Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Klanderij

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Bericht door Winus »

Nee vier: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Enschede. :D
de kloomp'maj anhoalen
Femmefatale

Bericht door Femmefatale »

Jullie zijn ook zo geweldig kritisch naar jullie o zo geliefde DORP! :roll:
Gebruikersavatar
Fir
Member
Member
Berichten: 495
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:52 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Fir »

@ invis, het verschil tussen outlet en een premiummerk als audi is toch een verschil, outlet trekt geeft wel degelijk een ander straatbeeld en een ander koperspubliek dan allemaal merkenshops, outlets met premiummerken kan ook, maar dan niet dichtbij de originele premiumwinkel.

Opteer zelf dus meer voor de premiumshops dan outlets.
It's Ok love
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Onzin, dan snap je de clue van outlet niet helemaal.
Een outlet wil eigenlijk helemaal niet zeggen dat het "goedkoop" hoeft te zijn, het is gewoon een (buiten)Winkel van een winkelketen(bedrijf)dat op een bepaalde lokatie haar spullen zonder tussenkomende expeditiebedrijven verkoopt (al zitten daar ook uitzonderingen bij).
Net als een winkel in een kledingfabriek, wat vroeger nogal veel voorkwam.
Outlet Shopping Centers zijn in het buitenland zoals Portsmouth dan ook een waar mekka voor de winkelliefhebber, maar ook in Nederland hebben we er een aantal.
Zelfs in gebieden als Canary Wharf kennen ze "OutletWinkels", dus als je wilt dat het woordje Exclusief genoemd gaat worden .......dan moet je niet alleen in Enschede dit woord DIK gedrukt nemen, aangezien het overal een waar begrip is geworden.

Voor Exclusieve zaken zijn er de laatste tijd ook een aantal bijgekomen, wat te denken van Stef (super lounge cafe erbij), en Cill, deze zaken verwacht je nu ook niet meteen in Hartje Enschede.
http://www.stef.nl en http://www.cill.nu

PS: Kijk maar eens naar die 2 site's dan zou je zien dat ook het Exclusieve Enschede niks tekort komt, al heb ik zelf niks tegen goede "OutletStores" !!

Een outlet wil dus niet zeggen, waar verkoop ik mijn B en C produkten.
Maar het geeft weer hoe bedrijven zich zo goed mogelijk op de markt kunnen inspelen, en daarbij betrekken ze nu eenmaal wat vaker een winkel.
Dealers van Ferrari, Mercedes en Opel als voorbeeld verkopen ook in Berlijn en Parijs hun automerken gewoon langs de winkelstraten, ook dat is een vorm van Outlet als je het op die manier bekijkt.
Een verlening van hun bedrijfsproces ............dat tot op de straat zichtbaar moet zijn, daar waar eerder showrooms op een industrieterrein ergens achteraf gelegen waren.
Vandaar dat ik ook niet ontevreden over Mobiland en de daarbij behorende showrooms ben, omdat ze er in ieder geval bij het stedelijke imago betrokken zijn.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Ach, zowel de rijke als de minder rijke leu moeten hun kleding kunnen kopen in het centrum. Van beide groepen zijn er veel in Enschede, dus dat kan je terug zien in het winkelaanbod.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
sushy

Bericht door sushy »

Helaas voorlopig geen Zara in Enschede..in 2007-2008 staan er openingen gepland voor Alkmaar, Amsterdam, Rotterdam, Groningen en Tilburg.Ook staan Utrecht, Haarlem en Hilversum op het lijstje maar geen Enschede :(
Martin

Bericht door Martin »

sushy schreef:Ook staan Utrecht, Haarlem en Hilversum op het lijstje maar geen Enschede :(
Utrecht en Haarlem kan ik nog wel begrijpen maar Hilversum?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Bericht door Hendrik »

De ZARA winkels zijn zonder uitzondering gevestigd in grote en vooral ook mooie panden van meerdere etage's. Zo'n pand is in de Enschedese binnenstad niet voorhanden.
De Zara die ik ooit zag was in Trier, groot en ook fraai.
De schouwburg zou een goede lokatie zijn. Maar ja... de gemeente heeft de gebruiksmogelijkheden zo dichtgetimmerd. Dat wordt vast niks. Trouwens ook geen A1 lokatie.
Andere mogelijkheid is om aan de Kalanderstraat/ van Heekplein het rijtje lelijke panden tussen Blokker en Fielman tegen de vlakte te gooien en daar iets groots en vooral moois neer te zetten. Voila... plaats voor ZARA en de bstaande winkels?
sushy

Bericht door sushy »

Vind ik een leuk idee...Zara op die locatie en de bestaande winkels in de Hofpassage en de Haverstraatpassage..probleem opgelost :P
Rik

Bericht door Rik »

Kuch *Hema plat!* kuch... :D
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Bericht door Hendrik »

Ja de Hema is de lelijkheid bij uitstek. Maar graag wel realistiche ideeen. De Hema gaat daar nooit weg! En een ingreep om de buitenkant te verfraaien hoeft toch ook weer geen goud te kosten?
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Om het een beetje toonbaar te krijgen zou er sowieso een verdieping bij op moeten.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Rik

Bericht door Rik »

Als we het stadsbestuur nou eens influisteren dat het goed zou zijn voor de aantrekkelijkheid van de Zuidmolen als de Hema zich daar zou vestigen ;)
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Errik »

Daar gaat de Hema uiteindelijk zelf over.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
sushy

Bericht door sushy »

Misschien dat ze eens kunnen gaan nadenken over een 2e vestiging bijvoorbeeld in de Zuidmolen ;)
dardow

Bericht door dardow »

jaa een Hema to go :P net als de AH to go op stations :P
Martin

Bericht door Martin »

Was er ooit ook niet eens sprake van een Hema op WC Zuid?
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Die komt er nog wel, reken daar maar op !!
INVISIBLE

Bericht door INVISIBLE »

Hendrik schreef: De schouwburg zou een goede lokatie zijn. Maar ja... de gemeente heeft de gebruiksmogelijkheden zo dichtgetimmerd. Dat wordt vast niks.
Dat is inderdaad de lokatie ervoor :), al ken ik zelf nog wel een aantal goede lokatie's.
Snap dan ook niet waarom Zara zolang wacht om hier hun winkel te openen?
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2292
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Bericht door Hendrik »

INVISIBLE schreef:Die komt er nog wel, reken daar maar op !!
Die Hema in zuid mag er van mij komen, maar dan aub in een geheel nieuw centrum. Wat er nu staat is een regelrecht misbaksel. Verspilling van ruimte. Zo hokkerig en een invulling van branches die nergens op slaat. ! ja drie! brillenwinkels Drie drogisten, Zeeman en nog een paar van die kelere winkels.
Van dat hele gebouw is niks meer te maken. Anders dan in Groningen Paddepoel bijvoorbeeld. Hier kom ik regelmatig en dat is ook een WC uit de jaren 70. Goed opgeknapt en een uitstekend winkelaanbod.
San hebben we hiet nog niet gehad over de parkeerplaats bij Zuid. Ik zet er mijn auto niet meer. Als je de koets heel wilt houden. We hebben niet allemaal een Mini of Micra. Veel te kleine plaatsen.
Plaats reactie