Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Centraal binnenstad topic

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21507
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

hans schreef:binnen was het altijd feest...
In een boekenzaak? Vertel.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

@Arie, misschien bedoeld Hans dat hij het een feest vond om daar boeken te mogen halen :D
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21507
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Arie »

Daniela schreef:@Arie, misschien bedoeld Hans dat hij het een feest vond om daar boeken te mogen halen :D
Dat is ook zo. Ik mocht daar ook graag even rondsnuffelen. Ik vind het ook zo jammer dat antiquariaat Kruimeltje aan de Zuiderhagen nu weg is.
Bijlagen
Zuiderhagen, boekwinkel Kruimeltje..jpg
Zuiderhagen, boekwinkel Kruimeltje..jpg (100.38 KiB) 7748 keer bekeken
hans
Member
Member
Berichten: 2738
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door hans »

yep , vooral toen erik daar nog de muggen verjaagde met zijn gearomatiseerde rookwolken.
boeken zijn leuk , ze hebben nooit een lege accu....
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:Dank Arie! Dat is inderdaad haast zo'n 'ontdek de verschillen' zoekplaatje... niet echt een heel spannend resultaat. Maar ja Spar wil misschien niet té ingrijpend verbouwen gezien de kosten.

Wat zouden ze eigenlijk doen met die bovenverdiepingen? Apart verhuren denk ik?
Het is behoorlijk verbouwd hoor, op de begane grond. De Slegte had een inpandige ingang en de pui in twee stukken verdeeld. De hele voorpui is nu 1 strak geheel geworden, sluit veel beter aan bij de buren ook waardoor het straatbeeld aan die kant een stuk rustiger/mooier is geworden. Daarom zei ik ook dat ik hoop dat Broekhuis aan de overkant hetzelfde gaat doen, die hebben ook zo'n rare pui en zo'n verschrikkelijke jaren 70 luifel waardoor je het pand nauwelijks ziet en het straatbeeld rommelig is.

Overigens is er aan de achterkant van de nieuwe Spar (Zuiderhagen) een garage gesloopt en nieuw gedeelte aangebouwd, neem aan als magazijn. Ook dat ziet er veel beter uit nu, maar ja dat is mijn persoonlijke mening, Arie is het niet met me eens geloof ik...
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

@Highlander, ik zag ook meteen een enorme verbetering van die pui van de nieuwe Spar. En idd dat Broekhuis maar gauw mag opvolgen met die pui.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Spruwel »

Ben ik dan de enige die de nieuwe gevel weinig vind toevoegen? Niet veel meer dan een glazen gevel aan de straatkant waarvan er al zoveel zijn. Ongetwijfeld is hiervoor gekozen vanwege een optimale benutting van het aantal vierkante winkelmeters. Die oude 'donkere' situatie had best anders opgelost mogen worden. Bij Broekhuis mag van mij die gekke overkapping wel weg maar ik hoop dat ze er ook niet een glazenwand van maken.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

Spruwel, ben wel benieuwd wat voor pui je wel zou willen zien bij Broekhuis :D .
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Peter.h »

Heb het nog niet gezien,zal zaterdag wel even kijken.
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Die afhaaltoko tegenover de Muur op de Oude Markt (waar lang tegen is gestreden door Horeca binnenstad) lijkt af te zijn maar is niet open. De naam 'family' staat erop, lijkt erop dat ze koffie en broodjes gaan verkopen (want patat mag niet geloof ik). Kan er verder niets over vinden.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Oh en de nieuwe Hema gaat vrijdag open. Oude Hema is al gesloten.

Zag bij de nieuwe dat ook die prominent aan de voorkant broodjes en koffie gaan verkopen a la La Place. Volgens het personeel (kom er regelmatig) was het probleem bij het oudere pand dat ze eigenlijk veel te veel magazijnruimte hadden. M.a.w. ze betalen veel huur terwijl ze veel van de aanwezige ruimte niet gebruiken.

Ben heel benieuwd of er gegadigden zijn voor de oude Hema, over die TK Maxx verder niets meer gehoord. Hopelijk gaat de sloopkogel erin en komt er iets Zara-achtigs, qua gebouw dan bedoel ik... Ook wel een mooie plek voor een Marqt, die hebben we hier nog niet.
Gebruikersavatar
Daniela
Member
Member
Berichten: 630
Lid geworden op: zo apr 05, 2015 12:00 am

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Daniela »

Voor een Marqt ben ik voor! Ik mis ook een echte grote duurzame betaalbare biologische supermarkt:-)
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Als de HEMA zoveel ruimte over had in het oude pand is dat toch een ideale plek voor een TK Maxx. Het is niet alleen de 2 vloeren van Hema en Bristol, maar er is ook een 2e etage die niet zo opvalt. Was vroeger geloof ik de Hema bakkerij gevestigd.
Natuurlijk wel allemaal na een flinke verbouwing. Die oude gevel kan echt niet meer.
Wat sas as dós was kaans.
Vulkanie
Member
Member
Berichten: 46
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 8:50 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Vulkanie »

