Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Tom

Bericht door Tom »

------------------- The End -------------------------?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Shit niemand snapt er hier wat van volgens mij :P ....................................ai ai ai !!
Laatst gewijzigd door INVISIBLE op do aug 23, 2007 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Nog een keer dan :

Tom schreef:
Kris schreef: De laatste tijd (1,5-2 jaar) schiet het niet zo op met de bevolkingsgroei van Enschede. Het inwonertal per 1 juli zit volgens het CBS nu weer op het niveau van +/- oktober 2005. In dit tempo kan het dus nog wel even gaan duren. Geldt overigens ook voor Hengelo en Almelo.
Ja, dat klopt idd. Het blijkt dat er 'maar" 177 personen in 2006 zijn bijgekomen. :D Van wat ik las komt dat omdat er wel veel mensen uit de regio Twente, Achterhoek Oost Nederland en vooral Duitsland naar Enschede trekken, maar er ongeveer evenveel (geboren) uit Enschede naar het westen (Utrecht, Amersfoort en Zoetermeer geloof ik) vertrekken.

http://cms3.enschede.nl/webs/enschedein ... oorl_.pdf/
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken voor een stad als Enschede(waarin de maanden Juni-Oktober erg verschillen).
Juni 2005 = 153.507
Juni 2007 = 154.311, dat zijn 804 inwoners meer dan exact 2 jaar geleden.
Dat is voor een niet groeistad, een redelijk aantal.
Hoe mensen erbij komen dat er geen groei in het aantal inwoners zit, ligt meer aan hun inzicht in bevolkingsontwikkeling van een stad.
Maar om daarmee mijn vorige uitleg, als niet waar te beoordelen gaat een beetje te ver.

Let op mijn opmerking : Over een pakweg 2 maand zitten we op zo'n bi154.800 inwoners !!

Inwonerstoename Almelo in 2 jaar tijd, 138 inwoners (Juni2005-Juni2007)
Inwonersafname Hengelo in 2 jaar tijd, 40 inwoners (Juni2005-Juni2007)


Dit zijn de exacte cijfers van de 3 grote Twentse steden, waarin Almelo ook nog gestaag doorgroeit !!





Om maar even op een eerder getrokken standpunt terug te komen, waarin werd aangegeven dat Enschede de laatste 2 jaar nagenoeg niet is gegroeid in bevolking.
Het groeipercentage bedraagt zo'n : 0.26 procent van het totaal aantal inwoners van dat jaar.
Dus voor Juni 2008, word het inwoneraantal van de stad op zo'n 154.712 inwoners geschat, waarmee er in Oktober dat jaar waarschijnlijk de 155.200 grens gepasseerd gaat worden.
Maar goed dit zijn wel lange termijn verwachtingen, die nog compleet kunnen veranderen door verschillende feiten.
Maar volgens berekeningen gaat dat het inwoneraantal van aankomend jaar worden, als de groei ongeveer gelijk is als die van voorgaande jaren !![/quote]
Kris

Bericht door Kris »

INVISIBLE schreef:Hoe mensen erbij komen dat er geen groei in het aantal inwoners zit, ligt meer aan hun inzicht in bevolkingsontwikkeling van een stad.
:beer:

Klaar.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Ja tuurlijk zo'n (bovenstaande) opmerking, en bepaalde personen voelen zich meteen weer aangesproken zoals jou Kris :lol:
Of kun je de berekeningen niet aan ;).

Als je zo netjes bent, geef je toe dat je eerder zei dat Enschede geen noemenswaardige groei kent.
Ook zei je dat het net zo was met Almelo, en Hengelo, wat helemaal niet vergelijkbaar is met Enschede in dat opzicht.
En met 804 mensen in 2 jaar tijd, zit je daar dan toch totaal naast !!
Zodat ik toch wel even mag zeggen dat je het bij het verkeerde eind hebt, aangezien jij het meteen afdoet als KLAAR (laat hem maar lullen).

