Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Hoe eerder ze 'iets' doen met de oude HEMA, hoe beter het is. Als je er zo doorheen kijkt, levert het wel een erg lelijke, desolate indruk op. Nodigt dan alleen maar uit tot vandalisme en zo. Een bijbehorende gevelrenovatie zou inderdaad mooi zijn.

Ik zag trouwens dat er ook wat 'voortgang' is bij de verbouwing van de nieuwe Intertoys aan de Heurne. De hekken aan de buitenkant zijn inmiddels weg, waarachter een niet zo spannende witte pui blijkt te zitten, en de borden van Allerlei nog gewoon hangen. Voor de liefhebber, zaterdag is het officieel vijf maanden geleden sinds de oude Intertoys sloot.

Misschien druk ik m'n neus nog wel een keer tegen het glas de komende dagen om eens binnen te turen.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Leegstaande ruimtes naast het Intercity Hotel op het Wilminkplein zijn verhuurd. Ik ben benieuwd naar de 'buitenlandse horeca' op de begane grond. Weer een Duitse keten en zo ja, welke?

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/n ... -1.5663493
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Gerard »

Ik zou zomaar gokken op een starbucks of iets in dat segment. Zou voor zo'n keten de ideale plek zijn volgens mij.
Alhoewel starbucks sinds kort ook al op de UT zit.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Gerard schreef:Ik zou zomaar gokken op een starbucks of iets in dat segment. Zou voor zo'n keten de ideale plek zijn volgens mij.
Alhoewel starbucks sinds kort ook al op de UT zit.
Denk dat de Enschedese jeugd een gat in de lucht springt als het Starbucks is!

Meer nieuws: Tuunte naar dat al heel lang leegstaande pand aan het Van Heekplein, naast ICI Paris (waar eerst die electronica zaak zat, waar je met de roltrap omhoog moet). Vroeg me al af waarom ze weg waren uit de Haverstraat.

http://www.tvenschedefm.nl/kledingwinke ... tem?801151
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Zoals inmiddels al overal te lezen is: de doorstart van V&D is definitief mislukt. Naast de 8.000 personeelsleden die nu op zoek moeten naar nieuw werk, is de vraag natuurlijk ook: wat gaan we met de panden doen? Aantrekkelijke locaties veelal, zeker hier in Enschede schat ik zo.

Er werd in de landelijke media al veel gespeculeerd de afgelopen dagen over dat Canadese Hudson's Bay die interesse zou hebben in panden.

Persoonlijk hoop ik op een spannender alternatief, bijvoorbeeld het Marktplein-concept wat in Oldenzaal van start ging na een gefaalde poging in Tubbergen. Of natuurlijk als fysieke winkel voor enkele webwinkels. Een Coolblue-vestiging in Oost-Nederland zou aantrekkelijk zijn...
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Liep zojuist door de stad en zag dat Dolcis ook gesloten is... Staat een briefje op het raam met "gesloten" en binnen is het een puinzooi. Verwacht ook niet meer dat deze open gaat. Facebookpagina is offline en volgens Google is die "permanent gesloten" Helaas voor Enschede. :(
Laatst gewijzigd door Vulkanie op di feb 16, 2016 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:Zoals inmiddels al overal te lezen is: de doorstart van V&D is definitief mislukt. Naast de 8.000 personeelsleden die nu op zoek moeten naar nieuw werk, is de vraag natuurlijk ook: wat gaan we met de panden doen? Aantrekkelijke locaties veelal, zeker hier in Enschede schat ik zo.

Er werd in de landelijke media al veel gespeculeerd de afgelopen dagen over dat Canadese Hudson's Bay die interesse zou hebben in panden.

