Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Zwervers in Enschede

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » vr jul 20, 2007 1:49 pm

Ah goede zaak dus. :okay:
de kloomp'maj anhoalen

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » za jul 21, 2007 7:16 pm

Het aantal zwervers is volges mij idd flink gegroeid de tijd. Maar ik vraag me af wat de overheid eraandoet, ik bedoel ik zie regelmatig een oud grijs mannetje lopen hinken over straat mss kennen jullie hem ook wel. en dan denk ik is er dan geen instantie ofzo die zo iemand helpt terwijl tig buitenlanders direct hulp krijgen overal voor.

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » za jul 21, 2007 9:35 pm

Geloof er niets van. Ik ken hem niet, maar ik kan je verzekeren dat ie bij ten minste vijf instanties in de kaartenbak zit. Ongetwijfeld is de UWV/CWI daar een van. En van dat geouwehoer over "buitenlanders" houden we hier ook niet. Zolang sommige straten in Enschede nog voor de zoveelste generatie blondharig en bierbuikig werkeloos zitten te zijn, lijkt me dat een nogal onzinnige opmerking.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Rik
Member
Member

Bericht door Rik » za jul 21, 2007 9:41 pm

Ik wou net zeggen, NL is een van de weinige landen waar zwerver zijn een keuze is (daar versta ik dus ook onder het zo bont maken dat de instanties je uitkotsen...).

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » za jul 21, 2007 10:26 pm

Errik schreef:Geloof er niets van. Ik ken hem niet, maar ik kan je verzekeren dat ie bij ten minste vijf instanties in de kaartenbak zit. Ongetwijfeld is de UWV/CWI daar een van. En van dat geouwehoer over "buitenlanders" houden we hier ook niet. Zolang sommige straten in Enschede nog voor de zoveelste generatie blondharig en bierbuikig werkeloos zitten te zijn, lijkt me dat een nogal onzinnige opmerking.
Denk het niet
Laatst gewijzigd door Tom op zo jul 22, 2007 4:08 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » za jul 21, 2007 10:29 pm

Ik weet niet of die vent in meerder instanties zit, maar als ie snacht verdwaast met 5 graden onder vriespunt in t-shirtje rondloopt is er wel iets mis lijkt mij. (en die is niet dronken, of drugs kan ik je zeggen)

Waeske
Member
Member

Bericht door Waeske » za jul 21, 2007 11:08 pm

Tom schreef: (en die is niet dronken, of drugs kan ik je zeggen)
Want je hebt hem aangesproken en dat gevraagd, neem ik aan.
Waeske has left the building.

eazy
Member
Member
Contacteer:

Bericht door eazy » za jul 21, 2007 11:50 pm

Tom schreef:
blijf jij maar lekker in amsterdam slimme student, hoe kan je nou commetaar leveren als je er zelf nie woont.
Ik heb mij laten vertellen dat Errik nauwe banden met Enschede heeft. Hij is inderdaad ook erg slim.

Schot
Member
Member

Bericht door Schot » wo jul 25, 2007 1:34 pm

Tom schreef:Ik weet niet of die vent in meerder instanties zit, maar als ie snacht verdwaast met 5 graden onder vriespunt in t-shirtje rondloopt is er wel iets mis lijkt mij. (en die is niet dronken, of drugs kan ik je zeggen)
Onder zwervers zijn veel mensen met psychiatrische problemen. Dit zou een verklaring kunnen zijn.

In deze discussie wordt nog niet gekeken naar nadelige effecten voor de locale middenstand, bijvoorbeeld winkeldiefstal.
Eindelijk Schot in de zaak

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:11 pm

Het zou zeker kunnen dat het psych. patienten zijn maar dan vraag ik me zeer zeker af waarom deze dan niet word opgevangen door betreffende instanties (mediant ed). Maargoed, misschien moeten we wel accepteren, dat dergelijke praktijken in onze stad voorkomen?

Wat betreft winkeldiefstal kan ik niet zeggen. Ik heb zelf wel een paar keer meegemaakt (ao in de Lipperkerkstraat) in een winkel waar een dievegge er vandoor wilde gaan met iets kleins maar net op tijd werd betrapt door de kassiere die haar tegen moest houden tot de politie kwam. De vrouw had een donkere huidskleur en sprak gebrekkig nederlands en had zelfs haar kleine bij zich, goed voorbeeld lijkt mij. In de tussentijd probeerde ze steeds weg te lopen en met twee bediendes werd ze tegengehouden vrij nare ervaring waar je ineens mee geconfronteerd word eigenlijk...

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jul 25, 2007 7:14 pm

Maakt het uit wat voor kleur die vrouw had? Was het minder schokkend als ze blank, geel, blauw geweest was? Ik denk dat het een beetje bij de problematiek van een grotere stad hoort, dit soort dingen, al komen ze op dorpen natuurlijk ook voor (maar daar heb je wat minder anonimiteit)
... en ik schud de hand waar hij straks mee slaat...

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:16 pm

Ja deze reactie had ik al verwacht van sommigen. Maargoed, tis gewoon een feit (en niet de eerste), ik heb persoonlijk geen problemen met mensen van andere huidskleur.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jul 25, 2007 7:18 pm

Dat vroeg ik toch niet? Ik vroeg of je het een minder nare ervaring had gevonden als deze vrouw blank was geweest? Zo niet, dan heeft het vermelden ervan toch geen meerwaarde?

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:21 pm

Jawel, want gezien haar koffers ed zou het zeer goed kunnen dat ze zwerfster was.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jul 25, 2007 7:22 pm

Wat heeft haar huidskleur daar mee te maken? Sorry, ik snap je echt niet :? Bij een blanke vrouw met koffers zou je dat niet hebben gedacht?

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:27 pm

Dat is gewoon wat ik me herrinderde van haar. Ik kan ook gewoon zeggen "Het was een buitenlander" maar dan spring je tog gelijk op je achterste benen?? Degenen die dit flikken mogen best omschreven worden wie ze zijn, als het een blanke was had ik het ook gezegd.

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jul 25, 2007 7:29 pm

Je hoeft toch geen kleur te noemen? Een vrouw met een kindje was voldoende duidelijk, een kleur erbij noemen heeft geen enkele meerwaarde voor je verhaal. Als jij vind dat de kleur wel meerwaarde heeft zou ik het fijn vinden als je me dat uit zou willen leggen.

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:30 pm

denk dat jij eens keer moet gaan praten met sommige winkeliers uit de Lipperkerkstraat bijv schatje...

Femmefatale
Member
Member

Bericht door Femmefatale » wo jul 25, 2007 7:32 pm

Ik wil niet hebben dat je me schatje noemt. Ik ben geen schatje en als ik het al ben, dan is het niet de jouwe. En ik vraag het niet aan hen maar aan jou, wat is de meerwaarde van het noemen ervan?

Tom
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Tom » wo jul 25, 2007 7:35 pm

nee, mocht je willen sch....:-)

maar je moet eens leren tussen de regels door te lezen. Ik sluit deze discussie van mijn kant af. succes....

Plaats reactie