Maar ik heb hiermee wel gelijk !! 8)
Kris

Bericht door Kris »

INVISIBLE schreef:Als je zo netjes bent, geef je toe dat je eerder zei dat Enschede geen noemenswaardige groei kent.
Nou met 804 mensen in 2 jaar tijd, zit je daar dan toch totaal naast !!
Kerel, ik zei dat het inwoneraantal van Enschede momenteel weer gelijk is aan het niveau van oktober 2005 en dat is het ook. Het is leuk dat de instroom van studenten in de tweede helft van dit jaar de cijfers weer wat rooskleuriger zal maken (zoals elk jaar), maar van een noemenswaardige groei is in mijn ogen de laatste tijd geen sprake. En zoals je kon lezen had ik het over de laatste 1,5 tot 2 jaar.

Voor noemenswaardige groei doe je CBS Statline > Utrecht.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Shit je bent echt verkeerd aan het beredeneren zo te zien, je snapt het dus toch niet helemaal.
Je vergelijkt toch geen aantallen van Oktober 2005 met Juni 2007, dat is hetzelfde als sneeuw zoeken in Augustus :P .

O ja de groei van Enschede is 0.26 procent per jaar, als je het even precies wilt weten.
Dat houdt in dat er per jaar zo'n 400 mensen bijkomen door verschillende factoren (geboorte, verhuizingen, studenten die blijven hangen enz enz....)
En niet zoals jij zegt, dat er geen groei te zien is in het inwoneraantal van de stad.

Utrecht, Almere en ook Zoetermeer, Helmond en Zwolle bijvoorbeeld hebben inderdaad een grotere (noemenswaardige) groei aangezien het groeisteden zijn, die door de staat zijn aangewezen als groeistad.
Maar daar ging mijn standpunt ten opzichte met die van jou niet om !!
Kris

Bericht door Kris »

Er zijn leugens, grote leugens en statistieken.

Ik weet ook wel dat het inwoneraantal in Enschede in oktober hoger ligt dan in juni, maar in de maanden zonder instroom van studenten groeit Enschede de laatste twee jaar nauwelijks of daalt het inwonertal. Er is momenteel gewoon geen lekkere continuïteit in de groei.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Je snapt het dus gewoon niet

Klaar.
Kris

Bericht door Kris »

Schiet toch niet altijd zo in een kramp als het over Enschede gaat.
dardow

Bericht door dardow »

Nou ik ga maar weer dromen over de toekomst
in een 200.000 inwoners stad Enschede :lol:
met torens van meer dan 150 meter en de twentse rivier
die langs de rand van Enschede zuid richting munster stroomt.
...zucht :?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Word toch niet zo snel aangebrand als ik een keer ergens goed zit.
En geef het eens gewoon toe, moeilijk hé :hi: ?

Dit heeft niks te maken met de stad, maar ik probeer gewoon Jou uit te leggen dat je verkeerd zit met redeneren.
Als jij straks de cijfers van Enschede in Oktober 2007, naast die van Oktober 2005 legt, zou je zien dat er ongeveer 800 mensen bijgekomen zijjn.
Diezelfde cijfers kun je nu statistisch ook naast die van Juni 2005, en Juni 2007 leggen (deze cijfers zijn bekend), en dan zie je dat het er ook +800 zijn.
Daar veranderd die instroom van studenten helemaal niks aan, aangezien de meeste het einde van het schooljaar (Mei, Juni de stad ook weer verlaten).
Wel als je cijfers van Oktober 2005 met die van Juni 2007 gaat vergelijken, aangezien dat nog niet over het gehele jaar gaat (scheve verhoudingen).