Persoonlijk hoop ik op een spannender alternatief, bijvoorbeeld het Marktplein-concept wat in Oldenzaal van start ging na een gefaalde poging in Tubbergen. Of natuurlijk als fysieke winkel voor enkele webwinkels. Een Coolblue-vestiging in Oost-Nederland zou aantrekkelijk zijn...
Mensen van Hudson's Bay hebben Enschede al uitgebreid bekeken, weet ik via-via. Als ik naar de dochterondernemingen van Hudson's Bay kijk zou een vestiging van Kaufhof hier vanuit hun perspectief het meest logisch zijn. Hudson's Bay is overigens heel sterk in de combinatie fysieke winkel en online. Wel verschrikkelijk triest trouwens voor al die vele mensen waarvan sommigen tientallen jaren bij V&D werkten. Als ze hier meelezen: sterkte!
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef:Liep zojuist door de stad en zag dat Dolcis ook gesloten is... Staat een briefje op het raam met "gesloten" en binnen is het een puinzooi. Verwacht ook niet meer dat deze open gaat.
Die zijn eigendom van die groep waar ook Manfield toe behoort. Sacha (Brabants familiebedrijf) wil ze overnemen.

Een waar slagveld bij die winkelketens die in handen zijn van investeerders. Alleen die in particulier bezit blijven over, lijkt het. Ik hou mijn hart vast voor de Hema - dat vind ik anders dan V&D echt een Nederlands instituut, zou het erg vinden als dat zou verdwijnen.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Highlander schreef:
Vulkanie schreef:Liep zojuist door de stad en zag dat Dolcis ook gesloten is... Staat een briefje op het raam met "gesloten" en binnen is het een puinzooi. Verwacht ook niet meer dat deze open gaat.
Die zijn eigendom van die groep waar ook Manfield toe behoort. Sacha (Brabants familiebedrijf) wil ze overnemen.

Een waar slagveld bij die winkelketens die in handen zijn van investeerders. Alleen die in particulier bezit blijven over, lijkt het. Ik hou mijn hart vast voor de Hema - dat vind ik anders dan V&D echt een Nederlands instituut, zou het erg vinden als dat zou verdwijnen.
Zojuist gehoord dat Dolcis uit Enschede gaat verdwijnen. Waar de winkels wel open blijven zullen ze door gaan als "Nelson" zie www.dolcis.nl. Jammer voor Enschede maar ook Dolcis gaat ons verlaten.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Denk dat een keten van Hudson's Bay ipv de V&D veel beter is. Krijg je toch een meer een luxe warenhuis voor terug, iets wat de V&D absoluut niet was. Vult het gat dat de Bijenkorf achterliet toch mooi op. Wel vreemd dat de Dolcis in Enschede niet overgenomen wordt door Nelson, aangezien deze keten nog niet in Enschede gevestigd is. Misschien niet de juiste locatie.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Nieuwe herenmodezaak ‘The common dandy’ opent in Enschede

23 februari 2016

ENSCHEDE - 'The common dandy'. Dat is de naam van de herenmodezaak van Enschedeërs Björn Roode en Danny Nol. Een naam die precies zegt wat de heren er kunnen vinden: overhemden, schoenen en colberts met vrolijk opvallende prints tussen de rustige kleding. "Want alles kleurig en druk is misschien iets te gewaagd in Twente."
zie verder: http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5754367
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Denk dat een keten van Hudson's Bay ipv de V&D veel beter is. Krijg je toch een meer een luxe warenhuis voor terug, iets wat de V&D absoluut niet was. Vult het gat dat de Bijenkorf achterliet toch mooi op. Wel vreemd dat de Dolcis in Enschede niet overgenomen wordt door Nelson, aangezien deze keten nog niet in Enschede gevestigd is. Misschien niet de juiste locatie.
Wat je ziet is dat nu kleine, onafhankelijke en lokale ondernemers winkels beginnen in het hogere segment. Daar moet je misschien wel blijer mee zijn dan met die grote jongens die veel makkelijker de stekker uit het stopcontact trekken. Maar een Kaufhof (ook van Hudson's Bay) in het V&D pand zou wel leuk zijn, ook gezien onze Duitse buren.

Wat ik vreemd vind is dat er op bepaalde leegstaande panden in het centrum al maanden een 'verhuurd' bord staat zonder dat er ook maar enige activiteit is. Dat voormalige Crocs pand bijvoorbeeld. Weet iemand meer?

