Welkom op het forum van Enschedeinansichten.

De Heurne

Wijken en overige onderwerpen die met de stad te maken hebben.
Gebruikersavatar
Winus
Member
Member
Berichten: 2339
Lid geworden op: zo mar 14, 2004 11:09 pm
Locatie: Amsterdam / Enschede
Contacteer:

Re: De Heurne

Bericht door Winus »

Mooi zo'n glazen lift, kon iedereen meteen zie wie er stout was geweest.
de kloomp'maj anhoalen
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: De Heurne

Bericht door Hendrik »

Er valt over dat tijdelijke politieburo meer te vertellen. In 1968 is vanuit het toen nieuwe buro de allereerste life uitzending van Opsporing Verzocht uitgezonden. Het was toen een kopie van het Duitse X-Y Ungelost.
Wat sas as dós was kaans.
sushy

Re: De Heurne

Bericht door sushy »

Ik hoorde dat er toch een ZARA naar Enschede komt...weet iemand hier iets meer van??
Kubus
Member
Member
Berichten: 252
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 5:07 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Kubus »

sushy schreef:Ik hoorde dat er toch een ZARA naar Enschede komt...weet iemand hier iets meer van??
Vanmiddag gehoord bij mijn kapper:
Er komt een Zara naar Enschede in de panden aan de noordkant van De Klomp, vanaf T for Telecom richting Oldenzaalsestraat
(Uiteraard voor wat het waard is :) )
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee: Enschede
Hendrik
Member
Member
Berichten: 2290
Lid geworden op: di nov 28, 2006 7:20 pm

Re: De Heurne

Bericht door Hendrik »

sushy schreef:Midden in het hart van het winkelcentum van Enschede tegenover de Hema zal een nieuw te ontwikkelen winkelruimte gerealiseerd gaan worden.
De winkel heeft een unieke ligging en een fenomenale frondbreedte op een absolute toplocatie. De totale oppervlakte bedraagd ca 1200m2 verdeeld over twee verdiepingen.
Bron: elizen-vastgoed


Afbeelding
Dat gaat de goede kant op met de Heurne, bijna alle panden aan het begin van de heurne zijn nu verhuurd.

Aan de De Klomp kant zit het oude chinees restaurant ( het nog oudere Hotel De Kalanderij) dichtgetimmerd. De bovenetages zijn ook leeg.
Zou er schot in deze zaak komen? weet er iemand iets meer?
Wat sas as dós was kaans.
Gebruikersavatar
Errik
Member
Member
Berichten: 2355
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 1:24 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De Heurne

Bericht door Errik »

Dit plan voor verbouwing is gelukkig afgeschoten.
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase power
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Arie »

'Tutti to go' schenkt koffie in kiosk op kop Heurne
donderdag 03 februari 2011 |

ENSCHEDE - Ondernemer Patrick Reinders brengt vanaf maart weer leven in de brouwerij in de kiosk op de ‘kop van De Heurne’. De bestaande kiosk - die na het vertrek van de bloemist al jaren troosteloos leeg staat - wordt grondig verbouwd en krijgt een modern, strak uiterlijk. Reinders vestigt er een ‘dependance’ van zijn koffiewinkel ‘tuttitalia’, iets vererop in De Heurne.

De kioskTutti to go opent de deur al om zeven uur ’s ochtends en biedt mensen die op weg zijn naar bus, trein of werk take away-koffie of -thee en dito wafels. Rond de kiosk wordt een terras ingericht met een stuk of zestien tafeltjes. Daar kan ook een softijsje worden gegeten.

Zodra Reinders alle vergunningen binnen heeft, begint de verbouwing. In maart wil hij de kiosk openen.

De gemeente - die het initiatief steunt en toejuicht - wilde de bestaande kiosk in eerste instantie slopen en er een nieuwe bouwen. „Maar ik voel meer voor verbouwing van het nostalgische gebouwtje”, zegt Reinders.
zie: http://www.tctubantia.nl/regio/enschede ... Heurne.ece
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: De Heurne

Bericht door rr1991 »

Leuk nieuws! Toch zonde dat het nog heel lang gaat duren voordat het polaroid terrein aangepakt gaat worden..
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Vincent1971 »

rr1991 schreef:Leuk nieuws! Toch zonde dat het nog heel lang gaat duren voordat het polaroid terrein aangepakt gaat worden..
Huh? Volgens mij wordt het polaroid niet aangepakt. Bron?
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: De Heurne

Bericht door rr1991 »

