Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Highlander schreef:
Bjorn Keizers schreef:Ben heel benieuwd naar die nieuwe HEMA. Zal wennen worden; moet ik een stukje omlopen om de dia-fotorolletjes te laten ontwikkelen :D
:D Hier ook! Moet ik maar liefst honderd meter of zo omlopen voor de roomboterkoekjes, vleeswaren en de huiswijn.

Verwende binnenstedelingen...

Haha, nou ik ben geen binnenstadbewoner - wel kom ik dagelijks daar langs HEMA van en naar werk. Op zaterdag als ik naar Bakker Bart ga. Verder winkel ik alleen online, eigenlijk nooit echt in de stad. Dus tsja, dan ligt de nieuwe HEMA wat buiten mijn routine. Maar het zal wel wennen, we hebben immers allemaal al veel ingrijpender dingen meegemaakt in de binnenstad :-)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef: :cry: En wat moeten wij dan in de buitengewesten van de stad?. Mag hopen dat de nieuwe Hema in zuid ook uitgebreid wordt met een versafdeling. Kom regelmatig in WC Paddepoel in Groningen, daar is dat al jaren een groot succes. Zal eens vragen aan de filiaalleider in de stad. Ik ken hem.
Ik wist niet eens dat ze niet aan vers deden in de kleinere Hema's! Ik koop er eigenlijk maar van de versafdeling - brood en vleeswaren zijn van hele goede kwaliteit, gebak natuurlijk, kant en klaar maaltijden, en de belegde broodjes zijn heerlijk en ongeveer de helft goedkoper dan die van Bakker Bart..

Op Zuid is er toch wel ruimte/markt voor een versafdeling, zou ik denken!
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21487
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

City Spar opent in december haar deuren

Gepubliceerd op: 24/11/2015

City Spar opent in december haar deuren
De City Spar opent op 10 december haar deuren aan de Markstraat in Enschede. Dat blijkt uit posters die aan de ramen van het pand hangen, waar voorheen De Slegte zat.

De supermarkt is vooral bedoeld voor de snelle boodschap voor bezoekers aan de binnenstad, studenten en bewoners van de binnenstad. De City Spar zou eerst aan het Wilminkplein komen, in het pand waar ook Van der Poel in zit. De inrichting van de winkel aan de Marktstraat was al enige tijd gereed, maar opening bleef nog uit.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/city-spar-op ... tem?793812
Bijlagen
City Spar opent in december haar deuren.jpg
City Spar opent in december haar deuren.jpg (70.63 KiB) 8745 keer bekeken
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Zag in de nieuwsbrief van de gemeente vandaag een vergunningsaanvraag voor de bouw van 23 appartementen in de kantoren boven Gameshop Twente (t.o. het stadhuis).

Ik zag gisteren en vanmorgen ook (bouw/sloop?) activiteit in het Janninkshuis, voor het eerst in heel lange tijd. Via via heb ik gehoord dat ze daar ook kleine appartementen in willen maken - zou ik persoonlijk zonde vinden. Zo'n mooi gebouw verdient een publieke functie wat mij betreft, of een luxe bed & breakfast of zo. Maar ja, alles is beter dan leegstand.

Ook interessant in de nieuwsbrief van de gemeente: aanvragen voor het aanpassen van luifels van vijf panden aan het begin van de Langestraat (vanaf de Hofpassage gezien).
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Dat restaurant/afhaalloket tegenover de Muur op de Oude Markt is open (het heet Family, geloof ik). Ben niet binnen geweest maar zag dat ze er zowaar in geslaagd zijn een soort van vide te maken, een halve tweede verdieping dus. Ziet er strak uit (misschien wel te strak voor die plek!).

Weet iemand wat in die winkel komt waar eerst Crocs in zat?
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

De outlet Coolcat (kalanderstraat) zal sluiten, hier komt voor Enschede een 2e vestiging van KFC.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Weet iemand iets over het bericht dat het Werkplein de oude V&D zal verlaten?
Wat sas as dós was kaans.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

Hendrik schreef:Weet iemand iets over het bericht dat het Werkplein de oude V&D zal verlaten?
Lijkt me raar, is onlangs nog verbouwd. Ik weet wel dat het werkplein in Almelo vertrekt.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Vulkanie schreef:
Hendrik schreef:Weet iemand iets over het bericht dat het Werkplein de oude V&D zal verlaten?
Lijkt me raar, is onlangs nog verbouwd. Ik weet wel dat het werkplein in Almelo vertrekt.
Stond gisteren op blende, maar ik kon niet inloggen.
Wat sas as dós was kaans.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Rene »

