Welkom op het forum van Enschede-Stad / Enschedeinansichten.

Enschede Studentenstad

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Robert
Member
Member

Enschede Studentenstad

Bericht door Robert » za jun 05, 2004 9:47 am

Nou, 't is zover :D . Alle examens zitten erop en nu de komende drie maand feestend vakantie te vieren begin ik 1 september bij Saxion (Enschede natuurlijk) aan de opleiding Bedrijfseconomie.
Dus, wat moet elke student weten?
Waar moet je zijn voor een goedkoop :) glas bier (daar staat al 't e.e.a. over op in 'n ander topic)
Ook verdere op- en of aanmerkingen, suggesties, etc. over Enschede Studentenstad zijn van harte welkom. Vanwege de problemen ;) bij Domijn ga ik maar niet op kamers.
Met 'n oald hoes en 'n joonk wief he'j altied wat te knooi'n

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » za jun 05, 2004 9:50 am

Je bent geen echte student als je niet op kamers zit / hebt gezeten. Dan mis je gewoon alles / veel te veel. Dus.
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » za jun 05, 2004 11:05 am

Helemaal mee eens. Pas dan kan je echt van de stad, en alle aspecten die erbij horen, genieten.
de kloomp'maj anhoalen

Errik
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Errik » za jun 05, 2004 11:45 am

Weg van die boerderij jongen! Ga maar eens een paar jaar tussen het grootstedelijke tuig wonen. Daarna kan je over alle issues in de politieke en maatschappelijke discussie meepraten. Trouwens elke dag met de trein op en neer is werkelijk een verschrikking.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » za jun 05, 2004 1:00 pm

Errik schreef:Trouwens elke dag met de trein op en neer is werkelijk een verschrikking.
Dat moet ik het komende halfjaar doen voor mn afstuderen, elke dag op en neer naar Nijverdal. Blegh. Maar no way dat ik weer terug ga naar zo'n stinkdorp hoor ;)

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » za jun 05, 2004 2:39 pm

Winus schreef:Helemaal mee eens. Pas dan kan je echt van de stad, en alle aspecten die erbij horen, genieten.
Ik zoek wel een vriendin in Enschede :D

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » za jun 05, 2004 2:59 pm

Dat probeer ik al 5 jaar, maar de man/vrouw verhouding hier is een beetje verstoord. :P

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » za jun 05, 2004 3:07 pm

QyRoZ schreef:Dat probeer ik al 5 jaar, maar de man/vrouw verhouding hier is een beetje verstoord. :P
Teveel vrouwen? Ohw jammer, dan moeten 't er maar twee worden :lol:
Qyroz.nl schreef:mijn buurman maakt niet zo vaak schoon. In de katten-kamer. Nooit, eigenlijk. Die direct naast mijn kamer is gesitueerd. En dat is niet leuk. Zeker niet nu de temperaturen aan het stijgen zijn. Je ruikt het op mijn balkon, in de portiek vanaf een verdieping lager. Dat komt ook door de ramen in de voordeur van de buurman. Die zijn namelijk kapot en vervangen door plakband. Wat minder goed kattepis-geurtjes tegenhoudt. Gok ik. Dus. Het is zomer en warm en het stinkt. Ik kan mijn balkon-deur niet opendoen omdat mijn kamer dan binnen de kortste keren naar kattepis stinkt. En dat vind ik niet leuk.
Dáárom ga ik niet naar Enschede... ik hou van de vrijheid en wil niet opgestapeld worden met buren. Die van mij wonen 200 meter verderop :P

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » za jun 05, 2004 3:25 pm

Je moet alleen uit Boswinkel-Oost wegblijven. :P

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » za jun 05, 2004 3:31 pm

Buren moet je gewoon wegjagen met BBQ-rook. 8)
de kloomp'maj anhoalen

Robert
Member
Member

Bericht door Robert » za jun 05, 2004 3:57 pm

Student eet nu in luxueuze mensa

De nieuwe mensa op de Universiteit Twente is klaar. De populaire eetgelegenheid voor studenten, in de Bastille, heeft een gedaanteverwisseling ondergaan en heeft een hele nieuwe opzet gekregen. Het idee van de gaarkeuken met nauwelijks comfort is ingewisseld voor een luxueus studentenrestaurant.

Wie na twee jaar weer terugkomt in de Bastille kent het gebouw van binnen waarschijnlijk niet meer terug. Vanaf de buitenkant lijkt er weinig veranderd, maar van binnen is alles grondig onder handen genomen. Tijdens de verbouwing is bijna geen enkele muur blijven staan. Alles is eruit gehaald.

:D Ik ken 't niet maar 't klinkt goed, wie heeft er ervaring?

