Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Serieus, ik dacht dat het Zuid-Afrikaans was want daar heeft het ook wel heel wat van weg.
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Bericht door rr1991 »

Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

dat wist ik wel ;) hier bint ze ok nig goed wies.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Post van 23 Augustus 2007,
INVISIBLE schreef: Let op mijn opmerking : Over een pakweg 2 maand zitten we op zo'n bijna 155.000 inwoners !!
1 Oktober 2007 telde Enschede 154.867 inwoners, dus zo verkeerd zat ik nog niet met mijn schatting..
Vooral niet al je nagaat dat Enschede op dat moment 154.194 inwoners(Augustus 2007) in haar stadsgrenzen had wonen
Vorig jaar waren dat in diezelfde periode 154.599 inwoners (1 Oktober 2006), wat tot dusver het hoogste aantal van de stad is geweest.
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

tis hier druk 8) in Enske

ik wil van allemaal één euro :P
kleine moeite, grote vreugde.................voor mij dan hé
Afbeelding
Rek.nr. 12.34.567.890
t.n.v Help Hans de winter door :D
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Sorry, heb er net een kroket voor gekocht.
de kloomp'maj anhoalen
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Winus schreef:Sorry, heb er net een kroket voor gekocht.
nou zo erg is dat niet, het blijft in de familie hé :D

Als de rest maar wel over de brug komt :x
Robert

Bericht door Robert »

Pak de erfenis van Winus' grootmoeder maar. ;)
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Vals, heel vals. :cry:
de kloomp'maj anhoalen
Hans van Dijk

Bericht door Hans van Dijk »

Winus schreef:Vals, heel vals. :cry:
Wie is vals, de grootmoeder, of Roberts opmerking :D
Gebruikersavatar
Tony S.
Member
Member
Berichten: 432
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 8:23 am
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Tony S. »

De erfenis natuurlijk...
Een lang wief is een ladder in huus!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

En zie hier, nu geeft ook de krant mijn eerder genoemde schatting van het inwoneraantal van Enschede weer als ............."Een verrassende toename van het inwoneraantal van Enschede".

Dus wat ik hierboven zelf al opgezocht had, en eerder al moest verdedigen met mijn mening, word dan nu ook door de krant bevestigd.



17-01-2008,
Inwonertal Enschede blijft gestaag groeien


ENSCHEDE - Het aantal inwoners van Enschede is in 2007 met 362 gestegen. Dat is de grootste groei sinds jaren. In 2006 bijvoorbeeld groeide de bevolking van Enschede met 177 personen. Op 1 januari 2008 telde Enschede 154.851 inwoners. Enschede kent sinds de jaren 90 een groei die alleen in 1996 is onderbroken.

De groei vindt de laatste jaren plaats in vooral Enschede-Oost en het centrum. Dat het aantal inwoners in 2007 toenam, heeft te maken met de grote natuurlijke groei van 437. Een record in de de afgelopen vijf jaar. In de jaren 2002 tot en met 2006 bedroegen die cijfers respectievelijk 206, 290, 278, 399 en 301. Tegenover het aantal geboortes van 1748 in 2007 stonden 1.311 sterfgevallen. Het aantal geboortes steeg in 2007, vergeleken met 2006, weliswaar gestaag (tien), máár het aantal sterfgevallen daalde behoorlijk: van 1437 in 2006 naar 1311 in 2007. Het laagste cijfer sinds jaren: 1437 (2006), 1377 (2005), 1446 (2004) en 1531 (2003). Het aantal geboortes in 2007 (1748) is ongeveer het gemiddelde van de laatste vijf jaar: 1738 (2006), 1776 (2005), 1724 (2004) en 1821 (2003).

Vorig jaar vertrokken er meer mensen uit Enschede dan zich er vestigden: 7558 tegen 7483. In 2006 was het vertrekoverschot groter: 124. De meeste mensen vertrokken richting westen, Noord- en Zuid- Holland en Utrecht.

De afgelopen jaren kwamen er meer mensen uit Noord-Nederland, Oost-Gelderland (de Achterhoek) naar Enschede dan er naar die gebieden vertrokken. Er wonen in Enschede iets meer mannen (51 procent) dan vrouwen. Een duidelijk overschot is er in de leeftijdscategorie 20-24 jaar. Dat komt door de UT en Saxion Hogeschool, die veel mannelijke studenten hebben.

