Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

Twekkelerveld

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Waarom werden we vanmiddag weer getrakteerd op die akelige "muziek"?
Vorige week zondag vond een buurtgenoot het heerlijk om het tuinstel schoon te spuiten met een hogedrukspuit. Het moet erg smerig geweest zijn, want het duurde bijna de hele dag. De drek in de gang ligt er nog, wel opgedroogd.
Waar is de zondagsrust gebleven?
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

de zondagsrust is voor de "gezelligheid" gevlucht....
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

hans schreef:de zondagsrust is voor de "gezelligheid" gevlucht....
Is gezelligheid synoniem voor lawaai?
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

in de stilte hoor je eigen gedachten iets sneller , niet iedereen vindt dat fijn.
jaren geleden hadden we kennissen uit schiedam op bezoek , frans zat steeds maar te draaien en te schuiven op de stoel , ik dacht al dat er een veer uitstak maar opeens kwam er uit wat hem dwarszat , het is stil in onze tuin en je hoort vogels.
thuis hadden ze 3laags glas ivm het verkeer dat er dagelijks onder hun ramen doordonderde.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Twekkelerveld »

Zondagsrust is niet meer van deze tijd. Zondag is net zo een dag als alle andere dagen. Ik heb 2 dagen weekend en ik gebruik alle twee de dagen om te hobbyen, klussen en huishouden te doen. Ik heb aan een dag te kort. :)
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Twekkelerveld schreef:Zondagsrust is niet meer van deze tijd. Zondag is net zo een dag als alle andere dagen. Ik heb 2 dagen weekend en ik gebruik alle twee de dagen om te hobbyen, klussen en huishouden te doen. Ik heb aan een dag te kort. :)
Leg jij mensen jouw nieuwe traditie op?
De kreet "niet meer van deze tijd" neemt iedereen klakkeloos over. Niemand heeft meer een eigen mening. De massa lijkt wel te bestaan uit papegaaien die elkaar napraten.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Spruwel »

Wat is dan het verschil tussen het opleggen van een zondagsrust of het opleggen van een actieve zondag? Het is maar net in welke hoek de papegaai spreekt. Napraters zijn het dan allemaal.

Ik vind het best dat de (door de kerk opgelegde) zondagrust is verdwenen, en daarbij de zoetsappigheid van de jaren 50 heeft meegenomen.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Veteraan schreef:
Twekkelerveld schreef:Zondagsrust is niet meer van deze tijd. Zondag is net zo een dag als alle andere dagen. Ik heb 2 dagen weekend en ik gebruik alle twee de dagen om te hobbyen, klussen en huishouden te doen. Ik heb aan een dag te kort. :)
Leg jij mensen jouw nieuwe traditie op?
De kreet "niet meer van deze tijd" neemt iedereen klakkeloos over. Niemand heeft meer een eigen mening. De massa lijkt wel te bestaan uit papegaaien die elkaar napraten.
@ Twekkelerveld. Ik bied mijn excuses aan als het verkeerd overkwam. Op Spruwel reageer ik niet. Ik heb met geen woord gerept over de kerk. Zondagsrust kan ook bestaan uit genieten van een boek in je tuin.
Rekening met elkaar houden heeft ook te maken met andermans oren niet constant volstoppen.
Laten we hier alsjeblieft niet met harde oordelen komen over religies. Daar lijdt de wereld al voldoende onder. Ja, onder de oordelen en vooroordelen.
Spruwel
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 4:44 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door Spruwel »

De kerk heb ik inderdaad ingebracht. Omdat ik geen andere reden kan bedenken waarom er zoiets als een zondagsrust bestaat. Het is een direct gevolg van de grote invloed die de kerk tot halverwege de vorige eeuw op de maatschappij had. Zondag, de dag des heere...
Dat staat helemaal los van de manier waarop ieder dat tegenwoordig wil invullen.
Gebruikersavatar
Gerard
Member
Member
Berichten: 131
Lid geworden op: ma okt 22, 2012 5:18 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Gerard »

