Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

't Rutbeek

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ik ben daar ook voor. Overigens wordt vanuit de Enschedese skatescene al een paar jaar een zeer succesvol festival op het Hulsbeek georganiseerd. Dus het kán wel.  :)
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Laney

Bericht door Laney »

Waeske schreef:jawel
http://www.regiotwente.nl/6_recreatieen ... 1_rutbeek/

Ik was deze week bij groningen in de hoornsche plas aan het zwemmen en kon er zowaar mijn tenen zien in het water.
Welke Hoorsne Plas ben jij geweest dan :lol: :lol:
Ik kwam er al vanaf m'n geboorte,
erg lang geleden,
maar dat je daar je tenen kunt zien,
was mij niet bekend,
kwam er ook voortdurend met groene drab uit :down: :down:
Waeske

Bericht door Waeske »

Misschien heb ik kortere benen dan jij :)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

:lol:
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: 't Rutbeek

Bericht door rr1991 »

Regio Twente wil bungalowpark Rutbeek
Datum: 23 Februari 2011

Een bungalowpark in recreatiepark Het Rutbeek levert een grotere bijdrage aan de toeristische en economische ontwik-keling van Twente. Dat zegt de Regio Twente die het bunga-lowpark vorig jaar al opnam in een visie voor het recreatiepark. De Regio Twente verwacht komende zomer een marktpartij te hebben gevonden voor de realisatie van het vakantiepark. De exacte locatie van het complex is nog onbekend. Naaktrecrean-ten op het Rutbeek protesteerden onlangs tegen de komst van een bungalowpark omdat het in de buurt van het nudistenstrand gepland was.
bron
Ik ben voor :) Er mag ook wel een camping aan het water komen als het aan mij ligt..
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 't Rutbeek

Bericht door enschedeinansichten »

rr1991 schreef:Ik ben voor :) Er mag ook wel een camping aan het water komen als het aan mij ligt..
Jammer dat je dat niet 6 jaar geleden hebt gezegd nu heeft het 6 jaar stilgelegen. :D :D
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: 't Rutbeek

Bericht door Rene »

rr1991 schreef:
Ik ben voor :) Er mag ook wel een camping aan het water komen als het aan mij ligt..
Wordt dat een succes dan? Met al die BBQ-ende getinte mensen wordt het al twijfelachtig.
Afgelopen zomer liep ik even in de buurt van de voormalige surfvijver. Ik wist niet wat ik zag maar m'n gedachten ging zeer zeker in de richting van Istanbul.
Niets tegen allochtonen maar dat trekt nu niet direct hordes toeristen. En voor Istanbul boeken we wel even Corendon.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Arie »

Plan voor gasleiding langs Rutbeek

woensdag 29 juni 2011

De nieuwe gasleiding langs de A35 is nog niet eens in gebruik, maar nu heeft de Gasunie alweer plannen voor een leiding ten zuiden van Enschede. Archieffoto: Frans Nikkels

ENSCHEDE - Er ligt opnieuw een plan op tafel om een grote gasleiding aan te leggen door Enschede. Dit keer niet langs de A35, maar ten zuiden van de stad. Het door de Gasunie beoogde tracé doorsnijdt ook de landgoederen Zonnebeek en ’t Smalenbroek.

De laatste gastransportleiding direct langs de A35 naar de opslag in het Duitse Epe is nog niet in gebruik genomen. Toch ligt er al een nieuw verzoek op tafel van de Gasunie voor weer een gastransportleiding tussen Ommen/ Bornerbroek en Epe, ten zuiden van Gronau net over de grens. Dat blijkt uit de structuurvisie buisleidingen 2011-2035.

Het lijkt ver weg en abstract, maar de plattegronden waarin de tracés zijn opgenomen hebben geleid tot zorgen bij onder meer VVD-raadslid Roelyn van der Hoek. Zij voorziet grote schade aan waardevolle flora en fauna door de aanleg van de transportleidingen. Zij wil weten of er alternatieven zijn.

André Boersma, namens de gemeenteraad lid van plattelandsorganisatie Stawel, maakt zich eveneens grote zorgen. Hij wijst er op dat het tracé ook door de landgoeren Zonnebeek en Smalenbroek leidt. Ook komt de gasleiding op korte afstand van de nieuwe woonwijk ’t Brunink te liggen. „En om deze aanleg mogelijk te maken is een werkruimte van 70 meter breed nodig. Dat betekent zeer grote schade voor de landgoederen.”