Ongeveer zes procent van de inwoners van de gemeente Enschede heeft een niet-Nederlandse nationaliteit. De grootste groep heeft een Westerse nationaliteit, waarbij de Duitse het meest voorkomt. Onder de inwoners met de niet-Westerse nationaliteit vormen Turken de grootste groep.

http://www.tctubantia.nl




Denk dat deze schatting nog steeds wel aardig overeenkomt met de werkelijkheid, al zijn er bepaalde factoren die meespelen, en het zaakje kunnen veranderen.
Ook de genoemde groei van 400 inwoners per jaar, die eerder als totaal onrealistisch genoemd werd, is bijna gehaald (362).
INVISIBLE schreef: Om maar even op een eerder getrokken standpunt terug te komen, waarin werd aangegeven dat Enschede de laatste 2 jaar nagenoeg niet is gegroeid in bevolking.
Het groeipercentage bedraagt zo'n : 0.26 procent van het totaal aantal inwoners in dat jaar.
Dus voor Juni 2008 word het inwoneraantal van de stad zo'n 154712 inwoners verwacht, waarmee er in Oktober dat jaar waarschijnlijk de 155.200 grens gepasseerd gaat worden.
Maar goed dit zijn wel lange termijn verwachtingen, die nog compleet kunnen veranderen door verschillende feiten.
Maar volgens berekeningen gaat dat het inwoneraantal van aankomend jaar worden, als de groei ongeveer gelijk is als die van voorgaande jaren !!
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door Errik »

Enschede heeft niet meer, maar andere inwoners nodig. Vooral jonge vrouwen zijn welkom. Vandaar ook een aantal meer op vrouwen gerichte studies aan de UT. Of het aantrekken ook echt gaat lukken is de vraag.
Zie hier wat vrouwen echt willen:

“Single young females want cities to be fun, accessible and safe”
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
INVISIBLE

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door INVISIBLE »

Aan vrouwen geen tekort in Enschede, integendeel.
Dat menigeen niet de juiste plekken kent, daar kan ik niks aan doen :).
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door Errik »

Kom nou, het is een veelgehoorde klacht van UT studenten dat ze in Enschede geen vrouw kunnen vinden. Is één van de redenen dat veel van hen de stad verlaten na de studie.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Xom

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door Xom »

Errik schreef:Kom nou, het is een veelgehoorde klacht van UT studenten dat ze in Enschede geen vrouw kunnen vinden. Is één van de redenen dat veel van hen de stad verlaten na de studie.
Ach de UT zet al hard in op het halen van Duitse studentes. De laatste jaren is het wel degelijk beter geworden qua aantallen vrouwen. Kan altijd beter natuurlijk 8)
INVISIBLE

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door INVISIBLE »

Errik schreef:Kom nou, het is een veelgehoorde klacht van UT studenten dat ze in Enschede geen vrouw kunnen vinden. Is één van de redenen dat veel van hen de stad verlaten na de studie.
Ligt dat dan meer aan (Enschedese)studenten in het algemeen?, of aan de vrouwen die (wel) in Enschede wonen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks :P.
Het is de grootste onzin dat vrouwenverhaal, echt waar !!
Deze studenten komen vaak niet verder dan hun Campus, en ja daar wonen nu eenmaal niet zoveel vrouwen als er elders in de stad wonen.
Helmerhoeker

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door Helmerhoeker »

Het ligt echt niet alleen aan de studenten hoor, de bevolkingspiramide in dit verslag over de bevolking van Enschede laat duidelijk zien dat er in de leeftijd 20-30 een overschot is aan mannen. Alleen de mannelijke studenten die op ouder vrouwen vallen hebben geluk, vanaf een jaar of 65 zijn er genoeg vrouwen te vinden :lol:
INVISIBLE

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door INVISIBLE »

Ja ......... en je gaat er vanuit dat ik deze opmerking zomaar ergens op basseer? :P
Ik ken die grafiek, maar dat zegt toch niks over het wel of niet succesvol vinden van een vrouw in Enschede.
Als je bijvoorbeeld nooit de Campus afkomt, is er een grote kans dat je niet veel Enschedese vrouwen zult aantreffen.
Ook is het een feit, als je weinig het huis of je omgeving uitkomt, je ook weinig inwoners van een stad zou leren kennen.
Allemaal zomaar wat punten die invloed hebben op het wel of niet zien van het vrouwelijke geslacht in Enschede.

Daar heeft die grafiek helemaal niks mee te maken.
Aangezien er ook tal van steden zijn met meer vrouwen in die grafiek, maar ook wel een vertrek van schoolverlaters kennen (zowel man als vrouw).
Want wat willen nu zoveel vrouwen in een stad met reletief gezien alleen maar Vrouwen?
Juist die gaan verkassen naar een plaats met veel mannen, dus dat zegt helemaal niks, over het wel of niet in stand houden van het bevokingsaantal.
Hans van Dijk

Re: Hoeveel inwoners heeft Enschede-Stad nu

Bericht door Hans van Dijk »

Ach de UT zet al hard in op het halen van Duitse studentes. De laatste jaren is het wel degelijk beter geworden qua aantallen vrouwen. Kan altijd beter natuurlijk
heb je de gemiddelde Duitse vrouw wel eens goed bekeken :lol:

Giesela Braadwurst :afro:
Plaats reactie