Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Zwervers in Enschede

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Daniela
Member
Member

Re: Zwervers in Enschede

Bericht door Daniela » di jan 05, 2016 10:58 am

enschedeinansichten schreef:Ja niks dan goed over de doden ??
Ik ken hem alleen als een drankverslaafde, scheldende en bedreigende man. (Tubantia neemt dat niet over).
Op dit moment is volgens mij al een heiligverklaring aangevraagd, er wordt zelfs geroepen om een standbeeld.
Wat een onzin, dan zijn er nog wel andere mensen. :o
Ik zag hem ook wel eens (kennissen kende hem, dus hij kwam daar wel eens over de vloer), het enige wat mij bijstaat is die niet zo frisse geur die hij mee droeg, die rook je van een afstand :-P En idd altijd dronken met een biertje in zijn hand :D. En laat ik nou net niet van dronken mensen houden, dus was ik er ook altijd snel weer weg 8)

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » wo feb 10, 2016 2:11 pm

Parallelweg en delen Tattersall dicht voor publiek
Redactie | 10-02-2016

ENSCHEDE - De Parallelweg wordt afgesloten voor het publiek. Ook diverse plekken in de buurt Tattersall zijn niet langer openbaar. Zwervers en junks zorgen daar voor zoveel overlast voor bewoners en ondernemers dat gemeente en woningcorporaties daartoe hebben besloten.
Onveilig

Bij de Parallelweg gaat het om het gedeelte tussen de Wenninkgaarde en de ingang van het Intercity Hotel. Het blijkt een aantrekkelijke plek te zijn voor zwervers en junks door de nissen en overdekte laadruimtes. Daarnaast zorgen foutief geparkeerde auto’s en achteruit rijdende vrachtwagens ook nog eens voor gevaarlijke situaties.
Privéterrein

Tattersall blijkt ook een interessante buurt te zijn voor zwevers en junks. Mede door de bebouwing met nisjes, besloten doorgangen en hoekjes. Al deze plekken worden nu privéterrein en alleen voor bewoners toegankelijk.

bron: http://enschede24.nl/nieuws/nieuws/para ... =hootsuite
De stadsfotograaf zonder grenzen

hans
Member
Member

Bericht door hans » wo feb 10, 2016 2:23 pm

verbieden verbieden verbieden.
handhaven is kennelijk te moeilijk want er valt niets te halen bij die doelgroep....

Bjorn Keizers
Member
Member

Bericht door Bjorn Keizers » wo feb 10, 2016 11:14 pm

De huidige zachte benadering werkt overduidelijk niet. Enschede is een te aantrekkelijk eindpunt, ook voor anderen die elders bekend zijn zoals de drugsdealers van buiten de regio. Enschede laat dit soort groepen lekker hun gang gaan.

Vroeger wist men wel raad met de landloper: in een werkkamp en regelmatig tuchtigen.

Dat ze die straten afsluiten snap ik wel. Als omwonende/ gebruiker heb je recht op een veilige, aangename omgeving.

Of er een oplossing is voor dit probleem... Tsja, in containers buiten de stad huisvesten werkt alleen als je er ook een hek om zet. De zwerver wil per definitie onder de mensen zijn immers.

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » vr feb 12, 2016 10:43 am

Omwonende Parallelweg: 'meer overlast door afsluiting'

Gepubliceerd op: 12/02/2016
Omwonende Parallelweg: 'meer overlast door afsluiting'

Bewoners van het appartementencomplex aan de Stadsgaarde, tegenover het Muziekkwartier, zijn niet blij met het plan om de Parallelweg tussen Wenninkgaarde en Stationsplein af te sluiten. Volgens bewoner Ben Groothengel is het in de omgeving net weer wat rustiger. Hij vreest dat door het afsluiten van de Parallelweg de overlast in de Wenninkgaarde terugkeert, zowel wat betreft het verkeer als ook door junks en dealers.

"Als deze maatregel wordt doorgevoerd, zal de verkeersoverlast weer toenemen", reageert Groothengel. Hij vindt het bovendien vreemd dat de bewoners niet op de hoogte zijn gebracht van het voornemen. Groothengel is van plan namens de ongeveer dertig bewoners van het appartementencomplex een brief te sturen naar het college van B&W. De afsluiting moet overlast van zwervers en junks tegengaan. In de wijk Tattersall neemt woningcorporatie De Woonplaats om diezelfde reden ook maatregelen.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/omwonende-pa ... tem?802816

Arie
Member
Member

Bericht door Arie » zo mei 29, 2016 8:02 pm

Zwerver Arend op transformatorhuisje aan C.F. Klaarstraat

Gepubliceerd op: 28/05/2016
Zwerver Arend op transformatorhuisje aan C.F. Klaarstraat

Kunstenaars Huub Filart en Sandra van Wezel hebben dit weekend een begin gemaakt met het portret van Arend Kerkhof. Ze schilderen het markante hoofd van de bekende Enschedese zwerver op een transformatorhuisje aan de C.F. Klaarstraat.

In opdracht van wijkraad De Bothoven verfraaiden de kunstenaars het afgelopen jaar al elektriciteitskastjes in de buurt met portretten van Jan Cremer, Harry Bannink, Willem Wilmink en Henk Elsink. Voor het schilderij van Arend Kerkhof gebruiken ze een foto die de Enschedese fotograaf Ruud van der Linden in 2013 maakte van de zwerver. Filart schilders Kerkhofs hoofd bewust in grijstinten. "Dat past bij zijn sombere manier van leven. De achtergrond wordt kleurrijk, want dat was hij ook."
bron: http://www.tvenschedefm.nl/zwerver-aren ... tem?815183
Bijlagen
Zwerver Arend op transformatorhuisje aan C.F. Klaarstraat.JPG
Zwerver Arend op transformatorhuisje aan C.F. Klaarstraat.JPG (244.52 KiB) 3452 keer bekeken

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » zo mei 29, 2016 10:23 pm

Pffff. :oops:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » ma mei 30, 2016 9:02 am

Wat een zucht Willem.

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » ma mei 30, 2016 9:26 am

Rene schreef:Wat een zucht Willem.
Die had ook van mij kunnen komen.
Misschien volgt nog een heiligverklaring.....?! Een straat die naar hem genoemd wordt. Een theater?
:(

enschedeinansichten
Member
Member
Contacteer:

Bericht door enschedeinansichten » ma mei 30, 2016 1:01 pm

Ik ga stelen, bedriegen, schelden en zuipen, zo wordt ik ook een geliefde en bekende Enschedeër. Postuum geëerd en misschien nog een lintje.
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.

Veteraan
Member
Member

Bericht door Veteraan » ma mei 30, 2016 2:50 pm

enschedeinansichten schreef:Ik ga stelen, bedriegen, schelden en zuipen, zo wordt ik ook een geliefde en bekende Enschedeër. Postuum geëerd en misschien nog een lintje.
Deed je dat nog niet Willem? :lol: :lol:

hans
Member
Member

Bericht door hans » ma mei 30, 2016 6:00 pm

nee toch , foei !

Rene
Member
Member

Bericht door Rene » ma mei 30, 2016 6:47 pm

Zo werkt heldendom mensen. Het maakt niet uit wie je bent, als de groep vereerders maar groot genoeg is op een bepaald moment wordt je vanzelf op een sokkel gezet. Dat geeft mij te denken over onze nationale helden.......:)

Plaats reactie