Vincent1971 schreef:
rr1991 schreef:Leuk nieuws! Toch zonde dat het nog heel lang gaat duren voordat het polaroid terrein aangepakt gaat worden..
Huh? Volgens mij wordt het polaroid niet aangepakt. Bron?
Het spreekt elkaar niet tegen toch? In de huidige plannen van de gemeente wordt het polaroidterrein nog niet aangepakt, maar daar was eerder wel sprake van. Dus gaat het nog heel lang duren voordat er iets met het terrein gebeurd..
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: De Heurne

Bericht door rr1991 »

Winkelketen Hans Textiel failliet

UTRECHT - De kledingketen Hans Textiel is definitief failliet. Vakbond FNV Bondgenoten maakte dat woensdag bekend.
© ANP

De modeketen kondigde na een stukgelopen overnamepoging in februari aan de bedrijfsactiviteiten definitief te beëindigen. Voor zo'n honderd medewerkers van het hoofdkantoor in Ridderkerk werd toen ontslag aangevraagd.

Sinds februari heeft Hans Textiel een deel van de filialen inclusief personeel kunnen overdoen aan concurrenten als Zeeman en Wibra. Maar voor zo'n zestig van de 160 filialen is dat niet gelukt. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement dinsdag uitgesproken.

Voor de medewerkers van alle filialen die niet zijn overgenomen, volgt nu alsnog ontslag.
Geen groot verlies, wel meer leegstand in de irene promenade.. Tijd voor een ontwikkelaar om er iets mee te doen :) Deels slopen, woningen, kleinschalige winkels?
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Vincent1971 »

rr1991 schreef:
Winkelketen Hans Textiel failliet

UTRECHT - De kledingketen Hans Textiel is definitief failliet. Vakbond FNV Bondgenoten maakte dat woensdag bekend.
© ANP

De modeketen kondigde na een stukgelopen overnamepoging in februari aan de bedrijfsactiviteiten definitief te beëindigen. Voor zo'n honderd medewerkers van het hoofdkantoor in Ridderkerk werd toen ontslag aangevraagd.

Sinds februari heeft Hans Textiel een deel van de filialen inclusief personeel kunnen overdoen aan concurrenten als Zeeman en Wibra. Maar voor zo'n zestig van de 160 filialen is dat niet gelukt. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement dinsdag uitgesproken.

Voor de medewerkers van alle filialen die niet zijn overgenomen, volgt nu alsnog ontslag.
Geen groot verlies, wel meer leegstand in de irene promenade.. Tijd voor een ontwikkelaar om er iets mee te doen :) Deels slopen, woningen, kleinschalige winkels?
Geheel slopen en er een parkeerterrein van maken is mijn idee. Eerst uur gratis parkeren. Moet je eens opletten hoe goed dit deel van de Heurne gaat lopen.
Een goed begin heeft geen einde
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: De Heurne

Bericht door Rene »

rr1991 schreef:
Winkelketen Hans Textiel failliet

UTRECHT - De kledingketen Hans Textiel is definitief failliet. Vakbond FNV Bondgenoten maakte dat woensdag bekend.
© ANP

De modeketen kondigde na een stukgelopen overnamepoging in februari aan de bedrijfsactiviteiten definitief te beëindigen. Voor zo'n honderd medewerkers van het hoofdkantoor in Ridderkerk werd toen ontslag aangevraagd.

Sinds februari heeft Hans Textiel een deel van de filialen inclusief personeel kunnen overdoen aan concurrenten als Zeeman en Wibra. Maar voor zo'n zestig van de 160 filialen is dat niet gelukt. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement dinsdag uitgesproken.

Voor de medewerkers van alle filialen die niet zijn overgenomen, volgt nu alsnog ontslag.
Nog nooit gehoord van "Hans Textiel". Kun je nagaan hoe vaak ik er kom in dat Irene ding.
Ik vind het eigenlijk nog steeds jammer dat fietsenzaak Offrein er niet meer zit. Toch ook weer een echte locale ondernemer. Net als de oude boekenwinkels als Groothengel en Witkam.
ik had echter ergens gelegen dat Witkam er nog steeds is maar dan aan de Kanaalstraat. Vraag me af waar dat zou moeten zijn dan? Naast Jan de Sloper wellicht? :)

Geen groot verlies, wel meer leegstand in de irene promenade.. Tijd voor een ontwikkelaar om er iets mee te doen :) Deels slopen, woningen, kleinschalige winkels?
Rene
Member
Member
Berichten: 590
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 1:02 pm

Re: De Heurne

Bericht door Rene »

rr1991 schreef:
Winkelketen Hans Textiel failliet

UTRECHT - De kledingketen Hans Textiel is definitief failliet. Vakbond FNV Bondgenoten maakte dat woensdag bekend.
© ANP

De modeketen kondigde na een stukgelopen overnamepoging in februari aan de bedrijfsactiviteiten definitief te beëindigen. Voor zo'n honderd medewerkers van het hoofdkantoor in Ridderkerk werd toen ontslag aangevraagd.

