Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Tom schreef:
Perceptor schreef:Zou Enschede er nog meer hebben? We hebben hier wel het ITC zitten, waar nogal wat mensen van verschillende nationaliteiten rondlopen.
Enschede heeft 141 verschillende nationaliteiten.
Dat bevestig ik
Perceptor

Bericht door Perceptor »

Toch nog een flink aantal.
Rik

Bericht door Rik »

Beduidend meer mannen in de leeftijdsgroep 20-24, en in E'de centrum en Noord :lol: Daar moeten nog heel wat Duitste psychologiestudentes voor worden binnengehaald om dat recht te zetten :D
Tom

Bericht door Tom »

laat die psychologie studentes maar lopen hoor... :beer: 8)
Tiroler

Bericht door Tiroler »

Tom schreef:laat die psychologie studentes maar lopen hoor... :beer: 8)
:beer: Idd!

Meer rechter en geneeskunde sloeries deze kant op :D
Rik

Bericht door Rik »

Ik zeg ook niet dat ik daar enig bezwaar tegen heb :D
Jan
Member
Member
Berichten: 25
Lid geworden op: vr mar 26, 2004 9:56 pm

Bericht door Jan »

Tom schreef:Enschede heeft 141 verschillende nationaliteiten.
Enschede 4e plaats wereldwijd?
Amsterdam stad met meeste nationaliteiten (177) ter wereld
Van onze verslaggever
Amsterdam blijft ook in 2007 de meest multiculturele stad ter wereld, maakte de gemeente gisteren bekend.

Op 1 januari van dit jaar woonden er 177 verschillende nationaliteiten in de stad. Daarmee voert Amsterdam de mondiale ranglijst aan. Antwerpen staat op nummer twee met 164 nationaliteiten, New York heeft er 150 en is daarmee derde.

In 2006 kwam er één nieuwe nationaliteit bij in Amsterdam: er vestigde zich namelijk iemand uit Malawi in de stad. Maar de meest voorkomende vreemde nationaliteiten zijn Marokkaans (64.588 mensen), Turks (37.421), Brits (10.244), Duits (6670) en Surinaams (5609).

In totaal heeft Amsterdam 743.104 inwoners. De Nederlanders blijven er toch in de meerderheid: 532.548 hebben alleen de Nederlandse nationaliteit. Daarnaast hebben nog eens 123.204 mensen twee paspoorten, waaronder een Nederlands.
enschede beeft!
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Enschede heeft 141 verschillende nationaliteiten.
Naar mijn smaak zijn dat er veel te veel, multiculturele samenleving prima,
maar sommige culturen brengen hier weinig goeds helaas.
Bijvoorbeeld: de mensen uit het oost Europa,
met veel van deze mensen (Niet allemaal dat weet ik wel !!!)
komt ook een heleboel criminaliteit deze kant op.
Dat zijn eigenlijk gewoon economische vluchtelingen, die moet je niet toelaten.
Ik vind dat we aan onze eigen problemen genoeg hebben.

Doe mij het Zwitsers model maar, als je daar geen werk hebt,
draag je niet bij aan hun economie, en kom je er dus niet in.
Simpel en efficiënt.
Rik

Bericht door Rik »

Ja joh laten we mensen verplichten om allemaal in hun eigen landje te blijven, daar worden we allemaal beter van! En alleen op vakantie naar Frankrijk met een visum!
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Rik schreef:Ja joh laten we mensen verplichten om allemaal in hun eigen landje te blijven, daar worden we allemaal beter van! En alleen op vakantie naar Frankrijk met een visum!
Rik ik ga er verder niet op in, want dat word enkel een bodemloze discussie, en daar heb ik geen trek in
Rik

Bericht door Rik »

Mja, dat ben ik wel met je eens. Als je ergens fundamenteel over van mening verschilt heeft het geen zin om erover te gaan discusieren.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Ik ben blij met een open Europa, dat ik bijv. dalijk gemakkelijk een buitenlandse stage kan lopen en daarna een baan zoeken in het buitenland, want ik heb dit landje met z'n klimaat wel gehad :D
Niek

Bericht door Niek »

rr1991 schreef:Ik ben blij met een open Europa, dat ik bijv. dalijk gemakkelijk een buitenlandse stage kan lopen en daarna een baan zoeken in het buitenland, want ik heb dit landje met z'n klimaat wel gehad :D
Je gaat niet naar Zuid Europa om daar met 40 graden hard te werken. Dat soort landen zijn er om te relaxen, om een villa te kopen etc.
Je zou lekker naar Polen of hongarije kunnen gezellig!
Tegen een uur loontje van 1 a 2 euro kunnen werken ook leuk!
Tja Belgie en Duitsland hebben een beetje hetzelfde klimaat.. niet echt interessant.
Engeland en ierland al helemaal niet (hoewel het zeeeeeer goed verdienen is in Ierland!!) Betere welvaart dan hier.
Schot

Bericht door Schot »

rr1991 schreef:Ik ben blij met een open Europa, dat ik bijv. dalijk gemakkelijk een buitenlandse stage kan lopen en daarna een baan zoeken in het buitenland, want ik heb dit landje met z'n klimaat wel gehad :D
Gewoon in nederland blijven, het klimaat veranderd vanzelf. :banaan:
Tom

Bericht door Tom »

Hans van Dijk schreef:Naar mijn smaak zijn dat er veel te veel, multiculturele samenleving prima,
maar sommige culturen brengen hier weinig goeds helaas.
Bijvoorbeeld: de mensen uit het oost Europa,
met veel van deze mensen (Niet allemaal dat weet ik wel !!!)
komt ook een heleboel criminaliteit deze kant op.
Dat zijn eigenlijk gewoon economische vluchtelingen, die moet je niet toelaten.
Ik denk dat het nog wel meevalt met de criminaliteit in vergelijking met het gevaar voor de werkgelegenheid. Ik snap uberhaupt niet waarom onze grenzen ineens openmoesten voor oa Poolse werknemers die nu hier nu graag willen werken aangezien het loon hier minimaal drie keer zo hoog is als daar. Ik denk dat vooral laageschoolde mensen concurrentie hiervan ondervinden, de politici zelf hebben er natuurlijk geen last van.
Het is nu geloof ik wel zo dat een Nederlandse wergever evenveel of het minimum aan een Poolse werknemer moet betalen voor gelijksoortig werk, en daarom neemt de aantrekkelijkheid om poolse werknemers in diens te nemen wel af. Echter ze richten steeds meer hun eigen bedrijfjes op schijnt en dat lijkt mij weer wel erg schadelijk. Aangezien Enschede in het oosten van Nederland licht hoop ik niet dat ze massaal hierheen komen...
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Schot schreef:
rr1991 schreef:Ik ben blij met een open Europa, dat ik bijv. dalijk gemakkelijk een buitenlandse stage kan lopen en daarna een baan zoeken in het buitenland, want ik heb dit landje met z'n klimaat wel gehad :D
Gewoon in nederland blijven, het klimaat veranderd vanzelf. :banaan:
Haha, maar ik wil ook winters, landklimaat bitte!
Ook Zweden of Noorwegen lijkt me mooi.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Bdw, hier weten ze te vermelden dat de stad Enschede 139.494 inwoners in 2005 telde.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

rr1991 schreef:Bdw, hier weten ze te vermelden dat de stad Enschede 139.494 inwoners in 2005 telde.
welke taal is dat, Deens of zo :?
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Moin un willkamen bi de plattdüütsche Utgaav vun Wikipedia

Laat maar :D

stelletje maffe moffen :P
Plaats reactie