks OFF 5th Avenue vestigingen en dus geen Inno of Kaufhof. Ga dus maar uit van een HB vestiging. En eventueel later nog een Saks erbij
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gerard schreef: Volgens dit artikel gaat het om HB versigingen aangevuld met enkele Saks OFF 5th Avenue vestigingen en dus geen Inno of Kaufhof. Ga dus maar uit van een HB vestiging. En eventueel later nog een Saks erbij
Ik vind het allemaal prima - ben allang blij dat er een invulling komt!

De oude V&D aan de Korte Hengelosestraat zou prachtig zijn voor zo'n Saks winkel.
Plaats reactie