Ik snap dat het vervelend is, maar waarschijnlijk heeft die buurman ook een full time baan en nog 100.00 dingen daarnaast.
Als hij ook lekker in de tuin wil zitten zal hij toch een keer zijn meubilair schoon moeten maken.
Helaas wonen we in een stad en zal het nooit helemaal stil zijn. Als iemand dat zoekt moet deze persoon niet in een rijtjeshuis in de stad gaan wonen. Er zijn genoeg hele rustige plekken in Nederland.
Ik ben bij dat er in Enschede nog een beetje leven is op zondag. Dan kunnen de mensen die niet de hele zondag stil kunnen zitten ook genieten van hun zondag.
Daarbij moet uiteraard rekening gehouden worden met anderen, maar het idee van volkomen rust op zondag is achterhaald.
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Tjonge, wat een reacties. Ik ben niet een "stil" mens en houd ook niet van stilzitten en abnormale stilte. Ik heb mijn oude buren in gedachten wanneer ik een dergelijke opmerking maak. Zij kunnen niet meer goed lopen, niet fietsen en houden van de vogels in hun tuin.
Zo, dat was het.
Het spijt me dat ik het onderwerp heb aangeroerd.
Gewoon rekening met elkaar houden. Is dat zo moeilijk? Als alles kan, dan moeten de mensen die het tuinstel schoonmaakten ook niet meteen protesteren wanneer er om 23.00 uur nog steeds kabaal is in een tuin waar iemand haar /of zijn slagen viert. Dat feest moest omwille van hun kleintje al om 20.15 uur afgelopen zijn!
Wie is tolerant?
Wie is begripvol?
Wie verplaatst zich in een ander?
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4167
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Twekkelerveld

Bericht door enschedeinansichten »

Bij ons in het complex is de zondag rust verplicht. Lawaai maken is niet toegestaan.
Dit heeft niets met de kerk te maken maar met de buurman die na een week van hard werken op zondag wil uitslapen.
Zo bel ik op zondag morgen ook niet ongevraagd bij iemand aan.

Als je dicht op elkaar woont heb je regels nodig.
zondag.jpg
zondag.jpg (26.62 KiB) 11623 keer bekeken
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Twekkelerveld
Member
Member
Berichten: 1710
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:02 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Twekkelerveld »

http://nos.nl/artikel/2091831-wet-over- ... ijnen.html

Nog even wat olie op het vuur. :P

Ik vind het gewoon fijn om ook op zondag het een een ander te doen, maar ik ga echt niet om acht uur s'morgens op zondag een boom omzagen hoor. :)
@Veteraan: Het kwam niet verkeerd over. We hebben allemaal een mening en die kunnen we prima kwijt hier op het forum. :)
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Arie »

Spruwel schreef:De kerk heb ik inderdaad ingebracht. Omdat ik geen andere reden kan bedenken waarom er zoiets als een zondagsrust bestaat. Het is een direct gevolg van de grote invloed die de kerk tot halverwege de vorige eeuw op de maatschappij had. Zondag, de dag des heere...
Dat staat helemaal los van de manier waarop ieder dat tegenwoordig wil invullen.
Doet mij aan Kortjakje denken.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Arie »

UT en vermoedelijk Twekkelerveld krijgen pizzabezorgrobot

Gepubliceerd op: 27/05/2016
UT en vermoedelijk Twekkelerveld krijgen pizzabezorgrobot

De UT krijgt vanaf eind augustus de tweede pizzabezorgrobot die op de wereld rondrijdt, meldt UT-nieuws. De robot DRU (Domino’s Robotic Unit) ontvangt op het oplaadpunt op het UT-terrein de pizza’s van de bezorger van Domino’s en rijdt er vervolgens met behulp van GPS mee naar het goede adres.

Bedoeling is dat het project van Domino’s op termijn uitgerold gaat worden in een wijk van de gemeente Enschede, vermoedelijk Twekkelerveld.

In het begin wordt de bezorgrobot, die 18 kilometer per uur rijdt, vergezeld door een medewerker van Domino’s. Aansprakelijkheid ligt ook bij de pizzaketen. Daarnaast kijkt de Rijksdienst Wegverkeer nog naar de aanvraag, aangezien de wegen op de campus openbaar zijn.
bron: http://www.tvenschedefm.nl/ut-en-vermoe ... tem?815107
Bijlagen
UT en vermoedelijk Twekkelerveld krijgen pizzabezorgrobot.jpg
UT en vermoedelijk Twekkelerveld krijgen pizzabezorgrobot.jpg (10.6 KiB) 11274 keer bekeken
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

En wil E.T. dan ook nog een fooi?
Gebruikersavatar
Veteraan
Member
Member
Berichten: 4797
Lid geworden op: ma jan 02, 2012 10:10 am
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Veteraan »

Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21423
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: Twekkelerveld

Bericht door Arie »

Deze link openen, lukt bij mij niet.
hans
Member
Member
Berichten: 2733
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:45 pm

Re: Twekkelerveld

Bericht door hans »

mij wel , bekende snuitjes op de vivafotos...
Plaats reactie