Maar goed hoop dat je het nu begrijpt, maar de inwoneraantallen van Enschede groeien gewoon met zo'n 400 inwoners per jaar.
En dat is toch een relatief hoog aantal mensen, als je zelf aangeeft dat er Geen groei plaatsvind tussen 2005 en 2007 !!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Dardow

Uhm, rekenen is een sterk vak van me, dus uhhhhhhhhhh

Dat duurt als het huidige groeitempo volhoudt dan nog zo'n 114 jaar en 3 maand, dus in 2121 (leuk jaartaal) komt Enschede op die magische grens te zitten ;).
Misschien dat de overbevolking en weersinvloeden de Twentse rivier weer door de Stuwwallen van Twente kan laten verlopen, zodat ook die wens in vervulling gaat.
Ja en die torens, dat ligt meer aan de bevolking en instelling van de gemeente zelf, mij hebben ze in ieder geval wel als voorstander :okay:
Ligt het er alleen nog aan of in 2121, torens van 150m nog als hoog worden aangezien ;).
Kris

Bericht door Kris »

Ok, op 1 januari 2008 wil ik dan in de statisieken van Enschede 400 inwoners meer zien dan op 1 januari 2007. Zoniet, dan blijf ik in Almelo, zoja, dan verhuis ik per februari naar Enschede ;)

Een hele slechte weddenschap.
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Dus wanneer het er 399 of 401 zijn verhuis je niet naar Enschede.
Zo kan ik ook nog wel een weddenschap sluiten :lol:
Kris

Bericht door Kris »

Helmerhoeker schreef:Dus wanneer het er 399 of 401 zijn verhuis je niet naar Enschede.
Zo kan ik ook nog wel een weddenschap sluiten :lol:
:D

Ik zal coulant zijn, alles boven de 400 is goed ;) Of slecht, hoe je het ziet.

Ik ga de verhuizer vast boeken.
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Van Fok:
Zaanstad is internationaler dan Amsterdam

Amsterdam kwam de afgelopen dagen in het nieuws als de meest internationale stad van de wereld. Dit blijkt onjuist te zijn. Er is minstens één stad die binnen haar stadsgrenzen meerdere nationaliteiten herbergt: Zaanstad. Tegenover de 177 nationaliteiten van Amsterdam telt Zaanstad 189 nationaliteiten.


Dit is vrij opmerkelijk, aangezien Zaanstad in totaal 141.000 inwoners telt (van wie 123.000 autochtoon), tegenover een inwonertal van 745.000 in Amsterdam (van wie circa 50% autochtoon). De afgelopen dagen presenteerde de hoofdstad zich als de meest internationale stad van de wereld, waarbij vergelijkingen werden gemaakt met andere wereldsteden, zoals Antwerpen en New York met respectievelijk 'slechts' 164 en 150 nationaliteiten. "Toen ik het bericht in de kranten las en het op de televisie verscheen, dacht ik meteen: hé, wat gek, wij hebben er meer", aldus woordvoerster Annelies van Dijk van Zaanstad.

Zou Zaanstad de meest internationale stad ter wereld zijn? Van Dijk sluit niet uit dat er een Nederlandse stad is die nog meer nationaliteiten telt. "Het zou kunnen, maar ik kan het me moeilijk voorstellen", stelt Van Dijk.
Zou Enschede er nog meer hebben? We hebben hier wel het ITC zitten, waar nogal wat mensen van verschillende nationaliteiten rondlopen.
dardow

Bericht door dardow »

Invis 2121 duurd me echt te lang hoor!:p
Kan Enschede dan niets doen om dit proces te versnellen??
:? :?
Insider

Bericht door Insider »

Waarom heb ik het idee dat het langzaam aan weer een mannendiscussie wordt, waarbij het erom gaat wie de "grootste" heeft.... :D
Tom

Bericht door Tom »

Perceptor schreef:Zou Enschede er nog meer hebben? We hebben hier wel het ITC zitten, waar nogal wat mensen van verschillende nationaliteiten rondlopen.
Enschede heeft 141 verschillende nationaliteiten.
Plaats reactie