Hendrik, ik weet dat gemeente Enschede meerdere panden die het in eigendom heeft, wegens bezuinigingen, op de nominatie heeft staan te verkopen. Daar is b.v. de boerderij die Dragonheart een voorbeeld van maar ook het oude V&D pand dat inderdaad voor een hoop geld is verbouwd/gerenoveerd, gerestaureerd en gerepareerd. Dus dat Werkplein gaat verhuizen lijkt me een realistische speculatie.
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Werkplek verlaat inderdaad oude v&d pand, stond een paar dagen geleden in de tubantia.
https://blendle.com/search/Werkplein

M
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Werkplek verlaat inderdaad oude v&d pand, stond een paar dagen geleden in de tubantia.
https://blendle.com/search/Werkplein

M
Mooie plek voor een Bijenkorf :)
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Vulkanie schreef:De outlet Coolcat (kalanderstraat) zal sluiten, hier komt voor Enschede een 2e vestiging van KFC.
Daar zal de Enschedese jeugd blij mee zijn... Ik ben niet anti-fast food maar die KFC kip vind ik dus ik echt niet te vreten.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:
enschede053 schreef:Werkplek verlaat inderdaad oude v&d pand, stond een paar dagen geleden in de tubantia.
https://blendle.com/search/Werkplein

M
Mooie plek voor een Bijenkorf :)
Wel een plek voor een warenhuis of een meubelzaak. Dan kan kruispunt de Graaf een beetje van zijn oude glans terugkrijgen.
Zit me net te bedenken dat Bristol er ook ooit zat na het vertrek van V&D. 'k Zit er niet op te wachten maar als die er lucht van krijgen. Wie weet.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21487
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

De pas geopende Spar winkel aan de Marktstraat op een regenachtige vrijdagavond 11-12-2015
Bijlagen
Marktstraat De Spar 11-12-2015.jpg
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Zag Verhuurd bord op het Janninkshuis staan. Volgens mij komen er studios/appartementen in wat ik jammer vind - dat pand op die plek verdient een publieke functie. Aan de buitenkant mogen ze niets veranderen maar ik hoop dat ze de binnenkant ook met een beetje respect behandelen.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

Dat pand waar Tubantia vroeger in zat, Langestraat 43, is ook wel mooi opgeknapt.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Lees net via Twitter dat het oude Hemapand waarschijnlijk een volledig nieuwe pui krijgt en verbouwd wordt tot vier winkels. Weet iemand meer?
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door enschede053 »

Ja dat klopt, stond zaterdag in papieren tubantia. Online staat maar een klein stuk erover: http://www.tubantia.nl/regio/huurders-i ... -1.5631074

TK Maxx is dan misschien afgehaakt, wellicht dan in de Zuidmolen? Maar helemaal een glazen pui lijkt me wel mooi. Daarnaast zijn ze inmiddels ook begonnen met de verbouwing van de Hofpassage. Gaat nu om 3 panden ipv 2. Waarschijnlijk dan de Bershka.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

enschede053 schreef:Ja dat klopt, stond zaterdag in papieren tubantia. Online staat maar een klein stuk erover: http://www.tubantia.nl/regio/huurders-i ... -1.5631074

TK Maxx is dan misschien afgehaakt, wellicht dan in de Zuidmolen? Maar helemaal een glazen pui lijkt me wel mooi. Daarnaast zijn ze inmiddels ook begonnen met de verbouwing van de Hofpassage. Gaat nu om 3 panden ipv 2. Waarschijnlijk dan de Bershka.
Lelijker dan nu kan die oude Hemapui onmogelijk worden... Feit dat dit genoemd wordt in een artikel over Duitse investeerders suggereert wellicht de betrokkenheid van een Duitse investeringsmaatschapij. Ben benieuwd. Ik kom regelmatig in Munster, er zijn een paar Duitse winkels die ik graag in Enschede zou zien (in het midden en hogere segment).

En ja denk het ook, Zara, Pull & Bear, en Bershka. En daarnaast nog Zara Home in dat pand waar Zara nu in zit. Moederbedrijf Inditex ziet blijkbaar potentieel in Enschede.
Plaats reactie