Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Klanderij

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Q.
Member
Member
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo mar 21, 2004 9:03 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Q. »

Inderdaad Errik, tijd voor dubbele busbanen! ;)
Je kan Q uit Twente halen, maar je kan Twente nooit uit Q halen.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Impressie:

Afbeelding
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

Niks busbanen. Een gracht langs de Oldenzaalsestraat. :happy:
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Heehee, in het midden ligt weldegelijk een busbaan. :D
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Helmerhoeker

Bericht door Helmerhoeker »

Waar is dat rode vlak voor bedoelt?
Wil je daar een plein van maken of er een woontoren neerzetten?
Rik

Bericht door Rik »

Ach jongens, het is de gemeente Enschede, daar komen ze wel op terug. Zie de situatie aan de kop van de Hengelosestraat.

“gef niks, oaver twintig joar brekt wie ‘t wal wer of”
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Die rode vlek is een nieuw te ontwikkelen bouwblok op de plek van de voormalige ABN-AMRO.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Martin

Bericht door Martin »

Is ook meteen het afschuwlijk uitzicht weg voor de bewoners van De Blenken. :P
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

@ Errik

Erg leuk gedaan, zoiets zie ik graag :) :okay: .
Kan het eigenlijk helemaal met je vinden in wat je hier laat zien, en wat ik al eerder aangaf een aantal bomen op een rij doen veel goeds .
Maar goed die bomen staan er al, is het alleen nog zo dat er veel te kleine boompjes staan !!
Het ABN gebouw is ook niet echt mijn smaak op die plek, en al stoor ik me niet zo aan het ontwerp ..........het past totaal niet tussen al die appartementengebouwen en torens . Ook haalt dat gebouw het gevoel met de straat weg, het ligt te ver van de straat af gelegen .

Nu de kleine punten die niet zouden kunnen in je ontwerp .
Ten eerste is er nu geen ruimte meer voor vrachtwagens voor het laden en lossen .
En ook de Brandweer zou met zo weinig ruimte niet echt blij zijn .

Ik denk zelf ook dat er geen straat voor langs loopt omdat er nog gedeeltelijk een parkeergarage onder gelegen is .
Zou je de straat daar gaan aanleggen, dan is er een probleem met de riolering en afwatering van de straat .
Vandaar dat die dus een pakweg 10 meter verder ligt .
dardow

Bericht door dardow »

Die busbaan mag er van mij wel komen maar dan wel met veel bomen lang de weg..
dardow

Bericht door dardow »

INVISIBLE schreef:@ Errik

Erg leuk gedaan, zoiets zie ik graag :) :okay: .
Kan het eigenlijk helemaal met je vinden in wat je hier laat zien, en wat ik al eerder aangaf een aantal bomen op een rij doen veel goeds .
Maar goed die bomen staan er al, is het alleen nog zo dat er veel te kleine boompjes staan !!
Het ABN gebouw is ook niet echt mijn smaak op die plek, en al stoor ik me niet zo aan het ontwerp ..........het past totaal niet tussen al die appartementengebouwen en torens . Ook haalt dat gebouw het gevoel met de straat weg, het ligt te ver van de straat af gelegen .
Niet alleen de ABN AMRO past er niet tussen, ook het gebouw van de Rabobank is nou niet echt een architectonisch hoogstandje evenals het complex aan de overzijde waar vroeger de Megapool zat en nu een sportschool is gevestigd. Als de HTS Toren straks word opgeleverd hoop ik echt dat ze daar wat aan gaan doen. Slopen hoeft niet perse maar mooie nieuwe gevels die aansluiten op de stijl van de HTS maakt het allemaal weer een stuk moderner en frisser. Misschien komt er dan ook weer een leuke winkel naast de Rabo.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

De vestiging van Vila gaat trouwens ook sluiten. Wat is de oorzaak?
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
TA
Member
Member
Berichten: 760
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:05 pm
Locatie: Enschede

Bericht door TA »

^^

Opgekocht door de ZARA? :lol:
sushy

Bericht door sushy »

De vila liep niet zo goed als de only en de vera moda(allemaal van dezelfde eigenaar)er komt een soort gelijke winkel voor terug heb ik gehoord.
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Dit is een erg leuke site om even naar te kijken .
Ken het bedrijf kwa naam al jaren, maar wilde jullie er niet van weerhouden ;) .

http://www.jerde.com ( dit zijn de interieurarchitecten van vele grote bouwwerken ter wereld, oorsprong Los Angeles Amerika ) .
Martin

Bericht door Martin »

Pieces Enschede
Op donderdag 3 mei opent in winkelcentrum De Klanderij een nieuwe trendy schoenenzaak: Pieces. Ga er op de openingsdag heen en neem een paar oude schoenen mee. De eerste 75 klanten op donderdag 3 mei krijgen tegen inlevering van hun oude paar, een nieuw paar schoenen .. kado! Pieces verkoopt naast schoenen ook veel bijbehorende accessoires. Deze Enschedese vestiging is de zevende winkel van deze succesvolle formule in Nederland.

winkelhartenschede


Zullen wel een paar halve zolen de nacht doorbrengen voor de Klanderij. :)
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Dat Brenda er nog niet ligt :D of had ze al nieuwe schoenen gevonden?
altijd fijn gratis schoenen.... maar om daar een halve nacht voor buiten te gaan liggen :(
Brenda

Bericht door Brenda »

Ik ben niet zo gek om 'n hele nacht voor 'n winkel te gaan liggen.
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Bericht door Hendrik »

Errik schreef:Die rode vlek is een nieuw te ontwikkelen bouwblok op de plek van de voormalige ABN-AMRO.
Deze plek is historische grond voor de ABN-AMRO.
Dit opvallende gebouw is ooit als vervanging gebouwd van de Twentsche Bank aan het Hoedemakersplein.
Toen dit gebouw geopend is in de jaren 70?, precies weet ik niet meer, was de voltallige raad van bestuur en de hoofd-directie van de Algemene Bank Nederland aan wezig in Enschede.
De grootste van alle 4 fusiepartners, de Twentsche Bank is precies op deze plek begonnen. Op de splitsing van wat ooit de Veenstraat en de Brinkstraat was begon Blijdenstein in de jaren 60 van de 19e eeuw zijn bankiershuis in zijn woonhuis.
Daar was men bij de opening van dat lege pand zich goed van bewust.
Erg actueel is deze historische plek op dit moment nu het einde van een zelfstandige ABN-AMRO aanstaande is.
De meeste Enschede-ers zullen zich hier niet van bewust zijn. De rest van Nederland zal het waarschijnlijk niet geloven dat de roots van De Bank in Enschede ligt.
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

Half he, Amro is Rotterdams van origine.
It's Ok love
Plaats reactie