Winus
Member
Member
Contacteer:

Bericht door Winus » za jun 05, 2004 4:15 pm

Eten doe je in de stad, niet op de campus. :)
de kloomp'maj anhoalen

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » za jun 05, 2004 4:54 pm

Eten doe je bij de Muur :D

chapter42
Member
Member
Contacteer:

Bericht door chapter42 » zo jun 06, 2004 2:37 am

of bij efes/shalom.
"professioneel uitdrager van een negatieve levenshouding"

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » zo jun 06, 2004 9:30 pm

Nou dat dagelijks reizen per trein is juist een luxe. Als je jaren in de files hebt gestaan dan is het heerlijk sóchtends in de trein te stappen. Vroeger dacht ik dat is voor mensen die geen auto hebben, maar daar ben ik wel van teruggekomen. Eerst even krantje lezen en studentes inspecteren, daarna met de oogjes dicht slaperig op mijn werk aankomen. HEERLIJK!

Inderdaad bij Efes kan je heerlijk en goedkoop eten!! Zit er zeker eens in de week. :)

Maar ik zou zeker op kamers gaan als ik student was. Het ziet er natuurlijk wel top uit zo'n kasteeltje midden in het bos, maar het is wel errug rustig. En daar ben je als student niet naar op zoek, dus op kamers mijn jongen, dan komt die vriendin ook veeel sneller :)

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » ma jun 07, 2004 8:26 am

Wacht maar tot je meer als een uur vertraging hebt, dan spreek ik je nog wel weer ;)

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » ma jun 07, 2004 9:15 am

DBM schreef:Nou dat dagelijks reizen per trein is juist een luxe. Als je jaren in de files hebt gestaan dan is het heerlijk sóchtends in de trein te stappen. Vroeger dacht ik dat is voor mensen die geen auto hebben, maar daar ben ik wel van teruggekomen. Eerst even krantje lezen en studentes inspecteren, daarna met de oogjes dicht slaperig op mijn werk aankomen. HEERLIJK!
Het is duidelijk te merken dat jij niet met grote regelmaat met de trein reist, en zeker niet in de spits. Zelfs in Twente kan je dan nog met moeite staan in de trein.

EZ
Member
Member
Contacteer:

Bericht door EZ » ma jun 07, 2004 9:39 am

QyRoZ schreef:
DBM schreef:Nou dat dagelijks reizen per trein is juist een luxe. Als je jaren in de files hebt gestaan dan is het heerlijk sóchtends in de trein te stappen. Vroeger dacht ik dat is voor mensen die geen auto hebben, maar daar ben ik wel van teruggekomen. Eerst even krantje lezen en studentes inspecteren, daarna met de oogjes dicht slaperig op mijn werk aankomen. HEERLIJK!
Het is duidelijk te merken dat jij niet met grote regelmaat met de trein reist, en zeker niet in de spits. Zelfs in Twente kan je dan nog met moeite staan in de trein.
In zon geval moet je gewoon in het bagagerek gaan liggen, heerlijk relaxed en je zit niemand in de weg :)

DBM
Member
Member
Contacteer:

Bericht door DBM » ma jun 07, 2004 9:59 am

QyRoZ schreef:
DBM schreef:Nou dat dagelijks reizen per trein is juist een luxe. HEERLIJK!
??? Volgens mij heb ik net verteld dat ik elke dag in de trein zit(Deventer). Daarnaast heb ik een jaar lang elke dag van Enschede naar Amsterdam-Bijlmer gereisd. Als je naar je werk reist zou het weleens zo kunnen zijn dat dit gedurende de spits is.

In de sneltrein die om het half uur om twee voor vertrekt kan je ALTIJD zitten omdat Enschede het strartpunt is, ook in de spits. Vertragingen komen op dit traject momenteel weinig voor. Twee jaar geleden toen de vertragingen de spuitgaten uitliep, heb ik overwogen ermee te stoppen. Dit was na alternatieven voor ''rondje om de kerk" echter snel verleden tijd.
Incidenteel kan je momenteel nog een vertraging oplopen, maar is zeker geen regel.

Q.
Member
Member

Bericht door Q. » ma jun 07, 2004 10:09 am

DBM schreef:
??? Volgens mij heb ik net verteld dat ik elke dag in de trein zit(Deventer). Daarnaast heb ik een jaar lang elke dag van Enschede naar Amsterdam-Bijlmer gereisd. Als je naar je werk reist zou het weleens zo kunnen zijn dat dit gedurende de spits is.
Ja, maar dat is de andere kant op. Je vergeet de 10.000 HBOers die elke morgen van [elders] naar onze mooie Twentse Hoofdstad komen.

Plaats reactie