Sinds februari heeft Hans Textiel een deel van de filialen inclusief personeel kunnen overdoen aan concurrenten als Zeeman en Wibra. Maar voor zo'n zestig van de 160 filialen is dat niet gelukt. De rechtbank in Rotterdam heeft het faillissement dinsdag uitgesproken.

Voor de medewerkers van alle filialen die niet zijn overgenomen, volgt nu alsnog ontslag.
Nog nooit gehoord van "Hans Textiel". Kun je nagaan hoe vaak ik er kom in dat Irene ding.
Ik vind het eigenlijk nog steeds jammer dat fietsenzaak Offrein er niet meer zit. Toch ook weer een echte locale ondernemer. Net als de oude boekenwinkels als Groothengel en Witkam.
ik had echter ergens gelezen dat Witkam er nog steeds is maar dan aan de Kanaalstraat. Vraag me af waar dat zou moeten zijn dan? Naast Jan de Sloper wellicht? :)
Gebruikersavatar
rr1991
Member
Member
Berichten: 911
Lid geworden op: do dec 01, 2005 2:56 pm
Locatie: Auckland, New Zealand

Re: De Heurne

Bericht door rr1991 »

Kruidvat trekpleister Irenepromenade

DE - Kruidvat opent op korte termijn een nieuwe vestiging in de Irenepromenade. De drogisterijketen trekt in de grote unit waar tot vorige maand Hans Textiel & Mode gevestigd was. Die zaak heeft er gezeten vanaf 2006. Voor die tijd zat in deze ruimte de Duitse keten Titus, die er skateboards en aanverwante artikelen verkocht.

Kruidvat heeft in het centrum al twee grote vestigingen, beide aan het H.J. van Heekplein, maar die blijven gewoon open. Het betreft dus een uitbreiding. Eerder zat Schlecker, een Duitse drogisterijketen, in genoemd koopcentrum maar die sloot er vorig jaar de deur.

Kruidvat krijgt in de Irenepromenade de beschikking over ruim 350 vierkante meter.

De collega-ondernemers in het met chronische leegstand kampende overdekte koopcentrum zijn blij met de komst van Kruidvat. Zij zien de drogisterijketen als een grote publiekstrekker. De opening staat voor woensdag 6 juli gepland.
bron: tct
Het Kruidvat als publiekstrekker, wat een humor. Aangezien er al 2 Kruidvaten zijn in de drukkere gebieden van het centrum is 'publiek trekken' wel het laatste wat deze winkel hier gaat doen..
Gebruikersavatar
Vincent1971
Member
Member
Berichten: 1293
Lid geworden op: zo nov 07, 2004 6:38 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Vincent1971 »

De Wibra en de Kruitvat in de Irene promenade? Mis ik eigenlijk nog de Lidl of de Aldi. Zou ik de naam veranderen in Irene's outlet center.
Een goed begin heeft geen einde
Gebruikersavatar
enschedeinansichten
Member
Member
Berichten: 4149
Lid geworden op: do jan 08, 2009 9:24 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De Heurne

Bericht door enschedeinansichten »

:(
Schat iedereen op waarde maar laat daarbij wel iedereen in zijn waarde.
Martin

Re: De Heurne

Bericht door Martin »

Het was niet wat, tis niet wat en het wordt niet wat.
Gebruikersavatar
Arie
Member
Member
Berichten: 21387
Lid geworden op: di nov 27, 2007 4:31 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Arie »

Café De Halve Maan Enschede failliet

26 november 2014
ENSCHEDE - Het vermaarde café De Halve Maan aan de Heurne is woensdag failliet verklaard.

Het café dat aan de achterzijde grens aan de Haverstraatpassage staat bekend om zijn bijzondere en trouwe klanten. Op de zaterdagen is het terras een zeer gewilde plek voor Duitse bezoekers aan de stad.
bron: http://www.tubantia.nl/regio/enschede/c ... tm_content

Ik zag onlangs dat het terras van cafe Halve Maan aan de Heurne nog wel was geopend.
Bijlagen
De Heurne terras De Halve Maan.JPG
Laatst gewijzigd door Arie op vr apr 03, 2015 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wauwthur
Member
Member
Berichten: 288
Lid geworden op: zo okt 11, 2009 2:29 pm
Locatie: Enschede

Re: De Heurne

Bericht door Wauwthur »

Een paar trouwe klanten te weinig dus.
Plaats reactie