In het oude TVenschede pand (naast sushi By me) is aankomende 19 november (morgen) de opening van een nieuwe winkel; FC Twente fan store (outlet)

Met de Intertoys schiet het echt niet op, ze zijn nog steeds aan het slopen, heb me twijfels of die dit jaar nog open gaat..
Gebruikersavatar
Bjorn Keizers
Member
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: zo mei 25, 2014 6:20 pm
Locatie: Enschede

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Bjorn Keizers »

Ben heel benieuwd naar die nieuwe HEMA. Zal wennen worden; moet ik een stukje omlopen om de dia-fotorolletjes te laten ontwikkelen :D

Vulkanie:

Ja, die Intertoys-verbouwing verbaas ik me ook wel over hoe lang dat duurt. Ze begonnen direct na de sluiting van de oude vestiging waar ik over postte op 22 augustus. We zijn dan volgende week toch al weer drie maanden verder. En ik zie ze 's ochtends vroeg al fanatiek af en aan rijden met bouwbakken, vorkheftruck en ander materieel.

Je zou haast denken dat er een aardige atoomschuilkelder onder dat ding komt, gezien de wereldwijde ontwikkelingen...
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Ik hoorde laatst bij de Intertoys vestiging in Haaksbergen dat de verbouwing in Enschede enorm tegenvalt. Er is veel asbest gevonden. Dat verbaasd mij niet. Als je de geschiedenis van het pand nagaat: Theater Ons Huis, toen bioscoop Metropool en toen die gesloten werd kwam de Xenos erin. Dat is al heel wat jaartjes geleden. In de eerste jaren van de Xenos was de theaterzaal nog goed herkenbaar. Later is dat allemaal weggewerkt achter systeemplafonds. Nu zal men wel schoon schip willen maken, al of niet gedwongen door wettelijke maatregelen. Wie de eigenaar van het gebouw is weet ik niet, maar en Xenos en Intertoys is onderdeel van Blokker Holding. Of die rommelwinkel daar ook onder viel weet ik niet.
Wordt vervolgd .
Wat sas as dós was kaans.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Daniela schreef:Voor een Marqt ben ik voor! Ik mis ook een echte grote duurzame betaalbare biologische supermarkt:-)
Ik ben ook voor. Duitsers kopen nu al massaal bij de Appie biologisch en vegetarisch voer, dat hebben ze niet echt in Duitsland blijkbaar, dus ik vermoed dat Marqt Duitsers ook zou aanspreken.
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Hendrik schreef:Als de HEMA zoveel ruimte over had in het oude pand is dat toch een ideale plek voor een TK Maxx. Het is niet alleen de 2 vloeren van Hema en Bristol, maar er is ook een 2e etage die niet zo opvalt. Was vroeger geloof ik de Hema bakkerij gevestigd.
Natuurlijk wel allemaal na een flinke verbouwing. Die oude gevel kan echt niet meer.
Vermoed dat een projectontwikkelaar het gaat kopen en (hopelijk) gaat verbouwen. Wel een absolute A1 locatie, zal niet lang leegstaan.

Van wie is dat pand eigenlijk, weet iemand dat?
Highlander
Member
Member
Berichten: 549
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 12:02 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Highlander »

Bjorn Keizers schreef:Ben heel benieuwd naar die nieuwe HEMA. Zal wennen worden; moet ik een stukje omlopen om de dia-fotorolletjes te laten ontwikkelen :D
:D Hier ook! Moet ik maar liefst honderd meter of zo omlopen voor de roomboterkoekjes, vleeswaren en de huiswijn.

Verwende binnenstedelingen...
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Centraal binnenstad topic

Bericht door Hendrik »

Highlander schreef:
Bjorn Keizers schreef:Ben heel benieuwd naar die nieuwe HEMA. Zal wennen worden; moet ik een stukje omlopen om de dia-fotorolletjes te laten ontwikkelen :D
:D Hier ook! Moet ik maar liefst honderd meter of zo omlopen voor de roomboterkoekjes, vleeswaren en de huiswijn.

Verwende binnenstedelingen...
:cry: En wat moeten wij dan in de buitengewesten van de stad?. Mag hopen dat de nieuwe Hema in zuid ook uitgebreid wordt met een versafdeling. Kom regelmatig in WC Paddepoel in Groningen, daar is dat al jaren een groot succes. Zal eens vragen aan de filiaalleider in de stad. Ik ken hem.
Wat sas as dós was kaans.
Plaats reactie