Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Stadsveld

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Stadsveld

Bericht door enschedeinansichten »

Ik denk dat het niet veel hoger wordt. :oops:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

enschedeinansichten schreef:Ik denk dat het niet veel hoger wordt. :oops:
Je hebt gelijk. Ik had gedacht dat er daarboven nog woningen gebouwd zou worden. Hierbij de updatevan 7-5-2013.
Bijlagen
DSCF8006.JPG
DSCF8007.JPG
DSCF8008.JPG
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

De nieuwbouw Albert Heijn supermarkt op de hoek van de Weth. Nijhuisstraat, Elfrinksweg en Adriaan Brouwerstraat is klaar. Ik hoorde vanmorgen dat deze winkel begin september a.s. zal worden geopend, zodat de vestiging aan de Thomas de Keijserstraat dan zal worden gesloten.
Bijlagen
DSCF8735.JPG
DSCF8738.JPG
DSCF8739.JPG
DSCF8741.JPG
Thomas de Keizerstraat ALbert Heijn.JPG
STADSVELD
Member
Member
Berichten: 18
Lid geworden op: wo sep 02, 2009 10:32 pm

Re: Stadsveld

Bericht door STADSVELD »

Zal het gedeelte aan de Th.de Keijserstraat waar dus momenteel de Albert Heijn inzit geloopt gaan worden?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

STADSVELD schreef:Zal het gedeelte aan de Th.de Keijserstraat waar dus momenteel de Albert Heijn inzit geloopt gaan worden?
Ik denk het niet, want de huizen erboven zijn nog allemaal bewoond. Bij de flat op het Oogstplein daarentegen staan boven al veel huizen leeg en zal dus wel worden gesloopt. Ik hoorde van de visboer, die donderdags altijd op het plein naast de nieuwe Albert Heijn aan de Wethouder Nijhuisstraat staat, dat er op het Stadsveld ook nog nieuwe winkels komen, zoals Kruidvat en Hema. Misschien komen die straks in het oude pand van Albert Heijn aan de Thomas de Keijserstraat?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

In de krant Tubantia van vandaag staat dat een deel van het woon- en winkelcomplex langs de Wethouder Nijhuisstraat tussen de Jan van Goyenstraat en de Jan Vermeerstraat zal worden gesloopt, o.m. het gedeelte waar de ABN Amrobamk heeft gezeten. Het snookercentrum daarboven zal dan ook verdwijnen. De winkelrij aan de Weth. Nijhuisstraat krijgt een andere uitstraling, hierin komt dan o.m. een vestiging van de HEMA en Kruidvat en op de hoek met de Jan Vermeerstraat in het deel waar o.m. de voormalige garage van Harry Monninkhof zat komt dan de supermarkt van Dirk van den Broek, die dan van de Oogstplein zal verdwijnen. De vestiging van EMTÉ supermarkt tegenover de hoek Jan van Goyenstraat en Weth. Nijhuisstraat gaat dan naar de nieuwbouw aan de Akkerstraat. ziew ook topic: http://enschede-stad.nl/forum/viewtopic ... &start=440
Bijlagen
Weth. Nijhuisstrat hoek Jan van Goyenstraat oude ABN Amrobank en daarboven snookercentrum.JPG
Weth. Nijhuisstraat.JPG
Weth. Nijhuisstr..JPG
Weth. Nijhuisstraat hoek Jan Vermeerstr. oude garage Monninkhof.JPG
Wetth. Nijhuisstr. hoek Akkerstraat pand Emté supermarkt.JPG
wkleunen

Re: Stadsveld

Bericht door wkleunen »

De nieuwe Albert Heijn wordt vandaag feestelijk geopend, als ik het goed begrepen heb.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Twekkelerveld »

Exclusief! Foto's vanaf de nieuwbouw aan de Akkerstraat. Helaas was het niet echt helder. Maar als je goed kijkt kun je 3 grote bouwprojecten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