Boersma pleit als het echt niet anders kan voor een zuidelijker tracé waarbij de landgoederen worden ontzien. Dat zou een grotere omleiding van de transportleiding betekenen, waarbij deze niet meer ten noorden maar ten zuiden van recreatieplas Rutbeek wordt gelegd.
Bron: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... utbeek.ece
Bijlagen
gasleiding2_2034739h.jpg
gasleiding2_2034739h.jpg (17.2 KiB) 14246 keer bekeken
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: 't Rutbeek

Bericht door Rene »

Pijpleidingen naar Duitsland?
Ja en nog even en het grote Duitse RWE (eigenaar Essent) wordt een dochter van het Duitse Gazprom. Dat gaat de goede kant op.......
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Arie »

Vanmiddag in de omgeving van Rutbeek gefietst en net voor de regenbui terug. Hierbij de foto's:
Bijlagen
1. helmerhoek park.jpg
2. wissinks mol.jpg
3.schuur bij wissinks mol.jpg
4. forelderij.jpg
4. vijvers forelderij.jpg
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Arie »

vervolg fietstocht rutbeek:
Bijlagen
5. zonnebeek.jpg
5. zonnebeek tuinmanswoning.jpg
6. rutbeek waterskibaan.jpg
6. strand rutbeek.jpg
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Veteraan »

Nieuwe camera, Arie? Je kunt gelukkig weer fotograferen.
Wat een mazzel met zo'n mooie fietsdag en vóór de bui thuis.
Prachtige foto's. :okay:
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Arie »

Veteraan schreef:Nieuwe camera, Arie? Je kunt gelukkig weer fotograferen.
Wat een mazzel met zo'n mooie fietsdag en vóór de bui thuis.
Prachtige foto's. :okay:
Nee, nieuwe batterijen :D
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Veteraan »

Arie schreef:
Nee, nieuwe batterijen :D
Dat is dubbele mazzel. Gelukkig :banaan:
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 't Rutbeek

Bericht door enschedeinansichten »

Ik dacht dat het filmpje vol was. :)
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Peter.h
Member
Member
Berichten: 328
Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:55 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Peter.h »

enschedeinansichten schreef:Ik dacht dat het filmpje vol was. :)
Bestaat dat nog wel een "filmrolletje" :lol:
As dös wa-s kaans wat sa-s dan meer.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Veteraan »

enschedeinansichten schreef:Ik dacht dat het filmpje vol was. :)
Voorzichtig Willem, voor je het weet ontstaat hier een nieuwe hobby :lol:
Bijlagen
filmrolletje.jpg
filmrolletje.jpg (26.81 KiB) 13487 keer bekeken
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4166
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 't Rutbeek

Bericht door enschedeinansichten »

Vroeger !!Filmpjes ontwikkelen in een trommel en de trommel in een zak (geen donkere kamer) dan de negatieven knippen 6x9 cm en afdrukken met contact papier. Niet vergroten dus, 1 op 1 afdrukken. :banaan:
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4796
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Veteraan »

enschedeinansichten schreef:Vroeger !!Filmpjes ontwikkelen in een trommel en de trommel in een zak (geen donkere kamer) dan de negatieven knippen 6x9 cm en afdrukken met contact papier. Niet vergroten dus, 1 op 1 afdrukken. :banaan:
Ik heb ook op een fotoclub in Zeist gewerkt in een doka waar ik kleurenfoto's kon ontwikkelen en afdrukken. Maar ik zou al die exacte taken, het tellen en wisselen, niet meer uit mijn hoofd kunnen doen. Jouw methode, met de trommel, kon alleen met zwart/wit hè?
Zie je, dit bedoel ik nou! :oops:
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21421
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: 't Rutbeek

Bericht door Arie »

Actie- en Belevingsdag op Het Rutbeek

Op zoek naar avontuur? Wil je een keer spectaculaire outdoor activiteiten uitproberen? En nog gratis ook? Dan is dit de kans. Pak zwem- en sportkleding en kom op 12 mei a.s. naar de Actie- en Belevingsdag op recreatiepark Het Rutbeek in Enschede/Boekelo.

Spetterende acties

Rustig kanovaren, of juist over het water scheuren, achter een speedboot op een banaan. Maak kennis met de spectaculaire nieuwe attractie op Het Rutbeek, het Flyboarden,. Of stap op het wakeboard en laat je over het water boarden achter een lier.. Voor de visliefhebbers worden er demonstraties vliegvissen en vissen met een Bellyboot gegeven. Ontdek paragliding, of maak een afdaling op de kunst skiheuvel en bekijk de spectaculaire skidemonstraties. Misschien toch liever realriden of een TRX training volgen?. Zeggen deze termen je nog niet zo veel, dan moet je zeker komen. Er gaat een wereld voor je open!

Te land, ter zee en in de lucht

In het spectaculaire klimbos mag het lage parcours of het kinderparcours worden getest. Klimmen dus! Blijf je liever op de grond? Dan kun je je bijvoorbeeld vermaken met paintballen. En diegenen die niet bang zijn voor water, kunnen hun kunsten vertonen op de waterskibaan.

Crossen door de bossen, de natuur daagt je uit

Heb je altijd al op een mountainbike willen racen? Dan is dit je kans; Je kunt tijdens de Actie- en Belevingsdag nl. een clinic mountainbiken volgen. Er worden diverse demonstraties gegeven en o.l.v. een gids kan, samen met andere deelnemers een echte MTB-rit over het park worden gemaakt, met alles wat daarbij hoort: uphill, downhill, bos en vijver…

Toegang en tijden

De Actie en Belevingsdag begint om 11.00 uur. Tot 17.00 uur kan actief en passief deel worden genomen aan de diverse activiteiten. Toegang, parkeren en deelname is GRATIS! Meer informatie is te vinden op de website van Het Rutbeek, www.hetrutbeek.nl
bron: http://www.uitinenschede.nl/nieuws/160/ ... t-rutbeek/
Plaats reactie