Waar wel activiteit is: boven de gameshop Twente (voormalig kantoren van de gemeente) aan de Langestraat. Daar komen appartementen in, ze zijn druk bezig met verbouwen. In het Janninkshuis daarnaast wordt ook intern verbouwd - daar komt een 'stadssociëteit' voor lokale ondernemers, opent in April. Hopelijk pakken ze de gevel ook aan, die kan wel een likje verf gebruiken... Ook de KFC is druk bezig met de verbouwing van het hoekpand Langestraat/Kalanderstraat.
Bij de nieuwe Bart Smit, daarnaast aan de Langestraat, zijn ze al aan het inrichten.
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Ik kwam vanochtend langs de Heurne 19, waar dus nu een hele vloot aan interieurbouwers bezig is. Maar eens even gekeken op de Facebook-pagina van Intertoys Enschede en jawel: hij gaat op vrijdag 25 maart open!

https://www.facebook.com/IntertoysEnschede/?fref=nf
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Liep vanmorgen door de Haverstraat. In het voormalige pand van Tuunte zit een nieuwe herenmodezaak met vooral Lacoste - ziet er strak uit. Daarnaast is de gevel van het pand naast Zeyrek (t.o. Elzinga kousen) op een retro-manier verbouwd, lijkt erop dat ook daar een nieuwe winkel in komt. In 1 van die grotere leegstaande panden ietsje verderop wordt ook gewerkt. Staat nog veel leeg aan de Haverstraat maar er zit dus weer (een beetje) beweging in.

Aan de Langestraat kant zijn ze ook nog steeds bezig met de Hofpassage, de trappen zijn er vanaf gesloopt. Gaat wel erg langzaam daar - asbest misschien? Bij de nieuwe KFC stond vanochtend een grote betonmolen, daar waren zeker een man of twintig aan het werk.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Ik zei gisteren dat de sloop van de Hofpassage lang duurde - niet dus! Gisteren hebben ze zowat de hele voorkant (van Heekplein kant) gesloopt. Bizar gezicht.
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Ik hoorde van de week dat er sprake van is dat er een sushi tent komt in het voormalige pand van de Hema... Dat zou toch zonde zijn.
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Wat, nóg meer sushi in Enschede? Tao aan de Deurningerstraat, Sushi by Me aan het Van Loenshof, Blue Sakura aan de Oude Markt, Ginza in de Klanderij, Asaka aan de Zuiderhagen en dan nóg een erbij?

Vorig jaar trokken de restaurants al aan de bel vanwege het grote aantal sushi-restaurants...

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5104872

Die nieuwe moet dan wel een heel sterk concept hebben als hij wil overleven.
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door TA »

Verstijnen schreef:Ik hoorde van de week dat er sprake van is dat er een sushi tent komt in het voormalige pand van de Hema... Dat zou toch zonde zijn.
In het nog nieuw te bouwen pand, of nog in de oude? Het zou toch gesloopt gaan worden?
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

Bjorn Keizers schreef:Wat, nóg meer sushi in Enschede? Tao aan de Deurningerstraat, Sushi by Me aan het Van Loenshof, Blue Sakura aan de Oude Markt, Ginza in de Klanderij, Asaka aan de Zuiderhagen en dan nóg een erbij?

Vorig jaar trokken de restaurants al aan de bel vanwege het grote aantal sushi-restaurants...

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5104872

Die nieuwe moet dan wel een heel sterk concept hebben als hij wil overleven.
En ik lust al geen sushi.... :evil: :x :cry:
Verstijnen
Member
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 9:19 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Verstijnen »

Bjorn Keizers schreef:Wat, nóg meer sushi in Enschede? Tao aan de Deurningerstraat, Sushi by Me aan het Van Loenshof, Blue Sakura aan de Oude Markt, Ginza in de Klanderij, Asaka aan de Zuiderhagen en dan nóg een erbij?

Vorig jaar trokken de restaurants al aan de bel vanwege het grote aantal sushi-restaurants...

http://www.tubantia.nl/regio/enschede-e ... -1.5104872

Die nieuwe moet dan wel een heel sterk concept hebben als hij wil overleven.
Tao is natuurlijk niet te vergelijken met de rest van het rijtje..

Ik gok dat Asaka en Sushi by me sowieso niet voor langere tijd is. De verhalen van Sushi by Me gaan al langer dat deze niet goed loopt. Bij Asaka heb ik nog nooit een vol restaurant gezien.
Plaats reactie