Mooie foto's Twekkelerveld. :okay: Ga je daar ook wonen?
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Veteraan »

De 'oude' woningen zijn wel erg ingesloten. De vrije tuin is niet vrij meer.
Waarschijnlijk hetzelfde gevoel als de boeren hadden, toen de stad hun richting op groeide. Pijnlijk, maar logisch en onvermijdelijk.
Sno

Re: Stadsveld

Bericht door Sno »

Veteraan schreef:De 'oude' woningen zijn wel erg ingesloten. De vrije tuin is niet vrij meer.
Waarschijnlijk hetzelfde gevoel als de boeren hadden, toen de stad hun richting op groeide. Pijnlijk, maar logisch en onvermijdelijk.
Dat is wel een goed punt, waar ik eigenlijk nooit aan denk als er hoogbouw (of middelbouw) gebouwd wordt.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: Stadsveld

Bericht door Hendrik »

De bewoners aan de Zweringweg hebben de oude situatie teruggekregen. Alleen iets hoger, wel netter want die oude troep was op het laatst niet aan te zien. Ik denk dat ze al zo´n kleine 50 jaar tegen een flat aankeken. Maar ja, in die tijd moest inspraak nog uitgevonden worden.
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

Hendrik schreef:De bewoners aan de Zweringweg hebben de oude situatie teruggekregen. Alleen iets hoger, wel netter want die oude troep was op het laatst niet aan te zien. Ik denk dat ze al zo´n kleine 50 jaar tegen een flat aankeken. Maar ja, in die tijd moest inspraak nog uitgevonden worden.
Ja, deze flat op onderstaande foto stond er eerder. Toch wel iets lager.
Bijlagen
Wethouder Nijhuisstraat.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Veteraan »

Hééé... Dit is een Deja vú.... Kan dat? Uit welke jaartal stamt deze foto?
Toen stond het Eudokiakerkje er ook nog?
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:Hééé... Dit is een Deja vú.... Kan dat? Uit welke jaartal stamt deze foto?
Toen stond het Eudokiakerkje er ook nog?
Ik heb nog even op de achterkant van de kaart gekeken, maar is helaas niet afgestempeld. De kaart is uitgegeven door Vormeer Huis- en Luxe art.- Winkelcentrum Stadsveld. Weth. Nijhuisstraat 254. Enschede. Telefoon 0 5420-10900.
Van een andere kaart die ik van het winkelcentrum heb, zit op de achterkant een postzegel van 4 cent met een stempel van 1961. Ook heb ik nog een kaart van de Geref. Kerk Stadsveld (het Eudokiakerkje), Ik kan deze helaas niet inscannen omdat mijn scanprogramma (nog) niet werkt.
hans
Member
Member
Berichten: 2731
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Stadsveld

Bericht door hans »

mooi nog met kevers en een T1 op straat....
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Twekkelerveld »

Arie schreef:Mooie foto's Twekkelerveld. :okay: Ga je daar ook wonen?
Nee, ik kom voor mijn werk als glasvezelmonteur af en toe op leuke plekken terecht. :)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Arie »

Vandaag gelezen in de Tubantia dat de sloop van het flat aan de Oogstplein niet door zal gaan, maar zal worden opgeknapt.
Bijlagen
Oogstplein 001.JPG
Oogstplein 002.JPG
Oogstplein 003.JPG
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4788
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Stadsveld

Bericht door Veteraan »

O P G E K N A P T ? ? ? ? :? :? :? :? :?

De prachtigste panden worden plat gegooid en deze vreselijk ....... (mag ik niet zeggen) wordt opgeknapt?
:down:
enschede053
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 30, 2011 11:18 pm

Re: Stadsveld

Bericht door enschede053 »

Haha hoe wil je dit in vredesnaam opknappen? Is er ook al bekend of er een nieuwe supermarkt in komt als de Dirk vertrekt?
Plaats reactie